نوشته شده توسط : chudae

گزارش خبرنگار ایرنا از ابوظبی به نقل از منابع بازار امارات حاكی است؛ بهای هر گرم طلای 24 عیار روز گذشته (پنجشنبه) 186 درهم و64 فلس ( 50 دلار و 81 سنت ) اعلام شد.

این رقم نسبت به اوایل هفته جاری حدود 25 سنت كاهش و نسبت به اواخر هفته گذشته حدود 50 سنت افزایش نشان می دهد.

منابع بازار طلا در امارات نوسان كنونی را متاثر از نرخ برابری دلار در برابر یورو توصیف كردند .

این منابع افزودند: ارزش برابری دلار در برابر یورو عامل مهمی برای نرخ گذاری طلا است، به ویژه آنكه بهای طلا در امارات با دلار آمریكا نرخ گذاری می شود.

براساس این گزارش ؛ ارزش یك اونس طلای 24 عیار در بازار امارات روز پنجشنبه به پنجهزار و 805 درهم و 19 فلس ( 1580 دلار و 46 سنت ) رسید كه نسبت به یك هفته قبل آن حدود 8 دلار كاهش نشان می دهد.

خاورم **2041 **1369



:: برچسب‌ها: دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا،سواركاران در این دوره از مسابقات یك روزه ، در مسافت های20، 40، 60 و 90 كیلومتر به رقابت می پردازند.

در بخش20 كیلومتر هشت نفر، در بخش40 كیلومتر هشت نفر، در بخش60 كیلومتر بزرگسالان و غیربزرگسالان10 نفر و در بخش80 كیلومتر بزرگسالان 35 سواركار شركت دارند.

اسب های شركت كننده هر20 كیلومتر توسط دامپزشكان، معاینه و آزمایش جسمانی می شوند.

شهرستان چادگان با 31 هزار و147 نفر جمعیت در یكصد كیلومتری غرب اصفهان واقع است.

پ/7132/7134/1011**1601



:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، 'صدای روسیه' روز جمعه در گزارش خود افزود: انفجار تروریستی دمشق بر این ادعا كه حملات تروریستی در مناطق مختلف سوریه توسط دولت سازماندهی شده است، خط بطلان كشید.

در این گزارش گفته شد: این حادثه آشكارا نشان داد كه مخالفان دولت سوریه به شیوه ترور متوسل شده اند و در این راه از كمك های برخی كشورها برخوردارند.

روز سه شنبه در جریان انفجار در جلسه مقامات بلندپایه سوریه در دفتر امنیت ملی این كشور، سپهبد 'داود عبدالله راجحه' وزیر دفاع و سپهبد 'آصف شوكت' جانشین وی كشته و چند نفر دیگر از مقامات عالیرتبه از جمله وزیر كشور زخمی شدند.

'صدای روسیه' در ادامه گزارش خود به نقل از 'حسن بهشتی پور' تحلیلگر سیاسی ایرانی در باره حادثه تروریستی دمشق خاطرنشان كرد: مخالفان دولت سوریه قوانین بین المللی را دوبار نقض كردند، اول اینكه حمله تروریستی انجام دادند و دوم اینكه در این زمینه از خارج كمك گرفتند.

وی افزود: در واقع این اقدام، نماد عینی مداخله خارجی در امور داخلی یك كشور مستقل محسوب می شود.

'صدای روسیه' افزود: این دو مساله در آینده به زیان مخالفان دولت سوریه تمام خواهد شد.

بهشتی پور در پاسخ به این پرسش كه آیا میان ایران و سوریه قرارداد نظامی وجود دارد؟ اظهار داشت: اطلاعاتی در باره وجود چنین قراردادی در دست ندارم اما می توانم بگویم كه سوریه متحد تاریخی ایران محسوب می شود.

وی خاطرنشان كرد: سوریه تنها كشور عربی بود كه حمله ناجوانمردانه عراق به ایران را محكوم كرد و آن زمان اقداماتی برای تحریم اقتصادی رژیم صدام به عمل آورد و خطوط لوله نفت عراق از خاك خود به مقصد كشورهای اروپایی منتقل را مسدود كرد.

وی افزود: این اقدامات در حالی انجام گرفت كه دو كشور نه فقط عرب بودند، بلكه قدرت نیز در دست حزب بعث بود.

تحلیلگر ایرانی در باره موضع ایران در مساله سوریه خاطرنشان كرد: تهران از همان آغاز مناقشه اعلام كرد كه خواهان برقراری آرامش در سوریه است و با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی این كشور مخالف است.

'صدای روسیه' نیز گفت: تهران هیچگاه در امور سوریه مداخله نخواهد كرد زیرا عواقب غیرقابل پیش بینی برای منطقه خواهد داشت.

در گزارش این رادیو همچنین به نقل از تحلیلگر ایرانی آمده است: ایران هیچ فرصتی را برای كمك به سوریه برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه از دست نخواهد داد.

اروپام/2242**518**1516



:: برچسب‌ها: سقوط , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

رمضان كه در تقویم قمری نهمین ماه سال محسوب می شود، نزد مسلمانان از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ ماهی كه در آن بندگان با تمسك به روزه داری، دل از تمنیات مادی و دنیوی رها كرده و در هوای عطر آگین معبود، زنگار از روح و جان می زدایند.

در این ماه، مردم مومن، با بانگ سحر تن از بستر خواب جدا ساخته و با خوردن سحری، خود را برای قرب الی الله، تا اذان مغرب مهیا می سازند. آنگونه كه حافظ خوش لهجه اشاره دارد:

'ماه رمضان آمد ای یار قمر سیما

بر بند سر سفره، بگشای ره بالا'

از رمضان به نام های دیگری از جمله 'شهر صیام' و 'شهر قیام' یاد می شود. اما واژه رمضان از 'اسماء الهی' است؛ ریشه آن از عبارت 'رمض' آمده است، به معنای شدت تابش خورشید بر سنگریزه؛ و در باب فضیلت بی شمار این ماه و اعمال آن سخن ها به میان آمده است.

ماه رمضان را نیز 'ماه اسلام' نامیده اند زیرا ماه طاعت و فرمانبرداری و تسلیم، و بندگی و تعمیم و گسترش آن است.

پیامبر گرامی اسلام(ص) در استقبال از ماه رمضان بر روی منبر، خطاب به مسلمانان می فرمودند: خدای متعال شما را به ماه رمضان اختصاص داد.

همچنین نقل است از پیامبر مكرم اسلام(ص) در شب اول ماه مبارك رمضان كه می فرمودند: حمد و ستایش مخصوص خدایی است كه ما را بوسیله تو ای ماه مبارك گرامی داشت. بار خدایا ما را بر روزه و قیام در این ماه نیرومند گردان.

از ماه رمضان، به عنوان ماه نزول و بهار قرآن كریم یاد می شود.'شب قدر' در این ماه واقع شده. این شب در قرآن، با صفت 'مباركه' ذكر و بهتر از هزار ماه دانسته شده است: 'انا انزلنه فی لیله مباركه'(ما قرآن را در شب مبارك فرو فرستادیم).

در كتاب اصول كافی نیز اشارتی به نزول قرآن در ماه رمضان شده و به نقل از امام صادق(ع) آمده است: همه قرآن یكجا در بیست وسوم ماه رمضان به بیت المعمور نازل شده، سپس در طول بیست سال تدریجا نازل شده است.

بنا بر روایات، همه امورات عالم در این شب اندازه‌گیری می‌شود و به تصویب حجت خدا(عج) در هر زمان می‌رسد.

'شب قدر است و طی شد نامه هجر

سلام فیه حتی مطلع الفجر'

شب قدر كه بنا بر روایت های متفاوت در شب های 21 و 23 ماه رمضان قرار دارد، دارای اعمال فراوانی است كه در كتب دعایی مذكور است. خوابیدن در شب قدر مذموم و شب‌زنده‌داری در آن مستحب است. بنا بر روایات، روز قدر هم به اندازه شب قدر ارجمند است. دعا و استغفار در شب قدر، وظیفه دانسته شده و رسول خدا(ص) بر دعا در آن و طلب عافیت از خداوند تأكید فرموده است.

در اهمیت ویژگی و تفاوت این شب با شب های دیگر، همان به كه دیگر به كلام شیخ اجل بسنده شود:

'اگر همه شب، شب قدر بودی

شب قدر، بی قدر بودی'.

رمضان، فرصت مناسبی برای توبه و نیز رهایی از گناهان متراكم و خطاهای متزاحم است. گر چه همیشه راه توبه و بازگشت به سوی پروردگار باز است، اما ماه رمضان بهار توبه است و زمینه پذیرش و قبولی آن بیشتر فراهم است.

نقل است از پیامبر مكرم اسلام(ص) كه می فرمودند، ماه رمضان ماه خدا و ماه توبه است.

همچنین ایشان در باب پذیرش توبه بندگان نزد خدا تصریح می كردند: خدای متعال در سراسر ماه رمضان می فرماید، آیا توبه كننده ای هست كه توبه او پذیرفته شود؟

ائمه معصومین(ع) نیز تاكید بسیاری بر اهتمام به توبه در ماه رمضان كرده و در ادعیه، توفیق توبه از پروردگار را خواسته اند؛ امام زین العابدین(ع) در دعای ماه رمضان می فرمایند: بار خدایا در این ماه جدیت و تلاش و سعی و كوشش و قدرت و نشاط و توبه را روزی من بنما.

خواندن قرآن نیز از جمله اعمالی است كه در ماه رمضان بدان اشاره شده است. امام باقر(ع) در این خصوص می فرمایند: هر چیزي بهاري دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.

اقامه نماز و برپایی نمازهای مستحبی در شبهای رمضان از دیگر اعمالی است كه بدان تاكید شده است؛ پیامبر گرامی(ص) هنگام ورود به ماه رمضان می فرمودند: بار خدایا برای ما در ماه رمضان بركتی قرار ده. ما را بر روزه آن و نمازهای آن یاری فرما و آنها را از ما بپذیر.

ماه مبارك رمضان همچنین بستر وقایع تاریخ ساز و ارزشمندی برای شیعیان و مسلمانان است.

حضرت علی ابن ابیطالب(ع) امام اول شیعیان در روز بیست ویكم این ماه بواسطه ضربت تیغ كین جهالت خوارج به شهادت رسیدند.

میلاد حضرت خدیجه(س) همسر پیامبر(ع)، ولادت امام حسن مجتبی(ع)، پیروزی مسلمانان بر مشركان در جنگ بدر، فتح مكه، عقد اخوت و پیمان برادری میان مسلمان و ایجاد اخوت اسلامی بین پیامبر و امام علی(ع) و بیعت مردم به ولایتعهدی امام رضا(ع) از وقایع فرخنده ای است كه ماه رمضان بوقع پیوسته است.

با به سر آمدن ماه رمضان، عید فطر' عید روزه گشادن از راه می رسد و مسلمانان پس از روزها روزه داری، سجده شكر به درگاه ابدیت برای كسب توفیق این فریضه واجب به جا می آورند.

از آن جا كه عید فطر پایان صیام است و به این رویداد عظیم اسلامی، عید صیام نیز اطلاق می شود؛ پس كلام را به بیتی از 'لسان الغیب' به پایان می رسانیم:

'حافظ منشین بی می و معشوق زمانی

كایام گل و یاسمن و عید صیام است'

فراهنگ ** 1071



:: برچسب‌ها: معماری , نقاشی های دیواری , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق، از ساعت 20 و 30 دقیقه دیشب صداهای تیراندازی پراكنده در این شهر شنیده شد و پس از ساعتی قطع شد.

برخی مواقع صدای شلیك با استفاده از سلاح های انفرادی در مناطق مختلف شهر شنیده شد كه به نظر می رسد ناشی از اعلام حضور مخالفان مسلح باشد.

در این حال تدابیر امنیتی در اطراف برخی از مراكز حساس مانند ساختمان نخست وزیری تشدید شده است.

خبرگزاری سوریه (سانا) نیز با انتشار خبری اعلام كرد كه اتاق عملیات افراد مسلح در منطقه المیدان واقع در جنوب شهر دمشق (به عنوان كانون ناآرامی های چند روز اخیر) منهدم شد و عناصر آن كشته شدند.

بر اساس این گزارش یك انبار نگهداری سلاح گروه های مسلح نیز در میدان السخانه منطقه المیدان كشف و ضبط شد.

سانا امروز اولین عكس ها از كشته شدن افراد خارجی از جمله اتباع برخی كشورهای عربی در منطقه التشرین واقع در جنوب دمشق را منتشر كرد.

بر اساس اعلام منابع رسمی سوریه، منطقه المیدان به كلی از وجود گروه های مسلح پاكسازی شده و دیگر مناطق نیز تا 24 ساعت آینده پاكسازی خواهد شد.

خاورم**1436**1431



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، مجید دغاغله پس از شكست مقابل پرسپولیس تهران، گفت: در این دیدار شرمنده هوادران خود شدیم زیرا بازی را كه می توانستیم به آسانی ببریم را شكست خوردیم.

وی ادامه داد: قصد داشتیم در اولین بازی لیگ مقابل تیم پر مهره پرسپولیس پیروز شویم اما این اتفاق رخ نداد و باید در دیدار های آینده خود این نتیجه را جبران كنیم.

بازیكن تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، گفت: از اینكه هواداران تیم پس از شكست مقابل پرسپولیس به دلیل عملكرد خوب، ما را تشویق كردند بسیار خوشحالم و امیدوارم زحمات آنها را جبران كنیم.

وی تصریح كرد: اطمینان داشته باشید صنعت نفت آبادان از این پس برای تمام تیم های بزرگ مشكل ساز خواهد شد و ما این توانایی را داریم.

وی اظهار داشت: مطمئن هستم دیگر در آبادان هیچ امتیازی از دست نخواهیم داشت زیرا این خواسته هواداران است و ما باید به آن عمل كنیم.

ورزشی **7104**9118**



:: برچسب‌ها: لا , سیاه و سفید , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

فرمانده پلیس راه استان خوزستان روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اثر بروز این حادثه رانندگی كه عصر پنجشنبه رخ داد، هفت سرنشین این خودرو در دم جان باختند.

سرهنگ ' قاسم قدرتی' افزود: بررسی پلیس نشان داد كه دلیل اصلی این حادثه خواب آلودگی راننده و متعاقب آن انحراف به چپ و واژگونی خودرو بوده است.

این مقام ارشد پلیس راه استان خوزستان، از رانندگانی كه در محورهای مواصلاتی تردد می كنند خواست در موقع خستگی، به هیچ وجه رانندگی نكنند.

چند حادثه رانندگی منجر به فوت كه دلیل آن خواب آلودگی راننده گزارش شده، امسال در جاده های اصلی استان خوزستان به وقوع پیوسته است.

در هفته اخیر حجم ترافیك در راه های مواصلاتی استان بدلیل انجام سفرهای تابستانه، نیمه سنگین ولی روان گزارش شده است.

هفتكل در یكصد كیلومتری غرب اهواز واقع است.ك/3

646



:: برچسب‌ها: گل , ظروف چینی , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، سفیر قزاقستان به عنوان جانشین شیخ السفرا در این مراسم گفت: ' محمد باقر بهرامی' سفیر جمهوری اسلامی ایران، در طول ماموریت خود در باكو، برای توسعه مناسبات بین ایران و جمهوری آذربایجان تلاش زیادی به عمل آورد.

' سریك پریم بتواف ' از خدمات سفیر ایران در باكو تقدیر كرد و گفت: بهرامی در طول مدت ماموریت خود در دوستی ها و نزدیكی روابط دو كشور نقش مهمی را ایفا كرد.

در ادامه این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران در باكو ضمن تشكر از حضور تمام میهمانان ایرانی و خارجی، بر تعمیق و توسعه همه جانبه روابط دو كشور همسایه، تاكید كرد.

'محمد باقر بهرامی' با اشاره به مدت ماموریت خود در جمهوری آذربایجان اظهارداشت: این ماموریت تجربه گرانسنگی برای من بود تا بتوانم از آن در جهت كمك به توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان استفاده كنم.

وی یاد آورشد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه همه جانبه مناسبات با كشورهای جهان به خصوص كشورهای همسایه خود مبتنی است و جمهوری آذربایجان به علت اشتراكات تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و تمدن در سیاست خارجی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد: تاریخ و تمدن ایران زمین نشان می دهد كه ایرانیان ملتی صلح طلب بودند و همواره با صلح و دوستی با سایر ملت های جهان زندگی كرده و به آنها عشق ورزیده اند.

بهرامی تصریح كرد: آموزه های دین مبین اسلام ، تاریخ تمدن كهن وعشق به انسان ها ، سیاست جنگ و خونریزی را نفی می كند و جمهوری اسلامی ایران خواستار از بین بردن همه سلاح های كشتار جمعی در جهان است.

وی تاكید كرد: ما استفاده از فناوری هسته ای صلح آمیز را در خدمت بشریت و همه ملت های جهان ضروری می دانیم و معتقدیم ملت های جهان با دوستی ها و تعامل باید از دستاوردهای علمی در صلح و صفا و محبت با یكدیگر زندگی كنند.

نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان ، 'الله شكور ' پاشازاده رییس اداره مسلمانان قفقاز و تعدادی از شخصیت های سیاسی وزارت امورخارجه و نخست وزیری جمهوری آذربایجان، از میهمانان این مراسم بودند.

در پایان این مراسم تجار، بازرگانان و تعدادی از ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان از خدمات محمد باقر بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باكو تقدیر و قدردانی كردند.

خاورم/1108



:: برچسب‌ها: سفید , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

'كوروش جهانبخش' روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سهم عمده حمل و نقل جاده‌ای كشور در جابجایی كالا دراین مدت گفت: هرمزگان به ویژه بندرعباس با عنایت به وجود زیرساخت‌ها و امكانات مناسب جاده‌ای و بندری از جمله بندر شهید رجایی، بیشترین سهم ترانزیت كشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان، در مدت یادشده از مجموع سه هزارو40 هزار تن كالای ترانزیتی خروجی 862 هزار تن معادل 28 درصد از بندر امام، 452 هزار تن معادل 15 درصد از بندرعباس، 220 هزار تن معادل هفت درصد از دوغارون و 50 درصد از سایر مرزها خارج شده است.

وی با بیان اینكه این جایگاه از بین32 مرز فعال كشور شامل 22 مرز زمینی و 10 مرز آبی، به دست‌ آمده است، افزود: پس از بندرعباس مرزهای پرویزخان و باشماق در كردستان، بازرگان در آذربایجان‌غربی و سرخس در خراسان ‌رضوی به ترتیب با 24، 11، 9 و 9 درصد به عنوان فعال ترین مرزهای كشور در ورود كالاهای ترانزیتی به شمار می‌رود.

این مسئول همچنین یادآور شد: در سه ماهه نخست سالجاری از میزان سه میلیون و40 هزارتن كالا ترانزیتی حمل شده،861 هزار و364 تن كالا از مرز بندرعباس و 727 هزار و721 تن از مرز پرویزخان و مابقی از سایر مرزهای كشور وارد شده است.

جهانبخش گفت:15 درصد از كالاهای ترانزیتی از پنج مرز مزبور و بیش از 596 هزار تن از سایر مرزها وارد كشور شده است.

وی افزود: عمده‌ كالاهای ترانزیت شده در این مدت كالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع پنبه،كالای ساختمانی، لوازم خانگی، وسایل نقلیه باری و مسافری است.ك/3

7192/668



:: برچسب‌ها: آب , د ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگارایرنا، بنیاد علمی- فرهنگی امام موسی صدر با اندیشه حمایت از مناطق محروم و دورافتاده روستاهای جنوب كرمان این حمایت را از دانش‌آموزان اول راهنمایی تا ورود به دانشگاه آغاز كرده است.

این بنیاد، حمایت از نخبگان و دانش‌آموزان محروم و ایجاد امكانات برای شكوفا ‌شدن استعدادهای آنها را در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم آغاز كرده تا شاهد شكوفایی هر چه بیشتر استعدادهای قرآنی باشد.

این بنیاد از سال 90 آغاز به فعالیت كرده و با حمایت علمی از 10 دانش‌آموز روستایی از ابتدا تا به امروز 400 دانش‌آموز در 30 روستا مورد حمایت قرار داده است.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم از 25 تیر تا 24 مردادماه در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.

فراهنگ** تهرام/9977/1556/



:: برچسب‌ها: اروپا , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

روزنامه کیهان یادداشتی دارد از محمد ایمانی که طی آن به بررسی تحولات کشورهای عربی در ۱۷ ماه گذشته پرداخته است.

خط مغالطه درتحلیل روند انقلاب ها عنوان این یادداشت است. سرمقاله نویس کیهان می نویسد "۱۷ ماه از آغاز سلسله انقلاب ها در حد فاصل شمال آفریقا و شبه جزیره عربستان گذشت. ۱۷ دسامبر ۲۰۱۰ (۲۷ آذر ۱۳۸۹) چاشنی انفجار خشم ملت تونس علیه دیکتاتوری که مستخدم رسمی سازمان سیا بود عمل کرد و به سرعت دامنه آن به میان ملت های به ستوه آمده مصر و یمن و بحرین و لیبی کشیده شد، تا امروز که یکی از عمیق ترین و مهم ترین انقلاب ها در شرق عربستان در حال تکوین است. هفده ماه پس از آن ماجرا می توان نگاه دقیق تری به صحنه داشت. این ارزیابی از آن جهت مهم است که انقلاب ها در میانه راه هستند و هر کدام با شدت و ضعف پیش رفته اند."

آقای ایمانی همچنین می نویسد"بازرگان و ابراهیم یزدی و بنی صدر و مسعود رجوی و دیگرانی بعد از آنها را خود انقلاب و مردم انقلابی ما غربال کردند. عیار آنها و خیلی های دیگر در کوره همین انقلاب معلوم شد."

سرمقاله نویس کیهان در پایان این گونه جمع بندی می کند که "ما به تجربه آموخته ایم که انقلاب خم رنگرزی یا چسب یک دو سه نیست. مطمئن هستیم تاریخ در هیچ یک از این کشورها دستخوش انقلاب اسلامی به پیش از ۱۷ دسامبر ۲۰۱۰ بازنخواهد گشت و آمریکا پس از ضربه بزرگی که به گیجگاهش خورده سرپا نخواهد شد. در عین حال مسیر هیچ انقلابی در برابر استکبار و استبداد، اتوبان نیست. نه تنها سنگلاخ است، سنگ اندازی و فشار و تهدید و تطمیع هم هست. ما تجارب بزرگ و پرقیمتی در این مسیر داریم که می توان آنها را در اختیار دیگر ملت ها قرار داد."

پیامی به حامیان رژیم دمشق

روزنامه جهان صنعت یادداشتی دارد با عنوان"پیامی برای شرکای خارجی سوریه" که نادر کریمی جونی نوشته است.

آقای کریمی جونی می نویسد"حکومت هاگاهی ازجایی که نقطه اطمینان می پندارند آسیب پذیرمی شوند و اتفاقا این آسیب پذیری‌ها بسیار مهلک و خطرناک است. حادثه دیروز سوریه که در ادامه ریزش نیروهای نزدیک به بشار اسد صورت گرفت ازسوی ناظران بحران دمشق بسیار با اهمیت دیده شده است. این ناظران می گویند،بعد از حادثه انفجار حتی درون کاخهای بلند سوریه نیز برای رهبران دمشق امنیت ندارد و حتی چهره های به شدت محافظت شده نیز نمی تواننداز ادامه زندگی خویش اطمینان داشته باشند،این تحول البته ممکن است روی حمایت کشورهایی مانند روسیه وچین از دمشق نیز تاثیر بگذارد. در این باره می توان تصور کرد که افزایش افتراق میان جناح های حکومت از یکسو و عمیق تر شدن شکاف میان مردم و حاکمیت سوریه از دیگر سو، شرکای خارجی اسد را نیز از ادامه همپیمانی با او منصرف می سازد."

هفت تیر از نوع سوری

روزنامه تهران امروزیادداشتی دارد با عنوان "طرح تروریست ها شکست می خورد»که محمد صادق الحسینی کارشناس مسائل خاورمیانه آن را نوشته است.
آقای صادق الحسینی می نویسد « عملیاتی انتحاری که دیروز در دمشق رخ داده و منجر به کشته شدن وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات این کشور شده است تداعی‌کننده انفجارهای مقر حزب جمهوری اسلامی است که توسط یک نیروی نفوذی صورت گرفته است."

سرمقاله نویس تهران امروز همچنین می نویسد" ‌این عملیات تروریستی شبیه همان عملیات است و نشان دهنده نفوذ اطلاعاتی بازیگران ضدسوریه یعنی موساد، وهابیت و آمریکاست و بر اساس اطلاعات موجود قطر، عربستان و آمریکا در این اقدام دست داشته اند."

شتر دیدی ندیدی

روزنامه مردم سالاری، یادداشتی دارد با عنوان "اصلاح وضعیت اقتصادی وظیفه‌ای همگانی "که محمد حسین روانبخش نوشته است.

آقای روانبخش می نویسد "دولت نه می‌خواهد و نه می‌تواند با گرانی‌های روزافزون، با مشکلات اقتصادی که مردم را روز به روز بیچاره‌تر می‌کند و با بلبشوی مدیریتی داخل کشور، مبارزه کند. ادامه این روند به ضرر همه است و بی شک به جایی می‌رسد که خوشایند دوستان این مملکت نیست و بر همین اساس است که باید همه کسانی که می‌توانند قدمی‌ در اصلاح امور بردارند دست به کار شوند."

یادداشت نویس روزنامه مردم سالاری درادامه می نویسد "اگر قوه مجریه این گونه بر سوء مدیریت خود اصرار دارد و حتی افتخار می‌کند، دیگر قوا و نهادهای این مملکت آیا مسوولیتی ندارند؟! آیا نباید آنها – لااقل – به فکر حل مشکل باشند؟ آیا درست است که به جای حل معضلی که روز به روز فربه‌تر می‌شود، صورت مساله را پاک کرد و با سیاست «شتر دیدی، ندیدی؟» سعی کرد حواس مردم را به جایی دیگر جلب کرد تا روزگار بگذرد؟"

آقای روانبخش در پایان می نویسد"جلوی ضرر را از هر جا بگیری منفعت است و هیچ مصلحتی، نمی‌تواند جایگزین ضرورت اصلاح وضعیت اقتصادی و پایان سوءمدیریت‌ها شود. وظیفه مطبوعات و رسانه‌ها بیان این تذکر است و ای کاش همه به وظیفه خود در این وادی عمل کنند."

یک دستگاه تازه

روزنامه آرمان روابط عمومی، یادداشتی دارد با عنوان "نمی‌توان انتظار معجزه داشت" که نعمت احمدی نوشته است.

این حقوقدان در یادداشت خود اقدام اخیر دولت در فعال کردن شورای دستگاه های نطارتی را مورد انتقاد قرار داده است.

آقای احمدی می نویسد « شورای دستگاه‌های نظارتی کشور، به استناد ماده ۲۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه تشکیل شده است. باور این است که این شورا نمی‌تواند به موضوعات نظارتی بیش از آنچه تاکنون به دستگاه‌های ناظر می‌پرداخته است، بپردازد و در این رهگذر، تنها یک سازمان جدید با اعضایی جدید، هزینه و اعتباری افزون، تشکیل و دامنه این سازمان به استان‌ها هم کشیده می‌شود و دولت را فربه‌تر می‌کند، بدون اینکه بتوان از این شورا انتظار معجزه‌ای داشت.»

آقای احمدی می نویسد" هر چند توسعه تشکیلات به ظاهر ممنوع است و این موضوع یعنی ممنوعیت توسعه تشکیلات در برنامه پنجم توسعه هم آمده است. در هر حال نگاهی به ترکیب اعضا نشانگر آن است که این مجموعه حرف جدیدی برای گفتن ندارد".

برکناری یک استاد

روزنامه شرق گفت و گویی دارد با پرویز پیران استاد سرشناس جامعه شناسی در ایران که به نوشته روزنامه شرق از دانشگاه کنار گذاشته شده است.

روزنامه شرق می نویسد "از دلایل تاثیرگذار در "کیفیت زندگی" می‌توان به عواملی چون نرخ تورم، فقر، بیکاری، درآمد، امنیت، خطرپذیری و ایمنی، شاخص‌های توسعه جنسیتی و رضایتمندی شهروندی و بسیاری حوزه‌های دیگر اشاره کرد. پرویز پیران، استاد دانشگاه علامه که پس از سال‌ها حضور در این دانشگاه دیروز عذرش خواسته شد، تاکید دارد که کیفیت زندگی در ایران کاهش یافته و موارد نگران‌کننده‌ای از جمله بیکاری و عدم رضایت افراد از زندگی، زندگی ایرانیان را تهدید کند."

او همچنین در گفت‌وگو با "شرق" از تهدید پهنه‌های سبز تهران و ساخت‌وساز در بخش‌های شمالی‌شهر اظهار نگرانی کرد و در توصیف وضعیت جامعه کنونی ایران تاکید دارد که جامعه ایران از یک جامعه سنتی به سمت یک جامعه با تضاد پیش می‌رود.

" پرویز پیران از جمله استادانی است که در پروژه‌های مشترک خود با سازمان ملل و دانشگاه‌ها تاکنون درباره وضعیت آلونک‌نشینی در ۱۴ شهر ایران به پژوهش پرداخته است و به گفته خودش زندگی با آلونک‌نشین‌ها، یکی از بخش‌های اصلی زندگی او در دو دهه گذشته بوده است.

آقای پیران همچنین گفته است "در بخش مربوط به جرم‌خیزی و بیکاری و به‌طور کلی شاخص‌های پایه‌ای تاثیرگذار در کیفیت زندگی با چالش مواجه هستیم."



:: برچسب‌ها: درختان , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

بر این اساس، انواع حمایت ها و مشوق های تولید محصولات کشاورزی با رعایت الگوی کشت بهینه ملی ـ منطقه‌ای شامل اعطای یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی (اعم از وجوه اداره شده و یا تسهیلات ناشی از تلفیق با منابع بانکی)، کمک بلاعوض، پرداخت یارانه، بیمه محصولات کشاورزی، سایر مشوقهای قانونی یا ترکیبی از آنها است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت،همچنین سهم آورده متقاضیان و بهره‌برداران موضوع این آیین‌نامه در طرح های مربوط به بخش کشاورزی با تشخیص واگذارنده اعتبار با توجه به نوع طرح و توان مجری طرح بین هفت تا 20 درصد مجموع هزینه‌های سرمایه ثابت و در گردش تعیین می شود.

طرح های مربوط به آب و خاک، شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی و زراعت چوب از سهم آورده معاف هستند.

بر اساس این مصوبه، وجوه اداره شده و کمک های فنی و اعتباری در چارچوب قرارداد عاملیت توسط واگذارنده اعتبار نزد مؤسسه عامل تودیع تا با رعایت قانون بودجه و سایر قوانین و مقررات و مفاد این آیین‌نامه در اختیار متقاضیان قرار گیرد. دستگاه های زیر پوشش (ملی یا استانی) وزارت جهاد کشاورزی مکلف هستند یک نسخه از قرارداد عاملیت را پس از تفاهم با مؤسسه عامل به معاونت ارسال کنند.

** طرح های متقاضی استفاده از تسهیلات

طرح های متقاضی استفاده از تسهیلات موضوع این آیین‌نامه با امضای بالاترین مقام دستگاه واگذارنده اعتبار یا مقام مجاز از جانب او به مؤسسه عامل معرفی می شوند.

مؤسسه عامل موظف است ظرف 30 روز از زمان دریافت طرح و تکمیل مدارک از جانب متقاضی، آن را از نظر توجیه فنی، مالی و اقتصادی بررسی و نظر قطعی خود درخصوص رد یا تصویب طرح ها را به واگذارنده اعتبار اعلام کنند. تسهیلات مربوط ظرف 30 روز کاری پس از تصویب طرح، ارایه وثیقه و تأمین سهم آورده متقاضی (در صورت لزوم) باید پرداخت شود.

بر این اساس، دولت مؤسسه عامل شامل بانکهای عامل، مؤسسات مالی و اعتباری، صندوق های قرض‌الحسنه، صندوق های توسعه‌ای دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و صندوقهای حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را موظف کرده است.

اصل و سود دریافتی بابت بازپرداخت اقساط تسهیلات وجوه اداره شده موضوع این آیین‌نامه (از محل بودجه کل کشور) را در سررسید به حساب خاصی که توسط خزانه‌داری کل کشور در مرکز و در استانها توسط خزانه معین استان افتتاح می‌ شود، واریز تا در مورد منابع داخلی شرکت های دولتی، به حساب آنها و در مورد منابع بودجه عمومی مطابق ماده (7) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ـ مصوب 1380ـ به حساب درآمد عمومی کشور واریز شود.

همچنین در صورت تأخیر در اجرای مهلت‌های مقرر در ماده (6) این آیین‌نامه در مورد طرحهای معرفی شده‌ای که از محل واریز واگذارنده اعتبار (بر اساس قرارداد عاملیت) تأمین مالی می‌شوند، مؤسسه عامل موظف است معادل نرخ سود سپرده در سیستم بانکی به مأخذ اعتبار مورد نیاز مستند به توجیه فنی و اقتصادی طرح، از محل منابع داخلی خود به سقف مبلغ قرارداد عاملیت اضافه کند. مسئولیت حسن اجرای این امر به عهده دستگاه واگذارنده اعتبار است.

** ارائه گزارش عملکرد وجوه واریزی

بر اساس این مصوبه، مؤسسه عامل موظف است گزارش عملکرد وجوه واریزی در قالب قرارداد عاملیت، طرحهای مصوب، مبالغ پرداختی قطعی، وصولی اقساط، پرداختی وجوه وصولی به خزانه و مانده حساب نزد مؤسسه عامل را هر سه ماه یکبار به واگذارنده اعتبار، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارایه کند.

همچنین مؤسسه عامل موظف است مبالغ بلااستفاده و تعهد نشده در پایان سال را به خزانه واریز کند.نظارت بر حسن اجرای این تبصره بر عهده دستگاه واگذارنده اعتبار خواهد بود.

** مدت دوره اجرای طرحهای بخش کشاورزی

بر این اساس، مدت دوره اجرای طرح های بخش کشاورزی شامل اجرا، تنفس، مشارکت و بازپرداخت بنا به تشخیص واگذارنده اعتبار، حسب نوع طرح پس از توافق با بانک عامل، حداکثر تا پانزده سال خواهد بود.

اعتبارات واریزی توسط واگذارنده اعتبار به حساب مخصوص نزد مؤسسه عامل، پس از دریافت اعلام وصول، توسط ذیحسابی واگذارنده اعتبار به هزینه قطعی منظور می‌ شود.

همچنین تضمین تسهیلات بانکی سهم مؤسسه عامل براساس قوانین ذی‌ربط و در مورد سهم واگذارنده اعتبار بنا به نظر آن مرجع تعیین می شود.

واگذارنده اعتبار مجاز است در ازای خدمات مؤسسه عامل که شامل مواردی همچون بررسی، ارزیابی و توجیه مالی و اقتصادی طرح، ارزیابی وثیقه‌ها و تضمین‌ها، تنظیم قراردادها با بهره‌بردار و اعطای تسهیلات به صورت نظارت شده، نظارت بر مصرف وجوه و تسهیلات بانکی در طول اجرای طرح و وصول مطالبات و ارایه گزارشهای لازم به واگذارنده اعتبار و سایر مراجع ذی‌ربط حداکثر تا یک درصد از اعتبارات تودیعی پرداخت شده به متقاضیان را طبق قرارداد عاملیت منعقده به مؤسسه عامل پرداخت کند.

بر این اساس، طول مدت قرارداد عاملیت با رعایت قوانین مربوط و مشروط به عدم فسخ آن از سوی واگذارنده اعتبار از زمان آخرین وجوه واریزی به حساب مؤسسه عامل، حداکثر تا پایان سال مالی بعد تعیین می‌ شود. مؤسسه عامل موظف است مانده وجوه مصرف نشده تعهد نشده را به واگذارنده اعتبار اعلام تا نسبت به تعیین تکلیف و یا باز توزیع آن اقدام شود.

** ارائه گزارش عملکرد طرح های معرفی شده به استانداری ها

همچنین واگذارنده اعتبار موظف است گزارش عملکرد طرحهای معرفی شده و مصوب موضوع این آیین‌نامه، نوع و میزان حمایت از آنها و طرحهای به بهره‌برداری رسیده را در مقاطع سه ماهه به معاونت و یا معاونان برنامه‌ریزی استانداری‌ها (حسب مورد) ارایه کند.

براساس مصوبه دولت، مؤسسه عامل موظف است حساب های مربوط به وجوه اداره شده را به گونه‌ای نگهداری کند که در هر زمان اطلاعات مربوط به موجودی، تسهیلات پرداخت شده، وصولی به تفکیک اصل و سود تسهیلات و اقساط معوق قابل دسترسی و ارایه به واگذارنده اعتبار باشد.

این مصوبه را 'محمدرصا رحیمی' معاون اول رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ کرده است.

اقتصام ** 1574**1572



:: برچسب‌ها: پرندگان , عکس ها , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

سریال دان تاون ابی در شانزده رشته نامزد جایزه است

سریال درام تلویزیونی "داون تاون ابی"، به تهیه کنندگی شبکه تلویزیونی مستقل آی تی وی۱ بریتانیا، نامزد جایزه اصلی امی ۲۰۱۲ شد.

این سریال در کنار "مردان خیابان مدیسن" (Mad men)، و "امپراتوری برودواک" نامزد بهترین درام تلویزیونی از جوایز امی که اختصاص به تولیدات تلویزیونی دارد، شدند.

دیگر سریال های نامزد این جایزه در بخش درام، "وطن" (Homeland) و "بازی قدرت ها" (Game Of Thrones) هستند.

هیو بانویل و میشل داکری، بازیگران داون تاون ابی، نیز از نامزدهای بخش بهترین بازیگر مرد و زن در سریال درام شده اند.

این سریال برنده بهترین سریال کوتاه مدت در سال ۲۰۱۱ شده بود.

داون تاون ابی رقابت سختی با سریال تلویزیونی مردان خیابان مدیسن خواهد داشت که تهیه کنندگانش امسال به دریافت پنجمین جایزه امی در این بخش امیدوارند.

"مردان خیابان مدیسن" اگر امسال برنده این جایزه شود، بیش از هر سریال تلویزیونی دیگری در تاریخ جوایز امی، برنده شده است.

این سریال که درباره صنعت و دنیای تبلیغات در دهه ۱۹۶۰ است، مجموعا نامزد ۱۷ جایزه و "داون تاون ابی" نامزد ۱۶ جایزه امی است.

همچنین نامزدهای بهترین سریال کمدی عبارت اند از: "اشتیاقت را کنترل کن" (Curb your enthusiasm) با بازی و تهیه کنندگی لری دیوید، "تئوری انفجار بزرگ"، "۳۰ راک" با بازی و تهیه کنندگی تینا فی، "معاون رئیس جمهور" (Veep) و "خانواده مدرن".

"خانواده مدرن" که در دو سال گذشته برنده جایزه امی بخش سریال های کمدی شده است، امسال در ۱۴ رشته نامزد است.

کاترین جوستن که ماه گذشته درگذشت، برای بازی اش در آخرین مجموعه "همسران خانه دار مستاصل" نامزد بهترین بازیگر زن است.

همچنین سریال "شرلوک" ساخته بی بی سی نامزد ۱۳ جایزه از جمله نویسندگی سریال کوتاه و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل است.

مراسم اعلام برندگان و اهدای جوایز این دوره از جوایز تلویزیونی امی در روز ۲۳ سپتامبر در لس آنجلس و با اجرای جیمی کمل برگزار خواهد شد.



:: برچسب‌ها: جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

'كوروش پرند' شامگاه چهارشنبه در مراسم بازدید خبرنگاران از مركز تربیت مربی فنی و حرفه ای كرج افزود: دوره های آموزشی 'طرح ملی تربیت مهندسان فردا' با رویكرد آموزش های مسأله محور در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404،برگزار می شود.

وی اظهار داشت: به منظور آموزش مهارت های عملی به عنوان پایه و اساسی برای توانمند سازی نیروی انسانی ماهر، متخصص و كارآفرین و همچنین ایجاد زمینه های اشتغال قبل از ورود به دانشگاه، سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور، دوره های آموزشی طرح ملی مهندسان فردا با رویكرد آموزش های مسأله محور را در چندین رشته مهارتی تدوین و برای اجرا به استان ها ابلاغ كرده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور بیان داشت: آموزش های یاد شده برای دانش آموزان دوره های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و همچنین سایر نوجوانان و جوانان جویای مهارت از یكم مرداد ماه امسال در رشته هایی همچون ربات تعغیب، گیوه بافی، كمیكال، ساخت هواپیمای مدرن، ساخت زیردریایی، رایانه، انیمیشن و متحرك سازی، طراحی سایت، بورس و تجارت الكترونیك،ماشین های با سوخت شیمیایی، تولید قطعات پلاستیك و كامپوزیتی، سازه های ماكارونی، گیوه بافی، عروسك سازی و ... برگزار می شود.

وی اظهار داشت: برای دوره های تابستانی امسال 50هزار نفر در 31 استان آموزش مهارت كسب می كنند كه 50 ساعت كلاسهای به شكل حضوری و 40 ساعت غیر حضوری است .

معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: برای تمامی دوره ها، بسته آموزشی شامل جزوه، سی دی دوره و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای پروژه ها تهیه شده است.

پرند معتقد است : تقویت فرهنگ مهارت آموزی و آماده سازی نیروی كار آینده، ارتقا و افزایش مهارت دانش آموزان رشته های نظری، شناسایی نخبگان مهارتی، تربیت نیروی انسانی ماهر برای آینده، هدایت تحصیلی و آمادگی برای احراز مشاغل آینده، تقویت و تحقق روحیه خلاقیت و نو آوری در دانش آموزان، ایجاد انگیزه لازم برای فراگیری مهارت های پایه و افزایش روحیه رقابت سالم از جمله ضرورت های اجرای طرح مذكور است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور تصریح كرد: در دوره های آموزشی مساله محور برخلاف سایر روش های آموزشی، با هدایت مربی، چند پروژه عملی مشخص توسط كارآموز اجرا می شود و فراگیر در حین انجام فعالیت های عملی و ارائه پروژه، شایستگی های لازم را كسب می كند.

به گفته وی، آموزشهای مهارت برای نوجوانان، خلاقیت و روحیه كار جمعی را افزایش می دهد و سبب ارتقا ترویج فرهنگ كار میان نوجوانان می شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به ماده 19 قانون برنامه پنجم توسعه گفت: بر اساس این ماده قانونی وزارت آمورش پرورش مكلف است به دانش آموزان در طول دوران تحصیل یك مهارت را بیاموزد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ادامه بیان داشت: هر استان بین سه تا پنج رشته از رشته های مورد نظر را با حداقل50 درصد رشته های دارای پروژه عملی برای تعداد حداقل یكهزار و حداكثر سه هزار نفر اجرا می كند.

اقتصام ** 9123 ** 1418



:: برچسب‌ها: اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مولانا 'یسوب عباس' سخنگوی مجمع قوانین شخصی شیعیان سراسر هند روز پنجشنبه در شهر مركزی ایالت اتارپرادش از آتش زدن تصاویر قادر خان، نویسنده و كلیم شیخ، كارگردان این فیلم در مقابل ساختمان 'ویدهان' لكنو خبر داد.

عباس همچنین اعلام كرد: من از آكهیلش یاداو، سروزیر ایالت اتارپرادش نیز خواسته ام كه تولید این فیلم را متوقف كند.

فیلم نامه فیلم كربلا توسط نویسنده برجسته و بازیگر معروف هند 'قادرخان ' نوشته شده و اخیرا اعلامیه ای هم در این خصوص صادر شده و قرار است این فیلم توسط سینمای هند 'بالیود' ساخته شود.

پیش از این نیز مجمع قوانین شخصی شیعیان سراسر هند درنامه ای به مانموهان سینگ، نخست وزیر هند و آمبیكا سونی، وزیر اطلاع رسانی این كشور خواستار توقف تولید این فیلم شده بود.

در این نامه آمده بود كه فیلمی كه قرار است درباره كربلا ساخته شود احساسات مسلمانان را جریحه دار می كند.

مجمع قوانین شخصی شیعیان سراسر هند تهدید كرد كه در صورت متوقف نشدن ساخت این فیلم، اعتراضات مسلمانان در سراسر هند گسترش خواهد یافت.

رئیس مجمع قوانین شخصی شیعیان سراسر هند نیز چند روز قبل دربیانیه ای اعلام كرد: قرار است در این فیلم صفات حضرت امام حسین'ع' نمایش داده شود كه به واسطه اینكه مسلمانان احترام خاصی برای آن حضرت قائل هستند، ساختن فیلم در مورد این موضوع حساس، قلب میلیون ها مسلمان را جریحه دار خواهد كرد.

مولانا 'مرزا محمد اطهر' اظهار داشت: از دیدگاه شریعت، ساخت فیلم های این چنینی در مورد شخصیت های بزرگ مذهبی غیرقانونی و غیر منصفانه خواهد بود.

وی خواستار توقف هرچه سریع تر ساخت این فیلم شده چراكه این فیلم می تواند احساسات مسلمانان را به شدت جریحه دار كند.

گفتنی است بنابر برخی گزارشات قرار است اعضای سازمانهای شیعه امروز و جمعه نیز دربرخی نقاط هند ازجمله بمبئی مركز سینمای هند 'بالیود' دراین خصوص اعتراض كنند.

1592

اساق ** 589**



:: برچسب‌ها: موسیقی , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

این حافظ كل قرآن كریم، به مدت 10 روز در لبنان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به فعالیت قرآنی خواهد پرداخت.

وی موفقیت خود در حفظ این كتاب آسمانی را مدیون تشویق های مادر و كمك استادش مسعود رضایی از حافظان برجسته قرآن كریم، دانست و گفت: هر شخصی می تواند متناسب با ظرف وجودی خود از قرآن كریم بهره مند شود.

محمد كریمی بر لزوم حركت به سوی بهره گیری از قرآن كریم تاكید كرد و افزود: قرآن اقیانوسی است كه هر شخصی می تواند در حد توان از آن بهره مند شود.

وی قرآن كریم را در جامعه اسلامی مهجور دانست و یادآورشد: در صورتی كه برنامه ریزی های لازم برای بهره گیری از این كتاب آسمانی صورت گیرد و حافظان و قاریان قرآنی بسیاری تربیت شوند، می توان بر حاكمیت قرآن كریم در ایران و سایر كشورهای اسلامی امیدوار بود.

به گفته كریمی مسوولان باید برای فعالیت های قرآنی بودجه مناسب تخصیص دهند و از لحاظ مادی حمایت های لازم را داشته باشند.

حافظ كل قرآن كریم با بیان اینكه یكی از مصادیق بارز جامعه قرآنی رعایت حریم حجاب و عفاف است گفت: در صورتی كه بانوان در تمامی عرصه ها حجاب خود را رعایت كنند، قطعا فرهنگ قرآنی نیز در تمامی بخش ها نهادینه خواهد شد.

7319/522/ 1645



:: برچسب‌ها: هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا بن برنانكی رئیس فدرال رزرو، بانك مركزی امریكا اعلام كرد این اقدام نمایندگان كنگره می تواند براستقلال سیاست های بانك مركزی تاثیر بگذارد.

برنانكی كه این سخنان را در برابر كمیته مالی مجلس نمایندگان ایراد كرد، اقدام سیاستمداران كنگره برای تصمیم گیری در سیاست های پولی امریكا را كابوس خواند.

رئیس فدرال رزرو افزود:' تجربه نشان داده تصمیمات مستقل اقتصادی بانك مركزی در بلند مدت تورم كمتر و نتایج اقتصادی بهتری نسبت به تصمیمات الوده به مطامع سیاسی داشته است.'

به گفته تحلیلگران سیاسی سخنان برنانكی اخرین شانس وی برای پاسخگوئی به ران پال نماینده تكزاس در مجلس نمایندگان است كه مدعی است تریلیاردها دلار اسكناس بدون پشتوانه منتشر شده است.

ران پال كه هنوزرسما دور رقابت های نامزدی ریاست جمهوری امریكا را ترك نكرده تصمیم دارد در دور بعدی انتخابات مجلس نمایندگان خود را بازنشسته كند.

مجلس نمایندگان امریكا كه تحت سلطه جمهوریخواهان است یكی از موانع عمده برنانكی بر تصویب لوایحی است كه ادعا می كند برای ایجاد اشتغال در امریكا به تصویب ان ها نیاز دارد.

یكی از این لوایح برای پاسخگوئی به بحران عمیق مالی خواستار كاهش سود دو تریلیارد وسیصد میلیارد دلار بدهی ها واوراق قرضه خزانه داری امریكاست.

برنانكی، رییس بانك مركزی آمریكا روز گذشته در برابر كمیسیون بانكی سنا ، رشد اقتصادی این كشور در فصل بهار را ضعیف ارزیابی كرد و چشم انداز بازار كار را تیره خواند.

رییس بانك مركزی امریكا، بحران بانكی در منطقه پولی یورو و وضعیت مالی آمریكا را دو تهدید مهم برای كشورش خواند و از نمایندگان خواست چاره ای برای بازسازی اقتصاد آمریكا بیابند.

ركود اقتصادی، بیكاری وتورم كم سابقه به ویژه افزایش چشمگیر بهای حامل های انرژی از مهمترین چالش های پیش روی دولتمردان آمریكایی است.

اروپام 1908



:: برچسب‌ها: سبز , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه سوریه وتو شد

چین و روسیه، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه سوریه را وتو کردند. در پی ادامه درگیری ها در سوریه، شورای امنیت امیدوار بود با تصویب این قطعنامه فشار بر دولت بشار اسد را افزایش دهد.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

نمایندگان روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه جدید پیشنهادی غرب در محکومیت دولت سوریه را وتو کردند.

این قطعنامه، که بر مبنای فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد تهیه شده بود و با وتو این دو کشور عضو دائم شورای امنیت به نتیجه نرسید، در صورت تصویب شدن به شورای امنیت اجازه دخالت نظامی در سوریه می داد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که تصویب قطعنامه هایی بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل به منزله حمایت از "شورشیان" مخالف دولت سوریه خواهد بود و می تواند زمینه ساز مداخله نظامی غرب شود.

قطعنامه اخیر در صورت تصویب شدن به شورای امنیت اجازه دخالت نظامی در سوریه می داد

روز جمعه، فردا، اعتبار مصوبه شورای امنیت برای اعزام ناظران صلح به سوریه در چارچوب طرح صلح کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب برای خاتمه دادن به خشونت در سوریه، نیز خاتمه می یابد و ادامه ماموریت آنان مستلزم کسب مجوز جدید شورای امنیت است.

تصرف چند گذرگاه مرزی سوریه

ارتش آزاد سوریه خبر داده است که چند گذرگاههای مرزی میان سوریه و ترکیه و همچنین سوریه و عراق را به تصرف خود درآورده است.

به موجب این خبر، گذرگاه مرزی باب السلام میان استان حلب سوریه و استان کیلیس ترکیه، گذرگاه باب الهوی میان استان حلب سوریه و استان هاتای ترکیه و گذرگاه بوکمال میان سوریه و عراق اینک به تصرف ارتش آزاد سوریه در آمده است.

در همین حال، درگیری‌ها همچنان در دمشق، پایتخت سوریه ادامه دارد. دولت سوریه می گوید نیروهایش در تعقیب "گروه‌های تروریستی" هستند.

درگیری‌های دمشق از چند روز پیش آغاز شده و ارتش آزاد سوریه، متشکل از مخالفان مسلح دولت آن کشور، مسئولیت انفجاری را در دمشق برعهده گرفته است که منجر به کشته شدن دست کم سه تن از مقامات ارشد دولتی، از جمله وزیر دفاع شد.

انفجار دمشق واکنش های مختلفی را در پی داشته و سخنگوی کوفی عنان با ابراز تاسف از شدت گرفتن خشونت در سوریه، گفته بود که این واقعه "لزوم اقدام قاطعانه شورای امنیت را گوشزد می کند."

همچنین برای نخستین بار پس از انفجاری دیروز دمشق، بشار اسد رئیس جمهور سوریه بر صفحه تلویزیون دیده شد.

غیبت بشار اسد از انظار عمومی باعث گمانه زنی ها و شایعاتی شده بود و حتی گزارشهایی حاکی از اینکه او به بندر لاذقیه در شمال غرب سوریه انتقال داده شده منتشر شده بود.

اما سرانجام تلویزیون دولتی سوریه تصاویری از بشار اسد را پخش کرد که وی را در حالی نشان می داد که سپهبد فهد فریج، وزیر دفاع جدید در برابرش سوگند یاد می کرد.



:: برچسب‌ها: شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا به نقل پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، كارگروه بهبود كیفیت آسفالت به دنبال دستور وزیر راه و شهرسازی تشكیل شد، كه براساس آن برای ارتقاء كیفیت پروژه های این وزارتخانه دستورالعمل هایی كه مورد تایید شورای عالی فنی و امور زیربنایی حمل ونقل است، به تصویب رسید.

براساس مصوبات این كارگروه، مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی موظف است ظرف مدت 15 روز از تاریخ ابلاغ این مصوبه، ساز و كار صدور گواهینامه فنی كارخانجات آسفالت و نظارت های دوره ای را تهیه و به تصویب كارگروه ارتقای كیفیت آسفالت برساند.

همچنین اعتبار گواهینامه فنی كارخانجات آسفالت یك ساله است و تعرفه صدور و تمدید گواهینامه با پیشنهاد مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی و تایید معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل، حداكثر تا پایان تیرماه هر سال با تصویب وزیر راه و شهرسازی ابلاغ می شود.

اقتصام ** 1574 1418



:: برچسب‌ها: قرمز , سان فرانسیسکو , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا،دكتر'فریدون عباسی'عصرپنجشنبه درآیین نخستین سالگرددانشمند شهید'داریوش رضایی نژاد 'در آبدانان افزود:نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اعتقادهای اسلامی و استقلال ملی برپا شده است و تارسیدن به قله های رفیع پیشرفت و توسعه براین صراط مستقیم مستحكم و استوار خواهدماند.

وی شهدا را مایه عزت و افتخار ملی دانست و اظهارداشت:تثبیت موقعیت سرزمینی در دفاع مقدس، اقتدار سیاسی درعرصه های ملی وجهانی و استقلال و خودكفایی علمی و اقتصادی كشور مدیون خون پاك شهیدان است.

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران،شهید داریوش رضایی نژاد را نماد ایثار و فداركاری ملت ایران و استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس دانست و بیان كرد:این شهید گرانقدر،یكی از كارشناسان خبره و از مشاوران معتمد سازمان انرژی اتمی ایران بود كه با پشت پا زدن به مادیات تمام فكر و ذكر خود را برای اعتلا و توسعه كشور در طبق اخلاص گذاشت.

عباسی از شهید'داریوش رضایی نژاد'به عنوان نخبه عرصه علمی و دفاعی كشور یادكرد و ادامه داد:حضور پر بركت و معنادار مردم در عرصه های مختلف نظام و انقلاب اسلامی، بهترین پاسداری از خون شهیدان و تسلی بخش قلب خانواده های معظم شهداست.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن قدردانی و سپاس از تلاش دستگاه های امنیتی و انتظامی در شناسایی و دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته ای افزود: شهید رضایی نژاد، دانشمندی متعهد و متخصص بود كه با معرفت الهی، خود را به زینت معنویت آراست و با روحی مملو از عشق الهی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی هسته ای ایران گفت:باوجود اقدام های غیرانسانی و ددمنشانه آمریكا و اسراییل در شهادت ناجوانمردانه دانشمندان شهیر این آب وخاك،به فضل الهی و به همت جوانان با غیرت ایران اسلامی این انقلاب با سرعت زیاد در راه رسیدن به همه هدف های مقدس خود در حركت است.

عباسی از مردم ایلام به عنوان سرمایه ماندگار انقلاب یادكرد و اظهارداشت:داریوش رضایی نژاد،نمونه ای روشن و گویا از روح فدا كاری و ولایتمداری استان غیور و شهیدپرور ایلام است.

به گزارش ایرنا،دراین آیین كه گروه های مختلف مردم و مدیران دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند، استاندار ایلام نیز در سخنانی،داشمندان را ذخایر ماندگار قافله بشریت دانست و گفت:دانشمندان شهید، در قلب و جان جامعه جاودانه شده اند و عالم را برای همیشه تاریخ، ر شن و منور می سازند.

'مجتبی اعلایی'افزود:دشمنان ایران اسلامی اكنون بر عرشه تانك نمی نشینند كه به جنگ اسلام روانه شوند ، بلكه بر بال امواج سوار شده اند و باعبور از همه استحكامات، وارد جان و روح جوانان شده تا شاید عقیده و ایمان آنان را خدشه دار كنند.

استاندار ایلام با گرامیداشت نام و یاد شهید رضایی نژاد، از جوانان غیور خواست كه با تحصیل علم و دانش، را ه نورانی این شهید جاوید را ادامه دهند. ك/3

565/7174



:: برچسب‌ها: گل , ژاپن , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، با توجه به اینكه 'فرهاد مجیدی' و 'جواد نكونام' علاقه خاصی به پیراهن شماره 6 و 7 دارند، به نظر می رسد این دو بازیكن در روزهای آتی به طور رسمی به تیم استقلال بپیوندند.

شماره بازكنان تیم استقلال در فصل پیش رو به شرح زیر است:

1- سید مهدی رحمتی، 2- خسرو حیدری، 3- جی لوید ساموئل، 4-امیرحسین صادقی، 5- حنیف عمران زاده، 8- مجتبی جباری، 9- آرش برهانی، 10- میلاد میداودی، 11- امین منوچهری، 14- كیانوش رحمتی، 15-محمد انصاری، 16-میثم حسینی، 17-میثم بائو، 18- هاشم بیك زاده، 20- سیاوش اكبرپور، 21- آرمن طهماسبیان زرنه، 22- سید حسین حسینی، 28- مهران قاسمی، 30- رودریگو توزی، 32- فریدون زندی، 33- پژمان منتظری، 35- محمد ریش اصفهانی، 37- فابیو جانواریو، 39- بابك جباری و 40- علی حمودی.

همچین با اعلام باشگاه استقلال شماره 12 آبی پوشان به هواداران پرشمار این تیم به عنوان یار دوازدهم تعلق گرفت.

جشن پیراهن تیم فوتبال استقلال تهران چهارشنبه شب با حضور تعداد كثیری از هواداران، پیشكسوتان، بازیكنان، كادر فنی و هنرمندان تئاتر، سینما، تلویزیون و عرصه موسیقی در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

تیم فوتبال استقلال تهران در نخستین دیدار خود در دوازدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران، ساعت 22 جمعه شب در ورزشگاه آزادی میزبان تیم آلومینیوم هرمزگان است.

ورزشی**7537** 3404



:: برچسب‌ها: سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'علی سعیدلو' شامگاه چهارشنبه در حاشیه ایین اختتامیه

كنفرانس علمی و بین المللی پیرامون جنبش غیر متعهدها، در جمع خبرنگاران درباره احتمال تعطیلی چند روزه پایتخت برای تسهیل در برگزاری این اجلاس گفت: طبق روالی كه در سایر كشورها نیز برای برگزاری كنفرانس های بین المللی وجود دارد، به احتمال زیاد تهران نیز چند روز تعطیلی را تجربه خواهد كرد.

سعیدلو كه ریاست ستاد سیاست‌گذاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها را بر عهده دارد، گفت: اجلاس سران این جنبش بعد از ماه مبارك رمضان برگزار می شود و انتظار می رود كه بسیاری از مردم در این زمان به سفر بروند و لذا در این زمینه مشكلی وجود ندارد.

وی خاطر نشان كرد كه در زمان برگزاری این اجلاس مدارس تعطیل است، شرایط خوبی برای برگزاری اجلاس وجود دارد اما احتمال اینكه یك یا دو روز تعطیل باشد، وجود دارد.

معاون امور بین الملل رییس جمهور ادامه داد: اگر لازم باشد در زمان مقرر دولت تعطیلات را به دلیل برگزاری اجلاس سران اعلام می‌كند تا رفت و آمد هیات‌ها به سهولت انجام شود.

سعیدلو درباره روند ساخت و ساز محل برگزاری این افزود: برنامه ریزی هایی در این زمینه از قبل صورت گرفته بود و با توجه به اینكه بودجه مورد نظر به موقع اختصاص یافت، كار ساخت بنای مورد نظر در حال انجام است.

معاون امور بین الملل رییس جمهور اضافه كرد: ساخت سالن جلسات و بخش تشریفات (VIP) سالن اجلاس عدم تعهد از سوی وزارت راه و شهرسازی دنبال می شود.

سعیدلو تاكید كرد كه امور مربوط به ساخت و ساز ساختمان اجلاس طبق برنامه ریزی پیش می رود و از این برنامه زمان بندی شده عقب نیستیم.

به گفته سعیدلو، اجلاس كارشناسان كشورهای عضو جنبش غیر متعهدها روزهای پنجم و ششم شهریو ماه برگزار می شود، اجلاس وزیران خارجه این كشورها نیز روزهای هفتم و هشتم و در نهایت اجلاس سران جنبش عدم تعهد روزهای نهم و دهم شهریورماه برگزار خواهد شد.

1592

سیام** 9103



:: برچسب‌ها: اتومبیل , بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا از بیروت، دبیركل حزب الله لبنان طی مراسمی كه هم اكنون چهارشنبه شب در 'ملعب الرایه' ضاحیه جنوبی شهر بیروت به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ 33 روزه سال 2006 در حال برگزاری است و در آن هزاران تن از مردم لبنان، شخصیت های سیاسی بارز داخلی و بین المللی از جمله نمایندگان روسای جمهور، مجلس و نخست وزیر لبنان و 'غضنفر ركن آبادی' سفیر كشورمان در این كشور حضور دارند، سخن می گوید.

سید حسن نصرالله افزود: صهیونیستی ها همواره از دستاورهای بزرگ سخن می گفتند و از عملیات نوعی كه اسم آن را 'عملیات توازن' گذاشته بودند، دم می زدند.

دبیركل حزب الله ادامه داد: اسراییلی ها در روز جمعه 14 ژولای سال 2006 میلادی به لبنان حمله كرده و كابینه كوچك در آن زمان طرح حمله علیه لبنان را تصویب كرد.

وی ادامه داد: در این طرح آنها (به اصطلاح) اقدام به جمع آوری معلومات بسیار دقیق و مهم از ما كرده و و اظهار داشتند كه می دانیم كه همه سامانه های موشكی حزب الله، ساخت ایران است.

نصرالله تأكید كرد: وزیر جنگ این رژیم در آن زمان گفت كه ما جایگاه های نصب سامانه های موشكی حزب الله را در جنوب لبنان می دانیم و مانورهای دقیق و جدیدی را برای حمله به این پایگاه ها انجام دادیم.

وی تأكید كرد: یك ساعت پس از تصویب این طرح، چهل فروند جنگنده رژیم صهیونیستی طی عملیاتی بیش از چهل هدف را مورد اصابت قرار دادند كه این عملیات 43 دقیقه به طول انجامید و هدف های مورد نظر نیز پایگاه های موشك های فجر سه و فجر پنج بود كه توسط رژیم صهیونیستی نابود شد.

دبیر كل حزب الله با اشاره به اینكه 'آنها مدعی شدند كه 60 تا 70 درصد از توان موشكی حزب الله را نابود ساختیم'، ادامه داد: در واقع مقاومت به تحركات دشمن درخصوص سیستم موشكی حزب الله با برد متوسط پی برد و با اجرای نقشه ای دقیق، بدون آنكه آنها بفهمند، در بازیشان به منظور جمع آوری اطلاعات به آنها یاری رساند.

وی افزود: اولین موفقیت امنیتی مقاومت این بود كه فهمیدیم اسراییل جای سامانه های موشكی را می داند.

سیدنصرالله گفت: دومین موفقیت امنیتی نیز این بود كه مقاومت توانست این سیستم ها را بدون اینكه اسراییلی ها بفهمند ، از اماكن خود منتقل كرد؛ ، آنجا به واقع خالی از هرگونه موشكی بود چرا كه این سیستم ها از جاهای اصلی خود منتقل شده و 33 روز پیاپی فعالیت كردند و حتی آماده هدف قرار دادن تل آویو نیز بودند.

دبیركل حزب الله ادامه داد: عملیات توازن ویژه را كه نیروی هوایی اسراییل به آن مباهات می كرد از نظر ما عملیات توهم ویژه بود چرا كه توسط مقاومت خنثی شد.

ادامه دارد.....

1592

خاور**2023**1030



:: برچسب‌ها: تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ رییس جمهور چهارشنبه شب در گفتگویی تلفنی با جلال طالبانی رییس جمهور عراق ضمن جویا شدن آخرین وضعیت سلامت وی، از خداوند برای او طلب عافیت كامل و عاجل كرد.

**شبد** 3404



:: برچسب‌ها: روز , جدید , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، 'حسین قنادیان' عصر چهارشنبه در گردهمایی مسوولان انجمن های نمایش بسیج استان های كشور در بجنورد اظهار داشت: هنر تئاتر منحصر به افراد مرفه و متوسط به بالا نیست بلكه باید با تمامی اقشار ارتباط برقرار كند.

وی افزود: بعضا جشنواره ها و تئاترهایی در كشور برگزار می شود كه مخاطب آن صرفا خود هنرمندان تئاتر و نمایش هستند كه در این صورت پیامی انتقال داده نمی شود.

وی گفت: تئاتر باید آنقدر مردمی باشد كه در مساجد و حسینیه ها و در خیابان ها برگزار شود تا بتواند نیازهای جامعه را پاسخ دهد.

قنادیان به برگزاری نخستین گردهمایی هنرمندان بسیجی كشور در بجنورد اشاره و ابراز امیدواری كرد از این طریق ظرفیت ها و استعدادها شناسایی شود.

وی افزود: در راستای معرفی هنرمندان تئاتر ویژه نامه ای با عنوان 'نارنجستان' نیز به چاپ خواهد رسید كه هنرمندان شهرستانی و استانی در آن معرفی خواهند شد.

عضو شورای مركزی تئاتر بسیج كشور نیز در این همایش، بر لزوم سرمایه گذاری در زمینه قشر كودك و نوجوان تاكید كرد و گفت: دامنه تئاتر و نمایش باید به نواحی روستایی و شهرستان های دوردست كشیده شود تا هنرمندان با استعداد این مناطق شناسایی شوند.

'محمدعلی خبری' اظهار داشت: باید در خدمت آرمان ها و ارزش ها باشیم و تئاتری به روی صحنه ببریم كه مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده و ما را به اهدافمان برساند.

این همایش به مدت دو روز در تالار 'عمارت مفخم' بجنورد برگزار می شود.

7184/626 / 3404



:: برچسب‌ها: هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، 'سیداحمد رسولی نژاد' چهارشنبه شب در جشن پیراهن تیم فوتبال استقلال تهران افزود: استقلال برای حضوری پرقدرت در فصل پیش رو بهترین بازیكنان سال گذشته را حفظ و تعدادی از بازیكنان خوب كشورمان را نیز به تركیب خود اضافه كرده است.

وی با بیان اینكه استقلال در برهه كنونی بهترین مدیرعامل، سرمربی، كادر فنی و بازیكنان را در اختیار دارد تصریح كرد: در روزهایی كه دیگران به دنبال جذب سرمربی و مربی بودند ، تمرینات تیم استقلال به صورت منظم برگزار شد و اكنون برای آغاز لیگ برتر لحظه شماری می كنیم.

رییس هیات مدیره باشگاه استقلال خاطر نشان كرد: تلاش هیات مدیره باشگاه استقلال تشكیل تیمی قدرتمند بوده و اكنون امید زیادی به كسب مقام قهرمانی در لیگ برتر داریم.

رسولی نژاد اظهار امیدواری كرد: هواداران پرشمار تیم استقلال جمعه شب ورزشگاه آزادی را مملو از تماشاگر كرده و آبی پوشان را برای كسب یك پیروزی پرگل مقابل آلومینیوم هرمزگان حمایت كنند.

جشن پیراهن تیم فوتبال استقلال تهران چهارشنبه شب با حضور تعداد كثیری از هواداران، پیشكسوتان، بازیكنان، كادر فنی و هنرمندان تئاتر، سینما، تلویزیون و عرصه موسیقی در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

تیم فوتبال استقلال تهران در نخستین دیدار خود در دوازدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران، ساعت 22 جمعه شب در ورزشگاه آزادی میزبان تیم آلومینیوم هرمزگان است.

1592

ورزشی**7537**



:: برچسب‌ها: فرانسه , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا از محل دیدار مردم شهر ری با هیات دولت، رییس جمهور در این دیدار صمیمانه مشكلات آنها را رسیدگی و دستورات لازم را صادر نمود.

پس از پایان دیدار رییس جمهور با مردم وزرا، معاونین وزرا و برخی مسولان استان تهران همچنان در محل دیدار مردمی وزرا و رییس جمهور با هیات دولت حضور دارند و پاسخگوی سوالات آنها هستند .

رییس جمهور در پایان دیدار چهره به چهره خود با مردم شهر ری در جمع خبرنگاران پاسخگوی سوالات آنها بود .

مشروح سخنرانی رییس جمهوری در جمع خبرنگاران متعاقبا ارسال می شود.

سیام **9171 1418



:: برچسب‌ها: بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، پانكین روز چهارشنبه در گفت و گویی با خبرنگاران روس خاطر نشان كرد: بدون حضور ناظران بین المللی در سوریه، دستیابی به آتش بس در این كشور و اجرای طرح شش ماده ای كوفی عنان بسیار دشوار خواهد بود.

وی گفت: گروه ناظران سازمان ملل در سوریه ،ساز و كاری قوی برای كمك به عنان در حل و فصل بحران سوریه می باشد و بدون چنین ابزاری دستیابی به سازش میان طرف های مناقشه برای عنان بسیار دشوار و حتی غیر ممكن خواهد بود.

معاون اول نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل با تاكید بر لزوم اجرای طرح عنان گفت: این طرح همچنان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

ماموریت گروه ناظران سازمان ملل در سوریه موسوم به

'UNSMIS' روز 21 ماه جاری میلادی به پایان می رسد و روسیه بر تمدید ماموریت ناظران برای سه ماه دیگر تاكید دارد.

گروه ناظران سازمان ملل از اواخر ماه مه گذشته در سوریه

مستقر شده اند و شمار اعضای آنها به 300 نفر می رسد.

'پانكین' خاطرنشان كرد كه در قطعنامه پیشنهادی روسیه به شورای امنیت بر لزوم تمدید دوره ماموریت ناظران سازمان ملل در سوریه تاكید شده است.

'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه نیز روز سه شنبه در دیدار با 'كوفی عنان' نماینده دبیر كل سازمان ملل در امور سوریه ، بر حمایت كشورش از طرح شش ماده ای عنان برای حل و فصل مسایل سوریه و تمدید دوره ماموریت ناظران سازمان ملل در این كشور تاكید كرد.

پوتین گفت: روسیه تمام تلاش خود را برای حمایت از طرح عنان به منظور حل و فصل اوضاع سوریه به عمل خواهد آورد.

اروپام/2242**518** 1506



:: برچسب‌ها: باغ , ژاپن , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی هما ، ‌با توجه به برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن در تهران و استمرار ارسال كتابهای مذهبی به نمایشگاه ،‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به ناشران خارجی كه در نظر دارند با استفاده از شبكه پروازهای بین المللی 'هما 'كتب قرآنی ،‌مذهبی و لوح فشرده را به داخل كشور انتقال دهند ، 70 درصد تخفیف اختصاص می دهد.

این نمایشگاه از روز 25 تیر ماه سال جاری گشایش و تا روز 24 مرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت .

گفتنی است ، هر ساله هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در زمان برگزاری نمایشگاه كتاب تهران نیز با هدف كمك به ناشران جهانی ،‌كتب ارسالی ناشران را با 70 درصد تخفیف به كشور حمل می كند.

اقتصام **‌1579 **1561



:: برچسب‌ها: سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بان كی مون دبیر كل سازمان ملل این اظهارات را پس از دیدار با رهبران چین در پكن مطرح كرد.

دبیر كل سازمان ملل پس از دیدار با هو جین تاتو رئیس جمهوری و یانگ جیه چی وزیر امور خارجه چین خاطر نشان كرد كه شورای امنیت سازمان ملل باید در مورد بحران سوریه متحد باشد و در مورد اوضاع بسیار جدی سوریه اقدام كند.

بان كی مون پس از این دیدارها به خبرنگاران گفت: در این دیدار اوضاع در سوریه را تشریح كردم و همه مقامات ارشد چین نیز اعلام كردند كه اوضاع در سوریه جدی است. بنابراین صادقانه امیدوارم كه اعضای شورای امنیت سازمان ملل بتوانند با فوریت ، به صورت دسته جمعی و با اتحاد در قبال بحران سوریه بحث و تبادل نظر كنند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه قرار است در مورد یك پیش نویس قطعنامه غرب در مورد ماموریت سازمان ملل در سوریه و همچنین موضوع تهدید به اعمال تحریم علیه سوریه بحث و تبادل نظر كنند.

اما روسیه كه یك هم پیمان سوریه محسوب می شود و عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است، قول داده است كه این پیش نویس پیشنهادی از سوی غرب را وتو كند و این در حالی است كه چین نیز اعلام كرده كه اقدام مشابه مسكو را در مورد این پیش نویس در شورای امنیت سازمان ملل انجام خواهد داد.

دبیر كل سازمان ملل پیشتر از چین خواسته بود تا از نفوذش برای حمایت از طرح صلح ارائه شده از سوی كوفی عنان استفاده كند.

رئیس جمهوری چین پس از دیدار با بان كی مون گفت: پكن به مسئولیتها و الزامات بین المللی اش متعهد است.

چین پیشتر بارها نسبت به هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی سوریه هشدار داده بود.

بان كی مون همچنین روز چهارشنبه با ژی جین پینگ معاون رئیس جمهوری چین و دایی بینگو مشاور ارشد سیاست خارجی این كشور دیدار و گفت و گو كرد.

مترجمام**9234** 1506 **1415



:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا ، وی در مقاله خود در روزنامه استار با طرح این سووال كه در پشت پرده دعوت 'اردوغان' از ' نومان كورتولموش' رهبر حزب ' صدای مردم' تركیه برای حضور در حزب ' عدالت و توسعه' چه نهفته است؟ نوشت: اردوغان در روزهای آینده از حزب ' اتحاد بزرگ' و نیز ' سلیمان سویلو' از سیاستمداران محافظه كار تركیه نیز برای حضور در حزب ' عدالت و توسعه' دعوت خواهد كرد .

هدف اردوغان نامزد شدن در انتخابات آتی ریاست جمهوری این كشور با حمایت گروه ها و احزاب ' محافظه كار' و 'راست میانه' است.

در این مقاله با اشاره به اینكه در پشت پرده انتخاب 'عبدالله گل' به عنوان رییس جمهوری تركیه در چهار سال پیش نیز رازهایی نهفته است ، آمده است : زمانی كه ' عبدالله گل' به عنوان نامزد ریاست جمهوری نام خود را مطرح كرد، ' وجدی گونول' وزیر دفاع سابق تركیه ، مورد حمایت اردوغان برای تصدی این پست بود ولی رخدادهایی كه در آن زمان اتفاق افتاد، نشان داد كه دولت پشت پرده تركیه از نامزدی ' عبدالله گل' حمایت می كرد.

روزنامه استار با عنوان اینكه در دوران ریاست جمهوری 'عبدالله گل' ، وی هم نظر ملی گرایان و هم محافظه كاران و حتی نظر حزب مخالف ' جمهوریخواه خلق را نیز جلب كرد ، می نویسد : اردوغان در قانون انتخابات ریاست جمهوری كه در سالهای گذشته از تصویب مجلس تركیه گذشته بود راه را برای انتخاب مجدد ' عبدالله گل' به عنوان رییس جمهوری این كشور مسدود كرد و پیش بینی می شد كه اگر گل امكان نامزدی مجدد در انتخابات را داشته باشد با بیش از 50 درصد آرا بتواند مجددا به عنوان رییس جمهوری تركیه انتخاب شود.

به نوشته روزنامه استار ، حزب جمهوریخواه خلق در مخالفت با طرح اردوغان ، با شكایت به دادگاه قانون اساسی و درخواست ابطال قانون انتخابات رییس جمهوری تركیه قصد هموار كردن مجدد انتخاب ' عبدالله گل ' را به رییس جمهوری تركیه داشت و در یك عملیات پنهانی ظریف در دولت پشت پرده تركیه ، دادگاه قانون اساسی دوران ریاست جمهوری ' عبدالله گل' را هفت سال تعیین و اعلام كرد كه گل برای بار دوم می تواند خود را نامزد تصدی پست ریاست جمهوری تركیه كند و با این حكم راه برای نامزدی اردوغان در انتخابات آتی ریاست جمهوری بسته شد.

این روزنامه نوشت: افراد نزدیك به نخست وزیر تركیه كه قانون یاد شده را تدوین كرده بودند از حكم دادگاه قانون اساسی تركیه ناخرسند شدند.

به نوشته استار، حزب حاكم ' عدالت و توسعه' در هشت سال آینده نیز بطور یقین در انتخابات تركیه پیروز و قدرت را دراین كشور در دست خواهد داشت ولی پس از اردوغان هر فردی كه رهبری حزب عدالت و توسعه را در دست بگیرد به اندازه وی نمی تواند تاثیرگذار باشد و اكنون برخی از افراد برروی بی تاثیركردن جناح متمایل به ' عبدالله گل' در داخل حزب ' عدالت و توسعه' حساب باز كرده اند و گروهی در داخل این حزب خواهان بركناری و تسویه كامل گروه متمایل به ' عبدالله گل' در حزب حاكم تركیه هستند.

به نوشته روزنامه استار ، سخنانی در باره انتخاب ' عبدالله گل' به دبیركلی سازمان ملل متحد و یا دبیركلی ناتو مطرح می شود كه این مسایل در درازمدت خواهد بود و برای حصول آن باید حمایت دولتی از آن به عمل آید.

روزنامه استار با تاكید بر اینكه عبدالله گل در حال حاضر از حزب ' عدالت و توسعه' دور شده است، می نویسد: حزب حاكم ' عدالت و توسعه' تنها در زمینه مسایل سیاست خارجی با گل مشورت می كند و در دیگر زمینه ها حتی نیازی به پرسیدن دیدگاه های وی در حزب احساس نمی شود.

این روزنامه با اشاره به دعوت هفته گذشته اردوغان از كورتولموش برای پیوستن به حزب ' عدالت و توسعه' نوشت: دعوت از كورتولموش برای پیوستن به حزب حاكم به عنوان فردی كه بالقوه ظرفیت نخست وزیری را دارد نیز بدون برنامه نبوده است و افرادی كه از وی برای شركت در حزب حاكم دعوت كرده اند بدون تردید از این نكته كه عضویت كورتولموش در حزب عدالت و توسعه پیامدهایی خواهد داشت ، آگاه هستند.

روزنامه استار در این مقاله ، با اشاره به اینكه قدرتهای جهانی در پی ایجاد نظم جهانی هستند ، می نویسد : تركیه جدید نیز منطبق با نظم نوین جهانی شكل خواهد گرفت و اداره كنندگان آتی تركیه نیز منطبق با این نظم تعیین خواهند شد و شاید در این مرحله طرح های اردوغان بدان گونه كه وی می خواهد پیش نرود و وی موفق به احراز پست رییس جمهوری تركیه نشود.

این روزنامه در ادامه نوشت : عبدالله گل دو سال پیش از پایان دوران ریاست جمهوری اش متوجه تسویه خود و گروه وابسته اش از حزب ' عدالت و توسعه' شده است و در این مرحله چند راه پیش روی دارد.

این روزنامه افزود: عبدالله گل یا می تواند صحنه سیاست را رها كرده و عهده دار پستی در ناتو و یا سازمان ملل شود و یا اینكه به عنوان فردی كه به نفع نهادهای مدنی فعالیت كند، درآید و یا زمینه انشعاب در حزب ' عدالت و توسعه' را فراهم آورد و بر بخش انشعابی از حزب ' عدالت و توسعه' ریاست كند كه بنا به پیش بینی های كارشناسان سیاسی در چنین صورتی بخش انشعابی از حزب ' عدالت و توسعه' می تواند قدرت را در تركیه در دست بگیرد.

خاورم**2012** 230 **



:: برچسب‌ها: انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش اداره كل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، در بخشنامه احمد تویسركانی آمده است:مدیران كل استانها در اجرای مواد 2و3 آئین نامه سریعا هماهنگی و اقدامات لازم جهت تشكیل و ساماندهی دبیرخانه و معرفی اعضای هیاتها را معمول و حوزه ماموریت خود را مهیای پذیرش و بررسی درخواست های متقاضیان سند رسمی كنند.

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد كشور تصریح كرد:دفتر توسعه فنآوری اطلاعات سازمان در اسرع وقت آخرین بررسی ها و هماهنگی لازم جهت پذیرش اینترنتی تقاضای صدور سند رسمی را مطابق آئین نامه به عمل آورده و نتیجه را گزارش كنند.

در این بخشنامه همچنین اضافه شده است :معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان، پیگیری و هماهنگی لازم جهت ساماندهی و تامین منابع دبیرخانه های سراسر كشور و ساز و كارهای قانونی دریافت و پرداخت وجوه قانونی مذكور در مصوبه را فراهم نمایند.' معاون امور اسناد در اجرای تبصره 1 ماده 4 آئین نامه نیز هماهنگی و اقدامات لازم جهت آموزش دفاتر اسناد رسمی را به عمل آورند'.

تویسركانی همچنین از معاون امور املاك سازمان خواست ،جهت اجرای سریع و دقیق قانون و آئین نامه مربوطه پیگیری و نظارت مستمر خود را معمول دارند.

اجتمام *1580



:: برچسب‌ها: روز تعطیل , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

'زهره ‌سادات لاجوردی' روز چهارشنبه در 'همایش زنان و جنبش بیداری اسلامی' در كرمان افزود: یكی از مهمترین عملیات روانی مغرضانه دشمن علیه ایران اسلامی در 33 سال گذشته بحث زنان و نقض حقوق زنان بوده است.

وی به بیداری مردم در منطقه و جهان اشاره و بیان كرد: نقش موثر زنان در این بیداری قابل انكار نیست.

او بیان كرد: پرداختن به موضوع خانواده و تبیین نظر اسلام در مورد زن و خانواده می تواند بسیار راهگشا باشد و بسیاری از نقاط مبهمی را كه دشمنان سعی كرده اند به عنوان شبهه مطرح كنند برطرف نماید.

مدیر سیاسی و فرهنگی مركز امور زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری در ادامه همچنین گفت: یكی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی كه بارها نیز مطرح شده كرسیهای آزاداندیشی و نظریه پردازی در محافل علمی است.

لاجوردی افزود: نشستهای اندیشه های راهبردی می تواند آغازی برای نظریه پردازی و گفتمان پردازی در مسایل مهم كشور باشد.

وی موضوع زن و خانواده را از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، جزو اصلی ترین مسایل كشور و جامعه دانست.

مدیر سیاسی و فرهنگی مركز امور زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری گفت: زنان ما نیمی از جامعه را تشكیل می دهند و به بركت انقلاب اسلامی توانسته ایم از این نیمه اجتماع به نحو احسن استفاده كنیم.

وی با تاكید بر اینكه زنان نباید از وظایف اصلی خود و نقش بی بدیل تربیتی و تحكیم بنیان خانواده باز بمانند اظهار داشت: اگر زن با وجود موفقیت در جامعه، در خانواده خود از نظر تربیتی و تحكیم بنیان خانواده درست عمل نكند و غفلت كند وظیفه اصلی خود را ایفا نكرده است.

او ادامه داد: این مساله ای است كه در دولتهای كارگزاران و اصلاحات به درستی بدان پرداخته نشد.

وی با بیان اینكه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اشتغال و مشاركت سیاسی زنان بسیار تاكید دارند گفت: این موضوع در دولتهای گذشته بگونه ای جهتیابی شد كه زنان از نقش اصلی خود فاصله گرفتند.

لاجوردی افزود: آنها بگونه ای حضور زنان را در جامعه نشان دادند كه اگر زنی می خواست در جامعه از درجه اجتماعی بالایی برخوردار باشد و احساس شخصیت كند باید از خانه بیرون می آمد و یك منصب و شغلی را در جامعه به دست می گرفت.

وی ادامه داد: در آن دوران خانه داری در چشم زنان تحقیر شده بود و این مساله موجب شد كه زنان ما از بحث اصلی كه همان تحكیم بنیان خانواده است فاصله بگیرند.

او با تاكید بر اهمیت حضور اجتماعی زنان گفت: این موضوع باید بطور صحیح دیده شود.

مدیر سیاسی و فرهنگی مركز امور زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینكه دولتها وظایفی در قبال زنان شاغل دارند گفت: نواقص و خلاء های قانونی در زمینه اشتغال زنان باید شناسایی و برطرف شود لذا مركز امور زنان و خانواده در زمینه شناسایی نواقص و خلاء های قانونی در زمینه اشتغال زنان اقداماتی را انجام داده است.

وی تاكید كرد: دولت باید به زنانی كه شاغل هستند كمك كند و از آنان توقعاتی را كه از مردان شاغل دارد نداشته باشد.

او با بیان اینكه در آینده به حضور زنان در مجامع بین المللی و ملی نیاز داریم گفت: امروز حضور زنان در بخشهای مدیریتی، سیاسی و اقتصادی بیشتر از گذشته است.

وی تاكید كرد: باید مراقب باشیم كه در خصوص زنان شاغل دچار افراط و تفریط نشویم

و اگر در روابط بین زن و مرد و در روابط كاری دقت لازم وجود نداشته باشد خانواده دچار آسیب می شود.

مدیر سیاسی و فرهنگی مركز امور زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری همچنین گفت: دیروز در دیدار با وزیر دادگستری پیشنهاد بیمه شدن مهریه زنان به وی ارایه شد.

وی افزود: مركز امور زنان در حال آماده كردن لایحه بیمه مهریه زنان و برطرف كردن نواقص آن است.

او تاكید كرد: پیشنهاد بیمه شدن مهریه زنان در آغاز كار است لذا باید برای اجرا روی آن كار شود.

مدیر سیاسی و فرهنگی مركز امور زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری گفت: به منظور اجرایی كردن پیشنهاد بیمه مهریه زنان قرار شد لایحه ای تنظیم و راهكارهای آن دیده شود.

وی افزود: راهكارهای تامین اعتبار بیمه تمامی زنان در دست بررسی است.

او همچنین به افزایش سن ازدواج و نیز آمار طلاق در پنج سال نخست تشكیل خانواده اشاره و بیان كرد: مركز امور بانوان طرحهایی برای استحكام خانواده دارد.

لاجوردی با اشاره به مهریه های بالا افزود: این مساله موجب پایدار نماندن ازدواجها شده كه اگر به آن توجه نشود موجب بروز مشكلاتی در جامعه می شود.ك/2

7433/8154/2624



:: برچسب‌ها: خانواده , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

روزنامه های امروز صبح تهران در تیترهای اصلی خود به حمله ناو آمریکائی به قایق اماراتی پرداخته از بهت اقتصادی به جهت افزایش قیمت ها نوشته اند. پاسخ ادعای مشاور رییس جمهور که مدعی شده بود عده ای قصد ترور وی را دارند، ادامه بحث میانجی گری ایران به دولت سوریه و مخالفانش، و انتقاد از محمد مرسی، رییس جمهور جدید مصر از دیگر مطالب این روزنامه هاست.

ناو جنگی آمریکا از ترس ایران

با تیتر ناو آمریکائی از ترس ایران به قایق اماراتی شلیک کرد، گزارش از حادثه دیروز خلیج فارس را در صدر اخبار خود آورده. مدیر این روزنامه در سرمقاله این شماره نوشته ناو جنگی آمریکا چرا به قایق ماهی گیری امارات شلیک کرد؟ و خود به چهار احتمال اشاره کرده:

اول: وحشت زدگی نظامیان آمریکایی که به قول جیمز ولسلی در افغانستان و عراق از سایه خود نیز می ترسیدند.

دوم: این تلقی که فقط از سوی قایق های تندروی سپاه تهدید نمی شوند بلکه بعد از انقلاب های اسلامی در منطقه، یک قایق ماهی گیری در سواحل امارات نیز می تواند همان ماموریت را برعهده داشته باشد.

سوم: این احتمال نیز قابل طرح است که ناو آمریکایی با شلیک به قایق اماراتی قصد تهدید و پیشگیری از حملات احتمالی مسلمانان حاشیه خلیج فارس به منافع آمریکا در منطقه را داشته است.

چهارم: که بعید به نظر می رسد ولی قابل طرح است آن که ناو جنگی آمریکا با شلیک به قایق ماهی گیری امارات قصد ارسال این پیام را داشته است که ناوهای آمریکایی نسبت به حمله احتمالی در هوشیاری به سر می برند! و...

میانجی گری ایران به نفع ما و سوریه

جعفر قنادباشی در مقاله ای در نوشته میزبانی ایران در نشست مخالفان حکومت سوریه در دو سطح کلی و جزیی یا کلان و خرد به سود همه طرفین سوری و ایران است. از نگاه کلی راهبرد دنیای غرب این است که مرکز ثقل تحولات خاورمیانه یا در غرب باشد یا در کشورهایی که به عنوان دوستان غرب در منطقه شناخته می‌شوند. به همین دلیل هم شاهد بودیم که مرکز ثقل تحولات لیبی را در قطر قرار دادند و الان هم تلاش دارند تا ترکیه مرکز ثقل تحولات سوریه باشد. در راهبرد خرد هم آنها تلاش دارند تا ایران تحت هر شرایطی از این تحولات بیرون بماند تا هم روی تاثیرگذار بودن تحریم‌ها مانور دهند و هم اجازه ندهند که ایران، اداره تحولات منطقه را از دست آنها خارج کند.

نویسنده این مقاله نظر داده: از این منظر چهار دستاورد مهم می‌تواند نصیب ایران شود. اول اینکه با برگزاری این جلسات می‌توانیم مدیریت زمان را در تحولات سوریه به دست بگیریم و بعد از برگزاری این نشست‌ها می‌توانیم تعیین‌کننده باشیم. دوم اینکه می‌توانیم در این رهگذر، جریان‌های سوریه را تا حدود زیادی کنترل کنیم. سوم اینکه در جریان این مذاکرات ما ترکیب همه گروه‌های سوریه‌یی و نظرات و وزن آنها را رصد می‌کنیم و آخر هم به این وسیله، نقش‌آفرینی عربستان و قطر در سوریه را کاهش می‌دهیم.

مقاله اعتماد بدون اشاره به مخالفت هائی که عملا میانجی گیری ایران را در ماجرای سوریه بی پاسخ گذاشته نوشته آنها اگر سر میز مذاکره‌یی بنشینند که ما هم در آن حضور داریم آنگاه از صف کشورهایی نظیر عربستان و قطر که مرتجع‌ترین کشورهای ضددموکراسی درمنطقه هستند جدا خواهند شد و این نه تنها برای ما و دولت سوریه که برای آینده خود این گروه‌ها نیز مطلوب است.

مرسی تازه کار و خطری که مصر را تهدید می کند

با نقل جمله ای که محمد مرسی در پایان دیدار از سعودی به کار برد و گفت مصر و عربستان دو حامی میانه‌روی شریعت اسلامی سنی هستند نوشته بیان عریان و این‌چنینی مواضع مذهبی از سوی رئیس یک حکومت تاکنون در بین سران کشورهای عربی و مسلمان منطقه مسبوق به سابقه نبوده‌. تاکید ویژه محمد مرسی بر مجاورت «مذهبی» و نه دینی و صحبت از نقش مشترک دو کشور در «اسلام سنی» در پایان دیدار از عربستان، چیزی بود که حداقل در پروتکل‌های رایج و رسمی دیدارها و اظهارات سران کشورهای منطقه تاکنون مرسوم نبوده‌است.

به نوشته این روزنامه این اظهار نظر شتابزده در حالی بر زبان آقای مرسی تازه‌کار جاری شد که هر چند مبداء و فلسفه بیان چنین موضعی از سوی مرسی چندان روشن نیست اما بیراه نیست اگر بگوییم، احتمال دارد «سوگیری مذهبی» و نه دینی و کلید زدن نوعی از هم‌پیمانی جدید بر پایه قرائت خاصی از شریعت و به تبع آن پررنگ‌سازی اختلاف مذهبی در منطقه، بخشی از شروط و خواسته‌های ریاض ازمرسی اسلامگرا برای تداوم حمایت‌های اقتصادی و سیاسی از مصر جدید و حکومت اخوان‌المسلمین بر قاهره بوده‌است.

ابتکار در پایان نوشته از هر زاویه‌ای که به کنش‌های همین چند هفته اول حاکمیت محمد مرسی بر مصر نگاه کنیم، بیش از هر چیز این نکته خودنمایی می‌کند که بیشترین خطرهایی که اخوان‌المسلمین به قدرت رسیده و مصر را تهدید می‌کند، تقلیل اسلامگرایی به «مذهب‌گرایی صرف و افراطی» از یک سو و در پیش گرفتن تفکر تساهلی افراطی در مواجهه با غرب و نظام سلطه از سوی دیگر است.

کی می خواهد جوانفکر را ترور کند؟

سینا سرمد در گزارشی در روزنامه وابسته به سپاه پاسداران نوشته جریان انحرافی این روزها در سکوت به سر می برد و لیدرهای این جریان وظیفه رسانه ای را به روزنامه دولت سپرده اند. علی‌اکبر جوانفکر که با رای دادگاه به تحمل یکسال حبس و انفصال از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای محکوم شده همچنان در روزنامه ایران سرمقاله می نویسد، دولت را می ستاید و از تئوری های جریان انحرافی تمام قد دفاع می کند. حالا جنجال رسانه ای به راه انداخته که عده ای قصد ترور وی را دارند! جوانفکر حتی عاملین ترور خود را هم مشخص کرده!

به نوشته روزنامه سپاه پاسداران جوانفکر انگشت اتهام به سمت حسین الله‌کرم نشانه رفته و عنوان کرده حسین شریعتمداری و حسین‌ الله‌کرم و عناصر هماهنگ با این دو، باید مسوولیت مواضع و رفتار خود را بپذیرند و مطمئن باشند که چنگال عدالت اسلامی گریبان آنها را رها نخواهد کرد. اما حسین الله‌کرم بدون آنکه پاسخی به ادعای مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد درخصوص تهدید خود به ترور بدهد، تاکید کرده ،آقای جوانفکر به جای شانتاژ و اتهام زدن به دیگران خود را تسلیم دستگاه قضایی کند.

جوان نوشته البته این اولین باری نیست که مشاور مطبوعاتی رئیس جمهوری از ترور سخن می گوید سعی در بزرگ جلوه دادن خود دارد.

بهت اقتصادی و جست و جوی راه نو

در صدر مصاحبه این روزنامه با یک اقتصاددان نوشته: معمولا هر اقتصاددانی برای برخی اتفاقات اقتصادی از تعبیر خاصی استفاده می‌کند. مثلا دکتر حسن سبحانی، اقتصاددان نوسان ارزی سال گذشته را با تعبیر «پس‌لرزه هدفمندسازی یارانه‌ها» ریشه‌یابی کرده است و دکتر فرشاد مومنی، اقتصاددان هم پدیده «بهمن تورمی» را مطرح کرده است. یا دکتر محسن رنانی، اقتصاددان تعبیر«کهولت اقتصادی» را در مورد علل مشکلات اقتصادی کشور به کار برده است. اما این بار دکتر محمد خوش‌چهره، عضو هیات علمی دانشگاه تهران از تعبیر بهت اقتصادی استفاده می‌کند.

تیتر و عکس صفحه اول مردم سالاری

آقای خوش چهره در گفت‌وگو با آرمان از شرایطی سخن می‌گوید که به تعبیر او جامعه پس از مواجه شدن با شوک افزایش قیمت‌ها حال در بهت به سر می‌برد. این کارشناس اقتصادی در این مورد می‌گوید: «جریان اکنون را من شوک‌هایی می‌دانم که با هدفمندی یارانه‌ها و بعضی از سیاست‌‌های پولی و ارزی شروع شد و در کنار این شوک ها، این افزایش قیمت‌‌های اخیر جامعه را در بهت برده است. یعنی جامعه را از مرحله شوک به بهت برده است.»

وی با اشاره به پیامدهای این اتفاق در مورد هدفمندسازی یارانه‌ها متذکر می‌شود که همچنان برخی نگرانی‌ها در مورد این طرح پابرجاست.

حمید رضا طهماسبی‌پور در مقاله ای در با اشاره به بحران اقتصادی جهان به تدبیر غربیان اشاره کرده که مانند انتخابات اخیر فرانسه وقتی دچار بحران می شوند با تغییر صدای سیاسی به مردم امید می دهند.

به نظر نویسنده این مقاله اگر بخواهیم از نمونه یادشده برای اقتصاد ایران دریافتی مثبت داشته باشیم باید ابتدا بگوئیم در روزهایی که به شهادت آمارهای بانک مرکزی نرخ تورم صعودی است، اگر بخواهیم به مهم‌ترین طرح اقتصادی کشور در دهه‌های اخیر بنگریم درمی‌یابیم کشور در نقاهت جراحی بزرگ اقتصادی (هدفمند کردن یارانه‌ها) قرار دارد. این طرح با همه محاسنش، به گفته مسوولان اجرا‌کننده، سختی‌هایی هم برای مردم داشته و دارد و در نهایت به مشکلاتی ختم شده است که نیازمند بررسی است.

مقاله اعتماد معتقد است با برداشتی مثبت از وقایع اروپا در چهار سال اخیر و بومی‌سازی آن برای بهینه کردن اقتصاد ایران همگام با تدابیر اقتصادی، باید به دنبال تدابیر سیاسی و مهم‌تر از آن تدابیر اجتماعی نیز بود چراکه وجود تورم ۲۴ درصدی و تمایل دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، در ابتدای سال جاری به خوبی نشان داد که مردم ایران هم در این شرایط از آینده اقتصادی خود احساس خطر کردند و همین موضوع دلیلی برای رفتارهای هیجانی در اقتصاد شد.

نرخ ارز آزاد و رسمی

جواد سیدپور در سرمقاله با اشاره به برنامه ای که رئیس بانک مرکزی برای کاهش فاصله بین نرخ ارز رسمی و غیر رسمی اعلام کرد نوشته پیدا نیست این برنامه تا چه حد قابلیت اجرایی دارد و چگونه می توان فاصله فاحش نرخ ارز رسمی و غیر رسمی را از میان برداشت؟

اگر چه گاه و بی‌گاه برخی مسئولان اقتصادی و بانکی بر تک نرخی بودن ارز تاکید می‌کنند و معتقدند سیستم ارزی کشور سه و‌ حتی دو نرخی نیست، اما واقعیت غیر از این است و مهمترین نشانه دال بر دست‌کم دو نرخی بودن ارز هم متقاضی انبوه خرید انواع ارزهای خارجی در بازار آزاد با اختلاف ۳۰ درصدی نسبت به قیمتهای دولتی است. مادام که چنین وضعیتی وجود دارد اصل را بر انکار قرار دادن دو نرخی بودن ارز چندان کارساز نیست و صرفا نوعی پاک کردن صورت مسئله ارزیابی می شود.

تهران امروز اشاره کرده البته اگر بانک مرکزی بتواند برنامه ای اجرا کند که ارز غیر رسمی به نفع ارز رسمی کاهش پیدا کند، قابل تقدیر است لیکن تجربه نشان داده است تلاش برای کاهش اجباری قیمت ارز غیر رسمی یا به هدف مورد نظر نمی رسد یا اینکه اثرات چنین اجباری موقتی بوده و پس از یک دوره فرونشستن قیمتها،بار دیگر فاصله نرخ ارز رسمی و غیر رسمی سر جای اول بر می گردد.

دانه درشت ها چه شدند

روزنامه در سرمقاله خود سخنان یکی از متهمان دادگاه فساد بزرگ مالی سه هزار میلیارد تومانی را نقل کرده که از دادستان پرسیده "رئیس بانک ملی فرار می‌کند، وزیر اقتصاد اشتباه کرد بعد معذرت خواهی کرد، رئیس بانک صادرات هم که گفته می‌شود از مجرمان اصلی است معتقد است که باید به او مدال بدهند با اتهامش هنوز آزاد است. من نمی‌گویم آنها گناهکارند شاید آنها هم گناهکارند ولی می‌گویم آقای فراهانی من که اصلاً کاره‌ای نبودم چرا باید زندانی باشم؟ زورتان به متهمان ارشد بانکی نمی‌رسد، به ما می‌رسد؟"

به نوشته این روزنامه هر چند رئیس دادگاه به این متهم گفت: "در این پرونده تاکنون به اتهامات ۳۹ نفر رسیدگی شده و آنطوری که آقای فراهانی (نماینده دادستان) گفت این پرونده حدود ۲۰۰ نفر متهم دارد" لکن فارغ از میزان بالای کمیت این پرونده، نمی‌توان از ایرادی که از نظر کیفی به این ماجرا وارد است و متهم مورد نظر نیز به آن اشاره کرده است، عبور کرد. واقعیت اینست که این ایراد کیفی از آنچه این متهم به زبان آورده فراتر است و او فقط به تعداد اندکی از افراد دانه درشتی که باید تحت تعقیب قرار گیرند در جلسه دادگاه اشاره کرده است.

روزنامه جمهوری اسلامی ضمن تحسین قوه قضاییه برای برگزاری این دادگاه مهم نوشته از این سؤال مهم نیز نمی‌توان گذشت که دانه درشت‌هائی که با این پرونده مرتبط هستند و به تعبیر متهم "متهمان ارشد" چرا تحت تعقیب قرار نمی‌گیرند؟ این متهم فقط از "متهمان ارشد بانکی" گفت ولی دایره اتهام، وسیع‌تر از اینست و دانه درشت‌هائی که باید مورد سؤال و تعقیب قرار بگیرند قد و قواره‌ای فراتر از محدوده مسئولیت‌های بانکی دارند.

حال سینما خوب نیست

تیتر و عکس صفحه اول ابتکار

چند روزنامه امروز خبر داده اند پرویز پرستویی با گله از مطالب مطرح شده درباره کناره‌گیری‌اش از بازیگری گفت: روی بازیگری تعصب دارم و هیچ وقت نمی‌توانم آن را کنار بگذارم اما با هر شرایطی هم مقابل دوربین نمی‌روم.

به نوشته : پرستویی با اشاره به صحبت‌های عزت‌الله انتظامی گفت: تمام دغدغه من آن بوده که پیر دیرم بیان کرد: «از تماشاگر خجالت می‌کشم در این فیلم‌ها کار کنم» و وقتی ایشان خجالت می‌کشند، من باید بمیرم! وی افزود: به مخاطبی که در این شرایط پول توجیبی‌اش را می‌خواهد صرف سینما کند احترام می‌گذارم و علی رغم پیشنهادات زیادی که داشته‌ام اما هر کاری را قبول نخواهم کرد.

پرستویی با بیان اینکه سینما را به عنوان شغل انتخاب نکرده است، خاطرنشان کرد: من روی بازیگری تعصب دارم و تا زمانی که نفس داشته باشم نه به خاطر درآمد بلکه به عشق مخاطب کار خواهم کرد و هیچ وقت نمی‌توانم بازیگری را کنار بگذارم و اگر احساس کنم مقابل تماشاگر خجالت نکشم قطعا اولین کاری که پیشنهاد شود قبول خواهم کرد. چرا ما به اینجا رسیده‌ایم که برای جذب تماشاگر آش رشته بدهیم و بازیگر در گیشه سینما بلیت فروشی کند؟ چه زمانی سینمای ما اینگونه بوده است؟

مرغ، چاقوکشی و جیب بری بدون آخ!

محمدحسین روانبخش در ستون طنز نوشته: اگر از این به بعد برای خرید مرغ رفتید و نصف روز در صف ایستادید توقع نداشته باشید که مثل قبل ۳ عدد مرغ بگیرید ؛ نخیر! از دیروز به هر نفر که عمر شریفش را در صف مرغ بگذراند فقط ۲ عدد مرغ داده می‌شود تا مردم بیش از پیش با زحمات مسئولان آشنا شوند و از سوی دیگر دنیا هم با توانایی‌های مسئولان خیلی محترم ما، بیشترتر آشنا شده تا زودتر مدیریت جهان را دو دستی تقدیم آنها کند!

خبر بعدی اینکه کم کم دارد برکات صفهای مرغ بیشتر آشکار می‌شود: فرمانده انتظامی شهرستان همدان از دستگیری جیب‌بری که از افراد منتظر در صف خرید مرغ سرقت می‌کرد، خبر داد. به گزارش ایسنا، وی با اعلام این خبر افزود: چند زن با مراجعه به عوامل گشت کلانتری ۱۳ استان همدان با اعلام اینکه خانمی میانسال اقدام به سرقت وجه نقد از کیف آنها، در صف مرغ کرده خواستار پیگیری سریع موضوع شدند.

طنز مردم سالاری اشاره کرده معاون اول احمدی‌نژاد، گرانی مرغ را القای دشمنان خوانده و گفته وقتی حواله ای دیر جابجا می‌شود، پول پرستان هجوم می‌آورند و قیمت‌ها را بالا می‌برند. باید کاری کنیم که حسرت شنیدن آخ بر دل دشمنان ایران اسلامی بماند.

نتیجه اینکه احتمالا قیمت مرغ به بالای ۱۰ هزار تومان خواهد رسید ولی مردم حق ندارند حتی اعتراضی در حد آخ گفتن داشته باشند! آفرین به این شیوه مدیریت و کشورداری با استفاده ابزاری از دشمن!

کارتون روز

محمد علی خلجی، جام جم



:: برچسب‌ها: بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

'آریا گونوان اوسیس'، روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری آیین نكوداشت ثبت جهانی باغ فین و فرش كاشان در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: بر همین اساس، توجه به ظرفیت های تاریخی و ارزشمند كشورها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی، به فرهنگ و تمدن كهن ایران زمین اشاره كرد و افزود: غنای فرهنگی ملت ایران موجب شده است تا اكنون ایران در رده هفدهم میراث فرهنگی جهانی قرار داشته باشد.

وی تاكید كرد: تاكنون 15 اثر ملموس و 9 اثر ناملموس شامل بافت فرش كاشان در فهرست یونسكو به ثبت رسیده است.

نماینده یونسكو در ایران، باغ فین كاشان را نمونه ای از فرهنگ و هنر ایران دانست و تصریح كرد: الگو قرارگرفتن باغات ایرانی و منحصر به فرد بودن آنها موجب شده است تا این میراث گرانبهای تاریخی به اثری جهانی تبدیل شود.

اوسیس خاطرنشان كرد: باغ فین، تجلی هوشمندی و خلاقیت فرزندان سرزمین كهن ایران در طراحی و ساخت سیستم های آبیاری است.

نماینده دفتر منطقه ی یونسكو در ایران به منظور شركت در آیین نكوداشت ثبت جهانی باغ فین و فرش كاشان، به این شهرستان سفر كرده بود.

1724/7428



:: برچسب‌ها: گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

محمد مهدی فداكار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مستقر در ساختمان تربیت معلم شهرستان ری گفت: با توجه به این كه برای حضور اعضای هیات دولت در این مكان تبیلغاتی نشده بود، اما مردم از ساعات اولیه امروز در این مكان برای بیان مشكلات و درخواست هایشان حضور پیدا كرند.

فداكار بیشترین موضوع مراجعه كنندگان به بخش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را موضوعات هنری، تجسمی، خوشنویسی و همچنین مشكلات حج و زیارت خواند و افزود: تعدادی از مردم نیز دریافت مجوز برای فعالیت در كانونهای فرهنگی و هنری را دارند.

وی افزود: با توجه به استقبال و حضور مردم وزرا و معاونین آمادگی دارند تا ساعت 20 امروز در این دیدار چهره به چهره مشكلات و درخواستهای مراجعه كنندگان را بررسی و دستورهای لازم را صادر كنند.

همچنین عباس طائب، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخواست مراجعه كنندگان به این وزارتخانه را عموما درخواست تخفیف دانشجویی و استفاده از وامهای دانشجویی ذكر كرد و افزود: این درخواست ها بیشتر از سوی دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی ارایه شده است.

رییس علی سعادتی معاون وزیر دادگستری نیز در جریان دیدار با مردم شهرستان ری عمده مشكلات و درخواستهای مردم را عفو و بخشش زندانیان دیه خواند و افزود: 40 درصد از مراجعات مردم تا كنون در مورد تقاضای عفو و بخشش زندانیان بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین مراجعات امروز در مورد مبارزه با مواد مخدر، پرداخت دیه، مشكلات ملكی و درخواست عفو و بخشش مقام معظم رهبری برای آزادی زندانیان بوده است.

سعادتی اظهار داشت: تا كنون به بیش از یكصد نامه و درخواست در این جلسه رسیدگی شده و به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

1417/699/ 1539



:: برچسب‌ها: لا , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش رادیو رژیم صهیونیستی هفتاد روز پس از پیوستن حزب 'كادیما' با 28 نماینده آن در 'كنست' به دولت ائتلافی اسرائیل، این حزب روز گذشته از ائتلاف با نتانیاهو خارج شد.

گفته می شود بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر می كوشید اختلاف با شائول موفاز رییس حزب كادیما را در زمینه خدمت وظیفه جوانان مذهبی یهود ( ارتدوكس های افراطی) برطرف سازد اما این تلاش ها ناكام ماند و او ناچار به انتخاب افراطیون مذهبی در برابر ائتلاف با كادیما شد.

نتانیاهو پیشنهاد كرده بود كه مذهبیون ارتدوكس یهودی و شهروندان عرب‌ اسراییل به جای 18 سالگی تا سن 23 سالگی فرصت داشته باشند كه به خدمت سربازی فراخوانده شوند. همچنین آن‌دسته از شهروندانی كه به هر دلیل از حضور برای خدمت سربازی امتناع می‌كنند تا 26 سالگی به عنوان سرباز ذخیره در مراكز پلیس یا آتش‌نشانی به خدمت گرفته شوند اما شائول موفاز این پیشنهادها را رد كرد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد : حزب كادیما با متهم كردن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل به 'تسلیم شدن در برابر افراطیون مذهبی' از دولت ائتلافی خارج شده و مهمترین دلیل خروج كادیما از دولت ائتلافی در روز سه شنبه، عدم توافق این حزب با بنیامین نتانیاهو بر سر لغو قانون معافیت یهودیان افراطی واسرائیلی‌های عرب تبار از خدمت اجباری سربازی است.

بنیامین نتانیاهو كه حزبش در كنست اسراییل از اكثریت برخوردار است، همچنان در مقام نخست وزیری باقی می ماند. با خروج كادیما، دولت نتانیاهو به شدت تضعیف می‌شود، اما اكثریت خود را در پارلمان از دست نمی‌دهد. به دلیل حمایت احزاب كوچك دست‌راستی و مذهبی اسراییل از نتانیاهو، او همچنان از حمایت 66 عضو از 120 عضو كنست - پارلمان اسراییل - برخوردار است اما این جدایی خود حاكی از اختلاف های شدید ناشی از نا رضایتی داخلی در خصوص تبعیض های اجتماعی است. اعتراضاتی كه حدود یك سال پیش با چادر زدن و تحصن در خیابان های تل آویو آغاز و در هفته های اخیر تشدید شد.

روز هفتم ژوئیه 2012 حزب راستگرای لیكود به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با اكثریت آرا طرحی را به تصویب رساند كه بر اساس آن به معافیت یهودیان افراطی و اسراییلی‌های عرب تبار از خدمت اجباری پایان داده می‌شد.

بی بی سی گزارش داد پیش از تصویب این طرح هزاران نفر كه در ارتش خدمت كرده اند با دست زدن به اعتراضاتی خواستار حضور همه شهروندان اسرائیلی در ارتش آن كشور شده اند.

در پی تصویب این طرح، نتانیاهو موافقت كرد كه به همراه شائول موفاز رهبر حزب كادیما، با تشكیل مجمعی درباره تصویب قانونی جدید در این باره بحث و گفتگو كنند اما این گفت و گوها در نهایت زیر فشار یهودیان افراطی تاثیر گذار بر تصمیم های نتانیاهو به جایی نرسید و به خروج موفاز و كادیما از ائتلاف با وی منجر شد.

هنگامی كه این حزب به ائتلاف نتانیاهو پیوست، شائول موفاز سیاستمدار كهنه‌كار اسرائیلی كه به تازگی جانشین زیپی لیونی رهبر سابق این حزب، شده بود فعالیت خود را به عنوان معاون نخست وزیر در كابینه آغاز كرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبكه فلسطین الیوم پس از خروج كادیما به رهبری شائول موفاز از كابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو مركز ثقل و تاثیرگذاری این ائتلاف مجددا به حزب تندروی ' اسراییل بیتنو' به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی منتقل خواهد شد.

حزب كادیما كه تا چندی پیش، اصلی ترین حزب مخالف دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در كنست (پارلمان) این رژیم بود، در ماه مه به دولت ائتلافی نتانیاهو پیوست. گفته می‌شد كه یكی از شروط كادیما (بزرگ ترین حزب در كنست اسرائیل) برای ورود به كابینه ائتلافی، لغو قانون طال بوده است قانونی كه طبق آن مذهبیون یهودی، از انجام خدمت نظام وظیفه معاف می شدند.

اختلاف نظر در كابینه ائتلافی هنگامی به اوج رسید كه دیوان عالی اسرائیل رای به غیرقانونی بودن قانون طال داد.

مخالفان می‌گویند این قانون به منزله تبعیض در میان شهروندان اسرائیل است و از سوی دیگر احزاب مذهبی تندرو در اسرائیل با لغو قانون مذكور مخالفند.

یهودیان ارتدوكس، اقلیتی در جایگاه اكثریت

-------------------------------------------------

براساس گزارش خبرگزاری آلمان ( دویچه وله) به نقل از رادیو اسرائیل از 28 نماینده پارلمانی عضو حزب كادیما، 25 نفر به خروج از كابینه نتانیاهو رای دادند. پس از آن شائول موفاز در نامه‌ای به نتانیاهو نوشت: «ما با سربلندی به جایگاه اپوزیسیون می‌رویم تا به افكار عمومی خدمت كنیم».

موفاز در این نامه بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیكود را به شدت به باد انتقاد گرفته و او را 'راست افراطی' نامیده است.

به گزارش این رسانه آلمانی 'از هنگام تاسیس اسرائیل در سال 1948 مذهبیون ارتدوكس یهودی از چنین امتیازی برخوردارند. در آن زمان تعداد این یهودی‌های شدیدا مذهبی حدود 400 نفر بود. اما اكنون بر اثر نرخ بالای زاد و ولد در میان خانواده‌های مذهبی، سالانه بیش از 10 هزار نفر زیر عنوان 'یهودیان مذهبی' از خدمت سربازی معاف می‌شوند. اكثریت جامعه شهروندی اسرائیل با این تبعیض مخالف‌اند.'

اما مخالفت با تبعیض درباره خدمت سربازی یهودیان ارتدوكس تنها بخش كوچكی از اعتراض های ضد نابرابری است كه اخیرا اوضاع اجتماعی و سیاسی رژیم صهیونیستی را دستخوش نا آرامی كرده است.

روزهای خشم

-----------------

عصر روز شنبه گذشته در یك راهپیمایی اعتراض آمیز در سالروز آغاز اعتراضات با شعار 'مردم عدالت اجتماعی می خواهند' تل آویو شاهد خودسوزی یكی از فعالان با مواد آتش زا در اعتراض به اوضاع ظالمانه موجود در رژیم اسراییل بود.

خبرنگار فرانس پرس گزارش كرد كه معترضان اسراییلی در تظاهرات خود فریاد می زدند 'مردم عدالت اجتماعی می خواهند'.

موشیه سلیمان ( فردی كه اقدام به خودسوزی كرد) نامه ای را در صحنه به جا گذاشت. نامه ای كه در آن نوشته 'دولت اسراییل از من دزدید و بی چیز رهایم كرد'. سلیمان در ادامه نامه نوشته است: 'اسراییل، نخست وزیر آن بنیامین نتانیاهو و یوفال اشتاینیتز وزیر دارایی را مسوول تحقیر مداومی می دانم كه شهروندان اسراییلی هر روز ار آن رنج می برند. این مسوولان از فقرا می گیرند كه به ثروتمندان بدهند. دو كمیته كه وزارت مسكن تشكیل داده بود از كمك به من خودداری كردند با وجود اینكه دچار سكته مغزی شده ام و نمی توانم هزینه دارو و اجاره خانه را بپردازم.'

خشم فعالان صهیونیست پس از خودسوزی این فرد كه گفته می شود در اعتراضات یك ساله اخیر نقش فعالی داشته زمانی بالا گرفت كه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود اینكه مخاطب اصلی نامه موشه سلیمان بود با بی تفاوتی تنها به یك عبارت درباره اقدام موشیه سلیمان به خودسوزی اكتفا كرد: تراژدی شخصی!

این اظهار بنیامین نتانیاهو باعث خشم فعالان اجتماعی صهیونیست شده و در حالی كه بر حجم دعوت به ابراز خشم در شبكه های اجتماعی مانند فیس بوك به شدت افزوده شده این فعالان اجتماعی می گویند از این واكنش نتانیاهو ناامید و خشمگین شده اند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از یك فعال اجتماعی می نویسد: برخلاف آنچه نتانیاهو می گوید صحبت از یك شخص نیست كه بر جان خود آتش زده باشد بلكه مشكل بسیار گسترده است به گونه ای كه همه افراد جامعه را در بر می گیرد، اما نخست وزیر در این باره ترجیح می دهد كه تغافل كند.

*9241**1358



:: برچسب‌ها: نور , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در داد و ستدهای امروز شاخص كل متاثر از معاملات نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، گل گهر، چادرملو، خدمات انفورماتیك، سرمایه گذاری سایپا و پتروشیمی خارك كه بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص داشتند، بیش از 17 واحد صعود را تجربه كرد وبه رقم 25 هزار و 39 رسید.

این در حالی بود كه معاملات نمادهای پتروشیمی پردیس، بانك انصار، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت كردند.

امروز شاخص صنعت نیز 13 واحد صعود كرد و به رقم 19 هزار و 882 رسید و شاخص 50 شركت فعالتر در معاملات امروز 0.8 واحد بالا رفت.

همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 12 و 42 واحد رشد را تجربه كردند، به طوریكه شاخص بازار اول به رقم 20 هزار و 677 رسید و شاخص بازار دوم در رقم 34هزار و 982 متوقف شد.

همچنین پربیننده ترین نمادهای امروز نیز بانك ملت، سایپا، گسترش نفت و گاز پارسیان، مپنا، بیمه ملت، پتروشیمی خارك، سرمایه گذاری غدیر، كالسیمین و ملی مس بودند.

معامله گران امروز 84 میلیون سهم و حق تقدم را دست به دست كردند كه از این میزان سهم ، بیشترین حجم معاملات متعلق به 10 نماد حق تقدم سرمایه گذاری سایپا، بانك پاسارگاد، سرمایه گذاری سایپا، سخت آژند، بانك انصار، مخابرات، قند شیرین خراسان، سرمایه گذاری ملی، ملی مس و گل گهر بود.

ارزش معاملات روز جاری نیز به رقم 208 میلیارد ریال رسید كه در 9 هزار و 990 نوبت معاملاتی داد و ستد شدند.

صدرنشینان بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت نمادهای لیزینگ صنعت و معدن، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، ایران گچ، پشم شیشه ایران، كاشی و سرامیك حافظ، مارگارین، قند اصفهان، سامان گستر اصفهان، فرآوری مواد معدنی و سیمان خاش بودند.

قعر جدول امروز نیز متعلق به نمادهای قند نقش جهان، تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، الكتریك خودرو شرق، صنایع كاشی و سرامیك سینا، لیزینگ رایان سایپا، سایپا آذین، سخت آژند، فنرسازی زر، معادن بافق و قند شیرین خراسان بود كه بیشترین كاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.

سهامداران امروز طولانی ترین صفهای خرید را به نمادهای قند قزوین، سرمایه گذاری آتیه دماوند، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، مارگارین، قند پیرانشهر، صدرا، نئوپان 22بهمن، سرمایه گذاری ملت، سیمان آرتا اردبیل و سیمان فارس تشكیل دادند.

این در حالی بود كه سنگین ترین صفهای فروش متعلق به نمادهای قند مرودشت، قطعات اتومبیل ایران، كنترسازی ایران، سرمایه گذاری شاهد، پارس مینو، آلومتك، كشتیرانی، سیمان داراب و توسعه صنایع بهشهر بود.

اقتصام** 9141 **1561



:: برچسب‌ها: سفید , انگور چینی , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

انفجار امروز چهارشنبه در جلسه چند وزیر و برخی از مسئولان امنیتی در دفتر امنیت ملی سوریه به كشته شدن سپهبد 'داود عبد الله راجحه' وزیر دفاع و سپهبد 'آصف شوكت' جانشین وی و زخمی شدن وزیر كشور منجر شد.

در بخشی از بیانیه ارتش كه از طریق تلویزیون سوریه پخش شد، آمده است: سوریه امروز در برخورد با انواع تروریسم مصمم تر است و هركس فكر كند می تواند ارتش را شكست دهد، در توهم به سر می برد.

ارتش سوریه تاكید كرد كه عملیات جنایتكارانه عزم و اراده آن را در پاكسازی كشور از وجود گروه های مسلح جزم تر می كند.

دو تشكل 'ارتش آزاد سوریه' و 'لواء الاسلام' با صدور بیانیه های جداگانه ای مسئولیت انفجار امروز را به عهده گرفته اند.

ارتش و نیروهای امنیتی سوریه از روز یكشنبه عملیات گسترده ای برای پاكسازی برخی شهرك های جنوبی سوریه از عناصر مسلح آغاز كرده است.

خاورم**1431



:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

درست در روزهایی كه ستاد انتخاباتی باراك اوباما توانسته بود با میلیون ها دلار آگهی تلویزیونی و سخنرانی های پی در پی، موضوع دارایی های میت رامنی را به بحث روز آمریكا تبدیل كند، كاندولیزا رایس، وزیر خارجه سابق ایالات متحده، به عنوان یكی از نامزدهای معاونت رامنی مطرح شد.

افزایش مالیات و افزایش هزینه های دولت در امور اجتماعی، رویكرد كلی دموكرات های آمریكاست كه در اصطلاح، جناح چپ حكومت را تشكیل می دهند. در مقابل، كاهش مالیات، میدان دادن به بخش خصوصی و توازن بودجه از طریق كاهش هزینه های دولتی به ویژه در امور اجتماعی، رویكرد جمهوری خواهان این كشور است.

در شرایطی كه فشار اقتصادی ناشی از بحران مالی در غرب و تداوم نرخ بالای بیكاری، می توانست حربه ای در دست حزب مخالفت دولت باشد، اوباما توانسته بود در هفته های اخیر، با پافشاری بر ضرورت انتشار اظهارنامه های مالیاتی رامنی، وی را در تنگنا قرار دهد.

اوباما بارها این پرسش را مطرح كرده است كه اگر رقیب میلیونر وی، هیچ چیزی برای مخفی كردن ندارد، چرا حاضر به انتشار اظهارنامه های مالیاتی اش نیست؟

البته استدلال اوباما، یك جریان 'برد – برد' برای دموكرات ها محسوب می شود. طبق قانون، شركت ها و صاحبانشان، موظف به انتشار اظهارنامه های مالیاتی خود نیستند و تنها چیزی كه باید هر سال منتشر كنند، 'ترازنامه مالی' شركت است. اگر رامنی از انتشار اظهارنامه های مالیاتی اش سر باز بزند، مرتكب خطایی نشده، اما بر اتهام های دموكرات ها دامن زده است و اگر اظهارنامه هایش را منتشر كند، از نظر روانی، ستاد انتخاباتی خود را در موضع انفعال و پاسخگویی قرار داده است.

در چنین دوراهی سختی است كه ناگهان اعلام 'احتمال نامزدی كاندولیزا رایس به عنوان معاون میت رامنی'، گفتمان غالب در رسانه های آمریكا را تغییر می دهد؛ هرچند ممكن است این احتمال هرگز به واقعیت نپیوندد.

با توجه به اینكه دقیقا 10 روز دیگر مسابقات المپیك لندن آغاز می شود، رامنی این فرصت را یافته كه از حالا تا یك ماه بعد، از موضع قدرت در افكار عمومی آمریكا حاضر شود. اهرم های قدرت رامنی در افكار عمومی آمریكا در ادامه بررسی شده اند:

1. المپیك لندن

این نامزد جمهوری خواه، 10 سال پیش، مدیر المپیك زمستانی سالت لیك سیتی در آمریكا بود و خاطرات خوش آن المپیك نزد مردم این كشور در كنار ادعای مدیریت اجرایی قوی ، اكنون المپیك لندن را به فرصتی تبلیغاتی برای رامنی تبدیل كرده است.

در همین راستا، قرار است میت رامنی برای حضور در مراسم افتتاحیه المپیك به لندن سفر كند و قطعا رسانه های دست راستی آمریكا آن را پوشش خواهند داد.

هرچند، باراك اوباما نیز برای آنكه فرصت تبلیغاتی لندن را به طور كامل در اختیار رقیب خود قرار ندهد، همسرش را 'در راس یك هیات دولتی' به مراسم افتتاحیه خواهد فرستاد.

2. معرفی معاون

احتمالا رامنی چند روز پس از آغاز المپیك، پیش از آنكه هیجان ناشی از تبلیغات سیاسی – المپیكی سرد شود، معاون خود را معرفی خواهد كرد. هر چند معرفی معاون، پیش از مراسم المپیك هم دور از ذهن نیست.

اهمیت معرفی معاون در نظام انتخاباتی آمریكا بسیار زیاد است. هواداران حزبی، معمولا به نامزد ریاست جمهوری از حزب خود در هر صورت رای می دهند، اما معاون رییس جمهوری است كه می تواند آرای بی طرف ها و كسانی كه هنوز تصمیم قطعی نگرفته اند را جذب كند.

معاون، همچنین نقش تكمیل كننده نامزد را هم ایفا می كند. به عنوان مثال، باراك اوباما، در سال 2008 كه نامزد ریاست جمهوری آمریكا شد، نماینده تازه وارد مجلس سنا بود و تقریبا هیچ تجربه ای به ویژه در امور حكومتی و بین المللی نداشت. انتخاب 'جوزف بایدن' به عنوان سناتور قدیمی و عضو ارشد كمیسیون روابط بین الملل كنگره، این نقیصه را پوشش می داد.

2 – الف – كاندولیزا رایس

رایس دارای دكترای علوم سیاسی و استاد دانشگاه استانفورد در آمریكاست .

وی در مبارزات انتخاباتی با توجه به دو عامل 'جنسیت' و 'رنگ پوست' می تواند زنان و اقلیت های نژادی آمریكا را به خود جلب كند.

اما سه مشكل عمده بر سر نامزدی كاندولیزا رایس وجود دارد:

یك. رایس پیشتر از آزادی سقط جنین پشتیبانی كرده بود. این یكی از خط قرمزهای حزب جمهوری خواه به عنوان حزب مذهبی و دست راستی آمریكا است. انتخاب رایس به سمت معاون رامنی، حتی اگر با مخالفت حزبش روبرو نشود، به دموكرات ها این امكان را خواهد داد كه میت رامنی را به پایدار نبودن بر باورهای سیاسی اش متهم كنند.

دو. باراك اوباما تقریبا یك ماه پیش اعلام كرد كه اگر دوباره رییس جمهور شود، به 'فرزندان مهاجران غیرقانونی' اجازه اقامت دایم در خاك ایالات متحده را خواهد داد. موضوع مقابله با مهاجرت غیرقانونی از اركان سیاست های جمهوری خواهان است و این شعار اوباما، سبب شده كه در همین یك ماه، اكثریت بالایی از لاتین تباران آمریكایی هوادار وی شوند. تغییر نظر اقلیت های قومی از طریق معرفی كاندولیزا رایس بسیار بعید به نظر می رسد.

سه. اگرچه وزارت كاندولیزا رایس از سال 2005 به بعد، سبب شد كه آمریكا از بحران روابط با متحدان اروپایی خود خارج شود، اما در هر حال، وی نمادی از دوران زمامداری جرج بوش پسر است و ممكن است دموكرات ها بتوانند از او برای یادآوری تلخی های ریاست جمهوری بوش نزد مردم آمریكا استفاده كنند.

نكته دیگر این است كه هر بار از كاندولیزا رایس درباره احتمال معاونت رامنی پرسیده شده، وی قاطعانه چنین احتمالی را رد كرده و گفته است ترجیح می دهد در دانشگاه به فعالیتش ادامه دهد.

2 – ب – ماركو روبیو

نظام انتخابات ریاست جمهوری در آمریكا بر تصاحب آرای انتخاباتی ایالت ها استوار است و نه بر شمار رای دهندگان. اگرچه میان 'رای انتخاباتی' ایالت ها و میزان جمعیت شان كمابیش ارتباطی وجود دارد، اما كارشناسان این روش انتخاباتی را شیوه ای سالم نمی دانند. چنانكه ایالت های وایومینگ با بیش از 500 هزار نفر، داكوتای شمالی با بیش از 600 هزار نفر، داكوتای جنوبی با 800 هزار نفر و مونتانا با حدود یك میلیون نفر جمعیت، هر كدام سه رای انتخاباتی دارند.

هر نامزدی كه حتی با تفاوت یك رای در ایالتی پیروز شود، كل آرای انتخاباتی آن ایالت را از آن خود می كند.

از میان 50 ایالت آمریكا، رای دهندگان در 9 ایالت (فلوریدا، اوهایو، ویرجینیا، آیوا، پنسیلوانیا، كلورادو، كارولینای شمالی، نوادا و نیوهمپشایر) گرایش آشكار به حزب خاصی ندارند و ممكن است به هر كدام از دو نامزد ریاست جمهوری رای دهند. به همین دلیل، بیشترین رقابت انتخاباتی سال 2012، در همین 9 ایالت خواهد بود. از آنجایی كه حزب جمهوری خواه با رنگ قرمز و حزب دموكرات با رنگ آبی شناخته می شود، ایالت های بی طرف را گاه با عنوان 'خاكستری' معرفی می كنند.

ماركو روبیو، سناتور تازه وارد، جوان و محبوب ایالت فلوریدا است. انتخاب او به عنوان معاون رامنی، ممكن است 29 رای انتخاباتی ایالت فلوریدا را برای جمهوری خواهان تضمین كند.

روبیو پدر و مادری كوبایی دارد كه به آمریكا مهاجرت كرده اند و خود او متولد آمریكا است. همین تبار لاتینی، ممكن است بخشی از آرای لاتین تباران را به سوی جمهوری خواهان بازگرداند.

اما دو مشكل بزرگ بر سر راه روبیو برای معاونت ریاست جمهوری قرار دارد:

یك. وی پیش از این، یكبار به استفاده نابجا از حساب های كارت اعتباری حزبش متهم شده بود و اگرچه اتهام وارده بسیار جزیی بود، اما همین می تواند برای او در رقابت های ریاست جمهوری دردسرساز شود.

دو. اگر تا روز معرفی معاون میت رامنی، مسجل شود كه جمهوری خواهان در نظرسنجی های ایالت فلوریدا از باراك اوباما پیشی گرفته اند، ممكن است رامنی به جای انتخاب ماركو روبیو، فردی را به معاونت برگزیند كه آرای یك ایالت دیگر (مثلا اوهایو) را برایش تضمین كند.

2 – پ – راب پورتمن

رابرت پورتمن، حقوق دان، وكیل دادگستری و سناتور آمریكا از ایالت اوهایو است. وی پیشتر، نماینده اوهایو در مجلس نمایندگان آمریكا بود.

ناظران سیاسی، راب پورتمن را به عنوان 'نامزد بی خطر' می شناسند كه ریسك كمتری را متوجه میت رامنی خواهد كرد. اگرچه 'پورتمن' جاذبه های فردی ماركو روبیو را ندارد، اما ایالت او (اوهایو)، جزو ایالت های خاكستری است و 18 رای انتخاباتی دارد. پورتمن یكی از نامزدهای جدی برای معاونت رامنی است.

2 – ت – باب مك دانل

رابرت (باب) مك دانل، فرماندار ایالت ویرجینا و سرهنگ سابق نیروی زمینی آمریكاست. وی پیش از فرمانداری ویرجینیا، دادستانی كل این ایالت را نیز برعهده داشت.

ویرجینیا به طور سنتی سرخ رنگ بود، اما در انتخابات 2008 به باراك اوباما رای داد. اهمیت بازگشت ویرجینیا به اردوگاه جمهوری خواهان سبب شده كه 'مك دانل' به عنوان یك نامزد جدی معاونت ریاست جمهوری مطرح شود.

ایالت ویرجینیا، 13 رای انتخاباتی دارد. مك دانل نیز در زمره 'نامزدهای بی خطر' به شمار می رود؛ هرچند شانس راب پورتمن برای معاونت رامنی بیش از اوست.

2 – ث – دیگران

از تیم پالنتی، فرماندار سابق ایالت مینه سوتا، بابی جیندال، فرماندار ایالت لوییزیانا، كریس كریستی، فرماندار ایالت نیوجرسی، جان ثون، سناتور داكوتای جنوبی و حتی ریك سنتورم، فرماندار سابق پنسیلوانیا و رقیب رامنی در انتخابات درون حزبی هم به عنوان نامزدهای معاونت وی یادشده است كه البته گزینه هایی بعید به نظر می رسند.

3. همایش سراسری جمهوری خواهان

همایش سراسری جمهوری خواهان، دقیقا 40 روز دیگر در شهر تامپا (ایالت فلوریدا) برگزار خواهد شد. از آن زمان تا یك هفته بعد كه همایش سراسری دموكرات ها برگزار می شود، نبض افكار عمومی و رسانه ای آمریكا در اختیار میت رامنی خواهد بود.

رامنی قول داده است كه تا پیش از همایش سراسری، معاون خود را معرفی كند. برخی افراد نزدیك به وی گفته اند كه حتی ممكن است او گزینه خود برای معاونت را در هفته جاری اعلام كند.

** فرجام سخن

معیارهای انتخاب معاون رییس جمهوری در آمریكا تقریبا با همه كشورهای جهان فرق دارد. در صورتی كه رییس جمهور به هر دلیلی نتواند به كارش ادامه دهد (از جمله اینكه جانش را از دست بدهد)، معاون او تا پایان دوره، عهده دار وظایفش خواهد بود. بنابراین كسی باید چنین مقامی را برعهده گیرد كه از توانایی اداره كشور برخوردار باشد. در عین حال، گاهی توانایی جذب آرای ایالت های خاكستری، در آمریكا، از شایستگی افراد برای اداره كشور هم مهمتر است.

دموكرات ها از مزیت رسانه ای در آمریكا برخوردارند. تقریبا به جز روزنامه وال استریت ژورنال و تلویزیون فاكس نیوز كه جمهوریخواه هستند، همه رسانه های بزرگ این كشور گرایش به دموكرات ها دارند. دلیل این گرایش این است كه روزنامه ها، تلویزیون ها و حتی هالیوود از دیرباز، هواداران لیبرالیسم به شمار می رفته اند و چون سیاست دموكرات ها لیبرال تر و جمهوری خواهان محافظه كارانه تر است، رسانه ها و سینمای آمریكا به دموكرات ها تمایل دارند.

در مقابل، چون صنایع نفتی و اسلحه سازی در آمریكا به جمهوری خواهان نزدیك ترند، این حزب در جذب منابع مالی، اندكی بهتر از دموكرات ها عمل می كند (این موضوع، همیشگی نیست. برای مثال در انتخابات سال 2008 اوباما بسیار بیشتر از رقیب جمهوری خواهش اعانه جمع آوری كرد).

نرخ بیكاری در آمریكا 8.2 درصد محاسبه شده كه از زمان آغاز به كار اوباما هم بیشتر است. بر اساس پیش بینی كارشناسان، این نرخ تا آبان ماه امسال (زمان انتخابات) نه تنها كاهش نخواهد یافت، بلكه ممكن است افزایش هم بیابد. بیكاری، چشم اسفندیار دولت باراك اوباما خواهد بود. اگر میت رامنی بتواند مردم آمریكا را متقاعد كند كه او برنامه ای برای حل بحران اقتصادی و بیكاری در این كشور دارد و نیز، معاونی را برگزیند كه آرای ایالت های خاكستری را جلب كند، می تواند رقیب جدی برای اوباما در انتخابات آتی باشد.

ایرنا**9163



:: برچسب‌ها: سان , درختان , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()