نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، تعدادی از كارگردانان، تهیه‌كنندگان و بازیگران خارجی میهمان جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی تهران كه از كشورهای آلمان، تركیه، روسیه، هندوستان، پاكستان و لبنان برای شركت در جشنواره به ایران سفر كرده اند، روز گذشته(سه‌شنبه) برای دیدن فیلم‌های جشنواره و همچنین گفت‌وگو با رسانه‌های گروهی به مجموعه سینما فلسطین آمدند.

خانم 'برانكا پرلیك' از كشور آلمان و 'تامر اگیت' از كشور تركیه كه مشتركا كارگردانی فیلم سینمایی 'كارامان' را بر عهده دارند به ایران سفر كرده اند و فیلم آنها قرار است ساعت 20 و 30 ذقیقه فردا(پنجشنبه) اول تیر ماه در سالن شماره 2 سینما آزادی به روی پرده برود.

** میرعلایی: فیلمسازان در تولید فیلم ویدیویی به مخاطب احترام بگذارند

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: بی‌شك برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ویدیویی تهران می‌تواند قدم مثبتی در جهت اتتقال افزایش سطح فیلم‌سازی این حوزه باشد.

'سیداحمد میرعلایی' افزود: ما فیلم‌سازان با بدسلیقه‌گی، بی‌سلیقه‌گی و كج‌سلیقه‌گی باعث شدیم سطح مخاطبان فیلم‌های ویدیویی به خاطر فیلم‌های بدی كه تولید می‌كنیم پایین بیاید.

وی تاكید كرد: حتی مخاطب‌شناسی ما نیز با مشكل مواجه ‌شده بطوریكه می‌بینیم یك فیلم به یكباره مورد توجه قرار می‌گیرد و سوژه همین فیلم در سال، الگو بسیاری از فیلمسازان دیگر قرار می‌گیرد.

میرعلایی با اشاره به حضور فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره فیلم‌های ویدیویی یادآور شد: خوشبختانه شاهد حضور فیلمسازان جوان و مطرح در جشنواره فیلم های ویدیویی هستیم و آنان توانستند فیلم‌های خوبی را تولید كنند.

این سینماگر خاطرنشان كرد: برخی فیلمسازان با وجدان كاری مبادرت به تولید فیلم می‌كنند و برای آنها تفاوتی نمی‌كند كه این فیلم در مدیوم سینما یا ویدیوی ساخته می‌شود زیرا برای مخاطب احترام قائل هستند

نخستین جشنواره فیلم های ویدیویی دوم تیرماه در تهران به كار خود پایان می دهد.

فراهنگ ** 1983 ** 1071



:: برچسب‌ها: غذا , زن , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، مرحله گروهی چهاردهمین دوره جام ملت های اروپا (یورو 2012) در حالی به پایان رسید كه تیم ملی اوكراین كه یكی از میزبانان این دوره به شمار می رفت در شهر دونتسك مغلوب انگلستان شد تا دست در دست لهستان دیگر میزبان این پیكارها وداع زودهنگامی با جام چهاردهم داشته باشد.

از ابتدای این مسابقات نیز هیچ كارشناسی به موفقیت چشمگیر لهستان و اوكراین امید نداشت اما از آنان انتظار می رفت تا از امتیاز میزبانی استفاده كنند و عملكرد بهتری را از خود برجای بگذارند.

لهستان در گروه نخست این پیكارها تنها به دو تساوی دست یافت تا عملكرد نا امید كننده ای داشته باشد و اوكراین نیز در گروه چهارم پس از برتری 2 بر یك برابر سوئد، متحمل شكست برابر فرانسه و انگلیس شد تا راهی به جمع هشت تیم صعود كننده پیدا نكند.

با این وجود اوكراینی ها عملكرد بهتری نسبت به لهستان داشتند و حتی در دیدار با انگلستان نیز نمایش نسبتا خوبی داشتند و اگر اشتباه تیم داوری نبود و گل سالم انها پذیرفته می شد، شاید خود را در مرحله یك چهارم نهایی می دیدند.

بدون تردید بزرگترین ناكام این دوره از مسابقات تیم ملی هلند دارنده 3 عنوان نایب قهرمانی جهان و قهرمان سال 1988 اروپا است كه با قبول 3 شكست بدترین عملكرد تاریخ خود را در جام ملت های اروپا برجای گذاشت.

به واقع نارنجی پوشان هیچ نشانی از تیم هجومی و یكدست سال های قبل خود نداشتند و برابر تمامی حریفان سر تسلیم فرود آوردند.

بدشانس ترین تیم مرحله گروهی نیز كرواسی نام گرفت كه با وجود ارائه بازی های زیبا و تماشاگر پسند و كسب چهار امتیاز نتوانست به مرحله حذفی صعود كند تا تماشاگران پرشور این تیم با ناراحتی به كشورشان بازگردند.

البته باید روسیه را هم یكی از تیم های كم اقبال دانست كه با وجود برتری خیره كننده چهار بر یك در دیدار نخست برابر جمهوری چك در نهایت نتوانست به مرحله حذفی صعود كند تا شاگردان 'دیك ادووكات' با وجود ارائه فوتبالی زیبا و روان خیلی زود به مسكو بازگردند.

یكی از نكات مثبت این دوره از مسابقات صعود تیم های نامدار بود كه خود را به جمع تیم های صعود كننده رساندند. آلمان، پرتغال، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و انگلیس تیم های صاحب سبك و عنوان دار اروپا به همراه یونان و جمهوری چك جواز حضور در مرحله یك چهارم نهایی را كسب كردند.

هرچند در مرحله گروهی این مسابقات شاهد دیدارهای زیبا و سطح بالایی نبودیم اما با حضور تیم های مطرح در مرحله یك چهارم نهایی باید در انتظار دیدارهای زیبا و نفس گیر برای مشخص شدن چهار تیم نهایی باشیم.

لهستان، روسیه، دانمارك، هلند، كرواسی، جمهوری ایرلند، اوكراین و سوئد نیز تیم های ناكام جام چهاردهم بودند.

برنامه مرحله یك چهارم نهایی:

* پنجشنبه اول تیرماه:

جمهوری چك با پرتغال

* جمعه دوم تیرماه:

یونان با آلمان

* شنبه سوم تیرماه:

اسپانیا با فرانسه

* یكشنبه چهارم تیرماه:

ایتالیا با انگلیس

ورزشی**3783**1553



:: برچسب‌ها: دختر , فلوریدا , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae
مصطفی دنیزلی

مصطفی دنیزلی با امیدهای فراوانی به پرسپولیس پیوست ولی نتوانست انتظار هواداران این تیم را برآورده کند.

«برونو متسو» بامداد روز سه شنبه وارد فرودگاه امام خمینی تهران شد تا شاید به جای مصطفی دنیزلی بر صندلی مربی‌گری پرسپولیس، تیم پرطرفدار پایتخت ایران بنشیند.
باشگاه پرسپولیس امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد، ۱۹ ژوئن) در اطلاعیه ای که در وب سایت رسمی این باشگاه منتشر شد درباره وضعیت سرمربی این تیم گفته است: «مصطفی دنیزلی و محمد رویانیان طی جلسه‌ای که روزهای آینده خواهند داشت در مورد همکاری دوجانبه تصمیم گیری‌های لازم را خواهند داشت و تصمیم نهایی و قطعی منوط به برگزاری این جلسه است.»

اما در ادامه، بیانیه باشگاه، پرسپولیسی‌ها را برای خداحافظی با دنیزلی شصت و دو ساله آماده می‌کند.

در این بیانیه آمده است: "باشگاه پرسپولیس با توجه به شرایط حساس خود نباید در مورد سرمربی غافلگیر شود و لذا با تعدادی از مربیانی که می‌توانند در آینده به این باشگاه کمک کنند از جمله "برونو متسو" مذاکراتی انجام گرفته است."

با توجه حرف‌های ضد و نقیضی که در مورد ادامه کار مربی ترکیه‌ای پرسپولیس تاکنون مطرح شده، برخی از محافل ورزشی در تهران ادامه کار دنیزلی با پرسپولیس را منتفی می‌دانند.

پاس رویایی لیگ پنجم

مصطفی دنیزلی اولین بار سال ۱۳۸۳ به ایران آمد، در میانه چهارمین دوره لیگ برتر. در آن زمان پاس به دنبال جایگزینی مناسب برای مجید جلالی بود. دنیزلی که پیشنهادهای مختلفی از تیم‌های کره‌ای و ژاپنی داشت، پاس را انتخاب کرد. او با تیمی که زیر نظر نیروی انتظامی اداره می‌شد، لیگ را در جایگاه ششم به پایان برد.

فصل بعد، پاس مصطفی دنیزلی در رقابتی تنگاتنگ با استقلال نایب قهرمان شد.

اختلاف‌های مربی سابق فنرباغچه و گالاتاسرای با مدیریت وقت پاس باعث شد، دنیزلی از پاس جدا شود و به ترکیه برگردد.

پرسپولیس پس از ماجرای اخراج عجیب و غریب آری هان، دنیزلی را برای بار دوم به ایران آورد. سرخ‌های پایتخت با هدایت دنیزلی زیبا بازی می‌کردند ولی نمی‌توانستند نتیجه دلخواه را کسب کنند، تیم پرسپولیس در آن فصل نتوانست نتیجه دلخواه را کسب کند و مصطفی دنیزلی دوباره تهران را به مقصد استانبول ترک کرد.

تلاش برای تکرار خاطره

دومین دوره حضور دنیزلی در پرسپولیس در فصل گذشته بود که سرخ پوشان نتایج ضعیفی می‌گرفتند. وقتی محمد رویانیان که تجربه‌ای در حوزه مدیریت ورزشی نداشت بعنوان مدیر عامل پرسپولیس منصوب شد، به اعتراف خودش «حرف طرفداران» پرسپولیس را گوش کرد و مربی محبوب پرسپولیسی‌ها را دوباره به تهران آورد و دنیزلی در نیم فصل جایگزین حمید استیلی شد.

محمد تقوی بازیکن سابق استقلال تهران بازگشت دوباره دنیزلی را در نیم فصل لیگ دهم به پرسپولیس اشتباه ارزیابی کرد و گفت: "بازگشت دنیزلی به پرسپولیس در آن مقطع اشتباه بود، زیرا مشکل پرسپولیس با حضور دنیزلی و امثال او حل شدنی نیست و مربیان بزرگ در زمان کم حضورشان چیز زیادی به فوتبال ما اضافه نمی‌کنند. دنیزلی گزینه بدی برای پرسپولیس نبود، ولی بازی زیبا یک بحث است و نتیجه گرفتن بحثی دیگر."

پرسپولیسی‌ها تا اینجا با دنیزلی موفق به کسب جام نشده‌اند ولی بازی روان و تهاجمی این تیم در ششمین لیگ بر‌تر ایران در خاطر هواداران پرسپولیس مانده بود.

شاید خاطرات خوب تماشاگران از بازی این تیم باعث شد، مربی ترک به دعوت مسوولان باشگاه پرسپولیس دوباره پاسخ مثبت دهد. دنیزلی مسوولیت تیمی را پذیرفت که هیچ نقشی در خرید بازیکنانش نداشت و شاید این آغاز مشکلات پرسپولیس بود.

پرواز بدون بازگشت به استانبول

به گفته برخی محافل ورزشی در تهران بعد از باخت سه بر صفر پرسپولیس در مقابل الغرافه قطر، وقتی مصطفی دنیزلی تهران را به مقصد ترکیه ترک می‌کرد، لیست اخراجی‌ها و خرید‌های فصل آینده را به باشگاه داده بود و "لیست اخراجی‌ها و خرید‌های تازه پرسپولیس ماحصل جلسه دنیزلی با محمد رویانیان بوده است."

به گفته همین منابع هیچ کس دقیقا نمی‌داند چه کسی این لیست را به رسانه‌ها می‌دهد، ولی صحبت با بازیکنان مختلف و قول مدیرعامل باشگاه برای تشکیل تیمی رویایی در فصل آینده، از نشانه‌های تغییر بنیادین در این تیم بود.

پرسپولیس در غیاب سر مربی، بازیکنان پر آوازه لیگ را یکی پس از دیگری به خدمت می‌گیرد و دنیزلی مرخصی را هفته به هفته تمدید می‌کند.

در دو سه هفته گذشته، شایعه‌ها و خبرهای فراوانی مبنی بر عدم بازگشت دنیزلی به پرسپولیس در رسانه‌های ایران منتشر شده. خبر مذاکره او با بشیکیتاش ترکیه که بار اول در شبکه "ام تی وی" منتشر شد، بسیاری از هواداران را متعجب کرد و امید‌ها به بازگشت او را کم رنگ.

در حالیکه مدیر عامل پرسپولیس با اضافه کردن حداقل هفت بازیکن تیم رویایی اش را کامل می کند، خبری از هدایت کننده کشتی قرمز‌ها نیست.

محمد تقوی بازیکن سابق تیم ملی ایران، تغییر و تحولات گسترده در پرسپولیس را مطلوب نمی‌داند، با اینحال معتقد است : "این تیم با بازیکنانی که خریده روی کاغذ از شانس‌های قهرمانی است ولی جمع کردن و چفت کردن این تیم با یکدیگر سخت است، باید توجه کنیم که تا زمانی که تیم نتیجه بگیرد، همه چیز طبیعی است ولی اگر همین تیم نتیجه نگیرد، اوضاع متفاوت خواهد بود و احتمال اختلاف و حاشیه در این تیم هست»

احتمال بازگشت دنیزلی به پرسپولیس به گفته ناصر صادقی، مشاور دنیزلی ناچیز است.

او در گفتگویی با ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران گفته است: "رویانیان خیلی تلاش کرد که دنیزلی را به پرسپولیس بازگرداند، اما در تماسی که این مربی با مدیرعامل پرسپولیس داشت، به او گفت که به دلیل برخی مشکلات خانوادگی که احتمال دارد حل نشود، نمی‌تواند به ایران بازگردد و در واقع احتمال حضور دوباره‌اش در پرسپولیس ۱۰ درصد است."

پس از یک فصل پرتلاطم و پرتنش، شاید مصطفی دنیزلی دیگر به ایران باز نگردد و پرسپولیس "رویایی" به برونو متسو برسد.



:: برچسب‌ها: خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین 'سید علی قاضی عسكر' كه به منظور شركت در سمینار منطقه‌ای حج و بیداری اسلامی به لبنان سفر كرده است، با 'بشاره راعی' رهبر مسیحیان لبنان ملاقات كرد.

در این ملاقات كه 'محمد رضا باقری' معاون بین‌الملل بعثه حج و 'غضنفر ركن‌آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشتند؛ نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی با تبیین دیدگاه اسلام نسبت به مسیحیان، اظهار داشت: بر اساس تعالیم دین مقدس اسلام، تقویت همزیستی مسالمت آمیز با پیروان سایر ادیان، وظیفه‌ای دینی به شمار می رود.

وی با بیان مشتركات اسلام و مسیحیت از جمله اهتمام به ارزش‌های اخلاقی، تقویت بنیان خانواده و حمایت از محرومان و مستضعفان، تصریح كرد ضروری است شخصیت‌های دینی مسلمان و مسیحی، در رایزنی‌های مستمر خود، راه‌های تحقق اهداف مشترك را بررسی كنند.

بشاره راعی رهبر مسیحیان لبنان نیز حفظ ارزش‌های انسانی و توسعه آن در جامعه بشری را وظیفه‌ای‌ الهی و دینی برشمرد و افزود: دین نه به عنوان عنصر نزاع و درگیری بلكه به معنای رابطه با خداوند و به دنبال آن محبت به خلق خداست.

وی ادامه داد: عده‌ای تلاش دارند با سوء استفاده از دین، نزاع و درگیری میان افراد جامعه بشری را ترویج كنند لذا وظیفه علمای دینی مسلمان و مسیحی آن است كه در برابر این تفكر و برداشت نادرست از دین، ایستادگی كنند.

رهبر مسیحیان لبنان ضمن ابراز تاسف از حوادث خونینی كه در كشورهای منطقه رخ می‌دهد، اظهار داشت: همواره تلاش می‌كنیم روابط خود با مسلمانان را تقویت كنیم و به جهانیان اعلام كنیم اسلام به معنای تروریسم نیست.

اجتمام*1429 ** 1569



:: برچسب‌ها: برف ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز چهارشنبه ' ترند ' نیوز، طبق برنامه ریزی های انجام شده شركت هواپیمایی آزال از 13 تیرماه امسال پروازهای خود را در مسیر باكو – تبریز وبالعكس آغاز می كند و تا ششم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

طبق برنامه پروازهای هوایی آزال ، این شركت در نظر دارد پروازهای خود را در این مسیر روزهای سه شنبه و جمعه انجام دهد.

هم اكنون شركت هواپیمایی آزال روزانه یك پرواز در مسیر باكو – تهران و بالعكس انجام می دهد و شركت هواپیمایی ایران ایر (هما) نیز در هر هفته دو پرواز را در مسیر تهران – باكو و بالعكس برقرار كرده است.

علاوه بر این دو پرواز هوایی بین ایران و جمهوری آذربایجان، شركت هوایپمایی كیش ایر نیز از حدود شش ماه پیش یك پرواز در هر هفته (شنبه ) بین تبریز – باكو و بالعكس انجام می دهد.

خاورم/1108



:: برچسب‌ها: شهرستان , جزیره , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

'سعید حافظی' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، از مصوبه هیات مدیره شركت ملی نفت ایران در خصوص واگذاری توسعه میدان نفتی جفیر به شركت توسعه پتروایران خبر داد و گفت: این شركت گروه مدیریت پروژه را تشكیل داده و در نخستین فاز، تهیه طرح جامع توسعه میدان نفتی جفیر در دست اقدام قرار گرفته است.

به گفته ی وی چهار ماه زمان برای نهایی كردن طرح جامع توسعه اختصاص یافته است و به موازات آن، تعمیر چاه های فعلی در دستور كار قرار می گیرد.

مدیر عامل شركت توسعه پتروایران با ابراز امیدواری نسبت به اینكه چاه های فعلی با تجهیز پمپ های درون چاهی افزایش تولید داشته باشند، افزود: برنامه تعمیر چاه ها ظرف یك ماه آینده به اتمام می رسد.

حافظی تامین دكل حفاری را یكی از مسائل و مشكلات مهم مراحل توسعه عنوان كرد و گفت: طی دو نوبت آگهی عمومی برای خرید شش دكل خشكی اقدام شده است.

میدان جفیر در جنوب غربی ایران (50 كیلومتری غرب اهواز ) و در فاصله 30 كیلومتری شرق میدان آزادگان قرار دارد.

اقتصام**9189**1561



:: برچسب‌ها: رقص , برلین , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، 'محمود بهمنی' افزود: باید درون كشور و جامعه ما این مساله روشن شود كه غربی ها همین را می خواهند كه بگویند تحریم ها برضد ایران تاثیر گذاشته است. اما باید بدانیم این قیمت ها كاذب است و قیمت واقعی طلا و ارز این نیست.

به گفته وی ، قیمت طلا در تمام دنیا مشخص است؛ به اندازه وزن در همه جای دنیا طلا خرید و فروش می شود و قیمت واقعی آن مطابق اونس جهانی است.

بهمنی گفت: سیاست های بانك مركزی و دولت موجب شد؛ نقدینگی در پایان سال كنترل شود و میزان سپرده ها افزایش پیدا كند. رشد نقدینگی در سال 89؛ 2/25 بود كه در سال 90 به 4/19 كاهش یافت. در حال حاضر نقدینگی حدود 3 هزار و 522 هزار میلیارد ریال است.

رییس كل بانك مركزی با بیان این كه سیاست های دولت برای كنترل بازار ارز و سكه و طلا همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: در سال گذشته اگر بحث علمی، اقتصادی و كارشناسی وجود داشت، به طور غیرواقعی شاهد افزایش كاذب قیمت ارز و سكه و حتی طلا نبودیم. چطور می شود كه قیمت طلا در دنیا پایین بیاید و در ایران بالا برود؟

بهمنی در ادامه تاكید كرد: سیاست های ما برای كاهش قیمت ها كه در چند ماه گذشته اعمال شد به خوبی جواب داد و این سیاست ها برای كنترل قیمت ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: باید این را در نظر داشت كه كار بانك مركزی خرید و فروش سكه نیست و ما به دنبال سود هم نیستیم. اما در ادامه سیاست های پولی گفته شد؛ افرادی كه برای سكه پیش فروش شده ثبت نام كرده اند، می توانند بجای آن اوراق مشاركت دریافت كنند. پول این كار به بانك ها داده می شود تا در عقود مختلف به كار بگیرند كه این امر موجب شد نزدیك به چهار میلیون سكه جایگزین شود. این یك نوع سیاست برای كنترل قیمت ها بود.

بهمنی گفت: البته در هر صورت نقدینگی در حال نوسان است و مهم این است كه بتوانیم این روند را به صورت كنترلی داشته باشیم. نباید انتظار داشته باشیم كه یك مرتبه پایین بیاید؛ باید یك نقطه بهینه انتخاب شود، یعنی نمی توان با یك ابزار نقدینگی را پایین آورد زیرا در طرف دیگر قضیه تكلیف رشد اقتصادی و اشتغال چه می شود؟ مجموعه مولفه هاست كه می تواند با هم عمل كند و نتیجه دهد.

وی افزود: بانك مركزی مجری سیاست های پولی است و سیاست های مربوط به سرمایه گذاری، بازرگانی و مالیاتی باید با هم بكار گرفته شوند تا بتوان اقتصاد را كنترل كرد.

اقتصام**9141**1601



:: برچسب‌ها: موسیقی , چشم انداز , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae
اعدام زندانیان عرب خوزستان

برادران حیدریان

اجساد چهار زندانی عرب خوزستانی که گفته می‌شود بدون حضور وکیل و بستگانشان در اهواز اعدام شدند، هنوز به خانواده آنها تحویل داده نشده است.

کریم دحیمی، فعال حقوق بشر ساکن لندن در این مورد به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "خبر اعدام عباس حیدریان، طاها حیدریان، عبدالرحمان حیدریان (سه برادر) و علی نعامی (شریفی) را دوشنبه ۲۹ خردادماه به خانواده آنها اطلاع دادند، اما پیگیری خانواده‌ها برای دریافت مجوز دفن و تحویل اجساد به آنها تا کنون بی نتیجه مانده است."

مسئولان ایرانی هنوز در مورد این گزارش ها اظهارنظر نکرده اند.

به گفته آقای دحیمی، جلیل حیدریان، برادر بزرگ خانواده حیدریان هم از چند روز پیش بازداشت شده است و وضعیت او هنوز مشخص نیست.

آقای دحیمی گفت که زنان و بچه‌های این خانواده اکنون تنها مانده‌اند و به شدت نگران وضعیت جلیل حیدریان هستند.

براساس اعلام مسئولان قوه قضائیه ایران، در پی تظاهرات در شهرک ملاشیه اهواز در سال گذشته، بین اهالی این شهرک و مأموران انتظامی درگیری روی داد که در جریان آن یک مامور پلیس کشته و یک نفر نیز مجروح شد.

در پی این حادثه شش نفر بازداشت شدند.

از میان این بازداشت شدگان، دو نفر به تحمل ۱۵ سال و ۳ سال حبس و تبعید محکوم شدند و چهار نفر دیگر نیز محکوم به اعدام شدند.

آقای دحیمی، با انتقاد از روند بازداشت و محاکمه این افراد گفت: "این افراد چهار ماه را در زندان بدون وکیل و در شرایط سخت گذراندند. ضمن آنکه مترجم در اختیار آنها که به زبان عربی صحبت می کردند، قرار نگرفت. این در حالی است که زبان مادری بسیاری از این متهمان فارسی نیست و برای صحبت کردن در دادگاه و در مورد مسائل حقوقی نیازمند کمک هستند."

براساس گزارش‌های رسیده به این فعال حقوق بشر، وضعیت شهرک ملاشیه که محل زندگی اعدام شدگان بوده است، به شدت امنیتی است و به گفته آقای دحیمی "احتمال شروع اعتراض‌ها و درگیری" در این شهرک وجود دارد.

چندی پیش سازمان دیده بان حقوق بشر، عفو بین الملل و پارلمان اروپا با انتشار بیانیه هایی از دولت ایران خواسته بودندکه احکام اعدام این زندانیان را متوقف کند.



:: برچسب‌ها: مکزیک , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران سه شنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینكه نشست مسكو به گفت وگوهای جدی و طرح دیدگاه های تفصیلی ایران اختصاص داده شد، اظهار داشت: در این نشست به صراحت اعلام كردیم كه غنی سازی حق مسلم ایران است و غنی سازی اورانیوم برای مصرف صلح آمیز یك حق مسلم محسوب می شود.

وی افزود: بطور مستدل و با استفاده از اسناد حقوقی ثابت كردیم بسیاری از رفتارهای خلافی كه علیه ایران اعمال می شود، غیرقانونی است و باید متوقف شود.

جلیلی گفت: به صراحت اعلام كردیم چرا قطعنامه های شورای امنیت را غیرقانونی می دانیم و دلایل آن را بطور كامل مطرح كردیم.

وی در ادامه اضافه كرد: پس از گفت وگوهای بغداد رسانه های جهان می داند كه ما اعلام كردیم اگر گفت وگوها بخواهد موفق باشد باید جلسات كارشناسی تشكیل شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان كرد: این گفت وگوها وقتی می توانند موفق باشند كه در فواصل بین برگزاری گفت وگوها جلسات كارشناسی تشكیل شده تا بتواند دیدگاه های دو طرف را به هم نزدیك كند.

جلیلی گفت: ما از فاصله نشست بغداد تا مسكو پنج نامه برای آنان نوشتیم و تاكید كردیم كه لازمه موفقیت در مذاكرات تشكیل جلسات كارشناسی است.

وی افزود: این نظر را در استانبول هم مطرح كردیم وقتی كه خانم اشتون در برگزاری جلسات كارشناسی اذعان كردند. اما به هر حال طرف مقابل پس از دو ماه تاخیر توافق كرد كه جلسات كارشناسی برگزار شود. با این حال ما از این امر استقبال می كنیم و آن را حائز اهمیت می دانیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران خاطرنشان كرد: ویژگی های این دور از مذاكرات این بود كه مباحث به صورت جدی تر و فراتر از همیشه مطرح شد.

وی افزود: نشست مسكو به گفت وگوهای جدی و طرح دیدگاه های تفصیلی ایران اختصاص داده شد و در گفت وگوها با توجه به جامعیت مباحث جمهوری اسلامی ارزیابی دقیق و جامعی از آنچه كه در بغداد توضیح داده بودند، ارائه كردیم.

جلیلی گفت: آنها تاكید كردند كه برای ارائه نظرات خود در این مورد احتیاج به زمان دارند. به نظر من آنها امروز در معرض یك آزمون مهم برای جلب اعتماد ملت ایران قرار گرفته اند و باید در مسیری كه همكاری با ملت ایران است، قدم بردارند.

وی افزود: در این روند بهانه ای برای تشدید تحریم ها و مخالفت با فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران وجود ندارد.

وی تصریح كرد: با دلایلی كه اعلام شد، هیچ منطقی برای مخالفت با مسیر پیشرفت ملت ایران وجود ندارد. ما امیدواریم از فرصت ایجاد شده استفاده كنند و از بن بست خارج شوند. ما آمادگی داریم در مباحث كارشناسی هم از نظر حقوقی و هم از نظر سیاسی حقانیت دیدگاه های جمهوری اسلامی را بیان كنیم و گفت وگوها را از حالت گفت وگو برای گفت وگو خارج كنیم و فاصله بین دیدگاه ها را كاهش دهیم.

جلیلی در ادامه گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان كرد: آنها اعلام كردند جلسات كارشناسی در 12 تیرماه برگزار شود، ولی از آنجایی كه این روز روز تلخی برای مردم ایران بود و در این روز ناو آمریكایی هواپیمای ایرانی را هدف قرار داد با تعیین این روز مخالفت كرده و قرار شد روز دیگری را انتخاب كنیم.

وی افزود: پس از آنكه جلسات كارشناسی بتوانند مجموعه دیدگاه های جمهوری اسلامی مبتنی بر پنج محور را مطالعه كند. می توانیم امید داشته باشیم جلسه كارشناسان و معاونین بتواند در این خصوص نتایج قابل قبولی ارائه كند تا من و خانم اشتون بتوانیم برای زمان و مكان دور بعدی گفت وگوها تصمیم گیری كنیم.

وی اضافه كرد: این جلسات باید در راستای گفت وگو و همكاری باشد و هر گونه رفتار خلاف این مسیر غیر سازنده خواهد بود و پاسخ متقابل خواهد داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: فتوای مقام معظم رهبری فرصت بزرگی برای خلع سلاح جهانی ایجاد كرده است.

وی همچنین خاطرنشان كرد:حق ملت ایران برای دسترسی به غنی سازی اورانیوم و چرخه سوخت هسته ای باید به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: این می تواند گام اول آنها باشد همان طور كه ما در رابطه با خلع سلاح هسته ای موضع خود را در عالی ترین سطح اعلام كردیم آنها هم باید حقوق ما را به رسمیت بشناسند.

جلیلی گفت: گام های اعتمادساز و همكاری در برخی موضوع ها ظرفیت مطرح شدن در این بخش را دارند. ما به سوخت 20 درصد احتیاج داریم چون این سوخت مصرف بیماران زیادی را تامین می كند، اما متاسفانه این سوخت در اختیار ما قرار داده نشد و ما بر اساس حقوق ان.پی.تی خود و با اتكا به دانشمندان خود توانسته ایم نیاز خود را تامین كنیم.

وی اضافه كرد: این دوره از مذاكرات صریح تر، جدی تر و غنی تر از همیشه انجام شد و ما لازمه پیشرفت و موفقیت گفت وگوها را در احترام به توافق هایی می دانیم كه پیش تر به دست آمده است.

جلیلی گفت: ما تاكید داریم كه در بحث محورهای اعلام شده از سوی ایران كه همان اعتماد سازی، شفاف سازی ، از بین رفتن تسلیحات كشتار جمعی و همكاری های متعارف هسته ای است، می توانند همكاری های متقابل را شكل دهند.

وی افزود: تا به این ترتیب گام های متقابل صورت گیرد و گام هایی كه نافی حقوق ملت ایران نباشد، از جمله اقداماتی كه علیه ایران انجام شده كنار گذاشته شود و حق غنی سازی اورانیوم 20 درصد به رسمیت شناخته شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان از میزبانی خوب روس ها تشكر و قدردانی كرد.

تیم های مذاكره كننده ایران و گروه 1+5 به سرپرستی 'سعید جلیلی' دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و 'كاترین اشتون' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روزهای دوشنبه و سه شنبه چهار دور مذاكره در باره موضوع های پیشنهاد شده از سوی دو طرف گفت وگو كردند.

اروپام/2016**2242**518**1368**



:: برچسب‌ها: زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل، '‌اسكار فرناندز تارانكو' دستیار بان كی مون در حالی این موضوع را عنوان كرد كه به نظر می رسد مصر دستخوش تنش های جدید پس از انتخابات ریاست جمهوری باشد.

دستیار بان كی مون در شورای امنیت سازمان ملل گفت:‌ بان كی مون در انتظار تفویض زود هنگام كامل قدرت به یك دولت غیرنظامی در مصر است.

وی افزود:‌ دبیر كل سازمان ملل برنگرانی خود در خصوص انتقال قدرت و برآورده شدن آرمان های مشروع مردم مصر و همچنین جامعه بین الملل در باره ایجاد نهادهای نمایندگی و مردم سالار قوی تاكید كرد.

دبیركل سازمان ملل معتقد است: 'درخواست های ملی و عمومی' در خصوص انتخابات و تهیه یك پیش نویس قانون اساسی جدید مصر باید محترم شمرده شود.

1682**1368**



:: برچسب‌ها: ایالات متحده , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

شبكه خبری العربیه لحظاتی پیش به نقل از تلویزیون مصر گفت:‌ حال حسنی مبارك به دلیل ابتلا به سكته مغزی رو به وخامت گرائیده است.

این شبكه افزود:كادر اورژانس برای احیای قلب وی از شوك الكتریكی استفاده كرده اند.

العربیه خاطرنشان كرد:وی تا لحظاتی دیگر به بیمارستان نظامی در المعادی (جنوب قاهره) منتقل خواهد شد.

دیكتاتور مخلوع مصر اخیرا در پی صدور حكم یك دادگاه جزایی در قاهره كه وی را به حبس ابد محكوم كرد، دوران محكومیت خود را در زندان 'طره' سپری می كرد.

حكم سبك دادگاه سردمداران رژیم سابق اعتراض انقلابیون مصری را كه خواستار اشد مجازات برای دیكتاتور و همدستان وی بودند، برانگیخت.

**مترجمام **1480**



:: برچسب‌ها: کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،'سید محمد حسینی 'سه شنبه شب در مراسم گرامیداشت مقام علمی شهید دكتر مصطفی چمران با تقدیر از رشادتها،ایثارگریها و خدمات ارزنده شهید چمران، اظهار داشت: اگر امروز دور هم جمع شده و بزرگداشت شهید چمران گرفته شده باید گفت او نیازی به تعریف و تمجید ندارد بلكه هدف یادآوری یاد و خاطر و خدمات ارزنده این شهید عزیز به كشور است.

حسینی در ادامه به حضور پر خیر بركت شهید چمران در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان كرد: در آن ایام غربت و مظلومیت دفاع مقدس ،این سردار رشید توانست با نوآوری و خلاقیت دشمن را متوقف كند.

وی گفت: این شهید بزرگوار در علم و دانش و شمار متخصصین و دانشمندان كم نظیر و شخصیتی داشت كه درهمه رشته ها و عرصه ها از بهترین ها و الگو و نمونه ای بارز به شمار می آمد.

عضو كابینه دولت دهم خاطرنشان كرد: شهید چمران از استعداد و نبوغ خدادادی خود به بهترین وجه ممكن در همه زمینه‌ها استفاده كرد و پیشرفت‌های فراوان علمی او تنها به خاطر نبوغ او نبود بلكه پشتكار و تلاش زیادش نیز بسیار ستودنی است.

حسینی تصریح كرد: شهید چمران با تمام صلابت و جنگجویی كه در مقابل دشمنان داشت، هنگامی كه در مقابل یك كودك لبنانی قرار می‌گرفت با مهربانی و رأفت فراوان دست نوازش بر سر او می‌كشید و در واقع سوز درونی شهید چمران باعث بیداری مردم لبنان شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: شهید چمران چیزهایی را كه قول می داد حتما عمل می كرد و همیشه سخت ترین وظایف و كارها را متقبل می شد و همه آنها را به سرانجام نتیجه می رساند.

حسینی اضافه كرد: در دوران دفاع مقدس كه گاهی اوقات امكان جنگ نظامی وجود نداشت،این شهید بزرگوار با ساخت ادوات ،تجهیزات ،پل و غیره توانست منشای بركات فراوانی در جنگ های نامنظم باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه با قرائت دشت نوشته ای از شهید چمران ،ابراز امیدواری كرد كه بتوانیم در مسیری كه این شهید عزیزترسیم كرده گام برداشته و انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی اش تحویل نمائیم.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر ارشاد،تمدن استاندار تهران و مهدی چمران از كتاب' زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی شهید چمران رونمایی شد.

بزرگداشت شهید مصطفی چمران سه شنبه شب با حضور 'سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،مرتضی تمدن استاندار تهران،مهدی چمران و شماری از خاندان وی و جمعی از مسوولان فرهنگی در انجمن آثار و مفاخرفرهنگی كشور برگزار شد.

فراهنگ** 1355 **



:: برچسب‌ها: بریتانیا , کلیسا , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

روزنامه 'اكسپرس 'جمهوری آذربایجان روز سه شنبه نوشت، با توجه به عدم تمایل روسیه برای ادامه اجاره این ایستگاه راداری به نیروهای روسی مستقر در این ایستگاه دستور داده شده كه قبله را ترك كنند.

روزنامه 'بیزیم یول' چاپ باكو نیز نوشت: برخی از منابع اعلام می كنند نیروهای روسی تا روز یكم تیرماه سال جاری ملزمند این ایستگاه ردیابی جمهوری آذربایجان را كه تا سال 2012 در اجاره روسیه بود، تخلیه كنند.

'آلكساندر خرامچیخین' یكی از كارشناسان روسی و مدیر موسسه تحلیل نظامی و سیاسی روسیه با اشاره به تصمیم افسران روسی مستقر در پایگاه 'قبله' برای خارج كردن خانواده ها و بستگان خود از جمهوری آذربایجان گفت، امیدوارم روسیه به اجاره بی هدف این پایگاه راداری پایان دهد زیرا این پایگاه به ابزاری برای شانتاژ علیه روسیه تبدیل شده است.

پایگاه ردیابی و راداری قبله توسط جمهوری آذربایجان از سال 2002 به مدت 10 سال در اختیار روسیه قرار داده شد و امسال مدت این قرارداد به پایان می رسد.

این پایگاه در 326 كیلومتری شمال غرب باكو در زمینی به مساحت دوهزار و 600 هكتار قادر است هرگونه حملات موشكی از مسافت های هفت هزار كیلومتری را ردیابی كند.

باكو برای موافقت با تمدید مهلت اجاره این پایگاه درخواست سالانه 300 میلیون دلار را ارائه كرده بود. مبلغ اجاره این پایگاه تاكنون هفت میلیون دلار بوده است.

خاورم/1108**1368**



:: برچسب‌ها: آلمان , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

متفاوت ترین ویژگی مذاكرات مسكو، اعتراف كاترین اشتون به فراگیر و راهبردی بودن آن است. اگرچه این مهم پیش از این نیز عملا وجود داشت(دوفاكتو) حالتی رسمی(دوژوره) به خود گرفته است. مساله ای كه اعتراض محافل مستقل و كارشناسی غربی را بدنبال داشته است، زیرا آنها معتقدند كه عدم واقع گرایی غرب باعث شد تاخیری زیان بخش در حل و فصل موضوع های فی مابین بوجود آید كه برای اقتصاد اروپا به دلیل تبعیت از تحریم های آمریكا آثار منفی زیادی بدنبال داشت. استفان والت استاد برجسته روابط بین الملل معتقد است كه در مذاكرات بغداد تكبر كشورهای غربی در لغو بخشی از تحریم ها باعث عدم نتیجه گیری بهینه شد. تاكیدهای پیاپی كشورهای چین و روسیه مبنی بر مشروع بودن حق ایران برای استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای و سكوت قدرت های اروپایی نشان می دهد كه قدرت های بزرگ علاقه ای به دنباله روی از سیاست های آمریكا كه از طرف رژیم صهیونیستی دیكته می شود ندارند.

**دور باطل بهانه گیری

-------------------------

موضع محكم و مبتنی بر استدلال های فنی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران باعث شده است كه برخورد غرب با موضع ایران آزمونی برای صداقت آن جلوه گر شود. 'لئونید شرشنوف' رییس بنیاد امنیت ملی و بین المللی روسیه با اشاره به حسن نیت ایران در دورهای قبلی مذاكرات هسته ای گفت: نشست مسكو محك خوبی برای سنجش صداقت كشورهای غربی در مساله هسته ای ایران است.

وی افزود: هر گاه پیشرفت محسوسی در مذاكرات با ایران در باره مساله هسته ای این كشور حاصل شده است، واشنگتن با كمك متحدان خود ادعاهای جدیدی مطرح كرده است تا تاثیر پیشرفت به دست آمده از بین برود. ایران بیش از هر كشور دیگری با آژانس بین المللی انرژی اتمی همكاری كرده است و بازرسان آژانس بارها از مراكز هسته ای ایران بازدید كرده اند و شواهدی دال بر مساعی ایران برای تولید بمب اتمی به دست نیاورده اند. در مذاكرات با ایران باید همكاری این كشور با آژانس لحاظ شود و با مساله هسته ای جمهوری اسلامی برخورد سیاسی نشود.

تاكید 'محمود احمدی‌نژاد' رییس جمهور اسلامی ایران در گفت و گو با روزنامه فرانكفورتر آلمان مبنی بر اینكه: اعتمادسازی موضوعی دوطرفه است و باید دید كه طرف مذاكرات هسته ای ایران در نقطه مقابل چه می‌كند و اگر قدم مثبتی در این زمینه برداشته شود، ما همیشه آماده همكاری بوده و هستیم و امیدوارم در مذاكرات مسكو قدم‌های خوبی برداشته شود، بیش از گذشته توجه ها را به سوی طرف غربی جلب كرد و جامعه بین المللی غرب را مسوول هرگونه پسرفت در مذاكرات خواهد شناخت.

شبكه تلویزیونی فاكس نیوز كه به محافل صهیونیستی وابسته است به تكرار ادعاهای نخ نمای آمریكایی ها مبنی بر فاصله 3 ساله ایران تا ساخت بمب هسته ای متوسل شد تا نشان داده باشد بیش از همه رژیم صهیونیستی نگران توافقی مبتنی بر واقعیات و احترام متقابل بین ایران و 1+5 است.

شبكه آمریكایی سی ان ان نیز اعتراف كرد كه به نظر نمی رسد ایران حاضر باشدبدون گرفتن امتیازی حاضر شود از غنی سازی 20 درصدی چشم پوشی كند.

یك منبع نزدیك به تیم مذاكرات جمهوری اسلامی روز دوشنبه خاطرنشان كرد كه هرگونه مذاكره در رابطه با غنی سازی اورانیوم 20 درصد در صورتی كه قدرت های غربی حقوق ایران را نادیده بگیرند و تحریم های یكجانبه علیه تهران را برندارند، متوقف می شود.

پژوهش**9123



:: برچسب‌ها: عکس , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارس خبرگزاری فرانسه؛'دیمیتری پسكوو' سخنگوی كرملین در پی دیدار پوتین با 'دیوید كامرون ' نخست وزیر انگلیس این خبر را اعلام كرد.

وی افزود:وی برای تماشای مسابقات المپیك كه از 27 ژوئیه تا 12 اوت (6 تا 22 مرداد ماه ) در لندن برگزار خواهد شد به انگلیس سفر خواهد كرد؛ اما تصمیم قطعی در این باره به بعد موكول شد .

این گزارش حاكی است:پوتین 59 ساله از سال 2003 میلادی تا كنون به انگلیس سفر نكرده است . این سفر در دور نخست ریاست جمهوری وی صورت گرفته بود.

دیدار 2 جانبه پوتین و كامرون در حاشیه نشست گروه 20 در ' لس كابوس ' مكزیك صورت گرفت .

مترجمام ** 9053**1440



:: برچسب‌ها: عروسی , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا از اداره كل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، سرتیپ پاسدار 'احمد وحیدی' كه در آستانه 31 خرداد سالروز شهادت 'مصطفی چمران' درجمع كاركنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سخن می گفت، افزود: شهید چمران چشم بیدار ملت ایران در روزهای آغازین نبرد و لحظه های سخت آتش و خون، الگویی تمام عیار در عرصه های علمی و ارزشی بود.

وحیدی در بخشی دیگر از سخنان خود با تشریح ویژگی های شخصیت شهید چمران افزود : شهید چمران چله نشین وادی عشق و عرفان و چهره پرفروغی بود كه با تعهد و تخصص و علم و ایمان ،هنرمندانه بدور از هیاهوهای سیاسی خالصانه در تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی قدم برداشت .

وزیر دفاع شهید چمران را به چلچراغی تشبیه كرد كه در پرتو انوار آن رزمندگان اسلام در ایران ،لبنان و فلسطین نور و روشنایی و امید می گرفتند.

وی افزود : مقاومت اسلامی هدفمند كردن و سازمان یافته و موج بیداری مرهون مجاهدت و جان فشانی مردان بزرگی همچون شهید چمران است كه چرخه این حركت عظیم را تحت زعامت رهبری حضرت امام خمینی (ره ) به حركت در آوردند .

سیام **1708 1418



:: برچسب‌ها: پارک , عکس ها , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از معاونت گردشگری، 'منوچهر جهانیان' افزود: در این نمایشگاه فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری، سفرا و كشورهای صاحب مقام در صنعت گردشگری حضور گسترده خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را گردهمایی فعالان بخش خصوصی و دولتی، سفرا و نمایندگان كشورهای صاحب مقام در صنعت گردشگری و ارتقای سطح دانش و آشنایی با ظرفیت های مساعد در این حوزه برشمرد.

جهانیان با حضور بخش خصوصی را یكی از ویژگی‌های نمایشگاه بین المللی گردشگری برشمرد و افزود: خطوط هوایی داخلی و خارجی، دفاتر خدمات مسافرتی، مراكز اقامتی، موسسات آموزشی، بیمارستان های فعال در حوزه گردشگری سلامت، نشریات تخصصی گردشگری و سرمایه گذاری از جمله فعالین بخش خصوصی حاضر در این نمایشگاه هستند.

وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه كارگاه های تخصصی و سمینارهای آموزشی نیز برای علاقه‌مندان برگزار می شود.

به گفته جهانیان كارگاه‌های 'آیین تشریفات و اصول شركت در نمایشگاه ها'، 'مدیریت ارتباط با مشتری در خدمت گردشگری' و 'كارگاه آموزشی ویژه فعالان گردشگری' با حضور معاون اجرایی سازمان جهانی جهانگردی و رییس كمیسیون جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه در UNWTO برگزار می شود.

معاون گردشگری كشور با بیان اینكه تاكنون 9 كشور آمادگی خود را برای شركت در نمایشگاه گردشگری فارس اعلام كرده‌اند، از تركیه، مالزی، تایلند، عمان، كنیا، افغانستان، قبرس و اوكراین به عنوان برخی از این كشورها یاد كرد.

جهانیان یادآور شد: بیش از چهار هزار و 500 متر مربع غرفه در مركز نمایشگاه های بین المللی شهر شیراز برای نمایشگاه بین المللی گردشگری فارس اختصاص یافته است و در حاشیه این آن نمایشگاه صنایع دستی و نیز برنامه هایی چون تور آشناسازی ویژه سفرا به اجرا در می‌آید.

فراهنگ 2025**1588



:: برچسب‌ها: فرانسه , موزه , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

اجلاس دو روزه سران 20 كشور در منطقه ساحلی لوس كابوس مكزیك در حالی آغاز شد كه اقتصاد جهان بحران مالی اروپا را به نظاره نشسته و هر آن تضهیف یورو و احتمال خروج كشورهای این اتحادیه و فروپاشی یورو بر این اجلاس سایه افكننده است.

به نوشته رسانه های جهان، نكته دیگری كه ذهن رهبران 20 كشور حاضر در این تفرجگاه لوكس را مشغول كرده است ترس از شروع و تشدید دوباره بحران در سراسر جهان و سرایت این بحران از اروپا به بقیه كشورهاست.

**تشدید بحران به علت تعلل اقتصادهای بزرگ

--------------------------------------------------

در گردهمایی ماه نوامبر گذشته سران گروه 20 در كان فرانسه، نماینده بریتانیا هشدار داده بود كه جهان شش هفته فرصت دارد تا یورو را نجات دهد، اما پس از آن نه تنها اقدامی عاجل و جدی برای رفع بحران انجام نشد بلكه گذشت شش ماه از آن تاریخ نشان داد كه سران قدرت های اقتصادی جهان یا همتی برای حل این موضوع ندارند و یا اینكه نمی توانند یكدست و متحد عمل كنند.

دیلی تلگراف می نویسد، در نهایت وضع به جایی رسید كه ادامه بحران، یونان را به حالت كشوری ورشكسته درآورده كه هر لحظه ممكن است صدای سقوط آن به گوش برسد. حتی بعد از انتخابات و پیروزی احزاب مایل به ابقا در یورو نیز نتوانست نگرانی ها را رفع كند. وضعیت اسپانیا نیز به یونان نزدیك شده و ممكن است به تدریج دیگر كشورها همچون ایتالیا نیز در این گرداب فرو روند.

لازم به ذكر است كه این همان اجلاسی بود كه 'سیلویو برلوسكونی' نخست وزیر وقت ایتالیا هنگام مباحث اصلی و حساس رهبران چرت می زد و نیكلاس ساركوزی رییس جمهور آن زمان فرانسه هم بیشتر وقت خود را به گرفتن عكس با باراك اوباما صرف می كرد و به مباحث اصلی نمی پرداخت.

**یورو، هر روز منفورتر از دیروز

--------------------------------

به نوشته دیلی تلگراف، شش ماه از آن تاریخ گذشته است و به نظر می رسد كه شكیبایی رهبران تمام شده باشد و آنها دیگر تحمل یك ارز مشترك را كه زمانی رواج آن رویای این رهبران اروپایی اروپایی بود نداشته باشند، زیرا بحران یورو نه فقط اتحادیه را بلكه اقتصاد كل منطقه اروپا و جهان را تهدید می كند.

این اجلاس در حالی برگزار می شود كه بریتانیا به علت ركود در اروپا سعی می كند در سیاست هایش همچون گذشته فاصله احتیاطی را با یورو رعایت كند و بیش از حد با آن تعامل نداشته باشد. در آمریكا نیز باراك اوباما برای انتخاب مجدد قدم های محتاطانه ای بر می دارد و نمی خواهد با اقدام ناسنجیده و دخالت در این بحران، آینده سیاسی خود را به مخاطره بیندازد. بعلاوه به اعتقاد كارشناسان چین كه دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود نیز روند رشد پیش بینی شده خود را طی نمی كند و تا حدودی از آن عقب مانده است.

اكثر رسانه ها و اخبار جهانبر این نكته تاكید دارند كه رهبران این كشورها نگران هستند كه ممكن است در صورت ارتكاب یك اشتباه، همان ركودی كه در سال 2008 گریبان كشورهای جهان را گرفت مجددا ظاهر شود. در آن زمان وضعیت به این 20 رهبر اجازه می داد كه صدها میلیارد دلار به اقتصاد جهان تزریق كنند، اما اكنون موانعی جدی به ویژه در خصوص یورو وجود دارد كه از انجام اینگونه هزینه ها جلوگیری می كند و كار را به جایی رسانده است كه گوردون براون نخست وزیر پیشین انگلیس مدت ها قبل وضعیت اتحادیه اروپا را 'میان آرایش ظاهری تا اضمحلال' توصیف كرد.

**انتخابات یونان نیز درد اروپا را تسكین نداد

-----------------------------------------------

انتخابات یونان تا پیش از این اجلاس دغدغه بزرگی محسوب می شد زیرا ممكن بود كه باعث خروج یونان از یورو شود، اما پیروزی 30 درصدی طرفداران ریاضت اقتصادی و ادامه حضور در حوزه یورو تنها توانست چند ساعت اطمینان سرمایه گذراران و بازارهای مالی را جلب كند زیرا مشخص شد كه حزب دموكراسی نو یونان گرچه بیشترین آرا را كسب كرد اما باید با احزاب دیگر ائتلاف كند. این پیروزی شكننده گرچه برای اروپا نوید تعویق موقتی بحران را می دهد، اما ائتلاف این حزب با دیگر احزاب رقیب نمی تواند چندان تسكینی بر دردهای پولی یورو باشد.

اسوشیتدپرس در این زمینه ابراز داشت كه تنها ساعاتی پس از آنكه اقتصاد جهان نگرانی از خروج یورو را به فراموشی سپرد هراس از خروج اسپانیا از یورو جای آن را گرفت زیرا شرایط بانكی این كشور و بالا رفتن نرخ بهره اوراق قرضه این كشور لزوم كمك های بیشتر به اقتصاد چهارم اروپا را ضروری كرد. نرخ سود اوراق این كشور از رقم نگران كننده و خطرناك 7 درصد فراتر رفت. عمده ترین دلیل آن هم این مورد عنوان شد كه مسولیت بازپرداخت بدهی ها احتمالا بر عهده دولت این كشور قرار خواهد گرفت.

**تعهد گروه 20 به تقویت رشد اقتصادی جهان

--------------------------------------------------

شیكاگو تریبون به نقل از معاون وزیر اقتصاد چین نوشت، این كشور با اختصاص 430 میلیارد دلار به صندوق بین المللی پول موافق است(البته اخبار تایید نشده روز دوم اجلاس حاكی از تغییر در این میزان كمك هاست). وی خاطر نشان كرد كه صندوق باید علت این اقدام چین را درك كند.

با وجودی كه رییس جمهور مكزیك میزان درخواست كمك ها را بسیار بیشتر از 430 میلیارد دلار عنوان كرد، اما قرار است چین 60 و هریك از كشورهای هند، روسیه و برزیل نیز 10 میلیارد دلار از این مبلغ را به صندوق كمك كنند. آمریكا به علت مخالفت ها در كنگره، در دور جدید افزایش سرمایه شركت نمی كند و هرگونه كمكی را به بعد از انتخابات ماه نوامبر این كشور موكول كرده است. در عین حال بلومبرگ به نقل از نمایندگان چین در این اجلاس عنوان كرد كه این كشور تمایلی ندارد كه تنها نقش آفرین عرصه كمك های اقتصادی باشد، زیرا در سال های گذشته كمك های چندین میلیارد دلاری چین موجب حباب ثروت و تورم در این كشور و در نتیجه تضعیف سیستم بانكی شد.

صندوق قرار است از این پول برای كمك به سرپا نگه داشتن یورو و كمك به كشورهای بحران زده ای همچون یونان، پرتغال و ایرلند استفاده كند. در چند هفته گذشته 100 میلیارد دلار كمك مالی به اسپانیا را تصویب كرده بود و احتمالا بخشی از این پول به این كشور روانه خواهد شد.

رویترز نیز روز گذشته در مورد نتایج روز اول این نشست دو روزه در مكزیك عنوان داشت كه اروپا پذیرفته است كه سیاست های مورد نیاز برای مقابله با بحران را اجرا كند تا منطقه یورو به ثبات برسد. ضمن اینكه روابط میان دولت ها و بانك ها نیز تصحیح شود.

از دیگر موضوعات؛ بحث كمك مالی به اسپانیا و نگرانی سرمایه گذاران در زمینه پیچیده تر شدن مسائل در اروپا نیز مورد بحث قرار گرفت. البته دولت آینده ائتلافی در یونان نیز از دیگر نگرانی های این اجلاس بود.

در پیشنویس اعلامیه نهایی این اجلاس آمده است كه رهبران گروه 20 رشد متوازن و استوار را اولویت خود می دانند، زیرا این موضوع را راهی برای ایجاد اشتغال و افزایش رفاه دانسته و نسبت به انجام اقدامات لازم برای تقویت رشد جهانی و اعتماد متعهد می مانند.

**آمریكا، عامل سرایت بحران به اروپا

---------------------------------------

راشا تودی نوشت، در ابتدای این اجلاس متنی به وسیله ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به شركت كنندگان ارائه شد كه شروع بحران را چهار سال قبل دانست كه به تدریج جهان و به ویژه اروپا را تحت تاثیر خود گذاشت.

این خبرگزاری روسی در خصوص این بحران می نویسد، كشورهای جهان نیز باید برای رفع این بحران در رویكردهای خود تغییر اساسی دهند تا اثرات به جامانده از بحران سال 2008 را در مسائل بودجه ای، معضلات بانكی و افزایش بدهی ها نسبت به تولید كشورها رفع كنند.

این مقاله دوران كنونی را كه بحران در آن ریشه گرفته است را دوره عدم اطمینان می داند كه علاوه بر اصلاح وضعیت مالی در تك تك كشورهای اروپایی، همه كشورهای جهان را به توازن بخشی بین اصول بودجه ای از یك طرف و موضوعاتی همچون ایجاد شغل، رشد اقتصادی، رفع مشكلات اجتماعی و ثبات در سیستم حقوق و بازنشستگی فرا می خواند.

**اعلامیه ها و درخواست های ناتمام G20

----------------------------------------------

در این اجلاس رهبران 20 كشور تاكید دارند كه برای رفع بحران متحد هستند و برای رسیدن به اهداف اعلامیه پایانی كه احتمالا بر رفع بحران و تقویت مشاغل تاكید دارد همكاری ها را افزایش می دهند. از كشورهای قدرتمند نیز خواسته شده است تا آماده باشند اقدامات مناسب مالی را در مواقع مقتضی بردارند.

در حالی كه كشورهای جهان از آلمان انتظار دارند بیشتر از گذشته برای رفع بحران همكاری كند، اما بوستون گلاب نوشت كه مقامات آلمانی احساس می كنند كه این ناعادلانه است كه این مقدار فشار بر كشورشان برای كمك به اروپا وارد شود.

در این اجلاس مشخص شد كه آلمان نیز به ادامه یا افزایش كمك ها چندان رضایت نمی دهد و تنها برای كمك به دولت یونان با تطویل بازپرداخت بدهی ها موافق است و متعاقب آن كشوهایی مانند اسپانیا، پرتغال و ایرلند نیز خواستار تغییرات در شرایط كمك های دریافتی شان شده اند.

این مقاله افزود، روز دوشنبه در 'لوس كابوس' مكزیك پر شده بود از اعلامیه كشورها و رهبران جهان برای همكاری با یورو و رفع مشكل در اتحادیه اروپا، اما چندان امیدی برای دستیابی به نتایج ملموس وجود ندارد. در روز اول این اجلاس مشخص شد كه 20 رهبر تصمیم گرفتند تا به سرمایه گذاران در امور مالی اسپانیا اطمینان دهند كه در بهبود وضعیت اسپانیا همكاری خواهند كرد.

ضمن اینكه رهبران حاضر در این اجلاس از عربستان خواستنند كه همكاری بیشتری را با جامعه جهانی در زمینه تولید نفت داشته باشد و از ظرفیت اضافی خود در بازار انرژی برای ثبات اقتصادی استفاده كند. ضمن اینكه از چین نیز درخواست كردند كه ارزش پول ملی خود را بالا ببرد، زیرا چین با پایین نگاه داشتن ارزش یوآن به صادرات ملی خود كمك می كند.

پژوهش **9130**9123



:: برچسب‌ها: هنر , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'جلال تهرانی' روز سه شنبه در نشست خبری كارگاه های آموزشی 'مكتب تهران' كه در خانه هنرمندان برگزار شد، با بیان آنكه این موسسه برخلاف سال گذشته تصمیم دارد كه از این پس طی یك سال فقط به برگزاری یك همایش اقدام كند، افزود: پس از برگزاری سه همایش در سال گذشته، چهارمین همایش تئاتری موسسه 'مكتب تهران' را با عنوان 'میزانسن' در تیر ماه برگزار خواهیم كرد.

وی ادامه داد: اساس این همایش بهره گیری از تجربیات شخصی و حرفه ای اساتید به نام هنر نمایش كشور و انتقال آنها به هنرجویان جوان است.

تهرانی با بیان آنكه اساس این همایش بر پایه تئوری 'ایده تا اجرا' طراحی شده، یادآورد شد: تجربیات سه دوره گذشته و درخواست هنرجویان برای اجرای عمومی آثار تولیدی شان در بطن این همایش، ما را بر آن داشت تا در كنار برگزاری كلاس های تئوری با كمك هنرجویان، ماحصل آموخته های آنها را در قالب آثار نمایشی كوتاه مدت تولید كنیم و در مراسم اختتامیه این همایش به اجرای عمومی آنها بپردازیم.

وی ادامه داد: تا پیش از این با برگزاری جشنواره نمایشنامه های نویسی توانستیم به تولید 50 نمایشنامه خوب دست یابیم و اكنون در این كارگاه كارگردانی بر پایه 'میزانس'، همین نمایشنامه ها در اختیار هنرجویان قرار می گیرد تا بر اساس آنها نمایش هایی را برای پروژه پایانی كلاس خود آماده كنند.

مدیر موسسه 'مكت تهران' در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره آنكه این موسسه در كنار برگزاری این همایش ها و هنرجویان تئاتر درصدد خلق مكتبی جدید در بدنه نمایش كشور است، گفت: ما به تمامی تفكرها و تجربیات موجود در تئاتر كشور احترام می گذاریم و قصد هیچگونه مكتب سازی جدید نداریم.

وی ادامه داد: حتی برای برگزاری كارگاه های مختلف از اساتیدی استفاده كرده ایم كه عقاید آنها با یكدیگر به هیچوجه خوانش ندارد و قصد آن است تا هنرجویان با تمامی تفكرات موجود آشنا شوند و راه درست را بر اساس تفكر و نوع نگاه خود انتخاب كنند.

تهرانی همچنین در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر خروجی مكتوب كلاس های این همایش گفت: نمی توانم قول دهم كه همزمان با اختتامیه، كتاب این كلاس ها آماده چاپ باشد اما شاید در آینده و در كنار حضور مداوم هنرجویان این موسسه شاهد چاپ كتاب های تخصصی در زمینه تئوری های هنر نمایش در كشور باشیم.

'حمیدرضا اردلان' نماینده خانه هنرمندان كه در برگزاری كارگاه های آموزشی 'میزانسن' با موسسه 'مكتب تهران' همكاری دارد، نیز در این نشست گفت: حضور یك نهاد فرهنگی خصوصی با چنین دیدگاه ها و كادر اساتید برجسته، ما را بر آن داشت تا ضمن تعامل با این موسسه در برگزاری كارگاه ها و كلاس های آموزشی و همچنین نتایج خروجی این رویداد با مدیریت این مجموعه همكاری داشته باشیم.

وی با تاكید بر پیشنهاد خبرنگار ایرنا مبنی حمایت از چاپ آثار مكتوب و خروجی های آموزشی این همایش گفت: بخشی از كلاس های این همایش از طریق لوح فشرده ضبط می شود و در آینده نزدیك در اختیار علاقه مندان تئاتر قرار می گیرد و از مدیریت موسسه هم می خواهم با تدوین مطالب تئوری اساتید این همایش آثار را در اختیار ما قرار دهد تا در سایه تعامل با یكدیگر در آینده به چاپ آن آثار نیز اقدام كنیم.

اردلان در تشریح چرایی دلایل همكاری خانه هنرمندان با این موسسه خصوصی فرهنگی گفت: در كنار اساتید برجسته حاضر در همایش، نگاه تخصصی در برگزاری یك همایش آن هم با محوریت 'میزانسن' در كنار توجه به هنرهای بینارشته ای و رجوع به نگاه تطبیقی در راستای تولیدات آثار نمایشی از مهمترین دلایلی بود كه معاونت پ‍وهشی و معاونت هنری خانه هنرمندان را بر آن داشت تا با موسسه 'مكتب تهران' برای برگزای این همایش همكاتری داشته باشد.

'سمیرا سپهرنیا' دبیر این همایش نیز در ادامه این نشست گفت: چهارمین همایش موسسه 'مكتب تهران' در چهار بخش نمایشنامه نویسی، كارگردانی، بازیگری و گرافیك در شاخه طراحی پوستر نمایش برگزار می شود كه هربخش اساتید خاص و برنامه ها و راهبردهای خاص خود را دارد و در مجموعه در سایه تعامل این چهار بخش شاهد تولید آثار منتعدد نمایشی توسط گروه های حاضر در این همایش برای ارائه در مراسم اختتامیه این همایش خواهیم بود.

وی ادامه داد: اساتیدی مانند فرهاد مهندس پور، آتیلا پسیانی، مجید آقاكریمی، محمد یعقوبی، محمدامیر یاراحمدی، سیدحسین فدایی حسین، پانته آ بهرام، حبیب رضایی، نگار جواهریان و تعدادی دیگر از چهره های شناخته شده تئاتر كشور در بخش های مختلف این همایش به عنوان استاد حضور خواهند داشت.

دبیر همایش موسسه 'مكتب تهران' با اعلام آنكه از دو روز پیش ثبت نام جهت حضور در این همایش آغاز شده، گفت: 12 تیر ماه آخرین زمان برای ثبت نام در این همایش است و از 17 تیرماه در خانه هنرمندان شاهد افتتاح این همایش خواهیم بود. علاقه مندان برای ثبت نام در این همایش می توانند از طریق آدرس الكترونیك موسسه 'مكتب تهران' و یا مراجعه حضوری به دبیرخانه این همایش در دفتر این موسسه اقدام كنند.

فراهنگ ** 9266 ** 1071



:: برچسب‌ها: سفید , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا از موسسه خانه كتاب،‌ در این دوره، رمان 'پریباد' نوشته محمدعلی علومی به عنوان اثر برگزیده بخش داستان انتخاب شده است.

اسامی كامل آثار برگزیده و شایسته تقدیر این دوره عبارتند از:

* برگزیده

1. فلسفه

الف) فلسفه اسلامی

شرح منظومه حكمت: در باب عدم و وجود، تالیف رضا اكبری و سیدمحمد منافیان، تهران: دانشگاه امام صادق(ع)، 1390.

ب) فلسفه غرب

تالیف : نظریه تفسیر متن، تالیف احمد واعظی، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1390.

ترجمه : فرهنگ فلسفه دكارت، تالیف جان كاتینگم، ترجمه علی افضلی، تهران: موسسة پژوهشی حكمت و فلسفه، 1390.

2. دین

الف) حدیث

مقدمه­ای بر شناخت نهج­البلاغه، تالیف جعفر سبحانی، ترجمه علیرضا مسجدجامعی، تهران: نشر جمهوری، 1390.

ب) كلام

فرهنگ عقاید و مذاهب اسلامی، تالیف جعفر سبحانی، قم: موسسة امام صادق(ع)، 1390.

3. علوم اجتماعی

حقوق‌: صلح جاویدان و حكومت قانون، تالیف هدایت­الله فلسفی، تهران، فرهنگ نشر نو، 1390.

4. علوم كاربردی

الف) پزشكی

تالیف ،دو اثر ذیل به­صورت مشترك برگزیده شدند:

خوز و خوزی در مكتب پزشكی ایران، تالیف محسن ناصری و فرزانه غفاری، تهران: انتشارات المعی، 1390.

سكته مغزی: اصول تشخیص، پیگیری و درمان، تالیف محمودرضا آذرپژوه، مشهد: انتشارات دانشگاه علوم پزشكی مشهد، 1390.

تصحیح

كفایه الطب، تالیف ابوالفضل حبیش التفلیسی، تصحیح: زهرا پارساپور، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1390.

ب) دامپزشكی

دو اثر ذیل به­صورت مشترك برگزیده شدند:

بیماری آنفولانزای طیور، تالیف مهدی وصفی مرندی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، 1390.

اولتراسونوگرافی ماهیان خاویاری، تالیف علیرضا وجهی، مجید مسعودی فرد، مهدی مقیم، عباس وشكینی و امید زهتاب­ور، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، 1390.

5. هنر

هنرهای تجسمی : زندگی و آثار هنری حاج میرزاآقا امامی، تالیف مهدی وفامهر، اصفهان: انتشارات طراحان هنر، 1390.

6. ادبیات

نثر معاصر : پریباد، نوشته محمدعلی علومی، تهران: نشر آموت، 1390.

7. تاریخ و جغرافیا

الف) تاریخ : خلیج فارس در نیمه نخست قرن بیستم، تالیف امیرهوشنگ انوری، خانه تاریخ و تصویر ابریشمی، 1390.

ب) جغرافیا : وصف ایران و مناطق آن در برخی از نقشه­های دوره اسلامی، تالیف امیرهوشنگ انوری، تهران: بنیاد ایران­شناسی، 1390.

8. كودك و نوجوان

داستان تالیفی نوجوان : توران تور، نوشته عباس جهانگیریان، تهران: كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، 1390.

*شایستگان تقدیر

1. دین

الف) علوم قرآنی

دو اثر ذیل به­صورت مشترك شایسته تقدیر شناخته شدند:

اشارات و شواهد علمی در قرآن كریم، تالیف میترا فرخ­زاد، مشهد: نشر سخن گستر، 1390.

مبانی كلامی امامیه در تفسیر قرآن، تالیف علی راد، تهران: انتشارات سخن، 1390.

ب) حدیث

الدر المنثور، تالیف علی بن محمد عاملی، تحقیق منصور ابراهیمی، قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، 1390.

ج) اخلاق

مرزهای اخلاق، تالیف شیرزاد پیك­حرفه، نشر نی، 1390.

د) عرفان و تصوف

سیری در تصوف آذربایجان، تالیف صمد موحد، تهران: انتشارات طهوری، 1390.

حقیقت محمدیه و عیسی مسیح در اندیشه ابن عربی و اكهارت، تالیف امداد توران، قم: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب، 1390.

2. علوم اجتماعی

مدیریت : مدیریت راهبردی با تاكید بر جهاد اقتصادی، تالیف رضا بنی­اسد، تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق(ع)؛ انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی، 1390.

3. زبان

گویش­های محلی: حماسه­سرایی در بلوچستان، تالیف عبدالغفور جهاندیده، تهران: انتشارات معین، 1390.

4. علوم محض

الف) ریاضی

درآمدی بر نظریه مجموعه­ها، كارل هرباتسك و توماس یخ، ترجمه سعید مقصودی و سیدمجید جعفریان امیری، زنجان: انتشارات دانشگاه زنجان، 1390.

ب) شیمی

اصول شیمی عمومی، تالیف مارتین سیلبربرگ، ترجمه مجید میرمحمدصادقی، غلامعباس پارسافر و محمدرضا سعیدی، تهران: انتشارات نوپردازان، 1390.

ج) زیست­شناسی

جهان سلول، تالیف گروه مولفان، ترجمه میرلطیف موسوی، امیرحسین منصوری، امین داوری و یاسر احسنی آرانی و نازنین جلیلیان، تهران: انتشارات دانشگاه شاهد، 1390.

5. علوم كاربردی

الف) كشاورزی

فیزیولوژی عملكرد گیاهان زراعی، تالیف روبرت هی و جان پورتر، ترجمه كاظم پوستینی، حمید محمدی، محسن جان­محمدی و محمود ملكی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، 1390.

ب) مواد و معدن

اصول و كاربرد شبیه­سازی فرایند، تالیف احمد كرمانپور، اصفهان: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، 1390.

ج) مهندسی عمران

مهندسی پی پیشرفته، تالیف علی فاخر، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، 1390.

6. هنر

نمایشنامه : قلندرخونه، نوشته ایرج صغیری، تهران: نشر قطره، 1390.

7. ادبیات

الف) شعر معاصر

دو اثر ذیل به­صورت مشترك شایسته تقدیر شناخته شدند:

مولای گندمگون، سروده قاسم صرافان، تهران: انتشارات آرام دل، 1390.

نام دیگر دریا، سروده عباس باقری، تهران: انتشارات فصل پنجم، 1390.

ب) تاریخ و نقد ادبی

ادبیات داستانی ایران پس از انقلاب اسلامی، تالیف محمدرضا سرشار، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشة اسلامی، 1390.

ج) متون قدیم

دیوان قائمیات، سروده حسن محمود كاتب، تصحیح سیدجلال حسینی بدخشانی، تهران: مركز پژوهشی میراث مكتوب، 1390.

د) ادبیات زبان­های دیگر

و شام بود و صبح بود، نوشته هاینریش بل، ترجمه علی عبداللهی، تهران: نشر جامی، 1390.

8. كودك و نوجوان

الف) شعر

میو میو ... تشكر، سروده مریم هاشم­پور، تهران: كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، 1390.

ب) داستان تالیفی كودك

دو اثر ذیل به­صورت مشترك شایسته تقدیر شناخته شدند:

مجموعه یك اسم و چند قصه، نوشته گروه نویسندگان، دبیر مجموعه: شكوه قاسم­نیا، تهران: انتشارات شهر قلم؛ چكه، 1390.

مجموعه روزی كه مانیا ...، نوشته عذرا جوزدانی، تهران: انتشارات شهر قلم؛ چكه، 1390.

ج) دین

مجموعه یاران ایرانی اهل بیت(ع)، نوشته ابوالفضل هادی­منش، قم: انتشارات حدیث نینوا، 1390.

آیین تقدیر از برگزیدگان بیستمین كتاب فصل عصر امروز در شهرستان سنندج برگزار می شود.

فراهنگ **1630**1588



:: برچسب‌ها: د , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

'اكرم هادی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: یكی از مهمترین دغدغه ها و مشكلات هنرمندان امروز، بی توجهی به حقوق مالكیت معنوی و تالیف آثار هنری آنهاست. همان طور كه در سال های 71-72 یكی از هنرمندان برخی طرح ها و آثار من با عنوان اسم 'حضرت علی(ع)' را بدون اطلاع به مجسمه تبدیل كرد و به فروش رساند.

وی نبود صداقت در استفاده از ایده ها و طرح های دیگران را عامل كپی كاری آثار هنری دانست و افزود: هدف حقوق مالكیت فكری، محترم شمردن و ارج نهادن پدیدآورنده و حمایت ازآثار وی است؛ ضمن اینكه با رعایت این قانون می توان نام و اثر هنرمند را ثبت و جاویدان كرد.

به گفته هادی،آثار هنری برآیند یك عمر تلاش،تجربه و زحمت هنرمند است و برخی از افراد با بی توجهی به زحمات هنرمند و با راحت طلبی قصد دارند از حاصل دست رنج دیگران استفاده كنند.

این هنرمند طراح و خوشنویس، نبود امكان فروش آثار هنرمندان را از دیگر مشكلات این بخش از جامعه دانست و گفت: اغلب تنها آثار برخی هنرمندان سرشناس فروخته می شود و با وجود اینكه هنرمندان بسیاری در رشته های مختلف به خلق آثار ارزشمند مشغول هستند،اما بیشتر آنها در زمینه مسائل مادی و فروش آثار دچار مشكل هستند.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاهی از آخرین كارهای خود اشاره كرد و توضیح داد:این نمایشگاه كه از 31 خرداد تا 7 تیرماه سال جاری در كاخ گلستان برگزار می شود،شامل بیش از 80 اثر در اندازه های 30 در 40 است كه با تكنیك خودكار خلق شده اند.

هادی، نمایشگاه ' به راه صبح' را نمایش نخستین بار این آثار عنوان كرد و اظهار داشت:این تابلوها عنوان نقاشی-خط دارند و برای اجرای آن از رشته های دیگری چون گرافیك، خوشنویسی،حجم و نقاشی نیز بهره گرفته شده است.ضمن اینكه به خاطر ظرافتی بسیاری كه این آثار دارد‌ آنها را می توان به هنر نگارگری هم نزدیك دانست.

وی قابلیت تبدیل شدن به حجم را از جمله ویژگی های این آثار دانست و تصریح كرد: برای خلق این تابلوها لازم است ساختار سنتی خط، شكسته شده و در قالب های جدید پایه ریزی شود.در واقع به كمك فكری سیال و ساختار شكن می توان با بهره گیری از توانایی های سایر رشته های تجسمی برای خلق آثار متفاوت بهره گرفت.

این هنرمند نقاشیخط عنوان كرد:تا امروز بیش از یك هزار و 150 اثر به این شیوه خلق كرده ام كه از میان این آثار 130 اثر در قالب كتابی نفیس با عنوان 'حضرت علی(ع)' به زودی منتشر خواهد شد.در این كتاب علاوه بر تصویرآثار،توضیحات و مطالبی هم از اساتید هنر در بخش مقدمه گنجانده شده است.

به گفته هادی، تابلوهای عرضه شده در نمایشگاه 'به راه صبح' از طراحی های مختلف نام حضرت علی(ع) با فرم ها وشكل های مختلف تشكیل شده است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه 'بهمن نامور مطلق' عضو هیات علمی دانشگاه و معاون پژوهشی خانه هنرمندان سخنرانی خواهد كرد.

فراهنگ**9173**1588



:: برچسب‌ها: موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

‌به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ' علی حكیم جوادی ' ‌‌رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران روز سه شنبه اظهار داشت: تفاهم نامه همكاری در این خصوص به امضای دو طرف رسیده است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه، كمیسیون ملی یونسكو در ایران و سازمان فناوری اطلاعات ایران، همكاری های لازم را در جهت تدوین شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش در راستای برنامه های كلان كشور و فعالیت های یونسكو در این حوزه را عملیاتی خواهند كرد.

معاون وزیر ارتباطات تصریح كرد: همچنین، كمیسیون ملی یونسكو در ایران حمایت و همكاری های لازم را برای گسترش فعالیت های بین المللی در بخش فناوری اطلاعات و انتقال موثر پیشرفت های كشور در حوزه بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات به یونسكو، اجرایی می كند.

اقتصام ** ‌1579 **1561



:: برچسب‌ها: سفید , فیلم , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا ، 'آلاء مازن مورللي' در اعترافات خود كه روز سه شنبه در خبرگزاری سوریه (سانا) منتشر شد، افزود: از طریق یك زن به نام 'نورا كنفاني' با شبكه الجزیره مرتبط شدم و همكاري كردم و اطلاعات دروغین در خصوص تحولات استان لاذقیه در غرب سوریه از طریق تلفن همراه بین المللی (ثریا) برای این شبكه قرائت می كردم.

وی افزود: نحوه آشنایی با كنفانی از طریق شبكه فیسبوك بود و در جریان این ارتباط وی درخواست كرد تا با شبكه الجزیره به عنوان خبرنگار و با نام جعلي 'بنان الحسن' همكاري كنم و چون با خبر و نحوه تنظیم آن آشنا نبودم از من خواست تنها اخبار از قبل تنظیم شده را برای این شبكه قرائت كنم.

وی با اشاره به سفرش به تركیه پس از این همكاری افزود: در جریان این سفر با كسانی كه از افراد مسلح در سوریه حمایت و پشتیباني مي كنند آشنا شدم و سپس با گذرنامه جعلي به سوریه بازگشتم.

این فرد سوری در ادامه اعترافات خود با اشاره به این كه از طریق منزل دوستش با الجزیره در ارتباط بود، گفت: اخبار آماده شده مبنی بر وقوع درگیری و تخریب و غیره را برای الجزیره می خواندم و وقتی كه مردم شهر اینگونه اخبار را از طریق الجزیره می شنیدند، شگفت زده می شدند، چرا كه در آن زمان هیچ اتفاقي رخ نداده بود.

مورللي افزود: در این بین با فردي به نام 'طارق بدرا' كه یكي از مسئولان هیات هماهنگي سوریه است و با 'عمار القربي' رییس جریان تغییر ملي در استانبول مرتبط است، آشنا شدم. القربي پول ، تلفن های همراه ماهواره ای (ثریا) و رایانه قابل حمل را به صورت غیر قانوني به سوریه ارسال مي كرد.

این دختر سوری ادامه داد : اواخر ماه نوامبر نورا با من تماس گرفت و گفت كه نیروهاي امنیتي مرا شناسایي و ایمیل و صفحه فیسبوك مرا نیز هك كرده اند و تو باید با ما قطع همكاري كنی تا آسیبي به خود و هیات هماهنگي وارد نشود.

وي افزود : سیم كارت خود را از بین بردم و زندگي طبیعي خود را دنبال كردم تا این كه یك هفته قبل دستگیر شدم.

مورللي گفت: شبكه هاي ماهواره اي اكنون نیز از طریق شخصی به نام 'بنان الحسن' اخبار خود را در ارتباط با سوریه منتشر مي كنند و بر اساس اعلام نورا وی در مصر اقامت دارد و اخبار را از آنجا در اختیار شبكه الجزیره قرار مي دهد.

مورللي گفت: هدف از همه تشكل هایي كه در ارتباط با تحولات سوریه فعالیت دارند ایجاد تفرقه و تحریك افكار عمومي علیه دولت است.

وی افزود: آنان تلاش دارند تا سوریه را به بركه اي از خون تبدیل كنند و من از مردم می خواهم كه اخبار دروغ این رسانه ها را باور نكنند.

خاورم**ا.ا**1436**1431



:: برچسب‌ها: هالووین , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

'محبعلی سیستانی' روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صیادان منطقه آبزیان صید شده را در هشت اسكله صیادی 'بریس، پسابندر، پزم، رمین، كنارك، گواتر، تنگ و زرآباد' تخلیه كرده و به مصرف كنندگان، كارخانه های كنسروسازی و صنایع تبدیلی تحویل می دهند.

وی گفت: بندر صیادی زرآباد واقع در 100 كیلومتری كنارك مدرنترین بندر صیادی در كشور است.

او ادامه داد: این بندر با 26 میلیارد تومان از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان در سال 1390 ساخته و بهره برداری شد و اكنون دو هزار و 384 فروند لنج و قایق ماهیگیری در آن مشغول فعالیت هستند.

معاون صید و صیادی اداره كل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: واگذاری مدیریت بهره برداری سه بندر صیادی 'زرآباد، رمین و پسابندر' به خود صیادان در قالب بخش خصوصی نیز از خدمات بسیار مطلوب ارائه شده به جامعه صیادی در این مناطق بوده است.

وی در ادامه گفت: با ارائه آموزشهای لازم به صیادان در كلاسهای امنیت و نحوه مقابله با دزدان دریایی نیز میزان ربایش شناورها از 26 فروند در سال 89 به هشت فروند در سال 90 و نیز به دو فروند در سال 91 كاهش یافته است.

او افزود: صیادان منطقه با فراگیری آموزشهای لازم و انجام اصل غافلگیری 22 دزد دریایی را طی سالهای اخیر دستگیر كرده و به مراجع قانونی تحویل داده اند.ك/3

2482/588/653



:: برچسب‌ها: استرالیا , خانواده , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین 'احمد سالك ' امروز -سه شنبه- در مراسم گشایش دومین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی به نامگذاری امسال با عنوان ' تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی ' اشاره كرد و گفت: كارهای زیادی در كشور وجود دارد كه باید انجام شود، كاری كنیم كه آیندگان به ما افتخار كنند.

وی افزود: با توجه به این نامگذاری در صنعت جدید چاپ دیجیتال فرصت‌های خوبی در پیش رو داریم كه برای خود كفا شدن درعرصه تولید ابزار و مواد اولیه و حتی چاپ و نشر كتاب در راستای تعالی علمی نیاز به كمك و فراهم آوردن بسترهای لازم از سوی مجلس شورای اسلامی ، دولت و دستگاه‌های ذی ربط است.

سالك ادامه داد: برپایی این نمایشگاه در آغاز بكار نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بویژه كمیسیون فرهنگی نوید بسیار خوبی است، بطور یقین با كمك مجلس به این صنعت و تعامل با فعالان این عرصه موانع پیش روی این صنعت برداشته خواهد شد.اگر چه تلاشهایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برداشته شده اما برای تسهیل در این عرصه نیازمند قانون هستیم .

نایب رییس كمیسیون مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه دنیای امروز دنیای تكنولوژی است گفت‌: حضور در عرصه بین الملل بستگی به استفاده بهینه از آن دارد ، نباید از دنیا عقب بمانیم.

وی با یاد‌آوری اینكه استعدادها و ظرفیتهای زیادی در عرصه صنعت در كشور وجود دارد گفت‌: با ساخت تكنولوژی و ماشین الات در این عرصه می توانیم مبلغ خوبی برای خود در سطح جهان باشیم .

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به گستره چاپ دیجیتال در ارتباط با صنایع دیگر همچون صنعت ' ای تی ' اشاره كرد و گفت: زحمات زیادی در صنعت چاپ دیجیتال كشیده می شود ، معتقدم كسانی كه پیچ و خم ها و مسائل و مشكلات تولیدات را در این عرصه می‌‌دانند تلاش كنند این صنعت را به خوبی به اقشار مختلف جامعه معرفی كنند.

* صنعت چاپ دیجیتال وارداتی است

این مسوول فرهنگی كشور در ادامه به وارداتی بودن این صنعت در كشور اشاره كرد و افزود: برای خود كفا شدن باید مقاومت كرد ، این عرصه هر روز با تجربه ای جدید روبرواست ، یك روز با تحریم و روز دیگر با تغییر قیمت ارز و حركت نقدینگی در كشور، در این راستا و به منظور رسیدن به خود كفایی نیازمند ارائه راهكارهای قانونی از سوی مجلس و دولت هستیم.

سالك با یاد آوری این نكته كه به صنعت چاپ در كشور بی توجهی شده است گفت : برای اینكه در این عرصه حرف اول را بزنیم و این صنعت همانند دیگر كشورها در كنار سایر صنایع در رده اول قرار گیرد می توان با یك ماده قانونی، دولت را موظف به این كار كرد.

وی گفت‌: در مجلس بحث فراكسیون تولید ملی مطرح شده كه در كنار مباحث اقتصادی به مقوله فرهنگ نیز توجه لازم را خواهد داشت.

نایب رییس كمیسیون مجلس شورای اسلامی با تاكید بر نقش چاپ دیجیتال در بخش فرهنگی گفت‌: این نقش بسیار مهم است ، فرهنگ وارداتی بطور یقین بر فرهنگ جامعه تاثیر گذار است ، اگر ما با فرهنگ دینی خود حركت كنیم تولیدات ما آثار معنوی بر مخاطبان خواهد گذاشت.

وی در ادامه به ضرورت تجدید در برخی دیدگاهها در جامعه اشاره كرد و گفت : قدرت و ظرفیت زیادی در زمینه نیروی انسانی، تولید اندیشه، علم و دانایی، ذكاوت خاص، قدرت و اقتدار، استقامت و مقاومت در جامعه وجود دارد كه اگر دست اندركاران این صنعت اراده كنند سال آینده و با تولید تجهیزات در داخل دو برابر این حركت را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی گفت‌: در صورت اصلاح برخی دیدگاهها علاوه بر تامین نیازهای داخلی می توان به كشورهای همسایه نیز خدمات خوبی ارائه داد، برای پیشرفت نیازمند نگاههایی به خارج از مرزهای هستیم.تامین نیاز همسایگان به قدرت مقاومت ما در عرصه تولیدات داخلی بستگی دارد.

* آمادگی كمیسیون فرهنگی برای ایجاد تعامل با صنف چاپ دیجیتال

نایب رییس كمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان كرد : كمیسیون فرهنگی آمادگی لازم را برای تعامل فعال بین این صنف و مجلس دارد تا راستای مذاكرات و ارائه قانون به مجریان و دولت بتواند زمینه اعطای وام و سرمایه گذاری در این راستا را فراهم سازد.

این موضوع در جلسه هفته آتی كمیسیون فرهنگی مطرح خواهد شد .

* صنعت چاپ دیجیتال رقیب چاپ سنتی نیست

وی با بیان اینكه چاپ دیجیتال رقیب چاپ سنتی نیست با ارائه پیشنهادی گفت: خوب است انجمن چاپ دیجیتال با فعالان چاپ سنتی در سطح كشور جلسات مشتركی را برگزار كنند تا با همپوشانی و هم افزایی یك راهكار میانی را برای فعالیت هر دو صنعت اتخاذ كنند.

* چاپ دیجیتال در كمك به بازار كاغذ نقش موثری دارد

وی به گرانی كاغذ و مشكلات فرار روی ناشران و چاپخانه داران اشاره كرد و گفت :‌ناشران هم اكنون با گرانی كاغذ و مشكلات آن مواجه هستند ، معتقدم چاپ دیجیتال می تواند نقش موثری در این راستا داشته باشد.

وی در پایان گفت: كمیسیون فرهنگی مجلس این آمادگی را دارد تا با كار كارشناسی و با همكاری دولت زمینه لازم را برای خود كفایی این صنعت و رشد كمی و كیفی آن فراهم سازد.

دومین نمایشگاه صنعت چاپ دیجیتال و نشر رومیزی امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالك نایب رییس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، جلال ذكایی رییس نمایشگاه ، امیر حسین قاسمی دبیر انجمن چاپ دیجیتال و روسای اتحادیه صنعت چاپ در محل هتل المپیك آغاز شد.

این نمایشگاه تا دوم تیرماه در محل هتل المپیك برپاست.

فراهنگ **1630**1588



:: برچسب‌ها: عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، 'گئورگی ولاسكین' رییس بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران منتظر برای گفت و گو با كاترین اشتون مسوول سیاسی اتحادیه اروپا اطلاع داد كه خانم اشتون در بین آنان حاضر نخواهد شد.

ولاسكین با بیان اینكه مذاكرات میان اعضای 1+5 و تیم مذاكره كننده هسته ای ایران جریان دارد، خطاب به نمایندگان رسانه های جمعی حاضر در محل افزود: به محض اطلاع از زمان جدید حضور اشتون در بین خبرنگاران اطلاع رسانی خواهیم كرد.

حضور خانم اشتون در بین خبرنگاران در حالی منتفی شد كه پیش از این اعلام شده بود وی حدود ساعت 14 به وقت مسكو (14/30 به وقت تهران) با حضور در جمع خبرنگاران ضمن اعلام نتایج نشست هسته ای مسكو به سوال های آنان پاسخ خواهد داد.

مذاكرات ایران و 1+5 در نشست مسكو وارد دومین روز خود شد و تیم های مذاكره كننده از ساعت 12 ظهر امروز سه شنبه به وقت محلی (30/12به وقت تهران) پشت میز مذاكره نشستند.

طرفین مذاكرات در نشست مسكو قرار است امروز در خصوص گفت و گوهای روز نخست به جمع بندی برسند.

نشست هسته ای مسكو با شركت ایران و اعضای 1+5 روز گذشته در هتل 'حلقه طلایی' در مجاورت ساختمان وزارت امور خارجه روسیه آغاز شد و پس از برگزاری دو دور گفت و گوی رسمی میان تیم های مذاكره كننده ساعت هفت شب به وقت محلی پایان یافت.

اروپام/2016**518



:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

از زمان اعلام ناتوانی اسپانیا، چهارمین اقتصاد اروپا، در خرید اوراق قرضه اش در بازاهای آزاد، در كنار ركود اقتصادی و بحران بانكی و خروج سرمایه ها از اسپانیا، بحران در اتحادیه اروپا وارد مرحله جدیدی شد. این بحران بسیار جدی بود، زیرا با اینكه در مرحله نخست مقامات ارشد اسپانیایی از پذیرش كمك مالی برای حل بحران با شرایط اتحادیه موافقت نكردند، اما بعد از آن مجبور به پذیرش كمك صد میلیاردی به بانك های خود شدند.

ناظران مسائل اروپا اعتقاد دارند بحران اسپانیا شبیه بحران مالی سال 2008 آمریكاست كه در آن سیر سعودی قیمت مسكن باعث تلاش مضاعف و مسابقه بانك‌ها برای اعطای اعتبارات و وام های بانكی بدون پشتوانه شد، اما بعد از آنكه صاحبان خانه‌ها قادر به بازپرداخت اقساط خود نشدند و قیمت‌ مسكن نیز سقوط كرد بانك‌ها ضرر بسیاری را متحمل شدند به گونه ای كه حتی گرفتن خانه ها از وام گیرندگان نتوانست مشكل را حل كند، زیرا قیمت پایین مسكن نمی توانست ضرر موسسات را جبران كند.

**خطر همه كشوهای اروپایی را تهدید می كند

----------------------------------------------------

مجله معتبر اگزماینر(Examiner) نوشت كه همه كشورهای اروپایی به نوعی و به درجات متفاوت با بدهی ها روبرو هستند، اما از آنجا كه كه بحران مالی بر برخی كشورها فشار بیشتری وارد كرده است بر آلمان فشار زیادی وارد می شود تا همكاری مالی بیشتری از كشورهای مقروض و اقتصاد اتحادیه انجام دهد، اما موضع سرسختانه آلمان، انتخاب یك سوسیالیست در فرانسه، انتخابات در یونان آینده را مبهم كرده است.

به نظر می رسد سیاست های ریاضتی كه اسپانیا از چند ماه قبل در پیش گرفت مقامات اتحادیه اروپا را مجاب ساخت كه با شرایطی آسان تر این اعتبارات را در اختیار این كشور قرار دهند.

به نظر این وبسایت، با اینكه برخی كشورهای ثروتمند اروپایی دارای قدرت كافی برای ایجاد توازن مالی و بودجه ای برای خود و حتی اروپا هستند، اما پیدا كردن راه حل برای منطقه یورو چندان آسان نیست.

این مقاله تاكید دارد كه گرچه این بحران به اروپا مربوط است، اما در دنیای وابستگی متقابل كشورها آمریكا نیز به نوعی وظیفه دارد تا به كمك به اروپا اقتصاد جهانی را نجات دهد. راه حل بلندمدت این بحران تنها در گرو این خواهد بود كه كارگران آلمانی سهم بیشتری از سود كار خود را به رفع بحران در كشورهای بحران زده اروپایی صرف كنند، اما اگر آنها این موضوع را نپذیرند باید شاهد آغاز واگرایی در اروپا باشیم.

**واكنش رسانه‌های بریتانیایی به بحران یورو

-------------------------------------------------

این درحالی است كه رسانه‌های انگلیسی نتوانستند خوشحالی خود را از تضعیف یورو پنهان كنند و روزانه در اخبار و مقالات و تحلیل‌های متفاوت، از بدتر شدن اوضاع برای اعضای اتحادیه اروپا به علت استفاده از پول مشترك خبر می دهند.

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف چند روز قبل خود نوشت امیدی به ادامه بقای منطقه یورو وجود ندارد.

این روزنامه چنین مضمونی را به نقل از 'ماریو دراگی' رییس بانك مركزی اروپا به عنوان تیتر خبر خود بر گزید و در خبر خود به نقل از این مقام مالی اروپایی آورده است: بانك مركزی اروپا نمی تواند خلائی را كه به وجود آمده است پر كند، زیرا برخی از كشورها اقدام مناسب را در زمینه مالی انجام نمی دهند. رییس بانك مركزی اروپا هشدار داد كه اتحادیه اروپا در معرض تجزیه قرار دارد.

وی بااشاره به كمك مالی كه اروپا برای اسپانیا در نظر گرفت تاكید كرد كه بانك مركزی اروپا در برابر طوفانی كه بحران بدهی ها ایجاد كرد ناتوان بوده است.

**اسپانیا و ایتالیا كارزار حیاتی برای حفظ یورو

-------------------------------------------------

برخی مقامات كشورهای بحران زده اروپایی اعتقاد دارند كه همه كشورهای اتحادیه وظیفه دارند برای خروج از بحران دست بكار شوند. در همین رابطه وزیر اقتصاد اسپانیا نیز تصریح كرد: اكنون كارزار مالی برای حفظ یورو به كشورهای ایتالیا و اسپانیا قدم نهاده است و به همین دلیل آینده منطقه یورو به چند هفته آینده بستگی خواهد داشت.

كاهش رشد در آمریكا نیز باعث هراس بیشتر مقامات اتحادیه اروپا شد زیرا پیش از این، پیش بینی می شد كه آمریكا در ماه‌های ابتدایی سال جاری 2.2 درصد پیش بینی می شد، اما این كشور تنها توانست رشدی 1.9 درصدی را ثبت كند ضمن اینكه وضعیت آمار بیكاری نیز در سال 2012 - علیرغم بهبود اوضاع در سال گذشته- روند بدی داشت و همین موضع نشان از كاهش آهنگ رشد در غرب و عدم اطمینان به بهبود اوضاع اروپا دارد.

**خط و نشان به آلمان برای كمك به اروپا

--------------------------------------------

درحالیكه همه چشم ها در اروپا به انتخابات یونان به عنوان استارت احتمالی فروپاشی اتحادیه اروپا دوخته شده است، دیلی تلگراف در خبر دیگری می نویسد 'اولی رن' مقام ارشد اقتصادی اتحادیه اروپا خواستار اقدام فوری در زمینه پیشگیری از تجزیه اتحادیه و حفظ همگرایی یورو شد و از سیاستمداران این اتحادیه خواست اقدامی كارساز را در این زمینه در پیش بگیرند.

به نوشته این روزنامه، این مقام مالی در پارلمان اروپا از اقتصادهای قوی این قاره به ویژه آلمان خواست كه پشت سر اتحادیه اروپا بایستند و به حل این بحران كمك كنند زیرا هرچه زودتر شرایط شفاف شود به نفع كل اتحادیه اروپا خواهد بود.

گرچه وی اعتقاد دارد كه آلمان نباید در برابر كمك به اتحادیه اروپا در زمینه بدهی ها مقاومت كند، اما علت مقاومت آلمان این است كه پذیرش این تعهد و حمایت آلمان از این اوراق قرضه موجب خواهد شد كه مالیات دهندگان آلمانی از كشورهای جنوبی اروپا (اسپانیا و ایتالیا) حمایت بیشتری كنند.

رن با لحنی هشدار گونه تاكید كرد كه حتی اگر اقدام فوق هم صورت بگیرد باز هم این اقدامات فعلی برای نجات یورو كافی نیست

وی ضمن اشاره به موضوع اسپانیا، به تصمیم سازان، سیاستمداران و مقامات مالی اروپا خاطر نشان كرد آن‌ها همیشه در مورد وقوع بحران ارزیابی ناقصی داشتند و آن را كوچك می شمردند و به همین دلیل، اكنون اروپا مجبور شده است این هزینه ای سنگین را برای بحران ( احتمالا وقوع شكاف در اتحادیه اروپا) بپردازد.

**مقامات اروپایی شكاف را حتمی می دانند

------------------------------------------------

در همین رابطه فاكس تجاری(foxbusiness) نوشت كه مقامات اروپایی نگران تجزیه اروپا هستند و به همین دلیل رییس بانك مركزی اروپا از كشورهای قدرتمند این اتحادیه خواست تا با اقدامات خود به همگرایی این اتحادیه تداوم دهند.

وی چندی قبل با پیش بینی بدتر شدن اوضاع از كشورهای اروپایی خواست تا از بار بدهی های خود بكاهند و با ثبات بخشیدن به این قاره، از سرایت این بحران به دیگر كشورهای قاره جلوگیری كنند.

وی گفت: 'اگر می خواهیم كه مانع تجزیه اتحادیه اروپا شویم این تنها فرصت موجود است و با اینكار هم یورو نجات می یابد و هم به نفع اعضا خواهد بود.'

هشدار در زمینه تشدید بحران در اتحادیه اروپا تنها از سوی مقامات مالی اتحادیه و كشورها نبود و حتی روسای جمهور و مقامات ارشد این كشورها نیز در زمینه تشدید احتمال تجزیه هشدار دادند.

چندی قبل 'ماریو مونتی' نخست وزیر ایتالیا تاكید كرد وقوع و تشدید بحران در اروپا از جمله خطراتی است كه شمال و جنوب این قاره را تهدید می كند.

وی تاكید كرد بحران در اروپا نه تنها تجزیه منطقه یورو بلكه كل این قاره را نیز تهدید می كند. باید تلاش كنیم تا موضوع ارزهای ملی را چندان بزرگ نكنیم زیرا طرح این مساله تاثیرات روانی منفی دارد و می تواند عاملی برای تسریع در واگرایی در اتحادیه اروپا شود.

به اعتقاد كارشناسان، تجزیه به سرعت واقع نمی شود بلكه ادامه روند فعلی باعث می شود كه اروپا با دو سرعت حركت كند و این تقسیم بندی میان كشورها و شهروندان می تواند در بلندمدت باعث تضعیف حاكمیت ها به نفع برخی بانك ها و موسسات به ویژه در آلمان شود و باعث معاهده ورسای قرن 21 و ایجاد دو دستگی در منطقه شود.

'پاول كروگمن' برنده جایزه نوبل اقتصاد و استاد دانشگاه در آمریكا و از اقتصاد دان‌های كینزی كه از همان ابتدا نیز با ایجاد یك ارز مشترك برای اتحادیه‌ها از جمله اتحادیه اروپا مخالف بوده است تاكید دارد كه باید مراقب باشیم، ممكن است یورو و اتحادیه اروپا از هم بپاشد زیرا اروپا از نظر سیاسی و اقتصادی یكدست نیست.

در شرایط فعلی نیز این كشورها تمایلی ندارند تا برای ایجاد شغل و مدیریت چرخه تجارت و ایجادشغل هزینه های لازم را انجام بدهند و ابزارهای لازم را برای مقابله با ركود و بحران بكار بگیرند.

**مشكل اروپا با تغییر سیستم پولی حل می شود

-------------------------------------------------------

این اقتصاددان سیستم مالی و پولی اروپا را غلط می داند و تاكید دارد كه این شرایط باید تغییر كند. گرچه اتحادیه اروپا سیستم پولی متحدی را ایجاد كرد، اما نیازمند اتحادی سیاسی برای تقویت كار و طبقه كارگر بود حال آنكه سیاست های اتحادیه تنها به تقویت بانك‌دارها انجامید.

مهمترین ابزار بانك ها برای افزایش رشد، كاهش میزان بهره‌ها تا حدود صفر درصد بود ضمن اینكه بر بانك مركزی اروپا نیز نظارت دموكراتیك وجود نداشت تا بر ایجاد چرخه پولی شفاف در سیستم مالی اروپا نظارت داشته باشد. همین دلایل باعث شد تا بانك ها قدرتمندتر بشوند و با هر تلاشی كه باعث كاهش سود آن ها می شد مخالفت كنند. در عوض این بانك ها به جای اصلاح رویه ها به جیب مالیات دهندگان دست بردند و از كمك های دولتی استفاده كردند تا بر سرمایه های خود اضافه كنند.

به نظر كروگمن، اروپا راهی متفاوت از آمریكا را در پیش گرفت. كمك های فدرال ریزرو آمریكا با هدف كاهش بیكاری صورت گرفت، اما بانك مركزی اروپا كمك های مالی خود را به این هدف معطوف نكرد بلكه با تمركز بر رشد تلاش كرد تا اثرات منفی بدهی ها را در سرتاسر اتحادیه با كاستن از بودجه اعضا پخش كند. البته این سیاست نتیجه عكس داشت و موجب كاهش تولید داخلی و كم شدن درآمدهای دولتی و ناتوانی در بازپرداخت بدهی ها و در نهایت بدتر شدن بحران گردید.

به نظر كارشناسان، اثرات همین خط مشی ها بود كه باعث شد تا مردم یونان، آلمان و فرانسه در انتخابات این سیاست‌ها و مجریان آن را تنبیه كنند و به سیاست های سوسیالیستی تمایل بیشتری نشان دهند.

وی چندماه قبل پیش بینی كرد كه در نهایت یونان از یورو خارج می شود و احتمالا این موضوع تا ماه ژوئن اتفاق می افتد و تلاش بانك های این كشور برای محافظت از پولشان آغاز می شود.

وی از دیگر اثرات این بحران خالی شدن بانك‌های ایتالیا و اسپانیا و تلاش مردم برای جابجا كردن سرمایه هایشان به مكانی امن در اروپا می داند.

**فرار سرمایه‌ها از كشورهای بحران زده

--------------------------------------------

نگرانی دیگری كه در اروپا به وجود آمده است جریان فرار سرمایه ها از مناطق بحران زده به كشورهای امن این قاره است. براساس برخی آمارها در ماه گذشته بیش از 65 میلیارد یورو از بانك های اسپانیایی به دیگر كشورها منتقل شده است. جریان خروج منابع مالی مشتریان از بانك های اسپانیایی و دیگر كشورها بحران زده و حتی هراس سرمایه گذاران به ادامه فعالیت ها باعث شده است كه مقامات اروپایی برای موضوع خروج یونان از یورو به فكر چاره باشند. به اعتقاد مقامات اروپایی انتخابات در یونان نزدیك است و در آن مخالفان سیاست های اتحادیه اروپا در جهت حفظ یورو دارای جایگاه قدرتمندی هستند یكی از موئلفه ها در آینده اروپاست. انتخابات در ایرلند در زمینه شرایط مالی این كشور نیز می تواند تاثیر مهمی بر كل اتحادیه داشته باشد، زیرا رای منفی مردم می تواند بحران بدهی های ایرلند را تشدید كرده و مانع كمك های اروپا شود.(رای مثبت مردم ایرلند در این رفراندوم موجب تشدید سیاست های ریاضت اقتصادی می شود). ضمن اینكه انتخابات در فرانسه و پیروزی احتمالی احزاب طرفدار اولاند می تواند سیاست های اتحادیه اروژا را با چالش هایی بزرگتر روبرو كند.

روزنامه آلمانی زبان(Tages Anzeiger) در سوییس در خصوص بحران یورو و ارزش بالای فرانك سوییس نوشت 'ما از بحران ارز یورو سود می بریم' زیرا درحالی كه بازارهای بورس در سراسر جهان در حال كاهش فروش سهام هستند و ترس از بروز ركود اقتصادی بسیار بالاست اقتصاد در سوییس در حال رشد است. رشد تولید ناخالص ملی در سوییس در نیمه اول سالجاری بالغ بر 2 درصد بوده كه 0.7 درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن افزایش نشان می دهد. این درحالیست كه سوییس چنین رشدی را برای كل سالجاری انتظار داشت.

پیش بینی ها حاكی از آن است كه اقتصاد سوییس بازهم رشد خواهد داشت و ورود سرمایه‌ها با این كشور افزایش می یابد. مردم شوق خرید را از دست نداده اند و ساخت و ساز در این كشور شدت گرفته است.

به نوشته این مقاله 'ما (سوییس) تا حدودی از بحران ارز یورو بهره می گیریم' امروز فرانك سوییس به یك ارز معتبری تبدیل شده و بسیاری در جنوب اروپا پول‌های خود را به فرانك تبدیل كرد و به سوییس می آورند. ازسوی دیگر، سوییسی ها امروز بیشتر پول‌های خود را در داخل كشور نگهداری می كنند تا به خارج انتقال دهند. هر دوی این موضوعات باعث كاهش بهره‌ها در سوییس شده است. این امر، هم برای اقتصاد مهم است و هم بانك مركزی با آن می تواند ثبات فرانك را به همراه داشته باشد. ضمنا ارزش دلار در برابر فرانك در حال افزایش است كه این موضوع نیز بسیار خوب است.

روزنامه آلمانی زبان Basler Zeitung نیز نوشت بانك‌های كشورهای باثبات اقتصادی در اروپا خود را برای سكته احتمالی در یونان آماده كرده اند. سخنگوی بانك یو.بی.اس.، بزرگترین بانك سوییس تاكید كرد كه مسلما ما برنامه ای برای هرگونه وضعیتی در یونان را داریم.

پروفسور مانوئل آمان، متخصص امور بانك ها در دانشگاه سنت گالن نیز تاكید كرد بانك هایی كه در ارتباط ارزی با بانك های یونان بوده اند خود را برای سكته احتمالی در آن كشور آماده ساخته اند.

**مركل: آلمان سوپرمن اروپا نیست

---------------------------------------

درحالیكه همه كشورها و مقامات اروپایی به سوی همه برای كمك به یورو دست دراز می كنند و بیش از همه از آلمان انتظار دارند كه دست كشورهای در حال ورشكستگی را بگیرد، آنگلا مركل صدراعظم آلمان اعلام كرد آلمان ناجی اروپا نیست.

لس انجلس تایمز در مطلبی به نقل از آنگلا مركل نوشت كشورش نقش‌های زیادی در اتحادیه دارد، ازجمله موتور محرك اقتصاد و عامل ثبات در اروپا، اما 'آلمان سوپرمن اروپا نیست و نمی تواند تضمین دهد كه به تنهایی اروپا را نجات می دهد. ما می دانیم كه توان آلمان نامحدود نیست'.

با تشدید بحران مالی و بانكی در یونان مقامات اروپایی چشم به اقدام آلمان دارند اكنون اسپانیا نیز اوضاع وخیمی دارد و هر آن منتظر كمك های پولی اتحادیه اروپاست.

مركل تاكید كرد ایجاد بانك و پول مشترك اروپایی كه به شدت به وسیله مقامات اسپانیا و فرانسه و ایتالیا حمایت می شد نتیجه عكس داد و آلمان دیگر بیشتر از این، شانه های اروپا را نخواهد گرفت. مركل در عوض خواستار ادغام و همگرایی محكم تر سیاسی در اروپا شد.

همه چشم ها به اجلاس G20 در مكزیك دوخته شده كه یك روز بعد از انتخابات یونان برگزار خواهد شد تا در این روز آلمان نوید كمك مالی گسترده به اتحادیه اروژا را صادر كند، اما این انتخابات یونان است كه تعیین خواهد كرد كه این كشور عضو یورو باقی می ماند یا اولین قدم را برای خروج دیگر كشورها و تقویت پول های ملی برمی دارد؟!

پژوهش**9130**9123



:: برچسب‌ها: مکزیک , باغ , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

بریتانیا می‌خواهد با ساخت نسل جدید زیردریایی‌های هسته‌ای ظرفیت‌های دفاعی خود را تقویت کند

شرکت رولز رویس برنده یک قرارداد یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون پوندی برای تولید قلب رآکتورهای نسل جدید زیردریایی‌های بریتانیا شده است.

گفته شده است که سرمایه‌گذاری در این زمینه به تامین ۳۰۰ موقعیت شغلی می‌انجامد.

این قرارداد بخشی از برنامه‌ نوسازی و تجهیز ناوگان هسته‌ای بریتانیا است. وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید که از این طریق اقتدار هسته‌ای این کشور تضمین خواهد شد.

فیلیپ هموند، وزیر دفاع بریتانیا، گفته است: "با توجه به تراز بودجه وزارت دفاع، ما در پی سرمایه‌گذاری برای توانایی‌هایی استراتژیک هستیم تا نیازهای جاری و آتی بریتانیا را تامین کنیم."

ناوگان سلطنتی بریتانیا هم‌اکنون چهار زیردریایی هسته‌ای دارد که قادر به حمل موشک‌های بالستیک و کلاهک‌های هسته‌ای هستند.

وزارت دفاع بریتانیا ۳ میلیارد پوند به نوسازی ناوگان زیردریایی هسته‌ای اختصاص داده است. این در حالی است که دولت دیوید کامرون سیاست‌های مالی سختی را به اجرا گذاشته و بودجه بسیاری از بخش‌های عمومی را کاهش داده‌ است.



:: برچسب‌ها: کریسمس , تایوان , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae
غذا

علاوه بر جمعیت زمین، میزان مصرف هم برای اندازه‌گیری مشکلات غذایی جهان هم مهم است

محققان می گویند که بالا رفتن میزان چاقی در جهان ممکن است اثرش بر منابع طبیعی چیزی شبیه به این باشد که یک میلیارد نفر بیشتر در زمین زندگی می کنند.

آنها همچنین با تخمین زدن وزن مردم جهان به این نتیجه رسیده اند که وزن مردم آمریکای شمالی از متوسط مردم نقاط دیگر دنیا بیشتر است.

تنها ۶ درصد از جمعیت جهان در آمریکای شمالی زندگی می کنند و در عین حال نتایج این تحقیق نشان می دهد که ۳۰ درصد از کسانی که دچار چاقی مفرط هستند در این نقطه از جهان ساکن هستند.

این تحقیق را یک دانشگاه بریتانیایی انجام داده است و نتایج تحقیق در مجله علمی "بهداشت عمومی" چاپ شده است.

آمار سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۵ میلادی مبنای این تحقیق است.

وزن جهان

بنا به همین آمار، دانشمندان متوجه شده اند که متوسط وزن مردم جهان ۶۲ کیلوگرم است در حالی که متوسط وزن مردم در آمریکای شمال ۸۰/۷ کیلوگرم است. متوسط وزن مردم آسیا در مقابل ۵۷/۷ کیلوگرم است.

محققان با آماری که در دست داشتند کارهای دیگری هم انجام دادند، مثلا وزن کل مردم جهان را تخمین زده اند: ۲۸۷ میلیون تن. بعد وزن کسانی که اضافه وزن دارند را تخمین زده اند: ۱۵ میلیون تن. و بعد وزن آنها که چاقی مفرط دارند را محاسبه کرده اند: ۳/۵ میلیون تن.

یکی از نویسندگان این تحقیق پروفسوری است به نام ایان رابرتز. او در گفتگویی با بی بی سی سعی داشت توضیح دهد که در بررسی مسائل مربوط به خورد و خوراک مردم در جهان، صرفا نباید به جمعیت روی زمین بسنده کرد و باید دید این آدم ها چه قدر می خورند.

پروفسور رابرتز و گروهش معتقدند که پرداختن به آنها که چاقی مفرط دارند به صورت فردی یا گروهی دردی را دوا نمی کند. چراکه: "همه ما داریم چاقتر می شویم."

یافته‌های مربوط به وزن مردم جهان

چاقی مفرط
  • وزن تخمینی کل مردم جهان ۲۸۷ میلیون تن است
  • در این میان ۱۵ میلیون تن، وزن کسانی است که اضافه وزن دارند
  • ۳/۵ میلیون تن وزن کسانی است که چاقی مفرط دارند
  • متوسط وزن مردم جهان ۶۲ کیلوگرم است.
  • متوسط وزن مردم در آمریکای شمالی ۸۰/۷ کیلوگرم است
  • در آسیا متوسط وزن مردم ۵۷/۷ کیلوگرم است

او به جدول وزنی مردم کشورهای جهان اشاره می کند که نشان می دهد مردم آمریکا سنگین ترین آدم های روی زمین هستند و هشدار می دهد که اگر مردم زمین مانند آمریکایی ها چاق شوند، اثرات منفی بسیاری بر منابع زمین خواهد داشت.

"اگر وزن مردم کشورهای دیگر جهان مانند مردم آمریکا بود، درست مانند این بود که یک میلیارد نفر دیگر هم بر کره زمین زندگی می کردند."

نقطه مقابل آمریکایی ها، مردم اریتره، اتیوپی و ویتنام هستند که لاغرترین ها هستند.

محققان می گویند که لاغر بودن ربطی به فقر ندارد و مثالشان هم ژاپنی ها هستند.

ایران دهمین کشوری است که مردمش بیش از حد می خورند. درست بعد از ترکیه که نهمین کشور است.

عارضه اتومبیل

باز هم اگر به بالای جدول بازگردیم، نام کشورهایی را می بینیم که دچار عارضه اتومبیل شده اند.

در میان ده کشوری که مردمش وزنشان بالاست می توان نام کرواسی، کویت، مصر و قطر را هم دید.

پروفسور رابرتز می گوید که کشورهای عربی دچار عارضه اتومبیل شده اند.

او می گوید که در کشورهای عربی، مردم زیاد می خورند اما کم حرکت می کنند. برای همین چاق می شوند.

آنها امیدوارند که یافته هایشان باعث شود که کشورها بهتر و بیشتر به مسائل مربوط به چاقی فکر کنند و برایش دنبال راه چاره باشند.

پروفسور رابرتز، به مشکلات مربوط به جمعیت جهان اشاره می کند. به اینکه معمولا این مشکل را به گردن زنان آفریقایی می اندازند که زیادی بچه دارند و می گوید که به نظر او باید به مردمی که اضافه وزن دارند هم در این زمینه نگاه کرد.



:: برچسب‌ها: غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

دكتر 'محمدرضا صفری نژاد' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود :سرطان مثانه بیشتر در میان مردان سنین بالا شایع است به طوری كه از هر 10 نفر مرد مبتلا به سرطان مثانه، 9 نفر آنها بالای 55 سال سن دارند.

وی خاطرنشان كرد كه براساس آمار جهانی سرطان مثانه چهارمین سرطان شایع در میان مردان است و دراین میان سفید پوستان دو برابر سیاه پوستان به سرطان مثانه مبتلا می شوند . این در حالی است كه سرطان پروستات در سیاه پوست ها شایع تر است.

این متخصص كلیه و مجاری ادراری یادآور شد : مثانه یك عضو عضلانی تو خالی و بالون مانند است كه در داخل لگن قرار دارد و ادرار در آن ذخیره می شود.

صفری نژاد گفت : براساس نتایج تحقیقات فاكتور های خطر ساز برای بروز سرطان مثانه عوامل مختلف هستند كه از آن جمله می توان به كشیدن سیگار به عنوان بزرگترین فاكتور خطراشاره كرد . همچنین قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ، عفونت مكرر مثانه و كلیه از دیگر عوامل خطرساز هستند .

وی افزود : مهمترین علامت سرطان مثانه ، ادرار خونی است . وجود خون به هرمیزان در ادرار مهم است و این موضوع باید از سوی خود فرد و یا از سوی آزمایشگاه گزارش شود .

متخصص كلیه و مجاری ادراری خاطر نشان كرد :ادرار خونی ناشی از سرطان مثانه بدون درد است و بیماربه صورت ناگهانی درادرار خود خون می بیند و یا لخته خون دفع می كند. البته باید در نظر داشت كه وجود خون در ادرار دلایل بسیار زیادی دارد كه از آن جمله می توان به عفونت ادراری، سنگ ادراری و التهاب مثانه اشاره كرد.

صفری نژاد در مورد روش های درمانی سرطان مثانه خاطرنشان كرد: درمان سرطان مثانه بستگی به وسعت بیماری دارد و اگر بیماری در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود درمان بهترانجام می شود . در حدود 70 درصد سرطان های مثانه سال های زیادی بیمارشرایط مناسبی دارد و در 30 درصد موارد سرطان به سرعت پیشرفت می كند.

به گفته وی سن بیمار در انتخاب نوع درمان سرطان مثانه تاثیر دارد و در بسیاری از موارد می توان با یك جراحی ، توده سرطانی را برداشت.

علمی **1354**1581



:: برچسب‌ها: طبیعت , خورشید , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

'فدریكو دال كورتیوو' در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در رم، افزود: كشورها نباید حتی یك گام به عقب در استقلال سوریه بردارند، چرا كه تلاش واشنگتن برای سرنگونی دولت بشار اسد، ورود به خط قرمزی است كه پیامدهای بسیار مخربی برای منافع منطقه و جهان در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: درصورت تجاوز نظامی به سوریه، جنگی در منطقه سرخواهد گرفت كه همه كشورهای جهان را درگیر سیاست های جنگ افروزانه كاخ سفید می كند و اولین واكنش ها قطعا از سوی روسیه خواهد بود.

این كارشناس ایتالیایی با اشاره به اهداف امپریالیستی امریكا، موقعیت مهم استراتژیكی سوریه كه محل ترانزیت خطوط لوله نفت و گاز منطقه است را از جمله دلایل هدف قرار گرفتن این كشور ذكر كرد.

وی گفت : اوضاع سوریه ما را به یاد موقعیت لیبی می اندازد؛ هدف آمریكا و متحدانش از حمله به لیبی، دست گذاشتن بر روی منابع غنی نفت این كشور بود و هم اكنون نیز شاهد تكرار همان سناریو در سوریه هستیم و این بار دمشق هدف واشنگتن قرار گرفته است.

وی افزود: سوریه یك منطقه مهم استراتژیكی برای ترانزیت خطوط لوله گاز و نفت محسوب می شود كه در یك موقعیت جغرافیایی مهم میان دریای خزر، اروپا و خاور نزدیك قرار دارد و معرف سنگری است كه مانع نفوذ كامل غرب در منطقه ای غنی از منابع انرژی است.

این كارشناس ایتالیایی در تشریح موقعیت راهبردی سوریه در منطقه ، افزود: در اواخر سال 2010 میلادی، دولت دمشق یك یادداشت تفاهم با دولت عراق برای ترانزیت مستقیم گاز و نفت از عراق به بندر 'بانیاس 'در سوریه به امضا رساند؛ در ماه جولای 2012 نیز توافقی میان ایران، عراق و سوریه به ارزش 10 میلیارد دلار برای ساخت خط لوله گاز جهت انتقال گاز طبیعی از منابع عظیم پارس جنوبی در ایران و از طریق عراق به سوریه به امضا رسید.

كورتیوو، گفت: بنابراین سوریه تبدیل به یك مسیر ترانزیت مهم انرژی شده و از اهمیت بالایی برخوردار است؛ این كشور همچنین دارای 240 میلیارد و 700 میلیون متر مكعب منابع گازی و دو میلیارد و 500 میلیون بشكه منابع نفتی است.

وی افزود: می توان دلیل هدف قرار گرفتن دمشق از سوی ناتو را درك كرد. علاوه بر موارد ذكر شده در بندر طارطوس سوریه تنها پایگاه دریایی روسی در مدیترانه مستقر است كه نتیجه توافق سال 1971 میلادی است.

به گفته وی این پایگاه كه رو به توسعه و مدرنیزه شدن است در سال جاری تكمیل می شود و حضور روسیه در دریایی كه كاملا تحت سلطه امریكا است، یقینا مطلوب واقع نیست.

وی گفت: حال تنها سیستم برای كنار گذاشتن بشار اسد بدون حمله مستقیم گسترده، می تواند از طریق بهانه كمك های بشردوستانه باشد كه در هر فصلی قابل اجرا است. یعنی اینكه ابتدا با ایجاد نارامی های داخلی و با استفاده از مزدوران و كمك های مالی و تسلیحاتی به تروریست ها و شورشیان به ایجاد وحشت و ناامنی پرداخته و سپس با انجام سوء قصدهای جانی و ضربه به غیر نظامیان، دولت سوریه را مقصر معرفی كرد.

مدیر نشریه ایتالیایی 'ایتالیا سوچاله ' گفت : امریكا با تبلیغات گسترده رسانه ای علیه سوریه، اخیرا نیز دولت دمشق را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی كرده است تا شرایط را برای جنگ افروزی جدیدی فراهم كند.

وی ادامه داد: اما این بار برخلاف مورد لیبی، كشورهای روسیه و چین هرگونه تلاش آمریكا را در سازمان ملل متوقف كردند و اجازه حمله نظامی با بهانه مداخله بشر دوستانه را تاكنون نداده اند.

كارشناس ایتالیایی افزود: مسكو و پكن بعنوان دو قدرت اروپایی و اسیایی، منافع بزرگ ژئوپلیتیك در منطقه دارند، جایی كه روسیه در خطر محاصره شدن از سوی دولت های دنباله رو سیاست های واشنگتن قرار دارد.

وی گفت: البته مشكل می توان گفت كه آیا جنگی بزرگ بوقوع خواهد پیوست یا خیر، اما به هرحال تركیبات لازم برای جنگ ویرانگر وجود دارد، مانند 'قدرت های بزرگ، منابع انرژی، منافع راهبردی منطقه ای و قاره ای'؛ البته فكر نمی كنم كه فعلا و تا زمانی كه روسیه و چین تسلیم تحریكات ناتو و دولت های عرب متحد و اسراییل نشده اند، چنین جنگی صورت بگیرد.

اروپام ** 2171**1596** 3404



:: برچسب‌ها: تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا از بیروت، 'محمد علی نیكبخت' معاون تحقیقات و برنامه ریزی وزیر جهاد كشاورزی ایران و هیات همراه روز دوشنبه با 'حسین حاج حسن' وزیر كشاورزی لبنان ملاقات كرد.

در این ملاقات كه 'غضنفر ركن آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشت، زمینه های همكاری دوجانبه در بخش آموزشی، مبادله تجاری محصولات كشاورزی و قرنطینه گیاهی مورد بررسی قرار گرفت.

حسین حاج حسن با اشاره به سفر چند هفته گذشته خود به تهران و ملاقات با وزیر جهاد كشاورزی ایران و كاظمی رئیس موسسه اتكا، خواستار تسریع در اجرای توافقات قبلی بویژه در زمینه مبادلات تجاری محصولات كشاورزی از جمله صادارت روغن زیتون و مركبات به ایران و واردات گندم، برنج و دیگر محصولات غذایی مورد احتیاج لبنان از ایران شد.

وزیر كشاورزی لبنان از پیشرفت های صورت گرفته در امر آموزش كادر فنی و تخصصی نیروی انسانی وزارت كشاورزی لبنان از سوی جمهوری اسلامی ایران به نیكی یاد كرد و خواستار تبادل تجربیات و ادامه این برنامه های آموزشی شد.

مهندس نیكبخت هم آمادگی كشورمان برای توسعه همكاری در بخش های مختلف كشاورزی با لبنان را مورد تاكید قرار داد و اشاره كرد كه موانع توسعه صادرات روغن زیتون لبنان به ایران را پیگیری خواهد كرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه اختصاصی ایران در بیروت ( 24 لغایت 28 خرداد ماه جاری)، گفت: قرار است نمایشگاه اختصاصی استان مركزی اواخر آذر ماه سالجاری در بیروت برگزار شود.

وی پیشنهاد كرد: كارگاه آموزشی كشاورزی مورد نظر وزیر لبنانی در حاشیه این نمایشگاه برگزار شود كه مورد موافقت اولیه طرف لبنانی قرار گرفت.

خاور**1030**1597



:: برچسب‌ها: نیویورک , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، 'محمد تكلوزاده' در بازدید از طرح های توسعه فولاد شركت های گل گهر و گهرزمین، طرح ایجاد كنسانتره شركت میدوك در سیرجان،افزود: ذخایر تخمین زده شده معادن آهن این منطقه به هزار و 135 میلیون تن می رسد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر شركت گل گهر 5/8 میلیون تن كنستانتره آهن و پنج میلیون تن گندله تولید می كند كه بر اساس برنامه ریزی مشخص شده تا پایان سال 98 این میزان به 20 میلیون تن كنسانتره و 30 میلیون تن گندله افزایش خواهد یافت.

تكلوزاده، اظهار داشت: ایران از نظر ذخایر آهن رتبه سوم آسیا و رتبه یازدهم جهان را به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه ریزی استاندار كرمان، بیان كرد: با اجرای طرح های تولید فولاد منطقه برای 13 هزار نفر به صورت مستقیم و 45 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

همچنین در این بازدید، مدیران اجرایی استان، مسئولان و كارشناسان شركت گل گهر سیرجان حضور داشتند و مسائل و مشكلات فراروی طرح های توسعه منطقه مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

7443/2624**1601



:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

ولادیمیر پوتین از متحدان اصلی بشار اسد محسوب می‌شود

بنا به گزارش‌های تایید نشده رسانه‌های روسیه، دو کشتی جنگی این کشور به همراه خدمه‌شان آماده هستند تا در صورت نیاز به سوریه اعزام شوند.

این دو کشتی می‌توانند در صورت اعزام در بندر طرطوس، که محل یکی از پایگاه‌های نیروی دریایی روسیه است، پهلو بگیرند.

گفته شده که ماموریت این دو کشتی حفظ امنیت شهروندان روسیه و تخلیه تجهیزات پایگاه در صورت نیاز است.

یکی از فرماندهان نیروی دریایی روسیه گفته است: "ما در شرایط اضطراری شهروندانمان را تنها نمی‌گذاریم و آنان را از منطقه درگیری خارج خواهیم کرد."

به گزارش خبرگزاری فرانسه این دو کشتی در خشکی و دریا قادر به انجام عملیات هستند.

بندر طرطوس تنها پایگاه دریایی روسیه است که خارج از قلمرو اتحاد جماهیر شوروی سابق قرار دارد. روسیه از طریق این بندر عملیات ناوگان خود در دریای مدیترانه و عملیات ضد دزدان دریایی در بندر عدن را به انجام می‌رساند.

جاناتان مارکوس، خبرنگار امور دفاعی بی‌بی‌سی، می‌گوید که اگر اعزام این کشتی‌ها تایید شود، نشانه‌ای از تغییر مشی مسکو نسبت به دمشق و در پیش گرفتن اقدامات احتیاطی از سوی روسیه در صورت فروپاشی رژیم سوریه خواهد بود.

روسیه به رغم کشتار ۱۰ هزار نفر از مخالفان حکومت سوریه، با دخالت خارجی در این کشور مخالف است و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور سوریه، یکی از متحدان اصلی بشار اسد محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود که آقای پوتین در جریان نشست گروه ۲۰ درباره بحران سوریه با باراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده به مذاکره بپردازد.



:: برچسب‌ها: د , عروسی , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

'سعید مهدوی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: طبق قانون اجرای هدفمندی یارانه ها، قیمت ارایه خدمات آزمایشگاه ها واقعی شده است و این مراكز پزشكی از تعرفه های دولتی بی بهره اند.

وی خاطرنشان كرد آزمایشگاه های تشخیصی هزینه های خرید كیت -نوعی دستگاه تشخیص بیماری - و تجهیزات خود را ناگزیرند از مردم تامین كنند.

مدیركل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت، گفت: همچنین مراكز آزمایشگاهی خصوصی، هزینه استهلاك تجهیزات و نیز هزینه های حامل های انرژی را روی فرانشیز بیمه اضافه می كنند.

مهدوی خاطرنشان كرد مشكل هزینه بالای آزمایش های پزشكی با اجرای برنامه پزشك خانواده حل خواهد شد چراكه ارایه خدمات در اجرای این برنامه در سطح یك، رایگان است.

وی افزود: همچنین قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است كه اگر ابلاغ شود، دولت را مكلف می كند كه آزمایش ها در بیمارستان دولتی رایگان شود و این انقلابی بزرگ در نظام سلامت است.

اجتمام**9185 ** 1569



:: برچسب‌ها: باند , مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، دكتر حبیب الله دهمرده روز دوشنبه با اشاره به بازدید روند اجرایی سد كمندان در شهرستان ازنا افزود: این طرح با حدود 52 درصد پیشرفت فیزیكی در سال 1392 وارد مرحله آبگیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: اتمام و بهره برداری از پروژه عمرانی سد كمندان نیازمند تامین حدود 600 میلیارد ریال اعتبار دیگر است كه به طور یقین با توجه به عنایت ویژه دولت و قرار گرفتن این پروژه در ردیف طرح های مهر ماندگار، روند ساخت سد با شتاب بیشتری اجرا می شود.

استاندار لرستان گفت: سد كمندان در زمان بهره برداری علاوه بر اینكه آب شرب مصرفی شهرهای ازنا و الیگودرز را تامین خواهد كرد، زمینه تامین و آبیاری هفت هزار و 200 هكتار از اراضی منطقه را نیز فراهم می كند.

دهمرده افزود: سد مخزنی كمندان دارای ظرفیت آبگیری 72 میلیون متر مكعب است كه در زمان بهره برداری زمینه اشتغال دو هزار و 500 نفر را فراهم می كند.

وی گفت: سد كمندان دارای شبكه آبیاری و زهكشی به طول 67 كیلومتر است كه توان پوشش چهار هزار و 500 هكتار از اراضی پایین دست سد را دارد.

1625



:: برچسب‌ها: درخت , روز تعطیل , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در نخستین روز عرضه 200 میلیارد تومانی اوراق صكوك گروه مپنا كه عنوان بزرگترین عرضه اوراق اجاره تاریخ بازار سرمایه كشور را یدك می كشد، 58 میلیارد و 274 میلیون تومان از اوراق عرضه شده در زمان كمتر از یك ساعت خریداری شد.

مدیرعامل تامین سرمایه امین در گفت و گویی از استقبال عمومی فعالان اقتصادی و مردم از خریداری اوراق اجاره مزبور خبر داد و گفت: مهلت پذیره نویسی این اوراق 15 روز است و در هر روزی كه اوراق مزبور خریداری شود، از روز نخست پذیره نویسی، سود روزشمار برای خریداران محاسبه و پرداخت می‌شود.

'علی سنگینیان' در تشریح جزئیات عرضه اوراق صكوك مپنا اظهارداشت: اوراق 200 میلیارد تومانی صكوك مپنا برای تامین مالی پروژه‌های نیروگاهی این شركت از امروز به مدت 15 روز در بازار فرابورس منتشر شده است.

به گفته مدیرعامل تامین سرمایه امین، دارایی پایه برای انتشار این اوراق، شش دستگاه توربین نیروگاه گازی توس در استان خراسان رضوی است كه با توجه به در نظر گرفتن عمر مفید 15 ساله برای توربین های نیروگاه گازی توس، این توربین‌ها 230 میلیارد تومان قیمت گذاری شده اند.

وی با بیان اینكه عامل فروش این اوراق كارگزاری امین آوید و ناشر آن واسط مالی مهر است، خاطر نشان كرد: تامین سرمایه امین، بعد از بانك اقتصادنوین، ضامن این اوراق شده است. همچنین، نرخ سود 20 درصد است كه با توجه به چهار ساله بودن مدت اجاره این اوراق، سود آن به صورت فصلی پرداخت خواهد شد.

سنگینیان اضافه كرد: اصل و فرع سود این اوراق 360 میلیارد تومان است كه بانك اقتصاد نوین ضمانت 299 میلیارد تومان و شركت تامین سرمایه امین ضمانت 61 میلیارد تومان از این سود را برعهده دارد.

اقتصام **9123 **1569



:: برچسب‌ها: سگ , پاریس , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

'حمیدرضا طاهرزاده' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از درخواست بخش‌خصوصی برای انتشار اوراق مشاركت در حوزه فولاد خبر داد و افزود: با توجه به اینكه بانك مركزی حداكثر سود اوراق مشاركت را 20 درصد اعلام كرده و نهادهای دولتی نیز این نرخ سود را برای اوراق مشاركت خود در نظر گرفته اند امكان رقابت برای بخش خصوصی فراهم نیست.

وی ادامه داد:بخش دولتی با در نظر گرفتن حداكثر سود برای انتشار اوراق مشاركت،زمینه حضور بخش خصوصی و ترغیب به سرمایه گذاری در این بخش را از بین برده ، بنابراین انتشار اوراق مشاركت توسط بخش خصوصی عملا بی معنی است.

طاهرزاده همچنین از جلسه اخیر انجمن فولاد با یكی از بانك ها برای انتشار اوراق خبرداد و گفت: این كار به لحاظ قانونی منعی ندارد و شركت های فولادی می‌توانند درمقابل انتشار اوراق، ملك و كارخانه خود را به مردم اجاره دهند و بعد از گذشت چهار تا پنج سال، مردم سهامدار شده و گرداننده كارخانه شوند.

نایب رییس انجمن فولاد افزود: براین اساس مردم می‌توانند علاوه بر اینكه نقدینگی واحدهای تولیدی را تامین كنند، منفعت برده و در تولید كشور سهیم شوند، بنابراین ضروری است تا دولت سازوكار انتشار اوراق مشاركت از سوی بخش‌خصوصی را نهایی كند و بتوان مكانیزم لازم را برای انتشار اوراق از سوی بخش خصوصی فراهم كرد.

اقتصام**3917**1601 ** 1569



:: برچسب‌ها: کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتظار می رود این دور از مذاكرات كه در پشت درهای بسته جریان دارد، تا 2 ساعت به طول انجامد.

بعد از پایان دور دوم، احتمال دیدار دوجانبه 'سعید جلیلی' دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و 'كاترین اشتون' نماینده سیاسی اتحادیه اروپا وجود دارد.

دور اول مذاكرات میان ایران و گروه 1+5 در شرایطی به پایان رسید كه 'مایكل مان' سخنگوی خانم اشتون اعلام كرد كه مذاكرات در فضای مثبت و سازنده انجام گرفت.

اخبار تكمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

اروپام/2016**2242**518**1597



:: برچسب‌ها: سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

'مهدی كامبوزیا' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم در تهران افزود: هر چه برگزاری مسابقات قرآنی بیشتر و زمینه شكوفایی استعداد و حضور و فعالیت جوانان در این عرصه فراهم شود در گسترش فرهنگ قرآنی در جهان موفق تر خواهیم بود.

وی بیان كرد: به طور قطع برگزاری سالانه یك دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم در ایران نیاز كل جهان اسلام به فرهنگ قرآنی را تامین نمی كند و باید در این زمینه تلاش و كوشش بیشتری انجام گیرد.

وی اظهار داشت: بی تردید ترویج فرهنگ قرآنی یكی از مصادیق بارز كارهای نیك است كه این وظیفه بر دوش همه ملل اسلامی است و ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام نسبت به سایر كشورهای اسلامی مسوولیت سنگین تری در این زمینه برعهده دارد.

وی گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن كریم با مركزیت جمهوری اسلامی ایران در راستای فرهنگ‌ سازی در زمینه عمل به فرامین قرآن و نزدیكی هر چه بیشتر قلوب مسلمانان به یكدیگر بسیار حایز اهمیت است.

این قاری برجسته بیان كرد: قرآن تنها محور وحدت در جهان اسلام است لذا ترویج فرهنگ قرآنی می تواند تاثیر زیادی در جهان شمولی دین اسلام، انسجام امت اسلامی و شكست دشمنان داشته باشد.

وی افزود: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن كریم طی سه دهه گذشته از انقلاب اسلامی در ایران در گسترش اسلام و فرهنگ قرآنی در بین كشورها تاثیرگذار بوده به طوری كه قاریانی كه در این گونه مسابقات حضور داشته اند مبلغ انقلاب اسلامی ایران شده و بیداری اسلامی را رقم زده اند./3

7307/7437



:: برچسب‌ها: کنسرت , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()