نوجوانان آموزش مهارت كسب می كنند
نوشته شده توسط : chudae

'كوروش پرند' شامگاه چهارشنبه در مراسم بازدید خبرنگاران از مركز تربیت مربی فنی و حرفه ای كرج افزود: دوره های آموزشی 'طرح ملی تربیت مهندسان فردا' با رویكرد آموزش های مسأله محور در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404،برگزار می شود.

وی اظهار داشت: به منظور آموزش مهارت های عملی به عنوان پایه و اساسی برای توانمند سازی نیروی انسانی ماهر، متخصص و كارآفرین و همچنین ایجاد زمینه های اشتغال قبل از ورود به دانشگاه، سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور، دوره های آموزشی طرح ملی مهندسان فردا با رویكرد آموزش های مسأله محور را در چندین رشته مهارتی تدوین و برای اجرا به استان ها ابلاغ كرده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور بیان داشت: آموزش های یاد شده برای دانش آموزان دوره های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و همچنین سایر نوجوانان و جوانان جویای مهارت از یكم مرداد ماه امسال در رشته هایی همچون ربات تعغیب، گیوه بافی، كمیكال، ساخت هواپیمای مدرن، ساخت زیردریایی، رایانه، انیمیشن و متحرك سازی، طراحی سایت، بورس و تجارت الكترونیك،ماشین های با سوخت شیمیایی، تولید قطعات پلاستیك و كامپوزیتی، سازه های ماكارونی، گیوه بافی، عروسك سازی و ... برگزار می شود.

وی اظهار داشت: برای دوره های تابستانی امسال 50هزار نفر در 31 استان آموزش مهارت كسب می كنند كه 50 ساعت كلاسهای به شكل حضوری و 40 ساعت غیر حضوری است .

معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: برای تمامی دوره ها، بسته آموزشی شامل جزوه، سی دی دوره و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای پروژه ها تهیه شده است.

پرند معتقد است : تقویت فرهنگ مهارت آموزی و آماده سازی نیروی كار آینده، ارتقا و افزایش مهارت دانش آموزان رشته های نظری، شناسایی نخبگان مهارتی، تربیت نیروی انسانی ماهر برای آینده، هدایت تحصیلی و آمادگی برای احراز مشاغل آینده، تقویت و تحقق روحیه خلاقیت و نو آوری در دانش آموزان، ایجاد انگیزه لازم برای فراگیری مهارت های پایه و افزایش روحیه رقابت سالم از جمله ضرورت های اجرای طرح مذكور است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور تصریح كرد: در دوره های آموزشی مساله محور برخلاف سایر روش های آموزشی، با هدایت مربی، چند پروژه عملی مشخص توسط كارآموز اجرا می شود و فراگیر در حین انجام فعالیت های عملی و ارائه پروژه، شایستگی های لازم را كسب می كند.

به گفته وی، آموزشهای مهارت برای نوجوانان، خلاقیت و روحیه كار جمعی را افزایش می دهد و سبب ارتقا ترویج فرهنگ كار میان نوجوانان می شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به ماده 19 قانون برنامه پنجم توسعه گفت: بر اساس این ماده قانونی وزارت آمورش پرورش مكلف است به دانش آموزان در طول دوران تحصیل یك مهارت را بیاموزد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ادامه بیان داشت: هر استان بین سه تا پنج رشته از رشته های مورد نظر را با حداقل50 درصد رشته های دارای پروژه عملی برای تعداد حداقل یكهزار و حداكثر سه هزار نفر اجرا می كند.

اقتصام ** 9123 ** 1418





:: برچسب‌ها: اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: