هشدار وزارت ارتباطات ایران به دستگاه‌های اجرایی در مورد استفاده از اینترنت
نوشته شده توسط : chudae
رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزارت ارتباطات به دستگاه‌های اجرایی برای وصل شدن به اینترنت هشدار داد

رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد با توجه حملات رایانه‌ای به سیستم‌های کامپیوتری دستگاه‌های اجرایی، به آنها هشدار داده شده است که از متصل کردن مراکزی که اطلاعات حیاتی در آن ذخیره شده به اینترنت خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، آقای تقی پور افزود: "تدابیر امنیتی و حفاظتی در دروازه‌های ورودی به حدی است که روزانه با حملات چند صد هزار ویروس مقابله کند و اجازه ورود هیچ بدافزاری را به کشور نمی‌دهد".

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفته است که ایران اولین کشوری بود که مشخصات بدافزار "فلیم" را شناسایی کرد.

این در حالی است که بدافزار فلیم نخستین بار توسط شرکت روسی کاسپرسکی شناسایی شد.

شرکت سیمانتک، از شرکت‌های فعال در زمینه امنیت رایانه اعلام کرده است که بدافزار فلیم نه تنها ظرفیت جاسوسی دارد، بلکه می‌تواند عملکرد سیستم‌های رایانه‌ای را مختل کند.

براساس گزارش‌ها، فلیم احتمالا در حمله سایبری به ایران در اردیبهشت ماه امسال مورد استفاده قرار گرفته است.

مقامات ایران پیش از این مدعی شده بودند که بدافزار فلیم در حمله سایبری به وزارت نفت ایران مورد استفاده قرار گرفته و باعث از بین رفتن بخش عمده‌ای از اطلاعات و داده‌های این وزارتخانه شده است.

فلیم می‌توانست با جاسوسی در شبکه‌های کامپیوتری، به مکالمات آنلاین کاربران کامپیوترهای این شبکه‌ها دست یابد و اطلاعات آنها را بدزدد.

ویکرام تاکور، از کارشناسان سیمانتک، به خبرگزاری رویترز گفته بود که این شرکت مشخصه‌ای را در فلیم شناسایی کرده است که به کاربران آن اجازه می‌دهد فایل‌هایی را در کامپیوترهای آلوده پاک کنند.

به گفته او، چنین مشخصه‌ای نشان می‌دهد که فلیم می‌تواند مانع اجرایی شدن برنامه‌های کامپیوتری و یا حتی غیرفعال شدن کامل سیستم‌های عملیاتی کامپیوتری شود.

حملات بدافزار "فلیم" و ویروس "استاکس‌نت"، موارد عمده‌ای بودند که به گفته کارشناسان امنیت کامپیوتر پیچیدگی و ابعادشان در حدی است که احتمالا با پشتیبانی دولتی علیه ایران انجام پذیرفته‌اند.





:: برچسب‌ها: کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: