با رای کمیته استیناف شهید منصوری قهرمان فوتسال ایران شد
نوشته شده توسط : chudae
قهرمانی گیتی پسند

تیم فوتبال گیتی پسند در آخرین روز قهرمانی لیگ برتر فوتسال ایران یازده بد دو پرسپولیس را شکست داد.

پس از ۱۰۰ روز، بالاخره حکم نهایی پرونده تبانی در لیگ فوتسال ایران اعلام شد. با رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، قهرمانی لیگ برتر فوتسال ایران از تیم گیتی پسند اصفهان پس گرفته شد.

بر اساس این حکم که سایت فدارسیون فوتبال منتشر شده است،"جوایز و نشان ها و مقام های تیم گیتی پسند از این تیم مسترد شده" و ۶ امتیاز از دو هر تیم پرسپولیس و گیتی پسند کسر می شود. در بخشی دیگر از رای کمیته استیناف سرپست و سرمربی فولاد ماهان سپاهان به پرداخت هشتاد میلیون ریال(هشت میلیون تومان) محکوم شدند.

در این بخشی دیگر از رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال،امین نورالهی، داود عباسی، سید نصراله مومنی بازیکنان تیم پرسپولیس هم هشت میلیون تومان جریمه و هیجده ماه از فعالیت های فوتبالی محروم شدند.

در بخش دیگری از رای نهایی، سرپرست و کاپیتان تیم فوتسال پرسپولیس هم باید هشت میلیون تومان جریمه پرداخت کنند با این تفاوت که آنها تنها چهار ماه از میادین فوتبال دور خواهند ماند.

تبانی در روز آخر

در روز آخر دوازدهمین لیگ برتر فوتسال ایران، تبانی برای تعیین قهرمانی کلید خورد. جمعه ۱۲ اسفند، گیتی پسند اصفهان یازده بر دو پرسپولیس تهران شکست داد و در سوی دیگر تیم شهید منصوری قرچک هفت بر سه فولاد ماهان را برد. اما پیروزی شهید منصوری این تیم را قهرمان نکرد و درعوض گیتی پسند با یک گل زده بیشتر قهرمان لیگ شد.

پس از این مسابقه مربی تیم شهید منصوری قرچک، در گفتگو با رسانه ها بحث تبانی در بازی پرسپولیس و گیتی پسند را پیش کشید ولی چندان مورد توجه قرار نگرفت تا اینکه محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس در یک برنامه تلویزیونی به تبانی در تیم فوتسال این تیم اعتراف کرد و تیم فوتسال این باشگاه را منحل.

پس از اعلام رسمی مدیر عامل باشگاه پرسپولیس، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تحقیق را درباره این مسئله شروع کرد، ولی این تحقیق و بررسی دوماه به طول انجامید.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از دوماه سرانجام رای اش را صادر کرد، در رای اولیه، کمیته انضباطی به دلیل آنچه " احراز نشدن توافق دو تیم مبنی بر تبانی و همچنین رد و بدل نشدن وجه نقد نیز اثبات نشده" نتیجه هر دو بازی روز آخر را تغییر نداد.

مسوولان تیم فوتسال شهید منصوری قرچک با توجه به اعلام رسمی باشگاه پرسپولیس به رای صادره از سوی کمیته انضباطی اعتراض کردند. کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در بررسی مجدد سرانجام قهرمانی تیم گیتی پسند را گرفت.

روز سقوط فوتسال

رای از طرف این کمیته در حالی صادر شده است که جام باشگاه های فوتسال آسیا کمتر از یک هفته دیگر در کویت برگزار خواهد شد و تیم گیتی پسند بعنوان قهرمان لیگ نماینده ایران در مسابقات است. پس از اعلام رای نهایی کمیته استیناف، معلوم نیست نماینده ایران در قهرمانی جام باشگاه های فوتسال آسیا چه تیمی خواهد بود.

علی طاهری، مدیرعامل گیتی پسند اصفهان، که قهرمانی از این تیم پس گرفته شده، اعتقادی به رای صادره از سوی کمیته استیناف ندارد و در گفتگویی با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است:" تیم گیتی‌پسند قهرمان لیگ فوتسال شده و الان هم تیم را عازم جام باشگاه‌های آسیا می‌کنیم. استیناف رایی را اعلام کرده که ۱۸۰ درجه با رای کمیته‌ انضباطی تفاوت دارد و ما همچنان خودمان را قهرمان مسلم می‌دانیم."

علی طاهری تهدید کرده است،اگر تیم اش از مسابقات حذف شود اعاده حثیت می کند و به مراجع بالاتر یعنی AFC و فیفا شکایت خواهد کرد.

اما ظاهرا همه چیز به سود تیم گیتی پسند اصفهان است، شاهین رحمانی، مسوول برگزاری مسابقات کنفدراسیون آسیا، درباره حضور این تیم در فوتسال قهرمانی باشگاه های آسیا پس از رای کمیته استیناف گفت:

" کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم گیتی پسند را نماینده ایران در این مسابقات می داند، مگر اینکه فدراسیون فوتبال ایران نتیجه ای دیگری را اعلام کند"

پادرمیانی فدراسیون فوتبال

تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان، در فاصله کمتر از یک هفته مانده به مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا، دیگر قهرمان باشگاه های ایران نیست.

فدراسیون فوتبال ایران پس از رای کمیته استیناف و با توجه به نزدیکی سومین دوره مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا، در بیانیه ای گیتی پسند را بعنوان نماینده ایران معرفی کرد.

در این بیانیه آمده است:" با توجه به برگزاری مسابقات قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا که بزودی از تاریخ 11 تیرماه در کشور کویت آغاز می‌شود و قاعدتا قهرمان این دوره از مسابقات فوتسال باشگاه‌های ایران بایستی به عنوان نماینده کشور در آن شرکت کند، لیکن بنا بر عدم پذیرش کنفدراسیون فوتبال آسیا و ضیق وقت و همچنین جلوگیری از تبعات بعدی در اثر عدم شرکت نماینده فوتسال کشور در این مسابقات، لذا تیم دوم جدول که از قبل هم تشریفات لازم را در مورد اعزام انجام داده است به کویت اعزام خواهد شد. در واقع تیم صنایع گیتی پسند اصفهان در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا در کویت شرکت خواهد کرد."





:: برچسب‌ها: اسکاتلند , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: