بمباران شیمیایی سردشت مساله ای بین المللی است
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'مهدی احسان منش'، روز شنبه در نشست اعضای كارگروه ترویج ایثار و شهادت در سردشت تاكید كرد: باید بسته های فرهنگی به سه زبان زنده جهان تهیه و در آیین مناسبتی این روز در بین شركت كنندگان توزیع شود.

وی اضافه كرد: تبلیغات دشمنان اسلام و افكار پلید استكبار بر ضد مردم ایران را با اعزام كاروان های راهیان نور نابود خواهیم كرد.

حجت الاسلام احسان منش گفت: بسترهای لازم برای پذیرایی از كاروان های راهیان نور در سردشت فراهم شده و تمامی دستگاه ها موظفند برای پیشبرد این اهداف تلاش كنند.

بر اثر بمباران شیمیایی شهرستان سردشت 113نفر از مردم بی دفاع شهید و بیش از پنج هزار نفر مصدوم بر جای گذاشت و هم اینك دو هزار جانباز شیمیایی در این شهر وجود دارد.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود كه آثار و مشكلات منفی بسیاری به وجود آورد.

جمهوری اسلامی ایران، این تهاجم را غیر انسانی اعلام كرد و شهر سردشت را اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامید.

مجامع جهانی به دلیل نفوذ پشتیبانان صدام حسین، قادر به انجام اقدام قابل توجهی نبودند تا اینكه در فروردین سال ۱۳۶۵ (۱۹۸۶) اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به ناچار در واكنش به جنایات جنگی آشكار صدام حسین، مصوبه‌ای را در محكومیت به كارگیری سلاح شیمیایی توسط او گذراندند كه با وتوی آمریكا بی‌اثر شد.

شهرستان سردشت در 255 كیلومتری جنوب غرب ارومیه مركز استان آذربایجان غربی واقع است.

7506/5584/645/245





:: برچسب‌ها: اسکاتلند , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: