ادامه محكومیت كشتار مسلمانان در میانمار
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا ، درتازه ترین واكنش نسبت به این جنایت هولناك ، دبیر كل شورای اقلیت های اسلامی، گسترش خشونت علیه مسلمانان در میانمار و قتل عام و كشتار بی رحمانه آنان در این كشور را به بهانه بومی نبودن محكوم كرد.

دكتر 'عزمی تیراس' شنبه شب در گفت و گو با شبكه 'العالم' در كوالالامپور با اشاره به بالاگرفتن خشونت علیه مسلمانان در میانمار، با رد ادعای مقامات میانمار مبنی بر اینكه مسلمانان ساكنان اصلی این كشور نیستد، گفت: قبلا نیز نیروها و مقامات میانمار مرتكب چنین جنایاتی می شدند ولی این بار موج خشونت ها در این كشور بالا گرفته است.

وی افزود: مقامات میانمار ادعا می كنند كه مسلمانان ساكنان اصلی این كشور نیستند ولی باوجود این ادعاها مسلمانان ساكنان اصلی این سرزمین هستند و صدها سال پیش در این كشورحضور داشته اند.

وی افزود: درست است كه بسیاری از مسلمانان از بنگلادش مهاجرت كرده اند ولی آنها از مدت ها پیش در میانمار وجود داشته و از این رو همه ادعاها یی كه از سوی دولت و مقامات میانمار مطرح می شود، واهی است.

وی افزود: ما به نوبه خود هرگونه تعرض علیه مسلمانان میانمار و كشتار و قتل عام وحشیانه آنان را محكوم می كنیم.

مسلمانان میانمار از مدتی پیش با پاكسازی نژادی توسط جمعیت اكثریت بودایی این كشور روبه رو بوده اند و در همین زمینه روستاهای منطقه اراكان نزدیك مرز بنگلادش شاهد كشتار هولناك مسلمانان در میان سكوت مرگبار رسانه های خارجی بوده است.

این گزارش می افزاید: صدها مسلمان در برمه كه اكنون به جمهوری فدرال میانمار معروف است كشته شده و بیش از 90 هزار نفر بر اثر حوادث خشونت بار در این كشور از ماه گذشته تاكنون آواره شده اند.

باوجود محكومیت حوادث میانمار توسط بسیاری از كشورها و مجامع اسلامی، مصیبت و گرفتاری مسلمانان میانمارهمچنان ادامه دارد و به نظر می رسد كه مقامات این كشور هیچ اعتنایی به این محكومیت ها، ندارند.

در همین راستا 'ثین سین' رییس جمهوری میانمار معتقد است كه تنها راه برای اقلیت مسلمان 'روهینگا' جمع آوری آنان در اردوگاه های پناهندگان و یا اخراج آنان از كشور می باشد.

1592

**مترجمام**1480**‌





:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: