تولید و ساخت 13 داروی استراتژی تا پایان سال
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'سعید مرتضوی' شامگاه شنبه در گردهمایی بزرگ خانواده تامین اجتماعی در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت افزود: همچنین شركت داروپخش وابسته به تامین اجتماعی نیز مسوولیت ساخت ماده اولیه 15 داروی استراتژی و ضد سرطان را بر عهده گرفته است.

وی با بیان اینكه دانش ساخت تمام این داروها تاكنون در اختیار رژیم صهیونیستی بوده است، گفت: دانشمندان و محققان شركت توفیق دارو نیز موفق به تولید هفت داروی نوتركیب شده اند كه دانش ساخت آنها هم در انحصار رژیم صهیونسیتی بوده است.

مرتضوی تاكید كرد: این داروها براساس استانداردهای دارویی بین المللی تولید شده اند و اكنون ایران تنها تولید كننده این داروها در خاورمیانه محسوب می شود.

وی كشف این هفت داروی جدید را به عنوان فرآورده های علمی برگ افتخار دیگری در تاریخ كشور دانست و گفت: این داروها در شركت هایی كه وابسته به تامین اجتماعی است تولید شده است.

مرتضوی گفت: شركت های توفیق دارو و ابوریجان از جمله شركت های وابسته به شركت های دارویی تامین اجتماعی هستند.

وی در مورد شركت سرمایه گذاری دارویی تامین اجتماعی گفت: این شركت در سال 1382 و در راستای مدیریت استراتژیك شركت دارویی متعلق به شستا در صندوق تامین اجتماعی تاسیس شد.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی ادامه داد: این شركت با تولید بیش از 70 درصد مواد اولیه دارویی، 35 درصد محصولات نهایی و فرآورده های دارویی و همچنین توزیع بیش از 40 درصد محصولات این صنعت به عنوان بزرگترین هلدینگ دارویی كشور حتی در خاورمیانه به شمار می رود.

به گفته وی، این شركت با صادرات محصولات تولیدی به بیش از 50 كشور در پنج قاره جهان، مقام نخست صادرات دارو در ایران را كسب كرده است.

مرتضوی در پایان با اشاره به برگزاری گردهمایی بزرگ خانواده تامین اجتماعی در روز پایانی آن، افزود: در این مراسم علاوه بر ارج نهادن به مقام ارزشمند تامین اجتماعی و خانواده آن از تلاش های بی شائبه این دانشمندان و از حمایت های بی دریغ رییس جمهوری و معاون اول وی در تولید این داروها در داخل كشور، بسیار سپاسگزاریم.

در این مراسم، جمعی از مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی مشكلات خود را به شكل شفاهی و مكتوب به مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی و همچنین معاون اول رییس جمهوری انتقال دادند.

اجتمام**9134 **3404





:: برچسب‌ها: رودخانه , سفر , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: