رادیو دولتی روسیه: مخالفان دولت سوریه به ترور روی آورده اند
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، 'صدای روسیه' روز جمعه در گزارش خود افزود: انفجار تروریستی دمشق بر این ادعا كه حملات تروریستی در مناطق مختلف سوریه توسط دولت سازماندهی شده است، خط بطلان كشید.

در این گزارش گفته شد: این حادثه آشكارا نشان داد كه مخالفان دولت سوریه به شیوه ترور متوسل شده اند و در این راه از كمك های برخی كشورها برخوردارند.

روز سه شنبه در جریان انفجار در جلسه مقامات بلندپایه سوریه در دفتر امنیت ملی این كشور، سپهبد 'داود عبدالله راجحه' وزیر دفاع و سپهبد 'آصف شوكت' جانشین وی كشته و چند نفر دیگر از مقامات عالیرتبه از جمله وزیر كشور زخمی شدند.

'صدای روسیه' در ادامه گزارش خود به نقل از 'حسن بهشتی پور' تحلیلگر سیاسی ایرانی در باره حادثه تروریستی دمشق خاطرنشان كرد: مخالفان دولت سوریه قوانین بین المللی را دوبار نقض كردند، اول اینكه حمله تروریستی انجام دادند و دوم اینكه در این زمینه از خارج كمك گرفتند.

وی افزود: در واقع این اقدام، نماد عینی مداخله خارجی در امور داخلی یك كشور مستقل محسوب می شود.

'صدای روسیه' افزود: این دو مساله در آینده به زیان مخالفان دولت سوریه تمام خواهد شد.

بهشتی پور در پاسخ به این پرسش كه آیا میان ایران و سوریه قرارداد نظامی وجود دارد؟ اظهار داشت: اطلاعاتی در باره وجود چنین قراردادی در دست ندارم اما می توانم بگویم كه سوریه متحد تاریخی ایران محسوب می شود.

وی خاطرنشان كرد: سوریه تنها كشور عربی بود كه حمله ناجوانمردانه عراق به ایران را محكوم كرد و آن زمان اقداماتی برای تحریم اقتصادی رژیم صدام به عمل آورد و خطوط لوله نفت عراق از خاك خود به مقصد كشورهای اروپایی منتقل را مسدود كرد.

وی افزود: این اقدامات در حالی انجام گرفت كه دو كشور نه فقط عرب بودند، بلكه قدرت نیز در دست حزب بعث بود.

تحلیلگر ایرانی در باره موضع ایران در مساله سوریه خاطرنشان كرد: تهران از همان آغاز مناقشه اعلام كرد كه خواهان برقراری آرامش در سوریه است و با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی این كشور مخالف است.

'صدای روسیه' نیز گفت: تهران هیچگاه در امور سوریه مداخله نخواهد كرد زیرا عواقب غیرقابل پیش بینی برای منطقه خواهد داشت.

در گزارش این رادیو همچنین به نقل از تحلیلگر ایرانی آمده است: ایران هیچ فرصتی را برای كمك به سوریه برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه از دست نخواهد داد.

اروپام/2242**518**1516





:: برچسب‌ها: سقوط , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: