معاون سیاسی سپاه: هدف تحریم‌ها کشاندن مردم به خیابان و فروپاشی نظام است
نوشته شده توسط : chudae

سپاه پاسداران پیش از این اعلام کرده است که وظایف این نیروی مسلح تنها نظامی نیست در امور سیاسی و فرهنگی هم دخالت خواهد کرد

یک مقام بلندپایه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است که هدف تحریم های صورت گرفته علیه ایران، کشاندن مردم معترض این کشور به خیابان هاست.

علی اشرف نوری، معاون سیاسی سپاه پاسداران در جریان یک سخنرانی گفته است که "تنها امید دشمنان به تحریم های فلج کننده، از بین بردن آستانه تحمل مردم و وادار کردن آنها به اردو کشی خیابانی همانند فتنه ۸۸ است."

اردوکشی خیابانی اصطلاحی است بود که آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در جریان اقامه اولین نماز جمعه تهران پس از انتخابات جنجال برانگیز سال ۱۳۸۸ برای اشاره به معترضان به نتایج انتخابات به کار برد. او در آن سخنرانی هشدار داد که "مسئولیت خون های ریخته" در صورت ادامه "اردوکشی خیابانی" بر عهده رهبران معترضان یعنی میرحسین موسوی و مهدی کروبی است.

پس از هشدار رهبر ایران، سرکوب اعتراضات انتخاباتی که با راهپیمایی سکوت همراه بود، آغاز شد.

در حدود سه سال پس از آغاز اعتراضات خیابانی در ایران که ماه ها ادامه داشت، مقام های سیاسی و نظامی ایران نسبت به تکرار این شیوه اعتراضات هشدار داده اند.

در تازه ترین اظهارات، معاون سیاسی سپاه گفته است که "اگر برخی جریانات سیاسی داخل کشور کشور بخواهند آزمون خود را تکرار کنند، ملت هوشیار و ولایتمدار پاسخ کوبنده خود را در عرصه های مختلف از جمله در انتخابات سال ۱۳۹۲ به آنان خواهند داد."

آقای نوری گفته است که هدف ایالات متحده از ترغیب و تصویب تحریم‎ها علیه ایران "فشار از بیرون برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی" است.

او خواستار مقاومت مردم در برابر تحریم های علیه ایران شده است.

سایر مقام های سیاسی و نظامی ایران نیز در هفته های اخیر بر ضرورت "مقاومت مردم" در برابر تحریم ها تاکیده کرده اند.

معاون سیاسی سپاه درباره بروز مجدد اعتراضات خیابانی هشدار داده است

با آغاز تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران و شوک ناشی از آن، قیمت برخی از کالاها و اقلام اساسی در ایران به طور کم سابقه ای افزایش یافته است.

یک هفته پیش از این نماینده رهبر ایران در سپاه گفته بود که "شرایط حساسی است و در دقیقه ۹۰ به سر می‌بریم. ما در آستانه فتح خیمه معاویه هستیم. مردم باید بیش از گذشته صبر و استقامت داشته باشند و ما باید آستانه صبر مردم را بالا ببریم."

اشاره آقای سعیدی به جنگ صفین در زمان خلافت امام اول شیعیان بود و به معنای اشاره تلویحی به فشارهای احتمالی تلقی شد که از داخل حکومت ایران به آیت الله خامنه ای وارد می شود تا در مقابل جامعه جهانی انعطاف بیشتری نشان دهد.

آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی مدتی پیش خواستار تحمل فشارها تا رسیدن ایران به "قله" شده بود.

او در جریان یک سخنرانی عمومی گفته بود: "روزی که به قله برسیم، دشمنی‌ها و معارضه‌های خباثت‌آلود به پایان خواهد رسید."





:: برچسب‌ها: زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: