كارشناس ادبیات: ایران، قطب فرهنگ دنیاست
نوشته شده توسط : chudae

'اسماعیل آذر'روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در اصفهان با اشاره به غنای تاریخ و فرهنگ ایران افزود: این در حالی است كه برخی كشورها به دنبال ساختن فرهنگ برای خود هستند.

وی اضافه كرد: همه دنیا از سفره حكمت ایرانی استفاده می كنند.

آذر همچنین با اشاره به اینكه هزینه ها باید باهم تناسب داشته باشد، افزود: هزینه ای كه برای بعضی ورزشها صرف می شود اگر یك دهم آن در مسیر فرهنگ مصرف شود اثرات خوبی بر جا می گذارد.

این كارشناس ادبیات به مطالبه رهبر معظم انقلاب در باره فرهنگ اشاره كرد و افزود:ما هم در این راستا كوشیده ایم در برنامه مشاعره صدا و سیما، كتابخوانی را رواج دهیم.

آذر با اشاره به ادعای تركیه در باره مولوی گفت:اگر این كشور در مورد مولوی ادعایی دارد، یك بیت از اشعار او را معنی كند.

كارشناس برنامه مشاعره صدا و سیما با بیان اینكه زبان فارسی، زبان مولوی است، افزود: وی ایرانی و محور تفكرش قرآن است.

آذر با بیان اینكه حكایت های مولانا از حضرت علی(ع)، شگفت انگیز است، گفت: مولوی هیچ كلامی نگفته است كه در آن مضامین شریف قرآن نباشد.

وی با اشاره به تولید برنامه مشاعره علوی ویِژه ما مبارك رمضان در اصفهان گفت: این برنامه در26 قسمت 35 دقیقه ای از شبكه آموزش سیما پخش می شود.

مجری برنامه مشاعره صدا و سیما با بیان اینكه برای یافتن مكان مناسب برای اجرا و تهیه این برنامه نقاط مختلفی را رصد كردیم، گفت: در نهایت جاذبه های بصری مناسب این برنامه را در'انگورستان ملك' اصفهان پیدا كردیم.

وی با بیان اینكه شعرهایی كه در این برنامه خوانده می شود به نام حضرت علی (ع) است، گفت: واژه های این برنامه نیز متناسب با ماه مبارك رمضان و در جهت افكار اسلامی و ایمانی است.

آذر افزود:در این برنامه روح ایمان، صدق و صفا از طریق متون شعر و كتابهای خاص به بیننده القاء شده است.

وی گفت:600 نفر، داوطلب شركت در این برنامه بودند كه حدود یكصد نفر از آنها در این برنامه ویژه ماه مبارك رمضان حضور دارند.

كارشناس برنامه مشاعره صدا و سیما اظهار داشت: بعد از اصفهان برای تهیه برنامه مشاعره به خوی در ارومیه در كنار مقبره شمس و بعد از خوی به شهر تاریخی قزوین خواهیم رفت.

وی با بیان اینكه نوع مشاعره در این برنامه تخصصی است،گفت: مشاعره علوی ، رضوی ، نبوی، عاشورایی و مشاعره با گرایش حافظ ، سعدی و اخلاق از برنامه های آتی ما در صدا و سیما خواهد بود.

آذر با بیان اینكه در برنامه ها تمام نكات ادبی مورد توجه قرار می گیرد، افزود: تلاش شده ادبیات معنوی ما در ذهنها جاری و خشونت از جامعه خارج شود و دوستی و مهر در جامعه ارتقاء پیدا كند.

ت/8114/607





:: برچسب‌ها: دریا , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: