غول خفته در انتظار هواداران
نوشته شده توسط : chudae

دوازدهمین دوره مسابقه های لیگ برتر باشگاه های كشور از روز پنجشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد تا هجده تیم حاضر در این مسابقات، تلاش خود را برای رسیدن به جام قهرمانی آغاز كنند، اما شرایط ورزشگاه ها برای میزبانی لیگ همچنان یكی از دغدغه ها است.

بدون تردید ، ' آزادی' مهمترین ورزشگاهی است كه به سبب بین المللی بودن باید در شرایط آرمانی باشد. استادیوم بزرگ آزادی تهران پذیرای دیدارهای پرسپولیس و استقلال است و نماد فوتبال ایران شده است.

** تكاپو برای میزبانی

دهم شهریورسال 1353 روزی به یادماندنی برای ورزش ایران به شمار می آید، چراكه در این روز ورزشگاه بزرگ آزادی تهران افتتاح شد و پس از گذشت 38 سال هنوز هم بهترین ورزشگاه ایران برای برگزاری دیدارهای سرخابی ها و همچنین ملی محسوب می شود.

برای تهیه گزارش از آخرین شرایط این ورزشگاه و همچنین گفت و گوبا مدیر این مجموعه بزرگ در یك روز تابستانی و البته بارانی راهی 'قلب ورزش ایران' شدیم.

از همان دقیقه ای كه وارد ورزشگاه شدیم، یك مساله كاملا واضح بود. تمامی كاركنان و مسوولان ورزشگاه در تكاپوی آمادگی برای پذیرایی از تماشاگران بودند تا با آغاز دوازدهمین دوره لیگ برتر شور و هیجان به آزادی بازگردد. به نظر می رسد ورزشگاه آزادی به عنوان بزرگترین استادیوم قاره كهن دلتنگ فریادها و شادی هوادارانی است كه تنور فوتبال را گرم نگه می دارند.

از همان مبادی ورودی مشخص است كه تغییرات جزیی و كلی زیادی در نقاط مختلف صورت گرفته است تا آزادی بتواند پذیرای علاقه مندان تیم های بزرگ كشور باشد.

چراغ های خیابان اصلی تغییر كرده و بلندگوی های بزرگی در كنار آن نصب شده تا علاقه مندان در مسیری كه خود را به سكوهای ورزشگاه می رسانند از آخرین اخبار و البته آهنگ های زیبا لذت ببرند.

به اقتضای شغلی وارد جایگاه خبرنگاران می شویم. دو LCD بزرگ و زیبا چشم نوازی می كند كه جای تلویزیون های كوچك و همیشه برفكی را گرفته اند.

جایگاه گزارشگران تلویزیون و رادیو با تغییرات اساسی روبرو شده تا از این پس بدون مشكل و دغدغه انعكاس فریادهای تماشاگران ، بازی را گزارش كنند.

توفیق كابلی مدیر مجموعه ورزشی آزادی در این خصوص به خبرنگار ایرنا می گوید: دوستان رسانه ای با مشكلاتی روبرو بودند كه تمام تلاش را برای برطرف كردن آنها به كار بستیم تا به بهترین نحوه بتوانند خبرهای دیدارها را انعكاس بدهند. همچنین گزارشگران صدا و سیما نیز نقطه نظراتی را به ما ارائه كردند كه آن را در جایگاه های در نظر گرفته اعمال كردیم.

** صندلی ها و تونل آماده است

به سراغ سكوهای طبقه اول می رویم و صندلی های ورزشگاه آزادی را در نظر می گیریم كه آماده پذیرایی از تماشاگران است.

مدیرمجموعه ورزشی آزادی در این خصوص از هواداران فوتبال تشكر ویژه ای دارد و می گوید: از ششم اسفندماه سال گدشته مسئولیت ورزشگاه را برعهده گرفتم و خوشبختانه در مدتی كه دیدارهای مختلف برگزار شد، تماشاگران هیچگونه خسارتی را به صندلی ها وارد نكردند تا نیازی برای تغییرات در این بخش نداشته باشیم.

سپس تونلی آكوردئونی نیز نشان می دهد كه بازیكنان تیم ها می توانند بدون هیج مشكلی به رختكن رفت و آمد كنند.

كابلی در این خصوص می گوید: این تونل را از آخرین دیدارهای سال قبل وارد مجموعه كردیم تا بازیكنان بدون مشكلی به رختكن بروند چراكه در برخی از دیدارها با پرتاب بطری با اشیا مختلف امكان اسیب دیدگی وجود داشت. این تونل در فاصله تنها چند دقیقه به پایان هر نیمه آماده و پس از خارج شدن بازیكنان جمع می شود.

** چمن یكدست

بدون تردید نقطه ای كه جلب نظر می كند زمین چمن یكدست و زیبای ورزشگاه آزادی است كه همچون سال های گدشته آماده برگزاری مسابقات است.

مدیر مجموعه در خصوص شرایط چمن می گوید: مدیران قبلی مجموعه تعمیرات لازم را انجام داده و با بازسازی و نصب سیستم 'هدینگ' شرایطی را به وجود آورده اند كه نسبت به وضعیت آب و هوایی، دمای مناسب از طریق لوله های زیر چمن تنظیم می شود تا در طول فصل چمن سبز و یكدست داشته باشیم. ضمن اینكه این چمن به صورت 'رول' است و قسمت های كوچكی كه از بین رفته بود را هم تعویض كردیم.

وی گفت: واقعا باید از تلاش های مدیران قبلی و آقای تركاشوند در شركت تجهیز توسعه اماكن ورزشی تشكر كنم كه بهترین وضعیت را برای چمن ایجاد كرده اند.

** اسكوربورد تغییر می كند، پروژكتورها آماده اند

در ادامه ، توفیق كابلی ضمن اشاره به اسكوربورد ورزشگاه 100 هزار نفری عنوان می كند: به زودی اسكوربورد بازسازی اساسی خواهد شد، با چند شركت در حال مذاكره هستیم تا اسكوربورد تعمیر اساسی شود یا به طور كلی آنرا عوض كنیم.

وی همچنین در خصوص پروژكتورهای ورزشگاه آزادی نیز می گوید: پروژكتورها طبق استانداردهای بین المللی تنظیم شده تا برای دیدارهایی كه زیر نور برگزار می شود هیچ نقصی به وجود نیاید. ضمن اینكه سیستم نور در نقاط مختلف مجموعه و همچنین در اصلی را تغییر داده ایم.

كابلی در پاسخ به این سوال كه سكوهای ورزشگاه در چه زمان هایی نظافت خواهد شد اظهار داشت: پس از هر دیدار كار نظافت آغاز می شود و در فاصله دیدارهایی كه در آزادی است شاهد هستید كه مشكلی در این راستا وجود ندارد.

وی در مورد شعارهای فرهنگی كه فصل گذشته نیز برای تمیز نگه داشتن مجموعه آزادی از سوی مسوولان مطرح می شد عنوان كرد: از طریق اسكوربورد از هواداران خواستیم تا تنقلاتی كه باعث كثیفی سكوها می شود و نظافت آن بسیار سخت است را همراه خود نیاورند تا به مرور زمان این مساله برای همه ما به یك فرهنگ تبدیل شود.

در آخرین دقایق حضورمان در ورزشگاه نیز به سراغ آبخوری ها و سرویس های بهداشتی رفتیم؛ كابلی در این خصوص می گوید: برای نیاز هواداران امكانات را فراهم كرده و چند حلقه چاه بزرگ را هم ایجاد كردیم تا دیگر مشكلی كه سال گدشته در رختكن یكی از تیم ها به وجود آمد تكرار نشود. ضمن اینكه به زودی بازسازی كلی در خصوص آبخوری ها و سرویس ها آغاز می شود.

مدیرمجموعه ورزشی آزادی در پایان با اشاره به اینكه كاركنان و مسوولان این مجموعه تمام تلاش خود را به كار بسته اند گفت: وظیفه ما خدمت رسانی به علاقه مندان است و امیدوارم میزبان خوبی برای هواداران و خبرنگاران باشیم . همچنین از هوداران تمامی تیم ها به عنوان سرمایه های راستین ورزش می خواهم تا همواره به یكدیگر احترام گذاشته و تنها به فكر تشویق تیم مورد علاقه خود باشند.

گزارش از: امیر میرزاییان





:: برچسب‌ها: سیاتل , فیلم , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: