سامانه دریافت گزارش های مردمی در خصوص تخلفات رانندگی به زودی راه اندازی می شود
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار 'اسكندر مومنی' روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی افزود:این سامانه براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی تا اواخر ماه مبارك رمضان راه اندازی خواهد شد و هموطنانی كه تمایل دارند می توانند با ارسال فیلم های مستند در زمینه تخلفات رانندگی با پلیس راهور همكاری كنند.

وی افزود: بیش از 95 درصد رانندگان اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می كنند و این سامانه برای از بین بردن حاشیه امن پنج درصد رانندگان متخلف ایجاد خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: دریافت گزارش های مردمی در مورد تخلفات دقت نظرهای خاصی را می طلبد كه در آینده در مورد آن بیشتراطلاع رسانی خواهد شد.

** سامانه دریافت تخلفات رانندگی راه اندازی می شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا درباره راه اندازی سامانه دریافت تخلفات رانندگی گفت:یكی دیگر از برنامه های سال 91 پلیس راهور ،راه اندازی این سامانه است تا مردم بتوانند از طریق اینترنت تخلفات خود را دریافت كنند.

وی با بیان اینكه این كار در حال حاضر با ارسال پیامك امكان پذیر است ، گفت: سامانه جدید به گونه ای طراحی شده است كه رانندگان علاوه بر دریافت تخلفات خود، امكان پرداخت اینترنتی جرایم را نیز خواهند داشت.

سردار مومنی در ادامه به كاهش 33 درصدی شماره گذاری خودروهای نو در سه ماهه نخست امسال اشاره كرد و افزود:همچنین شماره گذاری موتور سیكلت نیز نسبت به سه ماهه اول سال 90، 48 درصد كاهش یافته اما شماره گذاری خودروهای وارداتی یك درصد افزایش داشته است.

وی همچنین به كاهش 41 درصدی اسقاط خودروهای فرسوده در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته اشاره كرد.

** یك هزار تلفات جاده ای در تیرماه

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در ادامه به افزایش 13 درصدی تردد در جاده های كشور در تیرماه سال جاری اشاره كرد و گفت: در ماه جاری (تیرماه) بر اساس آمارهای راهور یك هزار تلفات حوادث جاده ای داشتیم كه آمار دقیق تر آن در پایان ماه از سوی پزشكی قانونی اعلام خواهد شد.

وی بیشترین عامل تصادفات رانندگی در تیرماه را سبقت غیر مجاز، سرعت غیر مجاز و خواب آلودگی عنوان كرد و افزود:تابستان و فصل گرما باعث افزایش خستگی و خواب آلودگی در رانندگان می شود كه در 20 روز نخست طرح تابستانی این مشكل در افزایش تصادفات نقش زیادی داشته است.

ادامه دارد ...

اجتمام 9022 * 1788 *1580





:: برچسب‌ها: سگ , قدیمی , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: