نزدیك به 6 هزار تعاونی در سطح كشور فعال است
نوشته شده توسط : chudae

'غلامحسین حسینی نیا' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: سرمایه شركت های تعاونی مصرف بیش از 9هزار میلیارد است كه بیشترین سهم به تعاونی های مصرف كارگری تعلق دارد.

وی میزان فروش تعاونی های مصرف در سال 90 را 33هزار و 216 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: بیشترین سهم فروش كالا در این تعاونی ها به ترتیب متعلق به تعاونی های مصرف كارمندی با 41درصد فروش و كارگری با 36 درصد فروش بوده است.

وی یادآور شد: شركت های تعاونی مصرف در گرایش های كارمندی، كارگری ، فرهنگی، محلی و متفرقه در كشور حدود 934هزار و 500 مترمربع فروشگاه دارند و به طور متوسط هریك از شركت های تعاونی مصرف 170مترمربع وسعت دارد.

** وضعیت اتحادیه های مصرف

حسینی نیا درباره هزینه كل اتحادیه های مصرف درسال 90 گفت: هزینه كل اتحادیه های كاركنان دولت 130 میلیارد ریال و اتحادیه های كارگران ایران 164 میلیارد یال بوده است.

** ظرفیت های موجود

معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار ورفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت های موجود تعاونی های مصرف در كشور اظهار داشت:درزمان حاضر بیش از 6هزار باب فروشگاه در سطح كشور به عنوان بازوی مناسب در سیستم توزیع فعال هستند.

وی تاكید كرد: تعاونی های كاركنان از پرداخت مالیات بردرآمد معاف هستند.

به گفته حسینی نیا، هم اكنون بیش از 6 میلیون خانوار در تعاونی های مصرف عضو هستند كه با احتساب خانوارهایشان بیش از 25میلیون نفر از جمعیت كشور را شامل می شود.

وی اظهار داشت: فروش بیش از 33هزار و 216 میلیارد ریال كالا در سال به اقشار مختلف مردم امكان خرید انبوه می شود و این امر كاهش قیمت تمام شده كالاهای مصرفی توسط اعضا را به دنبال خواهد داشت .

**فروشگاه های زنجیره ای همیار

وی درباره فروشگاه های تعاونی زنجیره ای همیار گفت: این فروشگاه ها با قبول شرایط و عضویت در شبكه همیار كالاهای پرمصرف و مورد نیاز مردم از قبیل مواد غذایی،بهداشتی و كالاهای متفرقه را با برند همیار عرضه كرده و به فروش می رسانند.

حسینی نیا در پایان یادآور شد: در فروشگاه های همیار كالا به طور مستقیم از تولید كنندگان معتبر و با شرایط مناسب از نظر قیمت و كیفیت و بدون حضور عمده فروشان و واسطه ها و خرده فروشان خریداری شده و با كمترین قیمت و مناسب ترین كیفیت به دست مصرف كنندگان می رسد.

اقتصام ** 9123 **1601





:: برچسب‌ها: تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: