ایران و ارمنستان تفاهمنامه امنیتی امضا كردند
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار ایرنا، تفاهمنامه امنیتی انتظامی ایران و ارمنستان روز سه شنبه به امضای 'علی عبداللهی' معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور و 'ولادیمیر گاسپاریان' رییس پلیس ارمنستان رسید و در آن همكاری دو كشور در زمینه های جرایم سازمان یافته، مواد مخدر، مسایل امنیتی-انتظامی و مرزی پیش بینی شده است.

'مصطفی نجار' وزیر كشور جمهوری اسلامی ایران در مراسم امضای این تفاهمنامه با اشاره به روند رو به توسعه همكاری های تهران و ایروان تاكید كرد: فصل جدیدی از همكاری های امنیتی و انتظامی بین دو كشور آغاز شده است.

وی به آمادگی ایران برای انتقال تجربیات در زمینه های مبارزه با مواد مخدر، آموزش افسران پلیس و كارشناسان گمرك و جرایم سازمان یافته و استرداد مجرمین و محكومین اشاره كرد و گفت: امضای تفاهمنامه میان دو كشور بطور یقین چارچوب بسیار مطلوبی برای همكاری ها مشخص خواهد كرد.

'ولادیمیر گاسپاریان' رییس سازمان پلیس ارمنستان نیز در این دیدار با تقدیر و تشكر از همكاری های ایران، امضای تفاهمنامه امنیتی میان دو كشور را نقطه عطفی در مناسبات تهران و ایروان دانست.

وی همچنین از آمادگی ارمنستان برای استفاده از تجربیات ایران در زمینه های امنیتی و انتطامی خبر داد.

وزیر كشور جمهوری اسلامی ایران امروز همچنین با 'آرمن گوركیان' معاون نخست وزیر و وزیر مدیریت مناطق ارمنستان دیدار كرد و گفت كه مناسبات دو كشور در سطح عالی قرار دارد و روابط تهران و ایروان با توجه به توانمندی های آنها دارای ظرفیت گسترده برای توسعه می باشد.

معاون نخست وزیر ارمنستان هم در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط با ایران برای جمهوری ارمنستان گفت: برای بسط و توسعه همكاری های اقتصادی و بازرگانی با ایران آمادگی داریم.

گوركیان خاطرنشان كرد: جمهوری ارمنستان مصمم است حجم مبادلات بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران را چند برابر افزایش دهد و در برنامه همكاری های دو كشور طرح های بزرگی همچون احداث نیروگاه بر سد ارس و ساخت خط آهن ایران-ارمنستان قرار دارد.

وی خاطرنشان كرد: امكانات گسترده ای برای گسترش همكاری های اقتصادی ایران و ارمنستان وجود دارد كه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

دو طرف در این دیدار بر لزوم ایجاد شرایط برای توسعه روابط و افزایش مبادلات بازرگانی تاكید كردند.

طرف های ایرانی و ارمنستانی همچنین در باره برخی مسایل منطقه ای گفت و گو كردند.

وزیر كشور جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه نیز با 'سرژ سركیسیان' رییس جمهوری و 'هویك آبراهامیان' رییس مجلس عالی ارمنستان نیز دیدار و با آنها در باره موضوعات مورد علاقه دو كشور مذاكره كرد.

رییس جمهوری ارمنستان در آن دیدار، روابط تهران و ایروان را بسیار خوب و رو به رشد توصیف كرد و گفت: ارمنستان تمام تلاش خود را برای بهتر به ثمر نشستن توافقات صورت گرفته انجام خواهد داد.

وی با اشاره به بیستمین سالگرد آغاز روابط دو كشور، این روابط را تاریخی و فرصت بسیار خوبی برای تعمیق همه جانبه آن میان دو كشور دانست.

'هویك ابراهامیان' رییس مجلس ارمنستان نیز در دیدار با نجار، ارتباط دیرینه و صمیمی دولت و ملت ایران را عامل مهمی برای توسعه و گسترش مبادلات تجاری، اقتصادی عنوان كرد و گفت: ما آمادگی كامل داریم تا همكاریهای همه جانبه خود با ایران را افزایش دهیم.

وزیر كشور از دوشنبه این هفته برای دیدار با مقام های ارشد ارمنستان به ایروان سفر كرده است.

اروپام/2242**518**1368**





:: برچسب‌ها: خورشید , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: