تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی به سال جاری محدود نخواهد ماند
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، 'محمدرضا مخبر دزفولی' سه‌شنبه شب در نوزدهمین جلسه شورای ستاد اجرای نقشه جامع علمی افزود: در این سال باید به‌صورت كاملا معین و اجرایی پیشنهادها در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود و شورای عالی هم با تعیین مسئول اجرا، این پیشنهادها را تصویب كند.

وی خاطرنشان كرد: 38 طرح كلان ملی كه در شورای علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) برای اجرا در سال جاری تصویب شده است كه برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

وی افزود: ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی كشور از توان كارشناسی شورای عتف حداكثر بهره‌برداری را خواهد كرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح كرد: علاوه بر این مورد شورای عتف باید پیوست فرهنگی و آئین‌نامه اجرای این طرح‌های كلان ملی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه كند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به آمار ارائه شده در مورد ارزش افزوده زیست‌فناوری در جهان گفت: طبق این آمار در سال گذشته 107 میلیارد دلار ارزش بازار زیست‌فناوری است، كه با احتساب ارزش افزوده واكسن‌های تولید شده این رقم به 300 میلیارد دلار می‌رسد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی كشور افزود: از این پس اعضای ستاد در آغاز هر جلسه گزارش مختصری از اخبار و آمار پیشرفت‌های علمی و فناوری در كشور و جهان را به ستاد ارائه كنند، تا ستاد بتواند با استفاده از این اطلاعات تصمیمات بهتری ارائه كند.

وی ادامه داد: برای این كار می‌توان از توان مركز رصد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز استفاده كرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: با توجه به شعار سال جاری، خوشبختانه در نقشه جامع علمی كشور با پیش‌بینی راهكارهایی مانند فرابورس یا اصلاح نظام ثبت مالكیت فكری در كشور زمینه‌های كار را فراهم كرده‌ایم.

مخبر دزفولی افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری فرابورس، سند گیاهان دارویی و طب سنتی، اصلاح نظام ثبت مالكیت فكری به‌خصوص در نظام علم و فناوری و سایر اقدامات ملی كه در اولویت‌های امسال نقشه جامع علمی قرار دارند اجرایی شوند.

فراهنگ**1055





:: برچسب‌ها: قرمز , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: