بازتاب گسترده نقش موساد در قتل دانشمندان هسته ای ایران در رسانه های تركیه
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، روزنامه های تركیه خبر انتشار كتاب جاسوسان علیه آرماگدون را با عنوان 'كدهای ترور موساد' منتشر كردند و با برجسته كردن موضوع ترور دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان جاسوسی اسراییل و بمباران تاسیسات هسته ای سوریه با استفاده از قلمرو تركیه ، آن را بازتاب دادند.

روزنامه ملیت چاپ تركیه یك صفحه كامل شماره روز سه شنبه خود را به این مطلب اختصاص داد و نوشت: كتاب جاسوسان علیه آرماگدون، توسط دو روزنامه نگار آمریكایی و اسراییلی كه از نزدیك با 'موساد' آشنایی دارند، به رشته تحریر درآمده و در آن حقایق تكان دهنده ای در خصوص ترور دانشمندان هسته ای ایران و نفوذ 'واحد نخبه كیدون' به ایران درج شده است.

ملیت می نویسد در این كتاب آمده است: جنگ سردی كه بین ایران و اسراییل بوجود آمد و تمامی منطقه خاورمیانه را تحت تاثیر خود قرار داد، با روی كار آمدن' مئیر داگان' به ریاست موساد در سال 2002 میلادی ( 1381 )و انتخاب ایران به عنوان مهم ترین تهدید علیه موجودیت اسراییل شروع شد.

ملیت با چاپ بخش هایی از كتاب در باره استراتژی موساد در تنویر افكار عمومی علیه برنامه هسته ای ایران، به همسویی موساد با برخی رهبران منطقه و تاریخچه شروع همكاری موساد با سازمان اطلاعات تركیه (میت) پرداخت.

در این كتاب آمده است اولین تماس میت و موساد در سال 1958 میلادی (1337 )صورت گرفت.

این روزنامه همچنین به حمله هشت فروند جنگنده اف - 16 رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته ای سوریه در ششم سپتامبر 2007 میلادی (1386 )اشاره كرد و نوشت: با سقوط یكی از مخازن بنزین این جنگنده ها در حومه شهرستان غازی آنتپ تركیه واقع در جنوب شرقی این كشور، روشن شد، جنگنده های اسراییلی در این عملیات از قلمرو تركیه استفاده كردند؛ حال اینكه تركیه این ادعا را رد كرده بود.

روزنامه ' صباح' دیگر روزنامه چاپ تركیه نیز روز سه شنبه نوشت : در پشت پرده قتل دانشمندان هسته ای ایران ، سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) قرار دارد.

این روزنامه افزود: دو روزنامه نگار به نام های 'دان راوییا' و ' یوسی ملمان' در كتابی تحت نام ' اسپایس اگینست آرماگدون' این مطلب را اعلام كردند.

در این كتاب با اشاره به اینكه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در ایران از منطق ' دشمن دشمنم دوست من است ' استفاده می كرد ، آمده است كه موساد واحدهای ترور خود را در ایران ععلیه دانشمندان هسته ای بكار گرفته است .

این دو روزنامه نگار از تیم هایی كه در قتل دانشمندان هسته ای ایران دست داشتند؛ به عنوان سازمانی در داخل موساد نام برده و نوشته اند : سازمان اطلاعات و امنیت ایران هم اكنون 20 جاسوس موساد را دستگیر كرده است .

دیگر روزنامه های تركیه نیز به طور گسترده ادعاها و بخش هایی از این كتاب را منتشر كردند.

خاورم/2011**230 **1446





:: برچسب‌ها: گل , دختر , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: