متخصص فیزیولوژی:ریكاوری ورزشكاران المپیكی باید بطور كامل انجام شود
نوشته شده توسط : chudae

'فرشاد غزالیان'روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ورزشكاران باید پس از هر مسابقه با یك ریكاوری مناسب شرایط بدنی خود را به حالت اولیه برگردانده و از طرفی با توجه به اینكه سطح رقابتها كم كم سخت تر می شود،مراقب افت بدنی باشند كه در مراحل بالاتر با مشكل مواجه نشوند.

وی ادامه داد:قطعا ورزشكاران المپیكی تمریناتی در شرایط جغرافیایی نزدیك به لندن انجام داده اند، اما با توجه به اینكه ورزشكاران سطح قابل توجهی از آب بدنشان را در جریان تمرین و مسابقات از دست می دهند ، لذا باید آب از دست داده شده از طریق مایعات مناسب و یا آب تامین شود.

این فیزیولوژیست اضافه كرد: همچنین امكان استفاده از خدمات پس از مسابقه و تمرین از جمله گرفتن ماساژ مناسب می تواند كمك موثری در بازگشت توان از دست داده ورزشكاران باشد.

وی همچنین داشتن یك برنامه غذایی مناسب برای تجدید قوای ورزشكاران را ضروری دانست و گفت: ورزشكاران المپیكی باید ضمن تامین اب مورد نیاز مراقب حفظ ذخایربدنی باشند و در صورت نیاز گلیكوژن مورد نیازشان را تامین كنند.

غزالیان افزود : حجاب نشانه زن مسلمان ایرانی است و باتوجه به اینكه ورزشكاران زن ما با این پوشش همه مسابقات خود را برگزار كرده اند قطعا با مشكل خاصی درالمپیك مواجه نخواهند شد.اما با توجه به اینكه این ورزشكاران مورد توجه سایر ورزشكاران قرار می گیرند ، باید روانشناسان تیم ها و كادر فنی برای چنین شرایطی آماده باشند،زیرا توجه زیادمی تواندآمادگی ذهنی ورزشكار را كاهش داده و بر عملكرد بدنی آنان تاثیر بگذارد.

وی خطاب به تمامی ورزشكاران المپیكی،بویژه دختران المپیكی كشورمان گفت: شما مهم ترین رقبا و سخت ترین شرایط را پشت سر گذاشته و توانسته اید به بزرگترین رویداد ورزشی راه یابید ، بنابراین ضمن حفظ توان بدنی تان باید با قدرت و آمادگی روحی روانی خوبی در این رقابتها شركت كنید و از آنجا كه مقایسه ها قبلا انجام شده است تمام توان خود را به كار گیرید و خودتان را با نتایج قبلی تان مقایسه كنید.

ورزشی **1828**1590





:: برچسب‌ها: موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: