عملكرد دستگاه های متولی اجرای قانون حجاب بررسی می شود
نوشته شده توسط : chudae

رییس فراكسیون قرآن مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه درباره عملكرد دستگاه ها در اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقوله حجاب به خبرنگار معارف ایرنا گفت: تعداد اندكی از دستگاه ها به رسالت و وظیفه خود عمل كرده اند و هرچند كه عملكرد آنان نیز انجام وظیفه است ولی جا دارد تا از این دستگاه ها تقدیر و تشكر كرد.

وی ادامه داد:متاسفانه تعداد قابل توجهی از دستگاه ها آنچنان كه باید به وظیفه خود یعنی فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمل نكرده اند در حالی كه این مراكز می توانستند افرادی را نسبت به این امر همت داشتند، تشویق كرده و آنان را به عنوان الگوهای برتر در زمینه حجاب به جامعه معرفی كنند.

افتخاری در پاسخ به این پرسش كه چه دستگاه هایی در این زمینه كوتاهی كرده اند؟ گفت: برای این كار بایستی عملكرد 26 دستگاه و سازمان را بررسی شود و این بررسی به یك زمان طولانی نیاز دارد اما در كمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به این امر اقدام خواهیم كرد.

وی درباره نحوه فراخوان دستگاه های متولی اجرای قانون حجاب و عفاف به مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت و گستره رسالت دستگاه ها در این زمینه و همچنین پرمخاطب و تاثیرگذار بودن این دستگاه ها و مراكز، الوویت بندی صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عمل كردن دستگاه ها به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را بهترین راهكار در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست و گفت: این مصوبه گویا و كامل است و اگر به آن عمل شود موفقیت هایی فراتر از آنچه كه تصور می شود، به دست خواهد آمد.

قانون گسترش راهكارهای اجرایی عفاف و حجاب كه در 13 دی 84 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را موظف به پیگیری و نظارت بر امر گسترش فرهنگ عفاف و حجاب كرده و بر اساس این قانون تمامی دستگاه‌های مشمول ماده 160 قانون برنامه چهارم توسعه موظفند با تشكیل ستاد ویژه، گزارش عملكرد خود را هر سه ماه یكبار به شورای فرهنگ عمومی ارسال نمایند .

وظایف وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازرگانی، آموزش و پرورش، امور اقتصادی و دارایی، علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت كشور، مسكن و شهرسازی، راه و ترابری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، امور خارجه، و تعاون و رفاه اجتماعی در این قانون مشخص شده است.

بر اساس این قانون علاوه بر مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه، سازمان های صدا و سیما، تبلیغات اسلامی، بهزیستی، میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین نیروی انتظامی، شهرداری‌ها، مركز امور زنان و خانواده، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر و نیروی مقاومت بسیج موظفند در راستای ترویج فرهنگ حجاب اقداماتی را انجام دهند.

فراهنگ**1003**





:: برچسب‌ها: اسپانیا , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: