عملیات پلیس فدرال آمریکا برای مقابله با سارقان اینترنتی
نوشته شده توسط : chudae
تست آنلاین سلامت سیستم

کاربران می توانند با استفاده از این تست آنلاین، از سلامت سیستمشان مطلع شوند

پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی اعلام کرده شماری از سرورهایی که توسط سارقان سایبری از آنها استفاده می شده را خاموش خواهد کرد. در صورت خاموش شدن این سرور ها، ممکن است بیش از ۳۰۰ هزار کاربر اینترنتی دسترسی شان به شبکه جهانی ووب را از دست بدهند.

در تعریف فارسی، سرور یک کامپیوتر کارساز است که ارتباط مداوم کاربران با دیسک یا نوارخانه داده ها را برقرار می کند.

اف بی آی این سرورها را در ماه نوامبر سال ۲۰۱۱ میلادی و در جریان عملیاتی برای متلاشی کردن شبکه های بزهکاران سایبری کشف و ضبط کرد.

این شبکه ها، سیستمهای بیش از ۴ میلیون کاربر اینترنتی را به ویروسهای کامپبوتری آلوده کرده بودند. سیستمهای ویروسی شده به هنگام جستجو کاربران در فضای اینترنت، آنها را از طریق این سرورها به آگهی هایی هدایت می کردند که برای شبکه سارقان اینترنتی ایجاد درآمد می کرد.

ریشه کنی جهانی

این روش، بیش از ۱۴ میلیون دلار برای باندهای سرقت سایبری تولید سرمایه کرده است و این ویروس هنوز در بسیاری از کامپیوترهای قربانیان فعال است.

طی ماه های گذشته، اف بی آی با کمک شرکتهای ارائه کننده خدمات اینترنتی و شرکتهای متخصص در امنیت سایبری تلاش کرده تا کاربرانی که سیستمهایشان به این ویروس آلوده شده اند را آگاه کند. برای تست سیستم یک هم ارائه شده است.

در نتیجه، شمار کامپوترهای آلوده از ۴ میلیون اولیه به حدود ۳۰۰ هزار دستگاه کاهش یافته است. اکثر دستگاه های آلوده در ایالات متحده آمریکا هستند، اما شمار قابل توجهی نیز در کشورهای دیگر از جمله ایتالیا، هند، بریتانیا و آلمان مستقر هستند.

با خاموش شدن این سرورها در نهم ژوئیه، برخی از این کاربران ممکن است ارتباطشان با شبکه اینترنت را از دست بدهند. به گفته متخصصان امنیت اینترنت، ممکن است پاکسازی تمام سیستمهای آلوده به این ویروس، سالها زمان ببرد.





:: برچسب‌ها: سبز , مکزیک , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: