برگزاری تمرین آمادگی گروه های امداد و نجات دریایی هلال احمر در رامسر
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در برگزاری این تمرین یك روزه كه با پشتیبانی دو فروند بالگرد و چندین فروند قایق نجات برگزارشد، 60 نفر از اعضای گروه های تخصصی امداد و نجات دریایی سه استان مازندران، گلستان و گیلان در موضوعات تخصصی شركت داشتند.

هدف از برگزاری این تمرین، آمادگی نیروهای امدادی برای ارایه كمك‌های اولیه پزشكی، نقل و انتقال افراد سانحه دیده از شناورها به بالگرد امدادی و بهره ‌گیری از امكانات و تجهیزات دریایی اعلام شده است.

نیروهای امداد و نجات شركت كننده در این مانور مشترك، نیازهای سرنشینان آسیب دیده از سوانح دریایی، قرار گیری در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده و درخواست كمك فوری از سوی افراد گرفتار در دریا، طوفان، شناورهای سبك و تفریحی را تمرین و با مراكز امداد و نجات دریایی و هوایی ارتباط رادیویی برقرار كردند.

همچنین شركت كنندگان در این تمرین، عملیات جستجو و نجات در منطقه خطر، حفظ شرایط مصدوم و انتقال آن تا مراكز اصلی و فرعی امداد و نجات دریایی، ارایه كمك‌های اولیه پزشكی و انتقال به مراكز درمانی مجهز از سوی نیروهای شركت كننده را اجرا كردند.

امدادگران با استفاده از قایق‌های نجات آماده، سطوح نجات شناور، وسایل و تجهیزات غواصی، جلیقه و حلقه نجات، قوطی‌های حاوی مواد دود زا، مشعل دستی و راكت‌های منور به تمرین پرداختند.

همچنین هم زمان با اجرای این تمرین 25 قایق نجات آماده سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای انجام عملیات جستجو و نجات دریایی در استان های گیلان، مازندران و گلستان برای نجات جان افراد در معرض خطر در فضاهای آبی و دریایی شمال كشور مستقر شدند.

در اجرای طرح امداد و نجات دریایی جمعیت هلال احمر در تابستان جاری گروه های آموزش دیده امداد و نجات دریایی این جمعیت متشكل از دو نفر امدادگر و نجاتگر دریایی و یك نفرسكاندار در سواحل پر تردد دریای خزر حضور خواهند داشت تا به افراد در معرض خطر غرق شدن، خدمات امداد و نجات اضطراری ارایه دهند.

بنابراین گزارش، هم اكنون پنج مركز اصلی جستجو و نجات دریایی در داخل طرح سالم سازی دریا و در استان های یاد شده برای پشتیبانی و هدایت عملیات امداد و نجات دریایی فعال است و 45 پایگاه امدادی نیز با استفاده از 50 دستگاه آمبولانس مجهز در خارج از طرح سالم سازی دریا و در نقاط پرخطر دریای خزر مستقر شدند.

اجتمام**7029 ** 1569





:: برچسب‌ها: هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: