بان كی مون خواستار ادامه كمك های جامعه جهانی به افغانستان شد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، بان كی مون كه برای شركت در این نشست به توكیو سفر كرده است، گفت: ما در كنار مردم افغانستان و تلاش آن ها برای رسیدن به امنیت، ثبات و شكوفایی می مانیم.

دبیركل سازمان ملل با تاكید بر اینكه یك افغانستان باثبات و شكوفا به صلح منطقه ای و ثبات كشورهای همسایه اش كمك می كند، اظهار داشت افغانستان درمرحله حساسی از تاریخ خود قرار دارد و نهادهای این كشور به مرحله ای رسیده اند كه می توانند بر روی پای خود بایستند.

وی افزود: برای اینكه شكوفایی افغانستان در درازمدت تضمین شود، باید جامعه جهانی به ارسال كمك های خود به این كشور ادامه دهد.

بان كی مون در بخشی دیگر از سخنان خود به وجود فساد و ناكارآمدی در نهادهای حكومتی افغانستان اشاره كرد وگفت : بسیاری از كشورهای كمك كننده نگرانند كه مبادا كمك های اهدایی انان صرف عمران و ابادانی افغانستان نشود.

وی خاطر نشان كرد نباید فراموش كنیم كه دولت كنونی كابل نوپا است و امكان بروز برخی از مشكلات و حوادث همچنان وجود دارد اما با این حال كشورها باید به تعهدات خود برای بازسازی زیر ساخت های افغانستان همچنان پایبند باشند.

بان كی مون همچنین بر تعهد سازمان ملل برای همكاری با دولت افغانستان وادامه كمك های این نهاد بین المللی به مردم آن كشور تاكید كرد.

كنفرانس كمك كنندگان بین المللی به افغانستان روز یكشنبه در توكیو با میزبانی دولت ژاپن و مشاركت بیش از 70 كشور و نهادهای بین المللی برگزار شد.

هدف كنفرانس توكیو پایه ریزی یك چارچوب بین المللی برای كمك به افغانستان پس از خروج نیروهای اشغالگر از خاك این كشور می باشد.

این نیروها قرار است تا پایان سال 2014 میلادی به طور كامل از خاك افغانستان خارج شوند، آمریكا دارای بیشترین تعداد نیروی نظامی در خاك افغانستان است.

شركت كنندگان نشست توكیو توافق كردند مبلغ 16 میلیارد دلار تا سال 2015 در اختیار دولت كابل قرار دهند. سهم ژاپن از این كمك ها سه میلیارد دلار خواهد بود.

اروپام 1908





:: برچسب‌ها: موزه , آب , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: