چهارمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشكی كشور در كرمان برگزار می شود
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'فریبا قربانیان' روز یكشنبه در نشست خبری این جشنواره افزود: امسال پنج هزار و 113 دانشجو در این جشنتواره شركت كردند كه این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 104 درصد یعنی بیش از دو برابر رشد داشته است.

سال گذشته دو هزار و 500 دانشجو در این جشنواره شركت كردند.

وی ادامه داد: امسال 18 هزار و 973 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد كه از این تعداد به صورت قطعی 17 هزار و 786 اثر داوری و به مرحله نهایی راه خواهد یافت كه در این زمینه نیز 150 درصد با رشد آثار ارسالی نسبت به سال گذشته روبه رو بودیم.

دبیر جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشكی كشور گفت: سال گذشته هفت هزار و 110 اثر به جشنواره ارسال شد.

وی ادامه داد: به لحاظ تفكیك جنسیتی دختران 10 هزار و 653 اثر و پسران هفت هزار و 127 اثر به این جشنواره ارسال كردند.

قربانیان گفت: 9 هزار و 185 اثر به بخس هنری، چهار هزار و 191 اثر به بخش نشریات دانشجویی، سه هزار و شش اثر به بخس ادبی، 529 اثر به بخش فناوری، 484 اثر در بخش پژوهش و 480 اثر به بخش معارف اسلامی این جشنواره فرهنگی ارسال شد.

** كتاب ویژه جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشكی كشور چاپ می شود

معاون و رئیس مركز امور دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز دراین نشست خبری گفت: چهار كتاب ویژه چهارمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشكی كشور چاپ می شود.

'محمد حسین آیتی' افزود: چاپ كتاب در بخش های پژوهش كه شامل تالیف، ترجمه، پایان نامه، طرح تحقیقاتی، علمی و پژوهشی مورد توجه جدی است و كتاب این بخش به صورت ویژه چاپ می شود.

وی با بیان اینكه كلاس های آموزشی و برنامه های ویژه ای برای برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره به منظور ارتقای هنرمندان و پژوهشگران تدارك دیده شده است، گفت: این جشنواره با جشنواره های سال گذشته تفاوت هایی دارد و هدف از برگزاری این جشنواره یك جشنواره تكراری نیست بلكه ارتقای سطح كیفیت جشنواره و افزایش كمیت مشاركت دانشجویان علوم پزشكی كشور است.

**دهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی كشور در تبریز برگزار می شود

معاون دانشجویی مركز دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز در این نشست خبری گفت: دهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی كشور نهم تا 17 شهریورماه امسال در تبریز برگزار می شود.

'بهزاد تدین' افزود: سال گذشته المپیاد ورزشی دختران و امسال المپیاد پسران با حضور 20 هزار دانشجو برگزار می شود.

وی با بیان اینكه هر ساله 60 درصد دانشجویان دختر و 40 درصد دانشجویان پسر در این المپیاد شركت می كنند، گفت: امسال 328 ورزشكار و مربی در این المپیاد حضور خواهند یافت كه این رقم نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.

معاون دانشجویی مركز دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: در طول برگزاری این المپیاد كارگاه های آموزشی و سخنرانی نیز برگزار خواهد شد.

تدین اضافه كرد: این المپیاد در 12 رشته ورزشی فوتبال، والیبال، بسكتبال، شطرنج، دو میدانی، شنا، تكواندو، تیراندازی، كاراته، بدمینتون، كشتی و تنیس روی میز برگزار می شود كه البته رشته كاراته برای اولین بار امسال اضافه شده است.

وی ادامه داد: به دلیل استقبال بسیار دانشجویان در رشته های ورزشی دو میدانی و شنا، ركورد ورودی برای این رشته ها برگزار شد.

تدین گفت: همچنین سامانه ای برای ثبت نام و اعلام نتایج الكترونیكی دهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه های علوم پزشكی كشور راه اندازی شد.

به گفته وی، تندیس اخلاق نیز به بهترین تیم ورزشی اهدا می شود.

براساس این گزارش، 'سیدجعفر طباطبایی' مدیر دانشگاه علوم پزشكی تبریز نیز گفت:با راه اندازی دفتر حمایت از نخبگان 120 میلیون تومان برای این دفتر اختصاص یافت تا مدال آوران المپیاد های علمی، ورزشی، جشنواره های فرهنگی و خوارزمی دارای مزایایی از جمله تغذیه و تفریحات رایگان در طول تحصیل، سفر حج و غیره شوند.

اجتمام**9105**1569





:: برچسب‌ها: سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: