سرینا ویلیامز بار دیگر قهرمان ویمبلدون شد
نوشته شده توسط : chudae
سرنا ویلیامز

سرینا ویلیامز بازیکن آمریکائى براى پنجمین بار قهرمان زنان ویمبلدون شد. او در بازى نهائی، اگنیشکا رادوانسکا از لهستان را در سه ست شکست داد، مسابقه اى که بدون هیجان آغاز شد و در پایان تبدیل به رقابتى فشرده شد.

ست اول که با نتیجه شش بر یک به نفع سرینا پایان یافت و تنها ٣٦ دقیقه طول کشید یکى از یکطرفه ترین و کم هیجان ترین ست هایى بود که در فینال ویمبلدون دیده شده. رادوانسکا در مقابل قدرت برتر، بخصوص سرویس هاى سهمگین قهرمان آمریکایى به آسانى تسلیم شد.

در این ست به نظر مى آمد که سرماخوردگى و عفونت ریه اى که قبل از بازى نیمه نهائى گریبان رادوانسکا را گرفته بود بازگشته است. او پس از پیروزى در نیمه نهائى در اثر سرفه هاى شدید حتى نتوانست مصاحبه مطبوعاتى خود را تمام کند و با گریه سالن را ترک کرد.

اما در پایان ست اول ریزش باران آغاز و بازى قطع شد. پس از ٢٤ دقیقه که بازیکنان به زمین بازگشتند بازیکن لهستانى با اعتماد به نفس ست دوم را آغاز کرد و با اینکه چهار بر دو عقب بود توانست دو بار سرویس گیم هاى سرینا را از او ببرد و ست دوم را با نتیجه هفت بر پنج از آن خود کند.

در ست سوم درست زمانى که به نظر مى آمد سرینا نگران شده و کم کم کنترل اعصاب خود را از دست مى دهد، او توانست در گیم پنجم سرویس گیم رادوانسکا را ببرد و چهار بر دو جلو بیفتد.

از آن پس دیگر هیچ چیز نتوانست جلوى سرینا را بگیرد. رادوانسکا حتى یک گیم دیگر هم نبرد و سرینا ست را با نتیجه شش بر دو برد و چهارهمین جام گران اسلم خود را به خانه برد.

رادوانسکا مى خواست با پیروزى در این فینال براى تنیس و براى لهستان تاریخساز شود چون اگر مى برد اولین لهستانى مى شد که برنده یک جام گران اسلم شده بود. البته او حالا هم اولین لهستانى است که پس از ٧٥ سال به فینال گران اسلم رسیده است.

تعداد جام هاى ویمبلدون سرینا ویلیامز با این پیروزى با خواهر بزرگ ترش ونوس که او هم پنج بار از زمین چمن ویمبلدون سربلند بیرون آمده مساوى شد اما کار او هنوز تمام نشده. او و ونوس به فینال دوبل زنان رسیده اند که اگر پیروز شوند پنجمین بارى خواهد بود که جام دوبل زنان ویمبلدون را صاحب مى شوند.

اما آنچه از همه چیز براى سرینا مهمتر است این است که او که دو سال پیش چنان بیمار بود که گفته مى شد اگر جان به سلامت ببرد دیگر هرگز قادر نخواهد شد تنیس بازى کند، در سى سالگى بار دیگر قهرمان گران اسلم شده و اگر همینطور پیش برود این آخرین جامش هم نخواهد بود.





:: برچسب‌ها: مدل , باند , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: