احمد صدر حاج سید جوادی ممنوع الخروج شد
نوشته شده توسط : chudae
حاج سید جوادی

آقای حاج سیدجوادی نود و پنج سال سن دارد و به سختی حرکت می کند

احمد صدر حاج سید جوادی یکی از قدیمی‌ترین فعالان سیاسی ایران توسط قوه قضائیه ایران ممنوع الخروج شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، این فعال سیاسی که ۹۵ سال دارد و به سختی حرکت می کند با احضاریه ای که به تازگی به دستش رسیده، ممنوع الخروج شده است.

این احضاریه را شعبه دوم دادیاری دادسرای امنیت شهید مقدس تهران واقع در زندان اوین صادر کرده است و تاریخ آن ۲۳ اردیبهشت‌ماه سال جاری است.

احمد صدر حاج سید جوادی، عضو شورای انقلاب ایران، وزیر دادگستری در زمان دولت موقت مهدی بازرگان، از نویسندگان پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی، نماینده مردم قزوین در اولین مجلس بعد از انقلاب و از اعضای قدیمی "نهضت آزادی ایران" است.

پیش از این آقای حاج سیدجوادی با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به مردم ایران در بهمن ماه سال گذشته، به عنوان "یکی از افرادی که در تاسیس نظام و مدیریت انقلاب نقشی ایفا کرده‌" از آنها پوزش خواسته بود.

"اگر ما پس از پیروزی انقلاب، همچنان شانه به شانه ایستاده و دست در دست هم، استبداد را نشانه گرفته بودیم و مشكلات را در سقوط شاه خلاصه نمی‌دیدیم، امكان بازتولید استبداد و فرو افتادن از استبداد سیاسی به استبداد دینی به این سان راحت و كم‌هزینه صورت نمی‌پذیرفت."

احمد صدرحاج سید جوادی

در این نامه، آقای حاج سیدجوادی به خاطر "خسارات مادی و معنوی که از رهگذار عملکرد و سیاست‌گذاری‌های مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران، طی بیش از سه دهه حکمرانی به مردم و کشور تحمیل شده" ابراز تاسف کرده بود.

این عضور شورای انقلاب در ادامه آورده بود: "اگر ما پس از پیروزی انقلاب، همچنان شانه به شانه ایستاده و دست در دست هم، استبداد را نشانه گرفته بودیم و مشكلات را در سقوط شاه خلاصه نمی‌دیدیم، امكان بازتولید استبداد و فرو افتادن از استبداد سیاسی به استبداد دینی به این سان راحت و كم‌هزینه صورت نمی‌پذیرفت."

آقای حاج سیدجوادی یادآوری کرده بود که نامه خود را در شرایطی می نویسد که در معرض "درد و رنج جانکاه ناشی از کهولت و بیماری‌های جسمانی" قرار دارد و "این نوشتار پایانی" را "گزارشی از یک عمر تلاش" برای مردم ایران تلقی می کند.

این فعال سیاسی در سال ۱۳۸۰ و در سن ۸۴ سالگی در جریان بازداشت گروهی از نیروهای ملی مذهبی، بازداشت و بعد از مدتی به قید وثیقه آزاد شد.





:: برچسب‌ها: فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: