كارشناس هندی : تهدید رژیم صهیونیستی در حمله به ایران یاوه گویی است
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا 'گاگاندیپ بكشی' ژنرال بازنشسته نیروی زمینی هند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دهلی نو اظهار داشت : اسرائیل قادر به انجام هیچگونه حركت نظامی علیه ایران بدون كمك آمریكا نیست و غرب مخصوصا آمریكا تحت شرایط حاضر به هیچوجه خواهان وقوع جنگ دیگری در خلیج فارس نیست.

وی گفت: دنیای غرب از جمله آمریكا در حال حاضر با یك بحران اقتصادی شدید مواجه می باشد و این دو كشور نه تنها از بودجه مالی بلكه از حمایت بین المللی كافی برای راه اندازی جنگ دیگری در خاورمیانه برخوردار نیستند.

ژنرال بكشی، در مورد تلاش رژیم صهیونیستی برای تحریك آمریكا به حمله به ایران و تخریب آن همانند عراق، گفت: اسرائیل به هیچوجه قادر به تحمل دستیابی همسایگان خود به توان هسته ای نیست و سعی دارد كه به هر شكل ممكن مانع تحقق این امر شود و تحریك آمریكا برای حمله اول عراق و اكنون به ایران یكی از روش های اسرائیل برای دستیابی به این هدف خود می باشد.

این كارشناس امور نظامی و راهبردی هند در مورد توانایی ایران برای انسداد تنگه هرمز گفت: شكی در این نیست كه ایران از توان نظامی كافی برای انسداد كوتاه مدت تنگه هرمز برخوردار می باشد ولی ایران متعهد به قوانین بین المللی است و روحیه تجاوز گری ندارد اما وقوع هرگونه درگیری در خلیج فارس یك فاجعه جهانی است .

ژنرال بكشی، وقوع هرگونه جنگی را در خلیج فارس برای كل جهان فاجعه آمیز توصیف كرد و گفت: غرب مخصوصا آمریكا هنوز از بحران اقتصادی ناشی از جنگ در عراق، لیبی و اكنون افغانستان بیرون نیامده است و وقوع جنگ دیگری در خلیج فارس كل جهان را در یك بحران اقتصادی شدید و طولانی فرو خواهد برد كه خروج از آن بسیار دشوار خواهد بود.

وی افزود: جنگ كشورهای غربی در عراق، لیبی و افغانستان موجب صعود بی سابقه قیمت نفت خام در بازارهای جهانی و در نتیجه افزایش قیمت مایحتاج عمومی در همه كشورهای جهان شده است و دنیا اكنون یارای تحمل افزایش بی رویه دیگری در قیمت نفت نیست و به همین جهت بروز هرگونه عملیات نظامی در خلیج فارس نه تنها از نظر اقتصادی بلكه از نظر نیروی انسانی برای غرب فاجعه آمیز خواهد بود و ما دعا می كنیم كه موضوع هسته ای بین ایران و غرب بطور صلح آمیز حل و فصل شود و چنین جنگی رخ ندهد.

ژنرال بكشی، از پیشنهادی مبنی بر ضرورت گنجاندن كشورهای دیگر چون هند، برزیل و تركیه در گفتگوهای هسته ای بین ایران و غرب استقبال كرده و گفت: افزایش تعداد كشورها در مذاكرات هسته ای ایران با غرب موجب دستیابی به یك راه حل فراگیرتر و قابل قبولتر برای طرفین در این قضیه خواهد شد.

وی، در مورد نقش احتمالی هند در كاهش تشنج بین ایران و آمریكا، گفت: هند دارای روابط خوب با آمریكا، ایران و اسرائیل است و دهلی نو سعی دارد كه طرفهای ذیربط را در موضوع هسته ای ایران به رفع مسالمت آمیز مناقشه بین خود ترغیب كند.

آساق ** 2164** 589**2047**





:: برچسب‌ها: بچه ها , سفر , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: