نیروی دریایی ارتش یك كشتی سنگاپوری را از دست دزدان دریایی نجات داد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز شنبه ایرنا، روابط عمومی نیروی دریایی ارتش افزود: یك فروند كشتی تجاری سنگاپوری در حال خروج از تنگه باب المندب با اعلام اینكه مورد تهاجم 12 فروند قایق دزدان دریایی قرار گرفته است، از ناوگروه بیستم نیروی دریایی ارتش تقاضای كمك می كند.

بنابر این گزارش، ناوگروه نیروی دریایی ارتش اعزامی به آب های آزاد پس از دریافت این پیام، به سرعت به سمت موقعیت كشتی سنگاپور رفته و در پی یك درگیری مسلحانه و شدید با دزدان دریایی مانع از ربایش این كشتی تجاری و باعث متواری شدن دزدان دریایی شده است و كاركنان كشتی سنگاپوری پس از نجات یافتن تشكر خود را از ناوگروه نیروی دریایی ارتش اعلام كردند.

نیروی دریایی ارتش در سال های اخیر با حضور مقتدرانه در آب های آزاد و خلیج عدن برای جلوگیری از وارد شدن لطمه به اقتصاد كشور، توانسته است با اعزام 20 ناوگروه خود ضمن اسكورت بیش از هزار و 500 كشتی نفتكش و تجاری، بیش از 130 مورد حملات دزدان دریایی را با درگیری مسلحانه و مستقیم با موفقیت پشت سر گذارد.

دریادلان ارتش در سال جاری توانسته اند تاكنون 25 مورد حملات مسلحانه دزدان دریایی را با رویارویی مستقیم خنثی كنند بطوری كه در اوایل سال جاری در دو مورد پس از عملیات های تاكتیكی رعد یك و دو دزدان دریایی را با موفقیت دستگیر كردند.

امسال نیز یك فروند كشتی تجاری آمریكایی توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نجات یافت.

سیام**7378**1572





:: برچسب‌ها: قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: