ارتش انگلیس 20 هزار نفر از نیروهای خود را كاهش می دهد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، بر اساس این طرح تعداد پرسنل ارتش انگلیس از 102 هزار نفر به 82 هزار نفر كاهش خواهد یافت كه نتیجه آن حذف برخی از واحدهای ارتش و یا ادغام آنها با واحدهای دیگر است.

ارتش انگلیس كه در اواخر دهه 1970 میلادی و در اوج جنگ سرد حدود 163 هزار نیروی كادر داشت، بتدریج اقدام به كاهش نیروهای خود در سال های پس از جنگ سرد كرده است.

مقامات سیاسی و نظامی انگلیس می گویند كاهش تعداد نیروهای كادر ارتش و سازمان دهی مجدد واحدهای مختلف با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین تغییر چالش های پیش رو، اجتناب ناپذیر است.

بر اساس اعلام منابع رسمی انگلیس حدود 11 هزار نفر از نیروهای ارتش در جریان اجرای این طرح بطور اجباری تعدیل خواهند شد و بقیه نیز بصورت داوطلبانه و توافقی از ارتش خارج خواهند شد.

در همین حال وزارت دفاع انگلیس تاكید دارد كه همزمان با كاهش نیروهای كادر خود، تلاش خواهد كرد برای جبران كمبودها از نیروهای احتیاط و پاره وقت استفاده كند.

جدی شدن طرح كاهش نیروهای ارتش انگلیس انتقاد برخی از فرماندهان سابق و فعلی ارتش و همچنین نمایندگان پارلمان را به دنبال داشته است.

منتقدان تاكید می كنند كه تعدیل 20 درصد نیروهای ارتش، توان عملیاتی آن را در آینده كاهش می دهد و در نتیجه انگلیس دیگر مثل سابق قادر نخواهد بود در چند عملیات نظامی همزمان شركت كند.

'بی بی سی' نیز گزارش داد كه فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس قرار است عصر امروز با حضور در پارلمان این كشور درباره نحوه اجرای طرح كوچك سازی ارتش به نمایندگان توضیح دهد.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: بچه ها , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: