عواید صنعت گردشگری در سال 2012 ازیك تریلیون دلار فراتر می رود
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، پیام 'طالب ریفاعی' به هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری شیراز توسط 'هری هوانگ' مدیركل منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه قرائت شد.

دبیركل سازمان جهانی گردشگری در این پیام تاكید كرد: این نمایشگاه درحالی برگزار می شود كه صنعت گردشگری جهان با رشدی چشمگیر، یكی از برهه های زمانی درخشان خود را تجربه می كند.

ریفاعی در پیام خود یادآور شد: به رغم محدودیت ها و موانع اقتصادی موجود در بسیاری از بازارهای اصلی مولد گردشگری اروپا و آمریكای شمالی، تعداد گردشگران بین المللی شاهد رشدی تقریبا 6 درصدی در چندماهه آغازین سال 2012 بوده است كه این امر به نوبه خود خبر نویدبخشی برای فعالان گردشگری است.

وی با بیان این كه گردشگری بین المللی كماكان این مسیر را می پیماید، خاطرنشان كرد: تا پایان سال 2012 یك میلیارد گردشگر مرزهای بین المللی را درمی نوردد و از این رهگذر بالغ بر افزون یك تریلیون دلار را عاید جوامع و كشورهای میزبان می كنند.

دبیركل سازمان جهانی گردشگری در این پیام همچنین اظهارداشت: یكایك گردشگران بین المللی به نوبه خود بخشی از یك صنعت قوی هستند، صنعتی كه 5 درصد از تولید ناخالص ملی، یك شغل از هر 12 شغل و 30 درصد از صادرات خدمات جهان را در اختیار خود دارد.

ریفاعی با یادآوری این كه امروزه گردشگران بین المللی نه تنها به مقاصد بیشتر بلكه به مقاصد دورتر سفر می كنند، اظهار داشت: در طول 10 سال گذشته، مقاصد گردشگری نوظهور پدیدار شده اند و درهای جهان به روی همگان گشوده شده است، در سال 2000، اقتصادهای نوظهور سهمی معادل 38 درصد از گردشگران بین المللی را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: در سال 2011 این رقم به 47 درصد افزایش یافت و درحال حاضر تقریبا نیمی از 982 میلیون گردشگر بین المللی ورودی جهان به كشورهای دارای اقتصاد نوظهور سفر می كنند.

ریفاعی تصریح كرد:‌ جمهوری اسلامی ایران، كشوری با میراث فرهنگی، تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد و بی بدیل، امروزه در جایگاهی قرار گرفته كه می تواند از این رشد فوق العاده به نحو مطلوبی بهره مند شود و طی سال های گذشته، همكاری تنگاتنگی را با سازمان جهانی جهانگردی در جهت توسعه پایدار صنعت گردشگری رو به رشد كشور داشته است.

وی در پیام خود درمورد نمایشگاه بین المللی گردشگری شیراز نیز گفت: این نمایشگاه با گردهم آوردن كشورهای مختلف و نقش آفرینان فعال بخش خصوصی گردشگری، قطع یقین نقش مهمی را در جلب توجه جهانیان به جاذبه های بی شمار گردشگری ایران و همچنین تدوین راهبردهای مورد نیاز رشد گردشگری این كشور در آینده پیش رو ایفا خواهد كرد.

دبیركل سازمان جهانی گردشگری اطمینان داد كه شهر شیراز كه پیشتر میزبان 'پنجمین گردهمایی شهرداران جاده ابریشم سازمان جهانی گردشگری در سال 2010' بوده است این بار نیز موفقیت جدیدی را رقم خواهد زد و نمایشگاه حاضر را به بهترین و مطلوب ترین نحو ممكن اجرا خواهد كرد.

هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری شیراز با حضور سفیران 30 كشور خارجی در ایران، مسوولان و مدیران حوزه گردشگری و فعالان این صنعت از چهارشنبه شب 14 تیرماه در شیراز گشایش یافته و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه حضور فعالان بخش های مختلف صنعت گردشگری از ایران و 9 كشور خارجی شامل مالزی، سنگاپور، اندونزی، كنیا، تركیه، تایلند، عمان، هلند و امارات متحده عربی در محل دائمی نمایشگاه های استان فارس واقع در شهرك گلستان شیراز برپا شده است.

نمایشگاه بین المللی گردشگری شیراز تنها نمایشگاه تخصصی كشور است كه در تقویم نمایشگاه های بین المللی سازمان جهانی گردشگری به ثبت رسیده است.

فراهنگ**1055**1336





:: برچسب‌ها: خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: