مراسم احیاء شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمكران آغاز شد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، احادیث مختلفی درباره فضیلت احیا شب نیمه شعبان وجود دارد كه بر اساس آن همچنین اعمال این شب باعث تقرب انسان به خدا می‌شود ، از این رو در مراسم احیا، نیمه شعبان در مسجد مقدس جمكران مراسم های تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته كشور، خواندن ادعیه مخصوص و قرآن بر سر كردن اجرا می شود.

هم اكنون هزاران نفر از شیفتگان مكتب امامت و ولایت در شب نیمه شعبان، مشتاقانه در اطراف مسجد مقدس جمكران بیتوته كرده تا شب را به صبح برسانند و ساعات آن را به راز و نیاز اختصاص دهند.

مشتاقان مهدی موعود در حالی كه دعای 'اللهم عجل لولیك الفرج و العافیه و النصر' را سر می دهند، با چشم گریان و بیقرار برای تعجیل ظهور منجی عالم بشریت دعا می كنند.

در میان جمعیت حضور نسل جوان بیش از سایر اقشار مشهود است و صدای گریه مردم از درون مسجد كه ملتمسانه مولای خدا را صدا می زنند به آسمان برخاسته و مسجد مقدس جمكران حال وهوای خاصی پیدا كرده است.

به منظور كاهش ترافیك، در سال جاری تردد خودروها در مسافتی دورتر از مسجد جمكران ممنوع شده است و مردم باید حدود یك كیلومتر را تا صحن داخل مسجد با پای پیاده طی كنند، البته بیش از 100 دستگاه اتوبوس نیز به صورت رایگان زائران را به مسجد منتقل می كنند.

خیابان طالقانی قم و بلوار جمهوری تا مسجد مقدس جمكران نیز از عصر چهارشنبه مملو از جمعیتی است كه به صورت پیاده به سمت مسجد جمكران در حركت بودند، بسیاری از زائران نیز در درون بلوارها، پارك ها و حتی در كنار خیابان های قم مستقر هستند.

مردم قم نیز در مسیر حركت زائران به سمت مسجد جمكران با احداث ایستگاه های صلواتی با شربت، شیرینی، آش سبزی و پخش بسته های مواد غذایی و آب معدنی از آنها پذیرایی كردند.

عده ای زیادی از مردم به دلیل ازدحام بیش از اندازه جمعیت نتوانستند خود را به درون صحن مسجد برسانند به همین دلیل در اطراف مسجد و در زمین های خاكی مستقر شدند.

بنابر گزارش خبرنگاران ایرنا ،هم اكنون مسجد مقدس جمكران مملو از زائرانی است كه از كشورهای مختلف جهان و شهرهای سراسر كشور به قم آمده اند تا در مراسم جشن میلاد امام مهدی موعود شركت كنند.ك/4

7408 / 380**1368**





:: برچسب‌ها: پرندگان , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: