نگهداری از میراث فرهنگی نیازمند فرهنگ سازی گسترده است
نوشته شده توسط : chudae

'نورالله فتاحی' روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: وقتی كه برای ساخت مستند 'امین الله رشیدی'مدتی را در كاشان به سرمی بردم، مشاهده كردم كه بسیاری از بازدید كنندگان بر روی بناهای تاریخی این شهر یادگاری نوشته اند و یا به تخریب این آثار پرداخته اند.

وی افزود:حتی بر روی درختان باغ فین كاشان و محل شهادت امیركبیر، یادگاری ها و كندكاری های بسیاری شامل اسامی و تاریخ بازدید مشاهده می شد كه ظاهر این آثار را نازیبا كرده است.

سازنده مستند 'صدا بود و سیاهی' اضافه كرد:مشاهده این حكاكی ها و نوشتن خطوط و یادگاری ها انگیزه ای شد تا در فیلم كوتاه 4 دقیقه ای 'این خطوط از كیست' به آسیب شناسی این موضوع بپردازم.

وی با بیان اینكه نقش مردم در این زمینه بسیار مهمتر از سازمان میراث فرهنگی است،خاطرنشان كرد:باید كاری كرد كه با فرهنگ سازی و نهادینه كردن فرهنگ نگهداری از آثار تاریخی، دیگرنیازی به وجود نگهبان در اماكن تاریخی نباشد.

فتاحی افزود: ذتهیه كنندگی و كارگردانی مستند 'این خطوط از كیست؟' را خودم انجام داده ام و سازمان میراث فرهنگی استان كاشان در این زمینه با من همكاری كرده است.

سازنده مستند 'صدا بود و سفیدی' از ارائه این مستند در جشنواره فیلم های مستقل و جشنواره فیلم كوتاه تهران خبر داد و خاطرنشان كرد:بدون تردید آیندگان در باره ذره ذره رفتارهای امروز ما قضاوت خواهند كرد.پس چه بهتر كه با مراقبت از میراث گذشتگان باشیم تا از ما به نیكی یاد شود.

وی عنوان كرد:تلاش می كنم به منظورآموزش همگانی و آشنایی مردم با لزوم توجه بیشتر به میراث گذشتگان و حفظ آثار تاریخی، این فیلم كوتاه را در ابتدای فیلم مستند'امین الله رشیدی' قرار داده و در شبكه نمایش خانگی توزیع كنم.

این مستند ساز درباره مستند زندگی 'امین الله رشیدی' خواننده موسیقی مردمی توضیح داد:این فیلم كه مراحل پایانی ساخت را طی می كند،همزمان با بزرگداشتی كه برای این خواننده پیشكسوت در شهر كاشان برگزار می شود به نمایش درخواهد آمد.

این مستند ساز عنوان كرد:در حین ساخت این اثر،متوجه میزان محبوبیت و اقبال عمومی مردم به 'امین الله رشیدی' شدم و از این رو در حال رایزنی برای ارائه این اثر در رسانه های عمومی هستم.

فراهنگ**9173**1588





:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , پاییز , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: