سنگاپور با تحریم ایران مخالف است
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش گروه اخبار ایران در رسانه های جهان، ماهنامه 'واشنگتن دیپلمات' (Washington Diplomat) نوشت : خانم چان هنگ چی (Chan Heng Chee) سفیر كشور سنگاپور در واشنگتن بعد از 16 سال خدمت از این سمت استعفا می دهد. كشور سنگاپور مخالف اعمال تحریم های یكجانبه علیه كشورها و منزوی كردن آنهاست.

براساس این گزارش، این دیپلمات می گوید: 'سنگاپور مخالف تحریم های یك جانبه علیه ایران است'.

این ماهنامه می افزاید: خانم چی كه از لحاظ طول مدت خدمت دومین سفیر خارجی در واشنگتن محسوب می گردد در حال خداحافظی با شهری است كه طی این مدت تلاش نمود موقعیت كشور كوچك اما از لحاظ اقتصادی قدرتمندش را در آن بالا ببرد.

به گفته هنگ چی، تحرك اقتصادی چین و هند منجر به رشد اتحادیه كشورهای جنوب شرقی آسیا،'آسه آن' (ASEAN) شده كه می توان گفت تا حد زیادی عامل ركود اقتصادی اروپا و كندی بهبود اقتصادی آمریكا بوده است.

براساس این گزارش، آمریكا و سنگاپور اختلاف نظرهایی نیز دارند. دولت سنگاپور همچنین سال هاست با تحریم تجاری آمریكا علیه كوبا مخالفت می‏ ورزد.

در سال 1996 یعنی زمانی كه 'چان هنگ چی' كار خود را در سفارت سنگاپور آغاز كرد، تنها پنج زن در واشنگتن چنین سمتی را عهده دار بودند.

سنگاپور كشوری با 2/5 میلیون جمعیت موفق شده موقعیت خود را به عنوان یك كشور مردم سالار و پیشرو با سرمایه گذاری و تجارت خارجی رو به رشد، مستحكم نماید. درصد بیكاری در این كشور بسیار پائین بوده و رشد درآمد ناخالص ملی 9/4 درصد می باشد. تجارت سال گذشته سنگاپور با سایر كشورهای جهان به 760 میلیارد دلار رسید.

به نوشته ماهنامه 'واشنگتن دیپلماتیك '، خانم چان هنگ چی با پایان خدمتش از صحنه خارج نخواهد شد، بلكه به حیطه آكادمیك بازگشته و ریاست مركز شهرهای نوآور در دانشگاه جدید سنگاپور را عهده‏ دار خواهد بود. دانشگاه مزبور با همكاری دانشگاه ژی ژیانگ چین و دانشگاه معروف 'ام آی تی' امریكا فعالیت خود را در زمینه فناوری و طراحی ظرف سه سال آینده آغاز خواهد كرد. او همچنین قرار است با وزارت خارجه سنگاپور نیز همكاری خود را ادامه دهد.

ایرانم** 1337**1609





:: برچسب‌ها: عکس , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: