مخالفان بشار اسد عبارت "ملت کرد" را نپذیرفتند
نوشته شده توسط : chudae

معترضان و مخالفان دولت سوریه، پرچم قدیمی این کشور را به عنوان نماد حرکت اعتراضی خود به کار گرفته اند

هیات کرد حاضر در نشست مخالفان حکومت سوریه که در شهر قاهره پایتخت مصر برپا بود، در اعتراض به اینکه اصطلاح "ملت کرد" در قطعنامه نشست گنجانده نشد، این نشست را ترک کرد.

گروه ها و شخصیت های سیاسی مخالف حکومت سوریه در نشستی به منظور اتحاد صفوف خود و برنامه ریزی برای پس از سقوط نظام سوریه در پایتخت مصر گرد آمده بودند.

اختلاف نظر بر سر متن قطعنامه این نشست، باعث شد جلسه بیش از مدت پیش بینی شده طولانی شود و هم اختلافات میان گروه ها را بیش از پیش آشکار شود.

از جمله این اختلاف ها، گنجاندن دو عبارت "ملت کرد" و "ملت ترکمان" در قطعنامه نشست بود که به خواست گروه های کرد و ترکمان سوری مطرح شده بود اما بیشتر شرکت کنندگان نشست، این دو عبارت را مخالف یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه قلمداد و با گنجاندن آنها در قطعنامه اعلام مخالفت کردند.

هیات کرد در اعتراض به عدم ذکر عبارت "ملت کرد" نشست را ترک گفت اما ترکمان ها در نشست ماندند و عدم ذکر عبارت "ملت ترکمان" را در قطعنامه پذیرفتند.

کردهای مخالف حکومت سوریه در ماه های نخست جنبشی که در این کشور به راه افتاده حضور بیشتری در حرکت های اعتراضی داشتند اما پس از آن از فعالیت شان در این جنبش کاسته شد.

از جمله دلایل این کاهش فعالیت، روشن نبودن موضع گروه های مخالف سوری در مورد جایگاه سیاسی اقلیت کرد در آینده سوریه اعلام شده است.

نفوذ حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) و همچنین دولت خودگردان کردستان عراق میان گروه های کرد سوری هم از دلائل کاهش حضور کردها در حرکت های اعتراضی در سوریه شد.

گروه های کرد که در شورای ملی مخالفان سوریه گردآمده اند، تنها بخش کوچکی از گروههای کرد سوریه را تشکیل می دهند.





:: برچسب‌ها: روش , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: