پلیس فرانسه خانه و دفتر كار ساركوزی را مورد بازرسی قرار داد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرگزاری رویترز، گفته می شود این بازرسی كه روز سه شنبه انجام شد و هدایت آن را یك قاضی فرانسوی به عهده داشت با پرونده لیلیان بتانكور ارتباط داشته است.

وكیل مدافع ساركوزی و منابع آگاه از این پرونده گفتند ژان میشل ژانتی قاضی تحقیق به همراه حدود 10 تن از نیروهای پلیس در این عملیات بازرسی شركت داشتند.

بر اساس این گزارش، قاضی این پرونده درباره احتمال كمك مالی غیرقانونی به مبارزات انتخاباتی نیكولا ساركوزی در سال 2007 تحقیق می كند.

گفته می شود كه این تحقیق قضایی در رابطه با ارتباط مالی ستاد انتخاباتی ساركوزی و وارث شركت اوریل لیلیان بتانكور است كه ثروتمند ترین زن فرانسه محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، این اولین چالش قانونی و قضایی ساركوزی پس از انتخابات ششم ماه می است كه به 5 سال زمامداری وی در فرانسه پایان داد.

ساركوزی تا پیش از انتخابات از آنجاییكه در مقابل هرگونه پیگرد قضایی از مصونیت قانونی برخوردار بود، درگیر این پرونده نشد.

تیه ری هرتزوگ وكیل مدافع ساركوزی اعلام كرده است كه حمله پلیس به منزل و محل كار ساركوزی یك روز پس از آن صورت گرفت كه موكل وی به همراه خانواده اش برای تعطیلات عازم كانادا شد.

به گفته وكیل مدافع ساركوزی این حمله هیچ چیزی را نشان نمی دهد و او تمامی اطلاعات لازم را پیشتر به بازرسان این پرونده ارائه داده بود.

هرتزوگ در همین خصوص تصریح كرد كه وی پانزده روز قبل همه مدارك ضروری را برای قاضی ارسال كرده بود.

به گفته وكیل ساركوزی، به زودی مشخص خواهد شد كه این گونه اقدامات بی فایده است.

هرتزوگ در همین خصوص تصریح كرد، مدارك نشان می دهد ادعاهای مربوط به وجود قرار ملاقاتی بین ساركوزی و لیلیان بتانكور وارث كمپانی اوریل بی اساس است.

وی افزود : به قاضی پرونده اطلاع داده همه نقل و انتقالات و مكان هایی كه نیكولا ساركوزی در سال 2007 به آنجا رفته است زیر نظر ماموران پلیس بودكه مامور تامین امنیت او بوده اند.

وی افزود، نامه ای به قاضی فرستاده است تا هویت این پلیس ها را به وی اطلاع دهد تا آنها تایید كنند ساركوزی هیچ قرار ملاقاتی در روز 24 فوریه 2007 در منزلش با اندری بتانكور همسر لیلیان بتانكور نداشته است.

**2016**





:: برچسب‌ها: استرالیا , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: