لاوروف: پس از كنفرانس بین المللی ژنو برگزاری نشست دوستان سوریه موضوعیت ندارد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، 'سرگئی لاوروف' روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: من معتقدم پس از آغاز روند ژنو، ضرورت برگزاری نشست های دیگر همچون نشست پاریس از بین رفته است.

اظهارات لاوروف در حالی صورت می گیرد كه رسانه های خبری پیشتر گزارش داده بودند كه 'دوستان سوریه' روز 6 ژوئیه به پیشنهاد 'فرانسوا اولاند' رییس جمهوری فرانسه در پاریس گرد هم می آیند.

لاوروف خاطرنشان كرد: ما نمی توانیم با تمام اهداف این گونه نشست ها ( دوستان سوریه) موافقت كنیم، چون آنها در راستای دامن زدن به رویارویی بوده و هدف ایجاد شرایط برای گفتگوی فراگیر ملی بدون دخالت از خارج در سوریه را دنبال نمی كنند.

كنفرانس 'گروه اقدام' برای سوریه روز 30 ژوئن با حضور 'بان كی مون' دبیركل سازمان ملل متحد، اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد متشكل از روسیه، ایالات متحده آمریكا، انگلستان، چین، فرانسه، اتحادیه عرب، تركیه، عراق، كویت، قطر و 'كاترین اشتون' نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی در ژنو برگزار شد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با اشاره به پراكندگی گروه های مخالف دولت سوریه اظهار داشت: اپوزیسیون سوریه به نماینده واحد برای مذاكرات با دمشق نیاز دارد.

لاوروف با اشاره به برنامه گروه های مخالف دولت سوریه برای برگزاری نشست در قاهره افزود: سفیر روسیه در مصر در دیدار با شركت كنندگان كنفرانس اعضای اپوزیسیون سوریه در قاهره، ضرورت وجود نماینده واحد و متحد از طرف آنها در مذاكرات آتی احتمالی با دولت 'بشار اسد' رییس جمهوری این كشور را مورد بحث قرار می دهد.

وی اضافه كرد: سفیر ما در قاهره خواهان آن است كه اپوزیسیون سوریه را به تدوین راهكارهای متحد برای حل و فصل درگیری سوق داده و در این مورد به توافق برسد كه چه كسی نماینده آنها در مذاكرات با دولت خواهد بود.

روسیه بر خلاف كشورهای غربی و وابستگان عربی اش با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه مخالف بوده و بر ضرورت حل و فصل مسایل این كشور به دست خود سوری ها و از راه مذاكره تاكید دارد.

اروپام/2242**518**1597





:: برچسب‌ها: کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: