70 درصد ازدواج های فامیلی به معلولیت نوزادان منجر می شود
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ' مینو رفیع ' روز سه شنبه در نشست خبری پیرامون عملكرد حوزه پیشگیری و فعالیت های جدید آن در سازمان بهزیستی كشور افزود: در حقیقت ازدواج های فامیلی سه برابر ازدواج های عادی منجر به بروز معلولیت در نوزادان می شود.

وی با بیان اینكه بیشترین معلولیت ها ناشی از اختلالات ژنتیكی است، اظهار داشت: پس از بررسی ها مشخص شده كه 50 درصد معلولیت ها ناشی از اختلال ژنتیكی بوده و بیشترین آنها در زمینه ناشنوایی است.

رفیع، بیشترین معلولیت های غیر ژنتیكی را ضایعات نخاعی ناشی از تصادفات عنوان كرد و ادامه داد: نابینایی و عقب ماندگی ذهنی از دیگر معلولیت های مشاهده شده و زیاد در كشور است.

وی در مورد تاسیس بنیادهای خیریه پیشگیری از معلولیت در كشور گفت: نخستین مركز پیشگیری از معلولیت در استان خراسان رضوی با همكاری خیران این استان راه اندازی شد و قرار است این قطب پیشگیری از معلولیت ها در 10 استان دیگر نیز تاسیس شود.

رفیع با اشاره بر پر هزینه بودن آزمایش های ژنتیك افزود: این آزمایش ها برای افراد كم بضاعت و بویژه زوج های جوان كه با یكدیگر فامیل نیز هستند رایگان خواهد بود.

وی همچنین از افزایش 50 درصدی مراكز مشاور ژنتیك در كشور خبر داد و افزود: اكنون 177مركز مشاوره ژنتیك در كشور دایر است و امیدواریم تا پایان امسال مراكز بیشتری به آنها اضافه شود.

اجتمام **9022**9134 ** 1569





:: برچسب‌ها: بارسلونا , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: