دشمنان با تحریم های جدید می خواهند ملت ایران را از راه رفته باز دارند
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا رحیمی پیش از ظهر روز یكشنبه طی سخنانی در جشنواره حضرت علی اكبر(ع) كه به مناسبت سالروز تولد این حضرت و روز ملی جوان در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد ، افزود: آنها مساله هسته ای را بهانه ای برای تحریم ها قرار داده اند اما موضوع اصلی جلوگیری از پیشرفت ملت ایران است و به همین دلیل امروز كشور ما را در شدیدترین تحریم ها قرار داده اند.

وی خطاب به قدرت های سلطه گر تاكید كرد كه آنها با تحریم علیه ملت ایران هرگز به اهداف خود دست نخواهند یافت.

معاون اول رییس جمهوری اضافه كرد: دشمنان تصور می كنند جوانان ایرانی را با تحریم به یاس خواهند كشاند اما همانطور كه بارها گفته شده است آنها عظمت ملت ایران را نشناخته اند.

رحیمی با بیان این كه غربی ها با علم، دانشمندان و دانشجویان پویای ایرانی مخالف هستند، خاطر نشان كرد: در مقابل همه زیادی خواهی های آنها می ایستیم.

رحیمی با بیان این كه سه و نیم میلیون دانشجو در كشور مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از این دانشجویان در نیمه راه تحصیل، اختراع، اكتشاف و كارهایی از این دست انجام داده اند كه رتبه ایران را از لحاظ علمی ارتقا داده است.

معاون اول رییس جمهوری گفت: بدون نبرد با مشكلات نمی توان به قله های كمال و سعادت دست یافت و چه بسا برخی مشكلات نعمات الهی است.

رحیمی اظهار داشت: خداوند در میدان تحریم بركاتی برای ما مقرر كرده كه در آینده به دست می آوریم و درك خواهیم كرد.

** مردم، دولتمردان را در مبارزه با تحریم ها یاری كنند

وی با یادآوری این نكته كه از ابتدای پیروزی انقلاب، ملت ایران در تحریم بوده است از مردم تقاضا كرد كه دولتمردان را در این مبارزه یاری كنند.

وی در ادامه خطاب به ملت ایران گفت: مبادا آشفتگی مقطعی در بازار آنها را از اهدافی كه مطلوبشان است باز بدارد.

رحیمی به مردم خاطر نشان كرد: ما نخواستیم كه مشكلات درون این میدان پر از مبارزه را به عرصه مردم بكشانیم. آنها نفت و بانك مركزی كشورمان را تحریم كرده اند و همه آسایش ها و رفاهی كه مربوط به عامه مردم است در مسیر تحریم قرار داده اند تا مردم را بیازارند اما نمی دانند كه ملت از این موضوع آزرده نمی شود.

رحیمی ادامه داد: به دستور رییس جمهوری قرار شد كه عمده اقلام و نیازمندی های مردم را تهیه و به شكل ذخیره آماده نگه داریم تا در زمان لازم در دسترس آنها قرار دهیم.

وی خطاب به ملت ایران خاطر نشان كرد: خودمان را آماده كرده و ستاد تشكیل داده ایم تا با تحریم ها مقابله كنیم.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: از خداوند می خواهیم كه همه مشكلات را یكی پس از دیگری با مساعدت شما مردم پشت سر بگذاریم.

رحیمی خطاب به جوانان حاضر در جشنواره حضرت علی اكبر (ع) اظهار داشت: ما بر ابتكار جوانان و حمایت های بی دریغ مردم تكیه كرده ایم.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینكه مطابق برنامه ریزی های انجام شده قرار بود جمهوری اسلامی ایران در سال 1404 رتبه اول علمی منطقه را به خود اختصاص دهد، گفت: خوشبختانه به بركت خون شهدا این رویداد هم اكنون و 13 سال زودتر از چشم انداز مورد نظر توسط جوانان این كشور اتفاق افتاده است.

رحیمی افزود: روز جوان در گذشته همزمان با روز جهانی جوانان در غرب گرامی داشته می شد اما هیچ جوان ایرانی نمی توانست هویت خود را در آن جستجو كند.

وی یادآور شد: در سال 85، دولت دكتر احمدی نژاد روز میلاد حضرت علی اكبر(ع) را به عنوان روز جوان در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت كرد و آن حضرت به عنوان الگویی برای جوانان معرفی شد كه همه ساله در این روز استعدادهای گوناگون و درخشانترین آنها از میان جوانان این كشور انتخاب می شوند.

وی با بیان اینكه حضرت علی اكبر (ع) به لحاظ چهره و خلق و خوی شبیه ترین فرد به رسول گرامی اسلام بوده است، گفت: جوانان این مرز و بوم حضرت علی اكبر (ع) را الگوی خود قرار دادند كه همین امر باعث شد راههای طولانی پیشرفت و ترقی در عرصه های گوناگون با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب كوتاهتر شود.

رحیمی خاطر نشان كرد: به عنوان نمونه با همت و تلاش جوانان، ورزش كشورمان از رتبه دهم آسیا به رده چهارم ارتقا یافته است.

معاون اول رییس جمهوری در این جشنواره از 10 جوان برگزیده در رشته های مختلف همچون موسیقی، هنرهای نمایشی، قرآن كریم، فیلم، كشاورزی، فعالیت های اجتماعی و هنرهای نمایشی با اهدای لوح سپاس تجلیل كرد.

سیام**9012**9132*





:: برچسب‌ها: کلیسا , بهار , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: