مهلت سه ماهه برای تدوین قوانین حمایتی صنعت
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'رضا رحمانی' روز شنبه درمراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: اولویت اول كمیسیون صنایع و معادن مجلس ، حمایت از تولید است و مجلس نیز تا پایان شهریور ماه امسال فرصت دارد تا هرجا نیاز باشد، قانونی را در این زمینه وضع ، تصویب ، اصلاح یا لغو كند.

رحمانی با بیان اینكه مجلس این همت را دارد تا قوانین حمایتی مورد نیاز تولید را تصویب كند، اضافه كرد :در این مدت سه ماهه باید كمیته ای متشكل از صنعتگران ، نمایندگان مجلس ،تشكل ها و وزارت صنعت ، معدن و تجارت و تمامی صاحب نظران تشكیل و اطلاعات جمع بندی شود.

به گفته ی وی در تعامل دولت،م جلس و بخش خصوصی در مهر ماه سال جاری تمامی قوانین مرتبط با تولید ساماندهی شده و هر جا نیاز باشد این قوانین حمایتی تصویب یا اصلاح می شود.

وی تصویب قانون اصل 44 ،برنامه پنجم توسعه و قانون ارتقای كیفیت خودرو و محصولات صنعتی داخلی و به ویژه قانون بهبود فضای كسب و كار، اصلاح قانون معادن و نیز قانون استفاده از حداكثر توان ساخت داخل طی دو سال اخیر را از جمله قوانینی برشمرد كه برای حمایت از تولید ملی تصویب شده اند.

وی افزود: در حوزه تسهیلات مالی اعم از تامین مالی ، تسهیلات ارزی و سرمایه در گردش احكام خوبی از سوی مجلس تصویب شده است.

به گفته ی وی براساس قانون بودجه امسال ، دولت و مجلس موظف شده اند طی سه ماه تمام قوانین ، آیین نامه ها و بخشنامه های تولیدی و صنعتی را در جهت تسهیل امور تولیدی هماهنگ كنند تا از این طریق صنعت و تولید ملی مورد حمایت قرار گیرد.

اقتصام**3917**1561





:: برچسب‌ها: باند ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: