دموكراسی واژه ابزاری در دست قدرت های زورگو است
نوشته شده توسط : chudae

رامین مهمان پرست روز پنج شنبه در جمع فعالان حقوق بشر اسلامی منطقه شمال غرب كشور، افزود: جای تاسف است كه این كلمه به همراه مفاد مختلف حقوق بشر در نزد دولتمردان آمریكا و صهیونیستی به ابزاری برای فشارهای سیاسی با لحاظ منافع خود تبدیل شده و از آن استفاده های نادرست در سطح مختلف جهان به عمل می آید.

وی گفت: هم اكنون آمریكا و غرب از كشورهایی حمایت می كنند كه حتی در طول حیات سیاسی خود یك دوره انتخابات برگزار نكرده اند، اما متحد غرب بوده و همواره سران این كشورها مورد حمایت هستند، در حالیكه با نظام جمهوری اسلامی ایران كه برخاسته از رای و نظر مردم بوده است، همیشه كینه ورزی و دشمنی می كنند و حتی در تعدادی از كشورها از دولت های كودتا پشتیبانی دارند.

مهمان پرست با اشاره به اعتراضات اخیر گسترده مردمی در لندن، واشنگتن و اتاوا، اظهار كرد: نقطه قابل توجه و جالب در این زمینه اظهارات مسوولان این كشورهاست كه سركوب مردم توسط پلیس را عین دموكراسی اعلام می كنند كه این امر نشان می دهد هر جا منافع آنها ایجاب كند از دموكراسی دفاع و هر كجا این منافع دچار تزلزل شود، با آن مخالفت می كنند.

وی حقوق بشر را موضوعی مقدس و قابل احترام در همه كشورها و در میان ملت ها دانست كه این امر جزء اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی به شمار می رود، چراكه معتقدیم بهترین شكل پیگیری آن از طریق دستورات الهی و آموزه های دین اسلام است.

مهمان پرست یاد آور شد: یكی از مفاد مهم و اصلی حقوق بشر، استفاده نكردن از سلاح های كشتار جمعی است كه این موضوع آشكارا توسط آمریكا و قدرت های بزرگ در طول تاریخ نادیده گرفته شده كه می تواند یكی از شاخص های مهم زیرپا نهادن حقوق بشر باشد.

وی اظهاركرد: در جهان امروز كسانی كه مدعی اصلی حقوق بشر به شمار می روند، خودشان بزرگترین نقض كننده آن بوده و بر این موضوع نیز اصرار می ورزند.

سخنگوی وزارت امور خارجه مقابله با تروریسم را اقدامی خوب و منطقی عنوان كرد كه در ظاهر همه از آن دفاع می كنند، اما آیا در واقع عزمی راسخ در جهان برای ریشه كن كردن آن وجود دارد؟

7236/587





:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: