تزانزیت بیش از سه میلیون و 40 هزار تن كالاهای نفتی و غیر نفتی
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان راهداری در روز پنج شنبه،‌‌معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: با توجه به موقعیت مناسب جمهوری اسلامی ایران در تسهیل تجارت میان آسیا و اروپا و كشورهای منطقه،می‌تواند نقش برجسته‌ای در توسعه ترانزیت ایفا كند و به عنوان حلقه اتصال اروپا به آسیا عمل نماید.

'شهریار افندی زاده' گفت: دولت برنامه‌های كلان متعددی را در كارگروه ترانزیت تدوین و تصویب كرده و سرمایه‌گذاری عظیمی درپروژه‌های زیربنایی حمل ونقلی در محورهای ترانزیتی كشور و برخی از كشورهای همسایه از جمله افغانستان انجام داده كه نتیجه‌ این اقدامات منجر به افزایش روند ترانزیت در سال جاری شده است.

نماینده ویژه دولت در زمینه ترانزیت افزود: طی سه ماهه سال 91 از مجموع سه میلیون و 40 هزار تن كالاهای ترانزیت شده، دو میلیون و 768 هزار تن از طریق جاده كه معادل 91 درصد می شود ،همچنین 272 هزار تن معادل 9 درصد از طریق راه‌آهن حمل شد.

وی درباره عملكرد مرزهای فعال زمینی در زمینه ترانزیت كالا اظهار داشت:بندرعباس با 861 هزار تن معادل 28 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود كالا به كشور به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان، باشماق، بازرگان و سرخس در رده‌های بعدی قرار دارند.

رییس سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای افزود:در زمینه ترانزیت خروج كالا از كشور بندر امام با 862 هزار تن معادل 4. 28 درصد، فعال‌ترین مرز به شمار می‌رود و پس از آن مرزهای بندرعباس، دوغارون و سرخس در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی عمده‌ترین بخش ترانزیت كشور را طی مدت مذكور، كالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع پنبه، كالاهای ساختمانی، لوازم خانگی، وسایل نقلیه باری و مسافری اعلام كرد.

افندی‌زاده تكمیل پروژه‌های نیمه‌تمام زیرساختی حمل و نقلی كه در ترانزیت نقش دارند به عنوان برنامه هدف گذاری شده امسال ذكر كرد.

وی افزود: تمام ظرفیت و توان وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های همكار در امر ترانزیت در كنار بخش خصوصی بكار گرفته خواهد شد تا جمهوری اسلامی ایران نقش خود را بعنوان پل ارتباطی بین كشورهای منطقه، ایفا نماید.

اقتصام** 1559**1601





:: برچسب‌ها: نیکون , انگور چینی , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: