هشدار وزیر خارجه آلمان درمورد نشست ژنو
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمانی'د.پ.آ'، 'گیدو وستروله' عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم پنجمین سال تاسیس بنیاد تحقیقاتی كنراد آدناور،درمورد اوضاع سوریه و برگزاری نشست ژنو، با هشدار نسبت به طرح برخی انتظارات،گفت: نباید از این نشست انتظارات بیش از حد داشته باشیم.

وستروله كه بارها مخالفت كشورش را با دخالت نظامی در سوریه اعلام كرده در عین حال تاكید كرد كه دولت آلمان از هر طرح سیاسی و دیپلماتیك كه جامعه بین المللی را به هدف نزدیك كرده و منجر به پایان بحران در سوریه و برقراری آرامش در این كشور شود،حمایت خواهد كرد.

كوفی عنان روز چهارشنبه در بیانیه ای از برگزاری نشست روز شنبه گروه تماس سوریه در ژنو خبر داد و گفت كه دعوت نامه برای وزرای خارجه پنج كشور عضو دائم شورای امنیت به همراه وزیرخارجه تركیه برای حضور در این نشست فرستاده شده است.

براساس این بیانیه همچنین دعوتنامه هایی برای بان كی مون دبیركل سازمان ملل، نبیل العربی دبیركل اتحادیه عرب،نمایندگانی از اتحادیه اروپایی و همچنین وزرای خارجه عراق، كویت و قطر نیز ارسال شده است.

'د.پ.آ' امروز همچنین ساعاتی پس از صدور بیانیه عنان درمورد نشست ژنو و اعلام خبر ارسال دعوت نامه ها برای وزیران امور خارجه برخی كشورها، از حضور نیافتن وزیر امور خارجه آلمان در این نشست خبر داد.

این رسانه آلمانی در این رابطه،نوشت: وستروله كه در نشست ژنو غایب است،جمعه آینده از سوی رییس جمهور فرانسه برای حضور در نشستی كه قرار است درمورد سوریه در پاریس برگزار شود، حضور خواهد یافت.

در بیانیه روز چهارشنبه كوفی عنان، هدف از تشكیل گروه تماس سوریه و نشست ژنو برداشتن گام هایی موثر به منظور اجرای كامل قطعنامه های 2042 و 2043 شورای امنیت و طرح شش ماده ای صلح در این كشور اعلام شده است.

اروپام** 2051** 1701** 3404





:: برچسب‌ها: پارک , آسمان , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: