اخبار كوتاه از الجزایر
نوشته شده توسط : chudae

**

واردات دارو به الجزایرافزایش یافت

گمرك الجزایر اعلام كرد، واردات دارو به این كشور در پنج ماه اول سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابهه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

ارزش داروهای وارداتی به الجزایر در سال جاری معادل 85 میلیون و 984 هزار دلار و در سال گذشته نیز 72 میلیون و 704 هزار دلار بوده است.

**

آفریقا نمی تواند تاوان هزینه مبارزه با گازهای گلخانه ای را بپردازد

وزیر اقتصاد و دارایی الجزایر در اجلاس توسعه پایدار ریو+20 در برزیل اعلام كرد كه آفریقا نمی تواند تاوان مبارزه با تكثیر گازهای گلخانه ای را بپردازد.

'كریم جودی' با اشاره به اینكه گازهای گلخانه ای از سوی كشورهای توسعه یافته ایجاد می شود، گفت برای مبارزه با تاثیرات منفی این گازهای چرا كشورهای آفریقایی باید تاوان و هزینه آن را بپردازد.

**

تحول در روابط الجزایر و فرانسه

سفیر جدید فرانسه در الجزایر گفت: زمان تحول و تحرك جدید در روابط الجزایر و فرانسه فرا رسیده است.

'اندری باران' پس از تقدیم استوارنامه خود به 'عبدالعزیز بوتفلیقه' رییس جمهور الجزایر در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: نمایندگی كردن فرانسه در الجزایر برای من افتخاری بزرگ و مسوولیتی سنگین است.

**

آغاز جشن استقلال الجزایر

وزیر فرهنگ الجزایر اعلام كرد كه جشن های پنجاهمین سالگرد استقلال الجزایر از پنجم ژوییه سال جاری (15 تیر ماه) بمدت یك سال در سراسر الجزایر برگزار می شود.

'خلیده تومی' با بیان اینكه برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی برای جشن های استقلال الجزایر در نظر گرفته شده است، گفت جشنواره پنجاهمین سالگرد استقلال الجزایر با حضور نمایندگانی از سایر كشورها از شامگاه چهارم ژوییه با حضور رییس جمهوری در پایتخت الجزایر آغاز می شود.

**

مقام انگلیسی: الجزایر كشوری مناسب برای سرمایه گذاری می باشد

معاون سفیر انگلیس در الجزایر در نشست مشترك انگلیس – الجزایر، اعلام كرد كه الجزایر كشوری باثبات و دارای قابلیت بالایی برای توسعه است و بازار این كشور فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است.

وی، افزود: انگلیس از توان كارشناسی و فنی برای همكاری با الجزایر به ویژه در زمینه انرژی های تجدید پذیر، بهداشت و آموزش برخوردار است.

در این نشست كه معاون وزیر امور خارجه انگلیس در آفریقا نیز حضور داشت، زمینه های افزایش همكاری های مشترك میان دو كشور بررسی شد.

خاورم** 1200**1080** 3404





:: برچسب‌ها: نور , هالووین , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: