كارت میزان ، به نام كارمندان به كام دلال ها
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، هرچند دارندگان كارت میزان مجاز هستند با اقساط 24 ماهه و سود چهار درصد سالیانه ، كالای ایرانی دارای ایران كد، خریداری كنند اما در عمل با محدودیت هایی مواجه هستند كه در نهایت به قول معروف عطایش را به لقایش ترجیح داده و آن را به دست دلالان می سپارند.

' مینا گودرزی ' یكی از دارندگان كارت میزان كه خود را كارمند دولت معرفی می كند، به خبرنگار ما می گوید: این كارت كه تبلیغات زیادی هم در ادارات برای دریافت آن شد، كارآیی چندانی ندارد.

وی می افزاید: فروشگاه هایی كه مجاز به دریافت كارت میزان هستند، محدود بوده و ما فقط مجاز به خرید كالاهای ایرانی نشانه ایران كد ، در حالی كه اطلاعات مربوط به محدودیت درخرید كالا از طریق كارت میزان اعلام نشده بود.

گودرزی اظهار می دارد: تصور می كردم با دریافت این كارت به مبلغ 15میلیون ریال می توانم آن را در هر فروشگاهی استفاده و مایحتاجم را تهیه كنم ، در حالی كه با مراجعه به چندین فروشگاه متوجه شدم ، هر جایی نمی توان با كارت میزان خریداری كرد.

وی می افزاید: این درست نیست كه محدودیت در خرید از این كارت برای اقشاری چون ما كارمندان وجود داشته باشد ، اگر دولت تسهیلاتی در اختیار مردم می گذارد باید آزادی عمل در استفاده از این تسهیلات نیز وجود داشته باشد.

' بابك محمودی ' كارمند نیز در این زمینه عنوان می كند: برای خرید از كارت میزان به یكی از فروشگاه های مربوطه مراجعه و مشاهده كردم كه بیش از سه قلم كالای ایرانی را نمی توان از طریق این كارت خریداری كرد، در حالی كه من به این كالاها احتیاجی نداشتم .

وی ادامه می دهد:به این نتیجه رسیدم كه استفاده از كارت میزان مقرون به صرفه نیست و آن را به قیمت 250 هزار تومان پایین تر از قیمت درج شده در روی كارت به دلالان فروختم.

'صادق شفیع پور' كه خود را كارگر معرفی می كند، در این زمینه می گوید: برای استفاده از كارت میزان ، به سایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت كه فروشگاه های مورد نظر را معرفی كرده است، مراجعه و متوجه شدم كه باید كالای ایرانی خرید كنم .

وی اظهار می دارد: با همسرم به یكی از این فروشگاهها رفته و پس از انتخاب یك كالای ایرانی در هنگام پرداخت پول متوجه شدم كه قیمت آن كالا بالا است و تفاوتی با قیمت بازار ندارد و باید با این 15 میلیون ریال كارت اعتباری فقط دو یا سه جنس بخرم.

شفیع پور ادامه می دهد: از خرید كالا صرف نظر كرده و كارت را به یكی از دلال های بیرون از فروشگاه مربوطه، با 180 هزار تومان كمتر از قیمت واقعی واگذار كردم .

'مهناز كرمی' كارمند یكی از ادارات پست نیز در این مورد گوید : اگر دولت تسهیلاتی برای رفاه كاركنان خود فراهم می كند، نباید محدودیتی ایجاد كند كه استفاده از آن تسهیلات مورد استقبال قرار نگیرد.

وی ادامه می دهد: با چند تن از همكارانم برای خرید كالا به یكی از فروشگاه های مندرج در سایت میزان مراجعه كردیم ، دستگاه های كارت خوان موجود در فروشگاه برای خرید از این كارت عمل نمی كردند.

وی تصریح می كند: باید امكانات خرید از كارت میزان از جمه تعداد فروشگاه‌های مشمول این طرح و فعال كردن دستگاههای بانكی موجود افزایش یابد و كالاهای بیشتری برای خرید با این كارت ها در نظر گرفته شود تا مردم با سهولت بیشتری كالاهای مورد نیاز خود را خریداری و تامین كنند.

براساس دستورالعمل اجرایی كارت اعتباری میزان (‌تسهیلات 15 میلیون ریالی ) برای كاركنان دولت و كارگران مصوب بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران ، صدور و استفاده از این كارتها می تواند كمك شایانی به فروش محصولات تولیدكنندگان ایرانی كرده و زمینه اشتغال پایدار را در كشور ایجاد كند.

نرخ بازپرداخت این تسهیلات چهار درصد بوده و تولیدكنندگان ایرانی كه خواهان فروش سریع تر محصولات خود بوده و حاضر به ارائه تخفیف حداقل هفت (7) درصدی در محصولات خود هستند ، می توانند محصولات خود را از این طریق به فروش برسانند.

نرخ سود تسهیلات مرابحه‌ای كه از طریق كارت اعتباری میزان به متقاضیان اعطا می‌شود ، برابر با 11درصد است كه چهار درصد آن را دارنده كارت در صورت خرید نسیه و عدم استفاده از مهلت تنفس تعیین شده در متن دستورالعمل پرداخت خواهد كرد و هفت درصد آن را موسسه اعتباری از طریق خرید با تخفیف هفت درصدی و براساس عقد مرابحه (فروش كالا به بهای تمام‌شده+ سود متعارف تجاری) دریافت خواهد كرد.

اجتمام **9022**1601





:: برچسب‌ها: هاوایی , هنر , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: