همكاری روحانیان با قوه قضاییه موجب كاهش پرونده ها در دادگاه ها می شود
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، آیت الله 'قربانعلی دری نجف آبادی' دوشنبه شب در نشست هم اندیشی ائمه جماعت با مدیران ارشد قضایی استان مركزی در اراك افزود: روحانیان و قوه قضاییه در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها در جامعه، مسوولیت مشترك دارند.

وی ادامه داد: همكاری روحانیان با دستگاه قضایی باید بیش از پیش تقویت شود و تحقق این مهم نیاز به راه اندازی و فعال شدن دبیرخانه دائمی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مركزی بیان كرد: همچنین این همكاری باعث می شود ورود افراد به زندان ها كاهش یابد و بنیان خانواده كمتر آسیب ببیند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: دشمن قصد دارد درقالب جنگ نرم و ترویج فساد، بنیان خانواده را در ایران اسلامی تضعیف كند.

وی تاكید كرد قوه قضاییه نسبت به كادرسازی و پرورش قضات عادل، آگاه و مسلط بر امر قضا بیشتر تلاش كند و در این خصوص می تواند از طلاب علوم دینی استفاده كند.

امام جمعه اراك با تشریح جایگاه امر به معروف و نهی از منكر در اسلام اظهار داشت: ترویج این فریضه وظیفه همگانی است كه با نهادینه شدن آن در جامعه بسیاری از مشكلات برطرف خواهد شد.

رییس دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان اراك نیز گفت: فرهنگ عمومی جامعه در اختیار روحانیان و علماست و آنان می توانند نقش موثری در جرم زدایی ایفا كنند.

حجت الاسلام 'قاسم عبداللهی' افزود: در دادگاه های عمومی و انقلاب این شهرستان شعبه هایی برای جرائم خاص تعریف شده است تا به پرونده ها در زمان كوتاه تری رسیدگی شود.

وی بیان كرد: ورود پرونده ها به دادگاه خانواده در زمینه اختلافات خانوادگی بسیار زیاد است كه باید برای كاهش آن با همكاری و تعامل روحانیان با این قوه چاره اندیشی كرد.

وی خاطرنشان كرد: تقویت معارف دینی و اخلاق اسلامی در جامعه برای كاهش پرونده ها در دادگستری ضروری است كه این مهم نیاز به حضور بیشتر روحانیان در عرصه های مختلف دارد. ك/2

517/559/ 684





:: برچسب‌ها: سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: