رحمت خدا بر شهید بهشتي
نوشته شده توسط : chudae

خاصیت طبیعي شهادت، ایجاد بركت و تداوم و گشایش در حركت به سمت تعالي و كمال است. این كه خداوند متعال در قرآن، شهید را زنده معرفي مي‏كند و در عرف اسلامي و اصطلاح متشرعه به كشته راه خدا -شهید یعني شاهد، ناظر و حاضر- این به این معناست كه خون شهید ضایع نخواهد شد، شخصیت شهید كه تبلور همان آرمان‏هاي او و آرزوهاي اوست، از میان مردم رخت بر نخواهد بست، این خاصیت شهادت است.

آن كساني كه این حقیقت را از بن دندان درك كرده‏اند و تصدیق كرده‏اند، براي آن‏ها كشته شدن در راه خدا به‏ هیچ ‏وجه ضایعه به حساب نمي‏آید، بلكه یك افتخار است، یك اقبال بزرگ است، آن را مي‏خواهند، آن را از خدا مي‏طلبند، آن را مثل یك حاجت بزرگ، در ذكر و مناجات خودشان با خدا مطرح مي‏كنند.

به گمان من، از جمله‏ برترین‏هاي این راه، شهداي هفتم تیر بودند. بسیاري از این‏ها را ما از نزدیك مي‏شناختیم یا در جریان مبارزات، یا در جریان حوادث بعد از پیروزي انقلاب، این‏ها را آزموده بودیم، دیده بودیم، شناخته بودیم. حقیقتا جان، بر كف دست داشتند و آماده شهادت بودند. اگر به آن‏ها خبر مي‏رسید كه در این راه شهید خواهند شد، نه فقط مرعوب نمي‏شدند، خائف نمي‏شدند، بلكه خرسند مي‏شدند، بشارتي بود براي آن‏ها.

در راس همه‏ آن‏ها هم، شهید بزرگوار و عزیز ما، شهید آیت‏الله بهشتي بود، یك انسان معتقد، مومن، مخلص، صادق، جدي در كار. آنچه مي‏گفت، معتقد بود و به آنچه معتقد بود، در عمل ملتزم بود. خطر را هم مي‏شناخت، مي‏دانست میدان، میدان مین است. هر آني، هر ساعتي بیم از دست دادن جان هست لیكن در عین حال بي‏محابا، با نگاه به هدف، در این راه پیش مي‏رفت و نمي‏هراسید.

یكي از خصوصیات این شهید عزیز این بود. منطقي بود، پایبند به اصول و مباني بود. یك اصول‏گراي به معناي حقیقي كلمه محسوب مي‏شد، بر سر اصول با كسي ملاحظه نمي‏كرد. ما مي‏دیدیم، بعضي‏ها سعي مي‏كردند با حیله و ترفند و روش هاي متعارف و معمول، او را جذب كنند یا از مواضع خود تنزل بدهند، او را وادار به مماشات كنند لیكن او بر سر مواضع خود محكم ایستاده بود. شخصیت هاي تاریخي و اثرگذار، این‏جور شكل مي‏گیرند؛ این‏جور در جامعه ظهور مي‏كنند و ماندگار مي‏شوند.

... رحمت خدا بر شهید بهشتي، رحمت خدا بر آن كساني كه با او به شهادت رسیده‏اند، رحمت خدا بر شهداي راه اسلام، و اثر نقد و فوري این شهادت این بود كه نظام اسلامي در آنِ واحد، هم خلوص بیشتري پیدا كرد، هم حقانیت او ثابت شد، هم واقعیت او در جامعه استقرار پیدا كرد. خاصیت این شهادت، این بود.

نقاب ها از چهره‏ها افتاد، منطق مستحكم جمهوري اسلامي و منطق امام بزرگوار تثبیت شد و نظام نوپاي جمهوري اسلامي، آن روز استحكام پیدا كرد، توانست حركت كند.

در آن شرایط دشوار، در حالي كه دشمن- دشمن نظامي، متجاوز- خود را در بخش مهمي از منطقه‏ حساس خاك جمهوري اسلامي پهن كرده بود- ببینید چه شرائطي بود آن شرائط دشوار، و چه حادثه‏ به ظاهر تكان‏دهنده‏اي بود- اما این شهادت، چه تاثیر سازنده و عظیمي را بر انقلاب گذاشت.

عزیزان من! تا وقتي در قاموس ما، در فرهنگ ما، در منطق ما، شهادت بر همین سطح از اعتبار وجود داشته باشد، بدانید هیچ قدرتي- چه قدرت هاي مستكبر كنوني، و چه به مراتب قوي‏تر از این‏ها- نخواهد توانست بر جمهوري اسلامي و ملت ایران فائق بیاید.

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مسوولان قوه قضائیه و خانواده‏هاي شهداي هفتم تیر(هفتم تیر1389)

فراهنگ**1003**1588





:: برچسب‌ها: شهری , گل , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: