لزوم طراحی لباس مخصوص قاریان‌ جمهوری اسلامی ایران
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا براساس اعلام روز دوشنبه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ' محمدرضا مخبر دزفولی' در جلسه شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی گفت: نظام‌مند شدن رتبه‌بندی قاریان كشور چه از نظر ظاهر و چه از سایر زمینه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاكید كرد: در شرایط امروزی ما به یك كار تطبیقی برای استخراج شیوه‌های موفق به كار گرفته شده در دیگر كشورها به منظور ترویج معارف قرآنی نیازمندیم.

مخبر دزفولی افزود: هرچند بر طبق آمار ارائه شده، حجم فعالیت‌های قرآنی در این سه دهه پس از انقلاب شكوهمند اسلامی با آنچه كه از صدر اسلام تا آن تاریخ انجام شده، برابری می كند و البته هم باید اینگونه باشد، اما در بعضی از راهكارهای بسط و تعمیق معارف قرآنی در جامعه به استفاده از تجارب موفق دیگر كشورهای اسلامی هم باید نظر داشته باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد‌:‌ ما در جریان تدوین نقشه جامع علمی كشور، این كار را كردیم و موفق هم بودیم و در ترویج فرهنگ قرآنی هم باید این كار انجام شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران بر اختصاص بخشی از اعتبارات فعالیت های قرآنی برای مطالعه تطبیقی در مورد نحوه فعالیت‌های قرآنی در دیگر كشورهای اسلامی تاكید كرد.

وی همچنین خواستار طراحی یك نظام مستمر در پیگیری روند حفظ قرآن به‌ویژه در وزارت آموزش و پرورش شد و گفت: باید از طریق برگزاری كلاس‌های جبرانی و شیوه های مختلف از كسانی كه مشغول حفظ قرآن در مدارس هستند حمایت شود. ‌

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و همت وزیر علوم، كمیسیون آموزش عالی شورای توسعه فرهنگ قرآنی از حالت رخوت خارج شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین 'حمید محمدی' افزود: انجام مطالعات بین رشته‌ای قرآنی به‌عنوان یكی از حوزه‌های جذاب در مطالعات قرآنی از وظائف این كمیسیون است.

وی یادآور شد: با توجه به پرداخت مرحله اول و دوم بودجه مصوب برای فعالیت‌های قرآنی و آغاز روند پرداخت مرحله سوم این بودجه، دستگاه‌ها باید از این به بعد گزارش فعالیت‌های خود را ارائه كنند.‌

فراهنگ**1055**1588





:: برچسب‌ها: تابستان , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: