روابط آینده ایران و مصر،غرب را تحت شعاع قرار می دهد
نوشته شده توسط : chudae

'حسین شیخ الاسلام 'مشاور امور بین الملل مجلس شورای اسلامی صبح امروزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان این مطلب كه مصر پس از سالها انزوای سیاسی در منطقه با پیروزی كاندیدای ریاست جمهوری جنبش اخوان المسلمین مجدد به صحنه بازگشته است، افزود:این پیروزی پس از در گیری و كلنجار رفتن با طیف كاندیدای رقیب احمد شفیق و شورای نظامی مصر ،سرانجام با حمایت مردم ،دولتی برسر كار آمد كه هدفش بازگشت به اصول اولیه اسلام است.

به گفته مشاور رئیس مجلس و مدیر كل بین الملل مجلس شورای اسلامی ، مصر برغم توطئه های دشمنان از گذشته های دور تا به حال ،اكنون در شرایطی بسر می برد كه هجمه های غربی به این كشور بیشتر خواهد شد چه بسا كه غرب هیچگاه دست از سر مصر بر نخواهد داشت و اسلامگرا ها باید به این مساله دقت ویژه ای داشته باشند.

سفیر سابق ایران در سوریه با اشاره به آینده روابط ایران و مصر در آینده خاطر نشان كرد:با توجه به این كه هر دوكشور كانون توجه غرب هستند ،می تواند برآینده تحولات در منطقه نقش مهمی را ایفا كنند.

شیخ اسلام یادآور شد:عمق روابط بین دوكشور، مصر و ایران به دیپلماسی این دوكشور و همچنین تشكیل كادر سفارت ایران در مصر بستگی دارد.

گفتنی است تاكنون هیات های متعددی از اقشار اصحاب رسانه ،خانواده های شهدای مصر،اساتید و پزشكان مصری، شخصیت های حزبی، هیاتی از زنان مصری و سایر موارد به ایران سفر كرده اند كه در این دیدارها خواهان برقراری روابط میان دو كشور نیز شده اند.

محمد مرسی كاندیدای ریاست جمهوری جنبش اخوان المسلمین با كسب بیش از 5/12 میلیون رأی و 52 درصد از كل آرا مردم مصر به عنوان رییس جمهوری مصر انتخاب شد.

سیام/9250 1418





:: برچسب‌ها: اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: