روابط ایران ومصر را از زمان فروپاشی رژیم مبارك برقرار شده می دانیم
نوشته شده توسط : chudae

'علاءالدین بروجردی ' روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره چشم انداز روابط ایران و مصر افزود: اگرچه دو كشور اكنون رابطه رسمی به معنای بازگشایی سفارتخانه ها ندارند، اما از زمان سقوط مبارك، این رابطه را برقرار شده می دانیم.

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در عین حال اظهار داشت: باز شدن سفارت، امور شكلی و ظاهری است كه در زمان خود طبیعتا انجام خواهد شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: انتخاب 'مرسی ' رویدادی بسیار مبارك برای ملت مصر و جهان اسلام است كه در این مصاف سخت موفق شد و ما نیز به سهم خود به ایشان و ملت مصر تبریك می گوییم.

بروجردی با بیان اینكه آنچه در تحولات مصر اهمیت دارد، انتخاب رییس جمهوری در مصاف و شرایط سخت بود، گفت: در این مصاف از یك طرف، ملت وانقلابیون مصر قرار داشتند و از طرف دیگر، آمریكا و رژیم صهیونیستی قرار داشتند كه تلاش می كردند تحولات به گونه دیگری رقم بخورد.

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: قطعا این موفقیت یك گام به پیش خواهد بود.

كمیسیون انتخابات مصر، روز گذشته - یكشنبه - 'محمد مرسی' نامزد اخوان المسلمین را پیروز انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام كرد.

نخستین رییس جمهوری مصر پس از سقوط مبارك، روز گذشته در سخنانی كه بصورت زنده از شبكه های تلویزیونی مهم جهان و بلافاصله پس از اعلام پیروزی اش پخش می شد، گفت كه رییس جمهوری همه ملت مصر است.

وی خطاب به ملت مصر افزود: 'ای ملت مصر كه امروز عید دمكراسی را در كشورتان جشن گرفتید، آنانی كه در میدان التحریر و همه میادین مصر حضور دارید،برادران،دوستان و فرزندان ، ای آنانی كه به آینده مصر چشم دوخته و ای كسانی كه خواهان بیداری، سعادت، توسعه، ثبات و امنیت برای مصر هستید، همه از خداوند تشكر می كنیم كه به این لحظه تاریخی رسیدیم. این لحظه تاریخی حماسه ای درخشان است كه به اراده، خون و فداكاری های ملت مصر رخ داده است.'

وزارت خارجه ایران نیز شب گذشته با انتشار بیانیه ای پیروزی ملت مصر در این انتخابات و ریاست جمهوری جناب آقای دكتر محمد المرسی را تبریك گفت.

در این بیانیه با ادای احترام به ساحت شهدای انقلاب این كشور ، آمده است: امید واثق به سعادت و پیشرفت و موفقیت های روزافزون مردم مصر در سایه تداوم و حضور پر شور در صحنه های سیاسی و اجتماعی داریم.

سیام **1053**1572





:: برچسب‌ها: خورشید , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: