آیین گرامیداشت یاد و خاطره نخستین خلبان شهید دوران دفاع مقدس در مهاباد برگزار شد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین، معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار مهاباد گفت: شهدا، سرمایه های ارزشمند یك كشور و قدرت معنوی و حقیقی نظام جمهوری اسلامی هستند.

'خضر كاك درویشی' افزود: هر ملتی بخواهد به صورت مستقل زندگی كند به جانفشانی و از خودگذشتگی نیاز دارد كه شهدا و ایثارگران در خط مقدم این جانفشانی قرار دارند.

وی اظهار كرد: با گذشت 32سال از شهادت خلبان حیدری، مردم شهید پرور مهاباد افتخار می كند كه تندیس این شهید را در آغوش خود خواهد گرفت.

در ادامه این آیین، امیر سرتیپ خلبان 'پرویز دهقان'، یكی از همرزمان شهید خالد حیدری، در زمینه نحوه آشنایی خود با این شهید خاطراتی از وی و روزهای نخستین جنگ تحمیلی تعریف كرد.

در ادامه، دختر این شهید گرانقدر نیز به بیان جایگاه شهید و شهادت پرداخت و در سخنانی از دست اندركاران اجرای این آیین قدردانی كرد.

در پایان، با اهدای لوح تقدیر از اعضای خانواده شهید حیدری قدردانی به عمل آمد.

در این آیین، فرماندهان پایگاه های نیروی هوایی ارتش در تبریز و همدان، مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش و فرمانده قرارگاه نیروی هوایی شمال غرب كشور نیز حضور داشتند.

خلبان سرافراز شهید 'خالد حیدری'، در 31 شهریور سال 59 در نخستین ساعات آغاز جنگ تحمیلی در هنگام بازگشت از یك ماموریت برون مرزی در خاك عراق در استان العماره دچار سانحه هوایی شده و به شهادت می رسد.

584/645/245





:: برچسب‌ها: خیابان , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: