ایجاد شهرك صنعتی مشترك بین ایران و عراق مبادلات تجاری دو طرف را افزایش می دهد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، 'سید دادوش هاشمی' روز یكشنبه در مراسم اختتامیه اولین اجلاس استانداران استان های مرزی ایران و عراق كه به ریاست 'مصطفی محمد نجار' وزیر كشور در سرسرای شهدای دولت در كرمانشاه برگزار شد، اظهار كرد: استان كرمانشاه با 336 كیلومتر مرز مشترك با عراق، فاصله كمی با استان های سلیمانیه و دیالی عراق و استان های غربی كشورمان دارد و همین زمینه دسترسی به بازار 15 میلیون نفری را فراهم آورده است.

وی با اشاره به روند رو به رشد مبادلات تجاری با عراق، گفت: هم اكنون 48 درصد صادرات ایران به عراق، از طریق مرزهای استان كرمانشاه صورت می پذیرد به گونه ای كه در سال 90 بیش از دو میلیارد و 500 میلیون دلار صادرات به این كشور داشته ایم.

هاشمی در ادامه حمل نشدن یكسره كالا به خاك عراق را باعث اتلاف وقت در مرزها عنوان و از همتایان عراقی خود، خواستار همكاری و چاره اندیشی برای حل این مشكل شد.

وی، همچنین خواستار یكسان سازی قوانین و مقررات ورود و خروج مسافر و كالا از مرزهای دو كشور شد و اظهار كرد: حال كه نیت و هدف مسوولین دو كشور دوست بر تعمیق روابط همه جانبه قرار گرفته است استفاده از ادبیات واحد و داشتن قوانین و مقررات همسان ضرورت دارد.

استاندار كرمانشاه در ادامه با بیان مزایای پایانه بین المللی مسافربری مرز خسروی، اظهار داشت: در شهرستان قصرشیرین زیر ساخت های مناسبی نظیر هتل ها و مهمانسراها ایجاد شده، اما متاسفانه حجم تردد زوار از این مرز كم است كه تقاضا داریم زمینه برای تردد زوار و كالاهای بیشتری از این مرز فراهم شود.

هاشمی، با اشاره به غیرفعال بودن بازارچه سومار و تیله كوه گفت: آماده ایم زیرساخت های مورد نیاز را در این بازارچه ها ایجاد كنیم.

وی در پایان ضمن آنكه خواستار رسمی شدن مرز شوشمی شد، خاطرنشان ساخت: نبود راه ارتباطی مناسب منتهی به بازارچه های شوشمی و شیخ صالح بر حجم مبادلات اقتصادی طرفین تاثیر منفی گذاشته است كه باید اقدامات مناسب برای حل این مسایل نیز صورت گیرد.

7458/567/245





:: برچسب‌ها: هاوایی , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: